Gå til innhold

innkjøp av poleringsmaskin og tilbehør


Madfish

Recommended Posts

Jeg har fra før av benytet litt scratchx 2.0 på min audi a3 2000 model. Men det er så :stungvint og gå over hele bilen med det. Jeg blir heller ikke helt fornøyd med resultatet:S

Jeg har derfor bestemt meg for og gå til innkjøp av poleringsmaskin og har tenkt på dura pro maskinen de selger på mekonomen, er den brukendes?

Men hva trenger jeg av pads og bakplate osv? hvilket middel bør jeg bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Vet ikke hvordan den spessifike maskina er, men regner med den er som de aller fleste andre "billig" maskinene på markedet. De klarer ikke å holde turtallet oppe ved press. Den beste av "billig" maskinene tror jeg er Einhel maksina som blant annet Bilextra har. Av produkter er det mye å velge mellom, blant annet 3M, Meguiars proff, Scholl for å nevne noen. Søk litt rundt på forumet her så er det mye info om de forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan den spessifike maskina er, men regner med den er som de aller fleste andre "billig" maskinene på markedet. De klarer ikke å holde turtallet oppe ved press. Den beste av "billig" maskinene tror jeg er Einhel maksina som blant annet Bilextra har. Av produkter er det mye å velge mellom, blant annet 3M, Meguiars proff, Scholl for å nevne noen. Søk litt rundt på forumet her så er det mye info om de forskjellige :)

Har sett litt på 3m produktene. Tenkte da på fast cut rubbing den med grønn skukork, Sammen med en grønn pad

http://www.odegard-lakk.no/default.aspx?menu=752&product=8164

men trenger jeg da et til middel for og fjerne hologrammer kjørespor og lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Admins

3M serien av polisher og feks Metabo maskinen eller Flex sin roterende er bra butikk, koster noen kr mer en mye annet, men dette er ting du har glede av lenge ;) De rimelige maskinene er ok, men som nevnt over her så har de sine begrensninger også ....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M serien av polisher og feks Metabo maskinen eller Flex sin roterende er bra butikk, koster noen kr mer en mye annet, men dette er ting du har glede av lenge ;) De rimelige maskinene er ok, men som nevnt over her så har de sine begrensninger også ....

metabo og flex tror jeg nok sprenger budsjetet mitt. Er bare lærling så har ikke allverdens og rytte med:S

tenkte og helst ikke bruke mer en 1500 på maskin. Har ikke så store planer om butikk hehe, blir nok mest til privat bruk. Vil det ikke holde med en billig maskin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Hadde jeg vært deg så hadde jeg holdt litt utkikk på finn.no osv etter litt dyrere maskiner som er brukt. De selger som regel for rundt 1000-1500. :) Makita f.eks. holder jo lenger enn en bil omtrent. :lol:

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Testa Flex for første gang i dag på DCN treffet, og DAMN det er en strøken maskin å jobbe med, angra meg på at jeg testa den egentlig... men, men, får bare begynne å spare ;)

Gjør som Whiplash sier å hold litt utkikk etter brukte maskiner, husker ikke navnet på han som endte opp med Flex og scholl i dag på treffet, men han hadde med seg en rimeligere maskin og endte da opp med Flex så det er mye forskjell på 500-1000 maskinene og 2000 + gitt :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa Flex for første gang i dag på DCN treffet, og DAMN det er en strøken maskin å jobbe med, angra meg på at jeg testa den egentlig... men, men, får bare begynne å spare ;)

Gjør som Whiplash sier å hold litt utkikk etter brukte maskiner, husker ikke navnet på han som endte opp med Flex og scholl i dag på treffet, men han hadde med seg en rimeligere maskin og endte da opp med Flex så det er mye forskjell på 500-1000 maskinene og 2000 + gitt :)

Har ikke du nettopp kjøpt deg Metabo da?! hehe Dumt å teste Flex da kan jeg tenke meg, blir fort dyrt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neon som vet om denne maskinen er noe tess?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13284076

Hmm, denne settningen her får i alle fall meg til å lure: "Variabel hastighet fra 800-3000 o/min. (Ubelastet)"

Holder den ikke turtallet under belastning tro? -Hvis den ikke gjør det; se etter noe annet. :rolleyes:

Jeg vil tro at en pent brukt Hitachi SP18 bør være innenfor rekkevidde mellom 1500-1800.-. Jeg solgte i alle fall min Hitachi til 1800.- her før sommeren, og den knapt brukt. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Denne maskinen mener jeg å ha lest at er svak. Og en replika av et annet merke. Men igjen, dette er noe jeg mener jeg har lest et sted - muligens her.

Kjøp deg noe skikkelig først som sist. Du som tjener på det til syvende og sist uansett. B)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Info etter test er ønskelig av denne ;) greit å vite hva du syntes om den... kjenner den dessverre ikke selv...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

har nå bestilt meg denne maskinen på impuls. håper ikke jeg har spylt pengene i do nå :P

http://www.marinesho...517051;c:100768

har også bestilt 3m produkter så satser på at det blir polering til helga;)

Spesifikasjonene ser da bra ut! :) 100w mindre enn Makita 9227CB som er sterk som en hest! Sååå, da håper jeg for din del at den ikke veier opp mot 5 kg, for da kommer du til å bli gåen etterhvert. :lol:

Spent på denne, for det er et billigere alternativ som en "nybegynner-maskin". Gratulerer! :)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hehei

har begynt og polere litt med maskinen nå. bruker 3m perfect rubbing med grønn pad. Dette tar helt klart en del swirls.

men jeg syns det er ekstremt vanskelig å holde kontroll på maskinen, føler at den er på tur med meg:S hva er det jeg gjør feil.

noen som har en tips til en bedre teknikk

ellers så virker maskinen til og være av god kvalitet, men jeg merker at turtallet synker noe med når jeg øker presset, men det er ikke så mye.

jeg har ikke noe annet og sammenligne med, da dette er den første maskinen jeg har prøvd, men jeg syns nå maskinen holder til litt privat bruk i ny og ne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten så er det litt vanskelig og ha kontroll på maskinen, merker det selv at den går dit den vil. Det jeg har funnet ut er at du må jobbe med maskinen, ikke imot den da blir det lettere, samt vinklinga på hvordan du holder den :)

Gratulerer med maskin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten så er det litt vanskelig og ha kontroll på maskinen, merker det selv at den går dit den vil. Det jeg har funnet ut er at du må jobbe med maskinen, ikke imot den da blir det lettere, samt vinklinga på hvordan du holder den :)

Gratulerer med maskin!

jo takk takk:) men et spørsmål til, hvordan ungår jeg poleringsstøv, det støver som bare rakeren:s er det jeg som jobber for lenge med produktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...