ola

Fjerning av Autopass

Heisann,

jeg har en Ford Kuga med varmereflekterende frontrute, og tenkte ikke noe over det når jeg plasserte Autopassbrikka...

Det var dumt av meg :( Brikka fungerte ikke der hvor jeg satte den, og nå sitter festeanordningen til brikka fast i frontruta. Var innom forhandleren her om dagen, og de turte ikke å fjerne slike fester, men ba med dra til en eller annen bilglass sjappe.

Er det noen som har tips på hvordan jeg kan få fjernet festet til brikka?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heisann,

jeg har en Ford Kuga med varmereflekterende frontrute, og tenkte ikke noe over det når jeg plasserte Autopassbrikka...

Det var dumt av meg :( Brikka fungerte ikke der hvor jeg satte den, og nå sitter festeanordningen til brikka fast i frontruta. Var innom forhandleren her om dagen, og de turte ikke å fjerne slike fester, men ba med dra til en eller annen bilglass sjappe.

Er det noen som har tips på hvordan jeg kan få fjernet festet til brikka?

Hvilke feste har du. Er det en type lim el. dobbel tape ?? Evt ta et billede ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel 3m (sitter-helvettes-godt-fast) dobbelsidig tape som brukes på autopassbrikken?

Er kanskje ikke uten grunn at man ser maaaange biler som kjører rundt med det festet i ruta, uten å ha brikken.

Mulig det går å dynke det med label off fra biltema, spraye på oversiden, og la det renne ned inn i tapen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er vel 3m (sitter-helvettes-godt-fast) dobbelsidig tape som brukes på autopassbrikken?

Er kanskje ikke uten grunn at man ser maaaange biler som kjører rundt med det festet i ruta, uten å ha brikken.

Mulig det går å dynke det med label off fra biltema, spraye på oversiden, og la det renne ned inn i tapen?

Og deretter dra fiske-sen bak brikken for så å bruke label-off til å fjerne de resterende limrestene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ved to dårlige mobilbilder... Brikka er 3,5 cm x 3,5 cm og teipen som er brukt er 3M sitter #¤"$!§ godt ja...

Label off kan være verdt et forsøk ja...

post-328-1247830174_thumb.jpg

post-328-1247830180_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Og deretter dra fiske-sen bak brikken for så å bruke label-off til å fjerne de resterende limrestene?

Enig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuel 3m sin sitrusrens... Etterfulgt av fiskesnøre!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fjernet min med en liten tapetkniv og masse sitrusrens. Ingen merker, bare passe på at knivbladet legger seg MED ruta og ikke I. For da blir det riper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg fjernet min med en liten tapetkniv og masse sitrusrens. Ingen merker, bare passe på at knivbladet legger seg MED ruta og ikke I. For da blir det riper.

X 2

Citrus rens er bratil lim rester.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eventuel 3m sin sitrusrens... Etterfulgt av fiskesnøre!

Hehe. Akkurat det som stod jo, bare at det var sitrusrens fra biltema ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt.. fiskesnøre til å løsne, så fjerne restene med 3M PGAC (General Purpose Adhesive Cleaner) på papir; lett som fy ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller tanntråd.. :P Syns forøvrig at Biltema Label Off funker ræva. Ihvertfall i forhold til Wurth sin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiskesnøre/tanntråd + 3M sitrus rens og så er det borte:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Skal prøve fiskesene/tanntråd. Har prøvd å få tak i 3M's sin sitrusrens eller PGAC, men uten hell :(

Noen som veit om butikker i Asker/Bærum/Oslo som selger dette over disk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for tips! Skal prøve fiskesene/tanntråd. Har prøvd å få tak i 3M's sin sitrusrens eller PGAC, men uten hell :(

Noen som veit om butikker i Asker/Bærum/Oslo som selger dette over disk?

Skulle nå tro at en fargehandel har limfjerner.. Santhanshaugen Fargehandel driver stort med billakk, lurer på om de muligens har 3M. Blir det Drægni open på deg til helga eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skulle nå tro at en fargehandel har limfjerner.. Santhanshaugen Fargehandel driver stort med billakk, lurer på om de muligens har 3M. Blir det Drægni open på deg til helga eller?

Jepp, blir Drægni Open til helga :) Drar seint oppover på fredagen...

Er vel nødt til å stille med nyshina bil i år... Tar du turen over du også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jepp, blir Drægni Open til helga :) Drar seint oppover på fredagen...

Er vel nødt til å stille med nyshina bil i år... Tar du turen over du også?

Kult! Da sees vi! Stikker over på torsdag kveld antakeligvis, blir mc-kjøring hvis været holder...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brikka blei fjerna med suksess! Prøvde først tanntråd, men det holdt ikke - så fiskeutstyret måtte til pers :)

Brukte sitrusrens etterpå, og nå er det ingen merker etter Autopass!

Takk for gode tips! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bruke Jordan tanntråd med mint smak. Den glir lettere :D :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive