Jump to content
Sign in to follow this  
Hjort201

Tredjeparts hosting av bilder?

Recommended Posts

Hjort201

Ser jeg har fått mail ifra photobucket om at det ikke er lov å bruke de som tredjeparts hosting lengre uten at du betaler 400 dollar i året.. Og alle bildene er da selvfølgelig dratt på ferie så nå har jeg fått nok

Så noen som har gode forslag til andre tredjeparts hosting?

• DCN Point 2

Concker / Norwash

Jeg bruker stort sett både imageshack og flickr. Veldig fornøyd

• DCN Point 3

Hjort201
Jeg bruker stort sett både imageshack og flickr. Veldig fornøyd

Er Flickr 100% gratis? Ser på imageshack kan du oppgradere og betale 38 dollar i året for endel ekstra

Concker / Norwash

Er Flickr 100% gratis? Ser på imageshack kan du oppgradere og betale 38 dollar i året for endel ekstra

Imageshack har jeg betalt for, flickr kan man oppgradere til pro om man vil, men ikke noe must jeg bruker gratis versjonen av flickr
  • DCN Point 1

Audi S8

eg betaler på Photobucket, men det siste året om ikke lengre har det bare vert sorgen... treg er siden mangen av bildene eg laster opp detter ut, om eg laster opp 200 bilder så er det ca 20 bilder som ikke kommer med, for en eller annengrunn, så kjenner eg er lei her å!

• DCN Point 1

Hjort201
4 minutter siden, Audi S8 skrev:

eg betaler på Photobucket, men det siste året om ikke lengre har det bare vert sorgen... treg er siden mangen av bildene eg laster opp detter ut, om eg laster opp 200 bilder så er det ca 20 bilder som ikke kommer med, for en eller annengrunn, så kjenner eg er lei her å!

Ja, merket litt til det eg også spesielt nå i det siste .. så endte opp med Imageshack hvor jeg fikk 50% første året :) så er det bare begynne å flytte bilder og oppdatere tråden på nytt :P 

Ildhane

Jeg bruker imgur, det fungerer godt for meg.

• DCN Point 2

A. Gaastjønn

Har nettopp fått samme problemet med min photobucket...Heilt uaktuelt å betale dei summane.

Har nettopp gått over til imageshack og kjem nok til å betale for det :) 

• DCN Point 1

asv

Jeg sluttet stort sett å bruke photobucket etter at de ødela appen sin og gjorde det vanskelig å laste opp bilder fra mobil, gikk over til imgur og er foreløbig fornøyd med det. Har ikke merket noe negativt med det enda, men om noen har noen god grunn til å bruke noe annet (gratis helst) så tar jeg imot innspill på det. Etter å ha benyttet photobucket i en 10 års tid gremmer det meg å måtte bytte, siden jeg har mye bilder innpå der, men må man så må man.. 

• DCN Point 1

pejourdan

Er det en enkel måte å flytte bilder over fra Photobucket til f.eks. Imageshack?

Magnera

Snakk om tiltak hvis en skal begynne å oppdatere bildene som nå ikke lengre vises fordi de ligger hos photobucket. Flickr funker bra hvis du legger ut ett og ett bilde, men det er tidkrevende. Gratis er det derimot og de tilbyr stor lagringsplass (hvis ikke noe endres nå som de har nye eiere). Ett alternativ er kanskje å bare legge ut link til ett helt album. Men da blir selve S&S ganske trist. 

Eks album på flickr.  S&S 120D Le Mans Blue

Dennis

Photobucket har bare gått nedover. Er jo helt ville priser de opererer med nå. De sluttet også plutselig å støtte https så alle bildene fra photobucket som var lagt inn med https her på forumet sluttet å fungere. At en så stor nettside ikke støtter https er veldig merkelig.

einarhelge

Jeg hadde likt hvis man kunne lastet opp bildene inn på dcn og unngått photobucket.
Hva er grunnen til at det er begrenset med antall megabyte man får lastet direkte opp?

Robin S

Jeeeeeez! For en insane jobb det skal bli å laste opp alt på nytt et annet sted og bytte alle linker til alle bilder i alle S&S trådene og loggen min... Er det mulig

• DCN Point 1

asv
4 timer siden, einarhelge skrev:

Jeg hadde likt hvis man kunne lastet opp bildene inn på dcn og unngått photobucket.
Hva er grunnen til at det er begrenset med antall megabyte man får lastet direkte opp?

Serverplass er dyrt, og med antall bilder man legger ut i S&S her hadde det nok fort blitt veeldig dyrt. Ingen grunn til å legge alt på DCN sin server når det eksisterer fullgode tredjeparts alternativer.

Arild

Som jeg har sagt... kjøp et domene på one.com

koster 300 i året... da får du 20gb eller enda mer

einarhelge

Siden det er så dyrt å lagre bildene fra S&S trådene, hva med å ha en VIP ordning der de som vil laste opp bildene rett inn til DCN? Kunne godt betalt 500kr året for å få rett til det, så slapp jeg å kopiere lenkene fra photobucket.

At brukernes S&S risikerer å bli døde tråder uten bilder pga photobucket er den største detailing-skandalen kun slått av lanseringen til rupes ibrid

• DCN Point 2