Gå til innhold
Belle

Sort Mercedes C klasse

Recommended Posts

Belle    725
Belle

På tide å skrive litt om hva jeg har jobbet med i det siste igjen.

Broren min fortalte meg at han måtte lakke opp igjen deler av bilen sin etter at noen unger hadde gått løs med stein på panser og fremskjermer. Bilen hadde stått utenfor garasjen på et boligfelt èn dag. Snakk om uflaks!

Jeg tok en titt på det og sa at jeg kanskje klarte å fjerne det, var litt usikker om jeg kjente ripene med neglen eller ikke så jeg lovet ingenting.

En liten stund etterpå hadde han bursdag og jeg var så dum og ga han en utvendig shine i gave, det resulterte i 35-40 timer jobbing.

Dette var forresten første jobben jeg hadde i de nye lokalene våre som jeg leier sammen med Burny og Ørjan, helt genialt sted og stå!

Vask:

AutoSmart avfetting med voks(?) (kjøpte tydeligvis feil, da jeg var ute etter den som fjerner asfalt og tjære, noe denne IKKE gjorde) på hele siden av bilen fra dørhåndtak og ned

Scholl Rapid 9000 over hele bilen, på runde to brukte jeg den sammen med Swissvax detaljkost på all gummi rundt vinduer etc, i motorrom og dørkarmer

Chemical guys CW&G i 18l bøtte med gritguard og SV washpudel

Bilberry 1:1 med swissvax felgkost på dekk&felg og i hjulbuer med boars wheel brush

Megs clay kit og gul Riccardo over hele bilen

Korrigering:

Menzerna SIP

Menzerna 106ff

Scholl ullpad

Scholl cuttingpad

Sonus blå finishingpad

Dekk,felg og hjulbuer

Swissvax autobahn

Swissvax Pneu matt

Dørkarmer, gummilister/pakninger og motorrom

Autoglym Super Sheen etter anbefaling, ble faktisk et meget bra resultat

Glass

Chemical guys streak free glass cleaner

Grønn Glassklut

Rutevasker fra CO

NanoLotus glassforsegling PRO

Beskyttelse

Jetseal

Chemical Guys 5050

Diverse

3M blå maskerings teip

Owatrol Polytrol

Masse microfiber

Wipedown ble avfetting og håndvask med CGW&G

Før vask

07092009.jpg

07092009002.jpg

07092009001.jpg

Vanskelig å se hvor Bilberry er spylt av og ikke?

07092009004.jpg

Møkk som stikker av

07092009003.jpg

Clay etter bruk under passasjer døra

07092009005.jpg

Inspeksjon

07092009006.jpg

07092009007.jpg

Her ser man tydelig de ripene som gikk over hele panseret og skjermene, var tilog med tegnet et hjerte rundt stjerna

07092009008.jpg

Testing, etter SIP og ull. Ble mye hologrammer, men måtte ta enda hardere da litt av ripene fortsatt var igjen

07092009009.jpg

Etter andre runde SIP og ull ble det bra

07092009010.jpg

Dog MYE hologrammer!!

08092009.jpg

Etter SIP+ull og 106ff på blå sonus ble det strøkent, måtte jobbe veldig mye med 106 men jeg ble veldig fornøyd, fikk fjernet 99% av alle ripene

08092009002.jpg

08092009011.jpg

08092009013.jpg

08092009014.jpg

08092009012.jpg

Fikk også besøk av denne krabaten

08092009004.jpg

Så var det interiøret sin tur

Først støvsuging og rydding, så vasket jeg over med en fuktig MF etterfulgt av Seissvax Pneu Matt, dette gjør jeg ikke igjen da jeg syns det ble for blankt

Dashbord skal være matt!

10092009003.jpg

10092009004.jpg

Frontrute innvendig med rutevasker og CG glass cleaner

08092009003.jpg

Motorrom etter påføring av Owatrol og Super Sheen diverse steder som oppunder panser og alle synlige flater

10092009001.jpg

10092009006.jpg

Dørkarmer etter Super Sheen

10092009002.jpg

IMG_2857.jpg

Etter Jetseal

10092009005.jpg

10092009.jpg

Etter CG 5050

IMG_2855.jpg

IMG_2854.jpg

IMG_2856.jpg

IMG_2858.jpg

IMG_2859.jpg

IMG_2860.jpg

IMG_2861.jpg

IMG_2862.jpg

IMG_2863.jpg

IMG_2864.jpg

Mvh

Lars Kristian

Endret av Belle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Ble riktig så lekkert dette. Utrolig døll farge når den er matt og full av swirls. Nå er det en skikkelig flott bil igjen. Godt jobba!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Pen bil ja... :)

Sier meg enig med ØHN....du tar denne bilen fra "hvilken-kjip bil somhelst" tilbake til kjempeflott mercedes

med klasse.

Har selv aldri polert Mercedes så jeg ble litt forundret over at du måtte slite med hologrammer - trodde de bilene

der hadde så hard lakk at de var rimelig greie å få den siste finishen på....

kjempejobb dette :)

mvh

ståle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Pen bil ja... :)

Sier meg enig med ØHN....du tar denne bilen fra "hvilken-kjip bil somhelst" tilbake til kjempeflott mercedes

med klasse.

Har selv aldri polert Mercedes så jeg ble litt forundret over at du måtte slite med hologrammer - trodde de bilene

der hadde så hard lakk at de var rimelig greie å få den siste finishen på....

kjempejobb dette :)

mvh

ståle

Var veldig hard lakk ja, men jeg jobbet LENGE og HARDT på panser og skjermer for å fjerne de dype ripene, sikkert derfor det ble så mye hologrammer:)

Resten av bilen gikk forholdsvis greit, selv om det var mange riper rundt om her også.

Takk for det!:)

Mvh

Lars K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Så jo 100% ut dette da, kanonbra resultat! :) Er flott å jobbe på disse Mercene..

Hva slags teknikk bruker du med ull? Hvor legger du produkt osv? Vil nesten anbefale deg å bruke en skikkelig lammeullspad, den er lettere å jobbe med, og gir mindre hologrammer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
challenger    203
challenger

imponerende å se forskjellen etter jobben, bra!!!

nå er det bare å sette seg ned og vente på din egen bursdag ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cotte78    389
cotte78

Pent.default_biggrin.png Bra jobba, du fikk virkelig fjernet ripene og en bra shine i lakken. thumbup.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Ble riktig så lekkert dette. Utrolig døll farge når den er matt og full av swirls. Nå er det en skikkelig flott bil igjen. Godt jobba!

Ser veldig bra ut, sort er bare herlig når det er nyshina :thumbup:

Så jo 100% ut dette da, kanonbra resultat! :) Er flott å jobbe på disse Mercene..

Hva slags teknikk bruker du med ull? Hvor legger du produkt osv? Vil nesten anbefale deg å bruke en skikkelig lammeullspad, den er lettere å jobbe med, og gir mindre hologrammer.

Nydelig :thumbs: bra at du fikk bort alle ripene :)

imponerende å se forskjellen etter jobben, bra!!!

nå er det bare å sette seg ned og vente på din egen bursdag ;)

Ser da knallbra ut dette Lars Kristian! :)

Jaggu ble den blank og fin. :D Godt jobba!

Pent.default_biggrin.png Bra jobba, du fikk virkelig fjernet ripene og en bra shine i lakken. thumbup.gif

Takk for det:)

Jeg fukter paden litt før jeg påfører produktet, sprer det ut så godt jeg kan for hånd og så setter jeg maskinen på det laveste og sprer uten trykk. Etter et pass med spredning skrur jeg opp farten litt og legger endel press på i 5-6 pass før jeg letter presset og skrur opp farten litt, så skrur jeg farten ned og slipper trykket nesten helt i 1-2 pass. Tør ikke si noe om Rpm da jeg rett og slett ikke aner:p

Jeg skrur opp farten såppas at jeg fortsatt har kontroll, og samtidig at det brytes ned fort nok.

Var veldig vanskelig å fjerne alle ripene, men jeg merket de ikke med fingeren og tørket av og startet på nytt flere ganger for å ikke ta for mye.

For å fjerne hologrammene prøvde jeg flere komboer, både Blå Sonus med SIP som ikke ble blankt nok, 106 med blå Scholl med fant ut at det var like greit med Blå Sonus på 106 da den puta er enklere å jobbe med syns jeg.

Var desverre dårlig lys da jeg fikk bilen ut så det ble ingen WOW-shots, men fikk da et godt inntrykk både inne og ute læll;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Pent stykke jobb dette! Blankt som det skal være B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Akkurat slik en Merc skal se ut dette her ;)

veldig bra jobba og en knall gave å få også dette her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Burny_    0
Burny_

Sykt bra jobbet.. High five!

Ble SYKE kjørespor etter ull husker jeg, men den ble jo så våt og digg når du var ferdig!

Og, neste gang er det billigere og kjøpe en vin i gave isteden :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Takk for det, neste år blir det nok boxershorts fra dressmann!

Noen som har tips til lammeullspad som lufter bra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Veldig bra dette ja - farlig å gi vekk "full pakke"-jobber i gave, man vet aldri hva man får stående i garasjen da nei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Veldig bra dette ja - farlig å gi vekk "full pakke"-jobber i gave, man vet aldri hva man får stående i garasjen da nei :)

Hehe ja, var litt kjedelig når jeg fikk en rosa t-skjorte tilbake som ikke passet engang...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig