Gå til innhold

jonarnes Garasje - Arbeidsbenk

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Ser veldig bra ut. B)

Tidenes finish på gulvet også. Vet du om det forblir så blankt og lettstelt over tid også?

Fikk du noen anbefalinger på etterbehandlinger?

Endret av NeDD

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

mstrandbo
Skrevet

Den gjør nok susen den der, ja! 

Eneste som vil hindre meg i tilsvarende løsning vil være at dette hindrer meg i å lett koste ut rusk og rask, og ved vask av garasjegulvet. Den stopper jo like godt inn som ut :) 

Porten min har en feit gummilist i bånn av porten som stopper det meste, men på et punkt rett under så er garasjegulvet litt lavere enn resten, så der får jeg en vannansamling. Skulle prøvd å løst det på en måte..

Vennesla-BilSpa
Skrevet

Her er det bare å bøye seg i hatten:thumbup:

For et prosjekt, større en mange leiligheter og finere finish også:thumbs:

morro å følge dette prosjektet.

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Skrevet
9 timer siden, NeDD skrev:

Ser veldig bra ut. B)

Tidenes finish på gulvet også. Vet du om det forblir så blankt og lettstelt over tid også?

Fikk du noen anbefalinger på etterbehandlinger?

Takk!  Tviler på det vil holde seg like fint over tid. Blir vel litt som med billakk. Går nok an å bruke sånn gulv bonemaskin for å vedlikeholde det. Det får bli ved behov lengre frem i tid.

Eneste jeg leser er at de anbefaler sin egen gulvrens ved vask av gulvet. Men går an å ringe de angående etterbehandlinger (tenker du på å legge nye strøk med klarlakk?)

5 timer siden, mstrandbo skrev:

Den gjør nok susen den der, ja! 

Eneste som vil hindre meg i tilsvarende løsning vil være at dette hindrer meg i å lett koste ut rusk og rask, og ved vask av garasjegulvet. Den stopper jo like godt inn som ut :) 

Porten min har en feit gummilist i bånn av porten som stopper det meste, men på et punkt rett under så er garasjegulvet litt lavere enn resten, så der får jeg en vannansamling. Skulle prøvd å løst det på en måte..

Tror jeg kommer til å bruke mer støvsugeren enn kosten, da slipper en alt støvet. Ser for meg at bred port = vanskeligere å få tett. 

Gulvet ditt kan nok sparkles i område der det er litt lavere. Jeg hadde nok prøvd meg på Uzin produktet som jeg brukte selv. (se lenger opp i tråden)

3 timer siden, AMMO`n skrev:

Her er det bare å bøye seg i hatten:thumbup:

For et prosjekt, større en mange leiligheter og finere finish også:thumbs:

morro å følge dette prosjektet.

Takk så mye :D  

Syns det er kjekt å kunne bidra til dette forumet 

mstrandbo
Skrevet

Takk for tipset, men siden jeg har epoxy-gulv sjøl så kan det nok bli seendes litt merkelig ut kanskje med Uzin :) 

Kanskje det vil løse seg med ny tettelist på porten rett og slett. 

thunderbird61
Skrevet

Hatt samme type tettelist under porten i ett års tid nå, fungerer veldig bra

Skrevet

Da er veggen ferdig, gjenstår bare å male hele veggen. Fargen er jeg ikke sikker på men bestemte meg for å ikke gå for kjedelige gråe/hvite farger. Hvis noen har meninger om fargevalget kom gjerne med inspill :)

Fikk hentet de ferdige aluminiumslistene og startet arbeidet. Fuget under listene mot gulvet. Og skrudde de fast i veggen, helt oppe slik at skruen blir skjult bak veggplaten.

SAM_3448_zpse96lmaag.jpg

Brukte tvinge for å holde de kant mot kant.

SAM_3447_zpsjz39cpil.jpg

I skjøtene brukte jeg rester fra listene som jeg limte og poppet fast

SAM_3449_zpsdyoccslc.jpg

Slik ble noen av skjøtene. Resten av skjøtene kappet jeg til slik at de havnet på 2x2en.

SAM_3453_zpsfxuhxjmq.jpg

Ferdig isolert

SAM_3458_zpsfc2mwaiq.jpg

Ferdig platet med OSB 15mm og 48x120mm plank på toppen. Det hele blir til ei lang hylle :P

SAM_3554_zpsyoicyhrj.jpg

Sakseløfteren kunne jo nå monteres på plass. Hadde bestemt meg for å montere denne på vegg. Laget en liten utforing av lekter som ble lakket svart.
2x2 lektene som er bak platene hadde også blitt plassert med tanke på sakseløfteren

SAM_3549_zpsy5kfi2yy.jpg

Måtte forlenge hydraulikk slangene, så fikk laget disse med vinkel i enden og rette koblinger mot de orginale slangene. Trakk også med en strømledning til sakseløfterne i tilfelle jeg ønsker noe belysning.

SAM_3562_zpsxwevaw7p.jpg

SAM_3559_zpslemq0sbp.jpg

Har begynt å male veggen, er enda ikke sikker på fargevalget. Men tror det kan bli bra :) Brukte også her oljedekkbeis

SAM_3555_zpsbfhvb01z.jpg

• Liker 1
  • DCN Poeng 9
Skrevet
18 timer siden, johnsen90 skrev:

Ser veldig bra ut:)

41 minutter siden, MKLars1 skrev:

Her har det skjedd saker og ting siden sist gang jeg var innom!

Jeg bøyer meg i støvet, for en garasje du har..!!

Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

Takk :thumbs: 

Prøver å bli noenlunde ferdig til romjula, da skal vi ha datatreff i garasjen :P  Så blir mye jobbing fremover.
Imorgen skal sakseløfteren plasseres rett i hullene og sette den fast med ekspansjons bolter. Er desverre stygt redd for at de må opp igjen på grunn av upresis forskaling, det er for smalt nedi der.

Skrevet (endret)

Hva er det som gjør gulvet flaky?

Og hvordan er det å "synkronisere" disse saksløfterne? Vet noen som kjøpte de fra biltema hadde problemer med å få de til å løfte likt.

Endret av Vegard S.
The Punisher
Skrevet

Morro å følge med her! Blir knall! Fortsett med mye bilder :)

Skrevet
14.12.2015 at 18.26, Vegard S. skrev:

Hva er det som gjør gulvet flaky?

Og hvordan er det å "synkronisere" disse saksløfterne? Vet noen som kjøpte de fra biltema hadde problemer med å få de til å løfte likt.

Jeg strødde flakes (fra epoxygrossisten) i epoxyen etter hvert. Og neste dag hvle det lett slipt for hånd med 180 papir, støvsugd og så toppstrøket (klar epoxy)
Flaksene virket som om de var laget av plast og var veldig lette slik at de dalte ned og spredte seg fin ut over. 
Det er smart å ha flakes i på gulvet for da forsvinner rusk og du får tid til å andre ting enn å vaske gulv hele dagen ;)

Synkronisering skjer ved å kjøre opp/ ned og samtidig  betjene kranen se bilde: http://i208.photobucket.com/albums/bb49/jonarnes/Garasje/SAM_3562_zpsxwevaw7p.jpg
Har enda ikke løftet noen biler, dette skjer ikke før til neste år. Hullene må nok slipes på sidene fordi mureren gjorde en unøyaktig jobb :thumbdown: 
Gir tilbakemelding på intrykket jeg får etter litt bruk.

14.12.2015 at 19.01, The Punisher skrev:

Morro å følge med her! Blir knall! Fortsett med mye bilder :)

Bilder skal bli :)

Veggen er ferdigmalt. Så da kan innredningen begynne å ta form. Er igang med å sette opp arbeidsbenken i form av en hyllereol.
Da blir det både hylle og verksted benk på en gang. 

SAM_3580_zpsljdffo1x.jpg

Skrevet
6 timer siden, Audi S8 skrev:

Gøy å følge med her :)

Håper det! :) 

1 time siden, NeDD skrev:

Ser veldig bra ut :) Den hyllekanten er veldig god å ha å sette ting på mens en jobber.

Den kommer nok til å bli mye brukt ser jeg for meg. Ikke så lett å se på bilder men mellom hylla og de blå veggplatene så er det noen millimeter klaring slik at ikke evtuell fukt skal bli innestengt.

Fått montert opp utelyset også. ble ei led list fra jula på 5 meter. 

SAM_3581_zpsdgwgdydh.jpg

• DCN Poeng 3
Skrevet
18 timer siden, Kmr skrev:

hvordan ser det ut i mørket ? ser veldig snasent ut må jeg si :)

Jeg har nok ikke bra nok kamera for å få et skikkelig bilde i mørket.
Men jeg syns det lyser meget pent, lyser opp mye av plassen som tidligere var mørk. 
Eneste jeg vil sette fingen på er at siden led "listen" er fleksibel så ligger den ikke helt rett mot treverket, noe som gjør at skyggen blir litt ujevn.

15 timer siden, MKLars1 skrev:

lakkere hyllerammen blå? :D

Ser bra ut!

Jeg tror jeg heller mer mot mørkegrå, slik som hydraulikk aggregatet til sakseløfteren. Greit med litt mørkere farge så ikke dritten syns med en gang.
Malingen kommer på neste års budsjett :P

Skrevet

godt å høre, er noe jeg kunne tenkt meg å gjøre selv, da jeg er en fan av led stripe som ligger skjult :P

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår