Gå til innhold

jonarnes Garasje - Arbeidsbenk

Recommended Posts

Skrevet
‎18‎.‎12‎.‎2015 at 13.45, Gunnarmikal skrev:

Som vanlig med alt Jon Arne, så gjør du ting 110%. Fantastisk tøft å følge med å snappe opp litt tips underveis ;)  fortsett å post bilder :thumbs:

‎18‎.‎12‎.‎2015 at 14.01, pejourdan skrev:

Slenger meg på med de andre her; flott arbeid!! :D

Takk   :blush::fun:

Skal som sagt ha datatreff (LAN) i garasjen så har jobbet for å bli ferdig til dette. Fått laget bordplate til verkstedbenk, satt på plass skaper, klokke og ryddet ut.
Har også laget et jalla bord til lanet bestående av paller og ei plate som var til overs :P

Klokka som henger over døra er radio styrt, dvs den stiller seg automatisk også sommer/ vintertid. Clas ohlson 199kr :thumbs:

GOPR4500_zpsdx7klj5y.jpg

• DCN Poeng 6
Skrevet
11 timer siden, johnsen90 skrev:

Lekkert :)

Det er drømmen B) Og jeg ser ikke på meg selv som noe ekspert på garasjebygging så dette er noe alle kan få til  (tar bare litt tid og $$$ )

10 timer siden, Mr.rs4 skrev:

Hvilke maling har du brukt på veggene? Hvilke glans?

Vet ikke hva glansen er. Det kan sikkert en malebutikk hjelpe deg med evtuelt.
Men her er iallfall fargen:

IMAG0200.thumb.jpg.b88ada7e8644a83ad703c

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Audi S8 skrev:

er det gummimatter du har liggendes klar ?

Helt korrekt. for å beskytte gulvet mot piggdekk. Kjøpt av tireline.no

Endret av jonarnes
  • 1 month later...
Skrevet (endret)
25.12.2015 at 16.36, Audi S8 skrev:

er det gummimatter du har liggendes klar ?

Jula kan også være en plass å handle dette: http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/garasje-og-verksted/garasjematter/gulvbeskyttelse-690344/

Slik så garasjen ut i romjula, da hadde vi det årlige jule-lanet (lan=lokal area network som betyr datatreff :P)
Var på det meste 11 personer,hadde håpet på flere men men.

SAM_3661_zpslgvxi0ic.jpg

Jeg savnet muligheten til å kunne slå av garasjeporten, slik at den ikke tilfeldigvis blir betjent fra fjernkontrollen i lomma. Monterte derfor en nødstopp knapp i serie med stopp knappen.
Nødstopp knappen ble kjøpt på ebay.

SAM_3742_zpssp2m6qwj.jpg

SAM_3738_zpsalfkcxij.jpg

Har også fått på plass løpekatten fra Moe &co

SAM_3766_zpsr7kx2suf.jpg

Har gjort diverse mindre jobber i garasjen. Blant annet service på en Legacy sedan 1990 automat(vinterbilen), litt polering og byttet radiator på en Impreza WRXSAM_3729_zpsuhfxwtvm.jpg

SAM_3731_zpspq3sbsva.jpg

Endret av jonarnes
  • DCN Poeng 7
Skrevet

For en rå garasje! :) Skulle jeg bygd nytt hadde jeg kopiert hele løsninga og tatt det som utgangspunkt :P

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Dæven å jeg savner å lane. Det var tider det

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet (endret)
10 timer siden, Ingolf skrev:

For en rå garasje! :) Skulle jeg bygd nytt hadde jeg kopiert hele løsninga og tatt det som utgangspunkt :P

Takker! Er noen ting jeg ville gjort annerledes hvis jeg skulle bygget en gang til ;) 
Ting som kunne vært bedre: mer vinduer, bedre plassering av løftebukk og bedre fall i gropene til løftebukene.

Angrer ikke på at jeg lot være å ha varmekabler i gulv. Gulvet er kun isolert med 5cm xps, men funker gull det!

9 timer siden, D.Mikalsen skrev:

Kjekt med lan party, så ut som det var rikelig med plass :thumbup: Stilig!

Var kjempe bra plass! Kanongøy med lan party, kan ikke sammelignes med å sitte foran en skjerm og mikrofon i bokseren :P

8 timer siden, Robin S skrev:

LAN i garasjen er morro, Det pleier vi å gjøre her også. Der er det jo garantert dragefri sone. :) 

Så gøy å høre at jeg ikke er alene om dette, selv om det virker som om det er litt på vei ut/ mindre vanlig

7 timer siden, polishduden skrev:

Dæven å jeg savner å lane. Det var tider det

Lenge siden du var på lan? Husker første lanet mitt, da brukte vi coax 50ohm 10mb/s :blink: også måtte vi stikke på bensinstasjonen for å kjøpe oss et datablad som hadde cd med virus program på. :lol: Hadde vel 430 virus på maskinene eller noe sånt. 

6 timer siden, Osteduden skrev:

Flott garasje og herlig med LAN Party :D

Takk! :)

Endret av jonarnes
  • Forhandlere
polishduden
Skrevet
Takk! [emoji4]

Hahaha ja, vi brukte coax med endemotstander og full pakke. Faktisk det første jeg "lanet" var rise of the triad på serial cable. Og Transport Tycoon :D good times, good times

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

pejourdan
Skrevet
16 timer siden, polishduden skrev:

Hahaha ja, vi brukte coax med endemotstander og full pakke. Faktisk det første jeg "lanet" var rise of the triad på serial cable. Og Transport Tycoon :D good times, good times

Age of Empires var konge på LAN :P

It´s all about the details!

Bilpleielogg
Jourdan´s Automobile Spa

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
Age of Empires var konge på LAN [emoji14]

Særlig med Porsche juksekoden

• DCN Poeng 1

2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår