Gå til innhold

Porsche anklager Nissan for fusk

Recommended Posts

Hans Marius
  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Bernhard

24

• Dennis

23

• truhaa

17

• Lexgtturbo

12

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Skrevet

Men da kan man importere den som veteran. :) (Hvis det er lov med bensinbiler enda da...)

Skrevet
Det største problemet er jo at de som faktisk har råd til en bil til 1,8 millioner ikke kjøper nissan... desverre.. hehe

Det er veldig forstålig. For 1,8 mill, kjøper man ikke noe med interiørfinish på linje med en tupperware matboks.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
Det er veldig forstålig. For 1,8 mill, kjøper man ikke noe med interiørfinish på linje med en tupperware matboks.

Hihi :)

• Admins
Skrevet

Håper det var kødd? :lol:

Da interiøret i R35 utentvil er av bedre kvalitet enn Porsche GT2, for GT2 sitt interiør er alt spart på for å få ned vekt.

Hadde utentvil kjøpt et japse til 1,8 mil enn en tysk, da man bør regne med at en såpass dyr bil ikke skal på service hele tiden :D

Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt en japansk plastrakett til 1,8 mill. Jeg må innrømme at jeg ikke kan huske sist jeg så en normal, japansk bil (Lexus er utelukket for min del) der jeg har tenkt "Åi, dette interiøret var det brukt mye tid på å designe og få til å fremstå som godt sammenskrudd!".

Skrevet
Jeg hadde aldri kjøpt en japansk plastrakett til 1,8 mill. Jeg må innrømme at jeg ikke kan huske sist jeg så en normal, japansk bil (Lexus er utelukket for min del) der jeg har tenkt "Åi, dette interiøret var det brukt mye tid på å designe og få til å fremstå som godt sammenskrudd!".

Enig at noe japansk kan virke grått og kjedelig, men jeg liker interiøret i denne Land Cruiseren godt:

DSC_0070.jpg

• Admins
Skrevet

Kan ikke huske å ha sett så mange tyske biler utenom BMW der jeg har lagt merke til at interiøet var av veldig bra kvalitiet, men BMWen lå i prisklassen godt over en vanlig bil.

BMW er kvalitiet utentvil, det samme kan ikke sies om resten av gjengen der akkurat, der er jo bare å se på Autoindex hvor VW ligger langt ned på lista. Med BMW og Toyota på topp. og når BMW leverer utelukkende biler i den høyere prisklassen så er andre plass for Toyota som leverer alt fra små billig plastikk biler og mye mer, men likevell ligger så tett på opplevd kvalitet som BMW.

I Autoindex teller følgende:

• Selve bilen og kjøreopplevelsen (40 prosent)
  • Møtet med forhandleren (20 prosent)
  • Verkstedet og service (20 prosent)
  • Loyalitet til merke (20 prosent)

Og når man sammenligner biler, går jo ikke ann å sammenligne interiøret i en japansk bil mot en tysk bil som er i klassen over og koster mye mer.

men dette er noe man kan sitte å diskutere i det uendelige, det man selv eier er alltid best uansett om hjulene faller av, taket løsner, interiøet faller fra hverandre før man har kjørt bilen hjem osv. :lol:

• Admins
truhaa
Skrevet

he he, ja enig der Dennis...

Men som en mann med et ben i Sverige, ett i Frankrike og et i Japan (ja vi har tre ben, hvem "ben" jeg har hvor har dere ikke noe med he he) Så er det def mest plast på Volvo, den er nedlastet med plast bla utvendig, og det er like irriterende hver gang jeg polerer den..

Om jeg hadde svidd av 1.8 på en japansk bil vet jeg ikke, men jeg er sikker på at jeg hadde sliti om jeg måtte velge mellom en 35 GT-R og en GT2/3 eller Fellali... Japansk er driftsikkert, og det er som bla Lexus sier "en bil som har feil er ingen luksus bil, feilfritt og driftsikkert er luksus"

Men som Dennis sier, noen er glad i tysk, andre svensk el Japse og det er jo bra, ellers hadde det blitt trist her med alle i samme biltype..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Vil tørre å påstå at tyske biler holder en gjennomgående høy standard hva gjelder førermiljø.. Ta f.eks. en Lexus IS 200 2001mod som er tilsvarende årsmodell som bilen min, mye plast og knapper og knotter som ligner interiøret i en 89 modell Corolla.. Samt at den er dyrere enn Passaten også, som har skinn og karbon.. Litt plast er det også, men i en begrenset grad kontra Lexusen..

Missforstå meg rett, jeg syns IS200 er en dritlekker bil, men førermiljø syns jeg er traust..

Men heldigvis er smaken som baken..

Interiør i en IS 200

post-141-1223315943_thumb.jpg

post-141-1223315963_thumb.jpg

• Admins
truhaa
Skrevet

he he.... så du ikke episoden som topgear hadde ang am cars og euro cars? Clarkson ble ikke noe voldsomt poppis i USA da gitt....

Z06 er OVERHODE ikke å forakte den, den gruser jo det meste på bane også den har jeg skjønt.. det og at den ser helt "grei" ut skader jo ikke det heller, men om jeg skal snakke for meg selv sier jeg ja takk til:

RS4, RS6, S5, R32, R36, GT2, GT3, 911 turbo, GT-R, M3, M5, M6, X6, Range Rover Supercharger, Gallardo, Murcielago, F40, F50, konEgg, Veyron, Alfa Romeo 147 og 156 GTA, Renault Clio Sport, Renault 5 Turbo2, Sunny GT-R, Lancer evo 1-10, Preza WRX STI, Viper, Mustang GT500, ALT fra Shelby, Camaro, Chalenger, Charger, Zonda, Civic type R, Lexus LS-F, Supra, Landcruiser og sikkert en HEL del annet uansett hvor mjye eller lite plast det er i de....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet (endret)

Jeg er enig i at bildene Bernhard la til viser en IS200 med labert interiør, men nå føler jeg kritikken er noe urettferdig. Jeg hadde 1.gen IS (IS200) med laveste utstyrsnivå, og ja, det var ikke så lekkert og superdupert som andre. Seter av alcantara osv. Lexus har dog skjerpet seg hvert eneste år, og samtlige modeller fra 06 mener jeg ikke står tilbake for noen av deres tyske konkurrenter i det hele tatt.

Bilde av interiøret i 2.gen IS;

51.jpg

GS;

gs450h_interior.jpg

LS;

audi-q5-interior.jpg

2007-Maybach-62-S-Interior-1280x960.jpg

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet (endret)

Audi A4

2008-audi-a4-interior12.jpg

Audi A6

2008.audi.a6.interior.jpg

Audi A8

112_0712_04z%202008_audi_a8%20interior.jpg

Mecedes C

111468906c3954_07.jpg

Mercedes E

ag_07e63_interior.jpg

Mercedes S

2006-Mercedes-Benz-S-Class-Interior-OD-1024x768.jpg

Endret av Pirex

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Det jeg vil frem til at en bil til rundt 500.000kr har så kjedelig førermiljø er synd, for bilen er lekker ellers.. Den første sjefen min i forrige jobb jobbet som teknisk leder på Lexus Norge frem til det ble avviklet, og han sier det samme selv..

Men helt klart så har Lexus kommet med en real ansiktløfting..

Amerikanerne derimot er jo helt tragisk på førermiljø, mest mulig plast, så de kan bruke MASSE plastfornyer :D

Skrevet

Er enig der ketil at det er myye pent på de bildene dine,men så lenge det er skinn så er det nydelig.

Litt eldre Mercedes modeller stiller i særklasse når det gjelder stygge interiør trekk i stoff.

• Admins
Skrevet
Vil tørre å påstå at tyske biler holder en gjennomgående høy standard hva gjelder førermiljø.. Ta f.eks. en Lexus IS 200 2001mod som er tilsvarende årsmodell som bilen min, mye plast og knapper og knotter som ligner interiøret i en 89 modell Corolla.. Samt at den er dyrere enn Passaten også, som har skinn og karbon.. Litt plast er det også, men i en begrenset grad kontra Lexusen..

Missforstå meg rett, jeg syns IS200 er en dritlekker bil, men førermiljø syns jeg er traust..

Men heldigvis er smaken som baken..

Lexus IS200 er en Toyota Altezza, ble av en eller annen merkelig grunn hetene Lexus når den kom til Europa :lol:

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

I Europa og USA så skal jo Lexus være de mer eksklusive bilene til Toyota... Lexus ble jo aldri en "hit" her i Norge ihvertfall, i motsetning til USA hvor den virkelig har slått ann..

• Admins
Skrevet

Slike produsent bilder ser også mye bedre ut enn det gjør i virkeligheten hehe.. reklame teamene kan det å få det til å se bra ut på bilder ;)

feks avensis sitt interiør:

post-1-1223320708_thumb.jpg

ser nok ikke helt likt ut når man ser det i virkeligheten, samme med alle de andre bildene som er postet her hehe

• Admins
truhaa
Skrevet

Det er under panseret som skal være riktig "innredet" så får det holde med en bøttestol og ratt ;)

-Thomas A Edison

Lexgtturbo
Skrevet
Det er under panseret som skal være riktig "innredet" så får det holde med en bøttestol og ratt ;)

ENIG MED DU!!!

Komfort er for pingler, eller evt hverdagsbilen, for de som har det. 2 stk Sparco sprint stoler og 4-punktsbelter er alt som trengs. Artig er det og å kjøre med minimalt med unødvendig dill i bilen :P

Skrevet

12_-948640385.jpg

12_-1721243168.jpg

Og likevel god finish. :wub:

12_-364128492.jpg

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår