Gå til innhold
alfano

Kjøper lokalt VS internett?

Recommended Posts

alfano    66
alfano

Hei, hva gjør folket, kjøper dere varene hos lokal forhandler eller foretrekker dere billigst mulig på internett?

Personlig kjøper jeg mest mulig lokalt av forhandlere der eller i nærheten der hvor jeg bor om mulig, sammenligner selvsagt priser på nett, men informerer min lokale forhandler om dette og får som regel en fin pris da - selv om det ikke alltid er like billig som web.

Hva gjør dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mr. Bean    9
Mr. Bean

For meg er svaret nokså enkelt. Ønsker jeg å beholde muligheten for å handle hos en lokal spesialist, så er jeg også nødt til å støtte opp om virksomheten hans ved å handle der (og ikke bare de gangene jeg "må ha noe med en eneste gang").

Alternativet blir å forholde meg til min lokale dealer i cyberspace og i tillegg støtte opp om en eller annet globalt befrakter som skor seg på min handel. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 831
hmsilset

Har lite å velge i lokalt, og til høye priser.Handler der om det haster å få tak i produkter+ at de har enkelte gode produkter jeg bare må ha :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haakon O    775
Haakon O

Om jeg får tak i det jeg skal ha lokalt, så kjøper jeg det helst der over disk. Det koster som regel litt mer, men aldri mer enn å bestille akkurat det ene produktet + fraktomkostninger via nettbutikk. Trenger man kun en spesifikk ting, så blir det alltid til at man også kjøper en hel del annet for å "jevne ut" fraktomkostninger - enten man faktisk trenger det - eller det bare er kjekt å ha. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alfano    66
alfano

Virker som de fleste er enige om og kjøpe lokalt om mulig, og att vi heller vill betale litt mer.

Men når jeg leser en del innlegg, så er det tydelig kjøpt inn billige produkter som ikke de kjente leverandørene har, og dette er som regel pris som avgjør.... Har dette med det finansielle i hverdagen og gjøre, eller er bare folk jævlig kjipe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
shiznit    81
shiznit

Kan du nevne noen eksempler? 

Jeg kan ikke huske å ha sett noen slike innlegg, da de fleste her er opptatt av å bruke de beste produktene tilgjengelig. Desverre så er det få fysiske utsalg som selger de gode produktene, men som heller velger å pushe forbrukerprodukter fra meguiars, autoglym og turtle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haakon O    775
Haakon O

Det er sjeldent noe mål å bruke mest mulig penger på et produkt som gir et gitt resultat, så om noen finner et  ukjent produkt X til 80kr som gjør akkurat samme jobben som anerkjente produkt Z til 200kr - så kjøper vel folk produkt X uten å gå inn for å være "jævlig kjipe" eller slite med hverdagsøkonomien generelt. 

Endret av Haakon O

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alfano    66
alfano

Du har helt rett der, litt feil lagt frem av meg, var ikke meningen det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf    181
Ingolf

Handler gjerne over disk, primært for å spare frakt men det er hyggelig å prate litt også. Topp service både hos Autoglaze og Concours! Som det blir poengtert her, har man en interesse av å holde butikken i live så må man handle der også.

Kjøper noe småtteri på aliexpress dels fordi det er så store prisforskjeller på småting, og litt nysjerrighet. Kvaliteten kan variere, så det er et sjansespill. Har da som regel kjøpt tilsvarende produkt i norsk butikk/netthandel, så jeg har noe å sammenligne med, og lider heller ingen nød om produktet viser seg å være drit - det skal uansett være i reserve eller sløses litt ekstra med fordi det er billig. Dette blir da gjerne småvarer fra 20-70 kroner, og prosentvis er det svært lite av handlinga som foregår på denne måten. Har enda ikke kommet dit at jeg har kjøpt påfyll av noe derifra.

Når jeg så handler fra norske nettbutikker, så forsøker jeg så langt det lar seg gjøre å ta hensyn til hvilke kostnader disse har med både regnskapet og det administrative/tidsbruk, og plukker da gjerne med både produkter jeg strengt talt ikke MÅ ha for å få fylt opp kurven så det monner litt, og aller helst avventer kjøp til jeg har flere ting jeg trenger samtidig. Kanskje lett å bli blind på at man må "tjene inn frakta". Kan jo bli mye forskjellig så det blir litt løping på lageret, men DET orker jeg ikke ha dårlig samvittighet for. Dette er for meg bare hobby, så det er begrenset hvor store kvanta man trenger.

Endret av Ingolf
  • DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
togga    3
togga

Internett! Stort sett de norske når det gjelder bilpleieprodukter, men ofte fra utlandet ellers. Grunnen; det finnes ingen forhandlere lokalt! Ikke alle som bor i by, og her på 5590 vestlandet så må man kjøre mange timer for å finne annet enn turtle og autoglym ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
maitruckz    401
maitruckz

Kjøper nok det meste over nett. Men har også en lokal Meca her på Gjøvik med Rupes produkter om det er nødvendig. Har også handlet 3-4 ganger hos Swissvax på Lillehammer når jeg har vært på jobb i nærområdet der :thumbup:

Må ikke glemme Prickbort'n hos Rusta :lol:

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnera    1 059
Magnera

Nesten utelukkende på nett. Hvis noe ikke kan vente en dag eller to kan det bli en runde på butikken. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig