Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet
35 minutter siden, MKLars1 skrev:

Om de har veisalt ?
Om de har veisalt......

Salt er noe jævla til svineri! :thumbdown:

Er så takknemmelig for at det ikke finnes der jeg bor. Snittalderen på biler oppi her er høy! Ikke uvanlig å se 20-30 år gamle biler uten rust på veiene. 

• Liker 1
Skrevet

Salt er noe jævla til svineri! [emoji107]
Er så takknemmelig for at det ikke finnes der jeg bor. Snittalderen på biler oppi her er høy! Ikke uvanlig å se 20-30 år gamle biler uten rust på veiene. 
Yes, blir vinkelsliper og nye bolter etter middag, gav opp og gikk inn for å spise og drikke litt...!
  • Liker 1

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Skrevet

Så, fastsittende bolter, mye vinkelsliper, gassbrenner, slegge, presse og bannskap seinere så er man klar til montering! Alt av stag, bremseskive, bremsekalipper og bremseskjold? O.o
Fuuuuuuuu...... av med bremsene Igjen, på med bremseskjold, montere på alt igjen for så å finne ut at ene konforingen som bærebrua skal stå i, sitter fast på den gamle bærebrua..... oh man....
Først få av foringen fra den gamle brua og nå er det å demontere på nytt igjen da, for å få den på plass...
Hehe pågangsmot - not...
Samtidig som snøscooteren har blitt demontert til bare ramma igjen!

• Trist 1

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Kontorpult (Øystein)
Skrevet

Kjøp tysk sa de. Det er så god kvalitet sa de...

Begge skyvedørene har fryst, så de kun kan åpnes innvendig fra. Ikke det største problemet, og var helt levbart, helt til jeg sto på Biltema og akkurat "bare" skulle hive en støvsuger inn bakluka. Smeller igjen luka, poff, nei... errhhm... Prøve igjen da. Neivel. Enda en gang litt hardere... Nei, den ville ikke låse. Jeg kunne ikke stroppe den fast, for da kom jeg ikke inn i varerommet noen veier..... Heldigvis var det allerede et hull i plexiglasset i vareveggen, så tredde en stropp gjennom og bak... Får duge til verkstedtimen på torsdag :rolleyes:

Har hatt fire franske biler og tre svenske, ingen av de med samme irriterende problem... Og er vel ingen hemmelighet at VW fortsatt den dag idag sliter med frosne dørlåser... Men men. Når det problemet er løst på torsdag, så blir det en knall bil :) 

rGNAZpB.jpg

jSUfQCL.jpg

• Haha 1

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

Saab 900 87'   Ford Transit 19' 

Ford Transit 10'   Citroen Jumper 20'

S&S:  #1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Kontorpult (Øystein)
Skrevet
45 minutter siden, Freakshow skrev:

påtide å smøre låsen? ;) det kan skje på alle biler vettu så ikke vits å sutre :P

Sutrer overhode ikke. Bare litt pussig at alle tre skulle fuske på samme tid, mon tro hva jeg skulle gjort om det ikke var hull i plexiglasset :P VW er jo godt kjent for låsproblematikk, så skulle ikke forundre meg om det må mer til en bare litt smøring ;) 

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

Saab 900 87'   Ford Transit 19' 

Ford Transit 10'   Citroen Jumper 20'

S&S:  #1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Freakshow
Skrevet
9 minutter siden, Kontorpult (Øystein) skrev:

Sutrer overhode ikke. Bare litt pussig at alle tre skulle fuske på samme tid, mon tro hva jeg skulle gjort om det ikke var hull i plexiglasset :P VW er jo godt kjent for låsproblematikk, så skulle ikke forundre meg om det må mer til en bare litt smøring ;) 

hehe! skyvedørene på både Renault´n og ivekoen til stefar har frysi også xD så trur nok ikke det bare er et VW problem xD

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Om skyvedører fryser så hjelper du til med hånda på andre siden av døra. Akkurat i ene knekken under skinna passer en finger til å dra den ut. Det som vanligvis skjer er at gummilista i topp er tørr og trekker til seg fuktighet og fryser fast i døra. Mettet min med gummifornyer i fjor høst og den vinteren frøs Den ikke fast en eneste gang :)

• Liker 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet (endret)

Folk på kjøpesentre... Jeg parkerte tilogmed på en "bra plass" slik at den eneste plassen ved siden av meg var mer enn 4m bred. Framskjermen her ble polert og forseglet 30. des..

DSC_0486.JPG

Endret av Froggzy

Audi S4 B5 Santorin Blue Facelift

Audi 80 B4 2.0E quattro

Skrevet (endret)

Vasket bilen på nyåret, for så å finne ut at noen har slått i biltaket mitt. Fin avlang bulk med tilhørende ripe. Ganske irriterende, men kan nok masseres ut igjen heldigvis.

Så til noe ganske utrolig som skjedde for et halvår siden. Fikk motorproblemer og så meg nødt til å stoppe i grøfta. Bilen sto da slik at bakenden stakk litt ut på fortauet. Jeg snakket med veihjelp da jeg plutselig hører et smell bak i bilen. Det viser seg at en syklist har blitt provosert av “parkeringen” min, og kjørte da foten sin inn støtfangeren da han passerte, og etterlot seg dype hakk som går gjennom lakken og inn i plastikken. Utrolig unødvendig i en allerede stressende situasjon.

Endret av Ole M
Skriveleif
  • Liker 1
  • Trist 2

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Skrevet
5 timer siden, Ole M skrev:

Vasket bilen på nyåret, for så å finne ut at noen har slått i biltaket mitt. Fin avlang bulk med tilhørende ripe. Ganske irriterende, men kan nok masseres ut igjen heldigvis.

Så til noe ganske utrolig som skjedde for et halvår siden. Fikk motorproblemer og så meg nødt til å stoppe i grøfta. Bilen sto da slik at bakenden stakk litt ut på fortauet. Jeg snakket med veihjelp da jeg plutselig hører et smell bak i bilen. Det viser seg at en syklist har blitt provosert av “parkeringen” min, og kjørte da foten sin inn støtfangeren da han passerte, og etterlot seg dype hakk som går gjennom lakken og inn i plastikken. Utrolig unødvendig i en allerede stressende situasjon.

Lever denne syklisten fortsatt? :P 

Skrevet

Får håpe at han punkterer. Eller får nyrestein. [emoji6]

• Liker 1

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Skrevet (endret)

Har kjøpt meg en ett år gammel Kärcher/MDM snøfres til 10 laken. 10hk, 71cm bred og digre hjul, pga elendig brøyting der jeg bor. Kjøpte denne for en uke siden da det har snødd ganske bra her i Namdalen i år og har alltid ønsket meg fres. Samme dag som jeg kjøpte fresen gav snøværet seg HELT. Ser ikke ut til at det blir noe heller. Kanskje langt ute i februar.. Er ikke mange gangene jeg håper på snøkaos, men jeg vil ha valuta for pengene!

Endret av Klykken
  • Liker 2
  • Haha 2

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Skrevet
5/8/2017 - 15.42, Ingolf skrev:

#&👿👹💀  traktor med feiemaskin kjører på gangbrua over meg og bilen blir pepra rund baut fra oven. 

I dag tok motparten skyld :fun:

• Liker 3
Skrevet

Hadde min Audi Q7 på verksted for å skifte automatgearolje på Tirsdag. På fredag, selvfølgelig kl 1600! Skulle rekke å hente jr i bhg men oppdaget at all olja lå igjen på gårdsplassen.
6a6929a9ff3a240b9dcc0cfeb89ae883.jpg
305afc3cdc2a0323f01aba63b1f3064a.jpg
Måtte hive meg rundt, skifte bil, rive ut barnesetet og ringe verkstedet. Hentet jr, viking fraktet bilen å jeg fikk så tak i verkstedet som lovte å titte på bilen på Lørdag[emoji28][emoji106] so far so god. Hadde en mistanke på at pakning hadde blåst ut å det var riktig. Glemt noen metallringer som skulle være i pakninga. Fikk Tlf om at jeg kunne hente bilen igjen å fartet bort asap. Kjørte bilen hjem å ser på panseret mitt[emoji24][emoji24][emoji24]
5827167844e87441c5c1f9523c1d80b7.jpg
En ”liten” ripe over hele fronten. Sendte bilde til verksmester men fikk ikke svar, blir spennende å se hva de sier mandag morgen. PS bilen sto trygt fra fredag til lørdag altså utilgjengelig for hvermannsen. Jeg personlig trillet bilen bakover på vikingbilen, så er ikke i tvil når dette har skjedd. Håper verkstedet tar ansvar? Noen som har noen gode motargumenter hvis ikke?

Skrevet
7 timer siden, anders85 skrev:

En ”liten” ripe over hele fronten. Sendte bilde til verksmester men fikk ikke svar, blir spennende å se hva de sier mandag morgen. PS bilen sto trygt fra fredag til lørdag altså utilgjengelig for hvermannsen. Jeg personlig trillet bilen bakover på vikingbilen, så er ikke i tvil når dette har skjedd. Håper verkstedet tar ansvar? Noen som har noen gode motargumenter hvis ikke?

Hvis du ikke kan bevise at ripen ikke var der før viking hentet bilen og avlossing hos verksted så kan dem dessverre nekte. Dem kan si at dette har skjedd når som helst, å hvis du da ikke har noen beviser som tilsier at ripen ikke var der da dem fikk den inn så blir det nok bare ord mot ord dessverre.

olav framvik
Skrevet
Hadde min Audi Q7 på verksted for å skifte automatgearolje på Tirsdag. På fredag, selvfølgelig kl 1600! Skulle rekke å hente jr i bhg men oppdaget at all olja lå igjen på gårdsplassen.
6a6929a9ff3a240b9dcc0cfeb89ae883.jpg&key=0835b8da7f122bb55a154d040ba30d4d580384acfef1f482a4de0b056387157f
305afc3cdc2a0323f01aba63b1f3064a.jpg&key=cadcd9f15a2087ec5c813690b67c565ae38139e4b85bb115cfd8db25c7c7893b
Måtte hive meg rundt, skifte bil, rive ut barnesetet og ringe verkstedet. Hentet jr, viking fraktet bilen å jeg fikk så tak i verkstedet som lovte å titte på bilen på Lørdag[emoji28][emoji106] so far so god. Hadde en mistanke på at pakning hadde blåst ut å det var riktig. Glemt noen metallringer som skulle være i pakninga. Fikk Tlf om at jeg kunne hente bilen igjen å fartet bort asap. Kjørte bilen hjem å ser på panseret mitt[emoji24][emoji24][emoji24]
5827167844e87441c5c1f9523c1d80b7.jpg&key=af77e2424caca1d6d9f8ccca058af5fe9778a502177baecd3bc6c8d7231fb963
Hvis du ikke kjenner ripen med fingre/neglene så er det ordnet på noen minutter. Etter det jeg kunne se på bildet så ser den ikke dyp ut. Men det blir basert på synsing etter et bilde. Men om de har lyst/kunnskap til å fikse det er en helt annen sak. Hvis ikke så gjør sikkert noen her det ganske fort. (Eller du fikser det selv). Lykke til uansett.
Skrevet
8 timer siden, anders85 skrev:

6a6929a9ff3a240b9dcc0cfeb89ae883.jpg
305afc3cdc2a0323f01aba63b1f3064a.jpg
Måtte hive meg rundt, skifte bil, rive ut barnesetet og ringe verkstedet. Hentet jr, viking fraktet bilen å jeg fikk så tak i verkstedet som lovte å titte på bilen på Lørdagemoji28.pngemoji106.png so far so god. Hadde en mistanke på at pakning hadde blåst ut å det var riktig. Glemt noen metallringer som skulle være i pakninga. Fikk Tlf om at jeg kunne hente bilen igjen å fartet bort asap. Kjørte bilen hjem å ser på panseret mittemoji24.pngemoji24.pngemoji24.png

Ai, kjenner du verkstedet godt? Så kanskje de er fair. Møller ripet opp bilen min før 50 tusen. De var ikke keene på å rydde opp. Men gjorde det til slutt! Når jeg klarte å bevise at bilen ikke var sånn når jeg leverte den. Håper det ordner seg..

Skrevet

Å ha panserlås med nøkkel er flotte saker...helt til overføringa knekker. Ikke akkurat det letteste å få opp, når design og tanken bak er nettopp å holde folk uten nøkkel ute fra motorrommet. 

• Liker 1

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Skrevet
Ai, kjenner du verkstedet godt? Så kanskje de er fair. Møller ripet opp bilen min før 50 tusen. De var ikke keene på å rydde opp. Men gjorde det til slutt! Når jeg klarte å bevise at bilen ikke var sånn når jeg leverte den. Håper det ordner seg..

Liten oppdatering. Bilen har tydeligvis blitt påkjørt av en annen bil i løpet av 1 time etter ferdigstillelse [emoji43] å det er mer skader enn først antatt. Frontfanger, grill å panser har fått en del riper noen dype. En rød og grønn bil tydeligvis. Var verkstedet som så det å ville ikke ta på seg skylden, noe jeg i utgangspunktet KUNNE sagt meg LITT enig iom at bilen blir parkert på offentlig parkering. MEN.. det er skiltet verkstedparkering, bilen sto i deres varetekt, de hadde reklamasjonsjobb på en bil som i utgangspunktet ikke skulle stått parkert der, jeg ordnet frakt via mitt forsikringsselskap og jeg må få ryddet opp 10 liter ATF olje fra gårdsplassen. Ble litt høylytt i butikken og hadde både eier, verksmester og salgsansvarlig tilstedet under visning av bilen. Fikk beskjed om at de hadde 10 000 i egenandel ved skader, noe som blir smårusk om jeg selv skal stå for kaskoskade... ved parkeringsplassen er det en minibank, da også kameraovervåkning. Ringte banken men de krevde selvfølgelig anmeldelse og at politiet tar saken så vi får se. Det Rasshø..... som har stukket av kommer jeg ikke til å la gå, så blir å anmelde selv om man vet utfallet der. Dro litt slukøret hjem å vasket bilen for å vurdere skadene. Fikk så en hyggelig Tlf av verkstedet som sa seg villig til å ta seg av skadene[emoji16][emoji119] dette av goodwill selvfølgelig og for å opprettholde et godt kundeforhold. Klarte jo selvfølgelig å lire ut av meg at 1 dårlig kundeopplevelse er verre enn 10 gode når jeg sto der litt småopphisset... så bilen blir tatt inn i morgen allerede så får vi se resultatet etterhvert. Er btw en god kunde der for de som lurte, handler mye og har egentlig bare hatt veldig gode opplevelser med de. Beviset for at det skjedde der er at den flotte røde og grønne bilen gnukket også vekk litt møkk. Hvis skaden var gammel ville ripene også vært dekket med møkk. Så dette satt nok en støkk i både verkstedet og undertegnede. Anyway, [emoji106] tommel opp for at det blir ryddet opp i.
  • Liker 10
Skrevet
2 timer siden, anders85 skrev:

Liten oppdatering. Bilen har tydeligvis blitt påkjørt av en annen bil i løpet av 1 time etter ferdigstillelse emoji43.png å det er mer skader enn først antatt. Frontfanger, grill å panser har fått en del riper noen dype. En rød og grønn bil tydeligvis. Var verkstedet som så det å ville ikke ta på seg skylden, noe jeg i utgangspunktet KUNNE sagt meg LITT enig iom at bilen blir parkert på offentlig parkering. MEN.. det er skiltet verkstedparkering, bilen sto i deres varetekt, de hadde reklamasjonsjobb på en bil som i utgangspunktet ikke skulle stått parkert der, jeg ordnet frakt via mitt forsikringsselskap og jeg må få ryddet opp 10 liter ATF olje fra gårdsplassen. Ble litt høylytt i butikken og hadde både eier, verksmester og salgsansvarlig tilstedet under visning av bilen. Fikk beskjed om at de hadde 10 000 i egenandel ved skader, noe som blir smårusk om jeg selv skal stå for kaskoskade... ved parkeringsplassen er det en minibank, da også kameraovervåkning. Ringte banken men de krevde selvfølgelig anmeldelse og at politiet tar saken så vi får se. Det Rasshø..... som har stukket av kommer jeg ikke til å la gå, så blir å anmelde selv om man vet utfallet der. Dro litt slukøret hjem å vasket bilen for å vurdere skadene. Fikk så en hyggelig Tlf av verkstedet som sa seg villig til å ta seg av skadeneemoji16.pngemoji119.png dette av goodwill selvfølgelig og for å opprettholde et godt kundeforhold. Klarte jo selvfølgelig å lire ut av meg at 1 dårlig kundeopplevelse er verre enn 10 gode når jeg sto der litt småopphisset... så bilen blir tatt inn i morgen allerede så får vi se resultatet etterhvert. Er btw en god kunde der for de som lurte, handler mye og har egentlig bare hatt veldig gode opplevelser med de. Beviset for at det skjedde der er at den flotte røde og grønne bilen gnukket også vekk litt møkk. Hvis skaden var gammel ville ripene også vært dekket med møkk. Så dette satt nok en støkk i både verkstedet og undertegnede. Anyway, emoji106.png tommel opp for at det blir ryddet opp i.

Flott at noen verksted rydder opp ihvertfall! Jeg sitter her med en dør i feil farge, riper på alle panel rundt den lakkerte døra og ett lakkverksted som nekter skyld etter å ha lakkert opp døra mi.. Blir forbanna.

• Trist 1

Audi S4 B5 Santorin Blue Facelift

Audi 80 B4 2.0E quattro

Skrevet

Parkerer på jobb 0630.. Det er gruset. Får en Snap i lunsjen: Bilen har sklidd 1.5 meter. 3 mnd gammel😏😏😑

Screenshot_20180125-162144.png

• Trist 2

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår