Gå til innhold

Porsche anklager Nissan for fusk

Recommended Posts

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Bernhard

24

• Dennis

23

• truhaa

17

• Lexgtturbo

12

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Lexgtturbo
Skrevet

Joda eg skal være den første som innrømmer at den porshen har et grisekult interiør. Men i den prisklassen er det det minste du kan forvente... Uansett alt dette kommer helt an på hva bilen skal brukes til, men i og med at porshen er så godt som en fullblods banebil vil eg fortsatt si at det er alt for mye unødvendig dill i den... men det er bare min mening. Interiøret ser helt rått ut likevel.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Jeg syns fortsatt det er mye plast der.. Omtrent hele midtkonsollen og brytere er plast.. Er jo en bil til tett oppunder 2mill. så hadde forventet litt mer..

• Admins
Skrevet
Jeg syns fortsatt det er mye plast der.. Omtrent hele midtkonsollen og brytere er plast.. Er jo en bil til tett oppunder 2mill. så hadde forventet litt mer..

Skal være en sportsbil ikke en Maybach :P

Vekten må holdes nede, så kan ikke benytte de fineste metaller, gull osv. hehe..

• Admins
Skrevet
Carbon er lettere enn plast sist jeg sjekket ihvertfall... Og mer solid..

Stemmer det ja, men da hadde ikke bilen blitt så billig som den er, for den er billig sammenlignet med andre biler i samme klasse. Ser ikke så mye til det her i Norge, siden når Kristin Halvorsen har tatt det hu skal ha i avgifter ser man ikke forksjell på noen 100 000 på biler i den klassen lengre :P

• Admins
truhaa
Skrevet

Ja por`cha ser bra ut den, men om den bakker opp det der med en 1.4 l motor er det jo ikke noe poeng å stroppe seg fast... ;)

Men for all del, jeg er rimelig altetende når det kommer til bil jeg, men vil ikke ha dusin vare.... Når alle kjøpte VW polo kjøpte jeg Renault Clio.

Så i og med at det er "nok" porscher her på berget, vipper jeg mot en Nissan til 1.8 mill istedet, den er mer "unik" den om du ønsker noe eksotisk. tipper det blir noen av den i landet, men ikke mange, så odsen for å se en Gallardo på veien er vel større en å se en GT-R..

Uansett er 1.8 mill HINSIDES uansett hvilken bil det er snakk om... Det er mange øl det gitt... kasser på kasser med San Miguel... he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lexgtturbo
Skrevet (endret)
Ja por`cha ser bra ut den, men om den bakker opp det der med en 1.4 l motor er det jo ikke noe poeng å stroppe seg fast... ;)

*kremt* Regner med den var siktet mot meg og R5en. Greit nok at min lille 1,4 turbo kanskje ikke gir ut mer enn beskjedne 160hester, men husk at den veier 860kg som igjen vil si 186 hester per tonn... Så den er ikke noen sinke ihvertfall...

Endret av Lexgtturbo
  • Forhandlere
Bernhard
Skrevet
  • Admins
truhaa
Skrevet

Lexgturbo: nei ikke rettet mot deg den der... sorry, skulle tatt med "70 hk" også, en bil med 1.4l og 160 hk er velkommen i min garasje når som helst..

sorry for at jeg ikke var mer spesifik der...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Spør du meg så er jo 160hk i en så liten bil ganske heftig... Hadde vært litt artig å sett bilen din opp mot Evo'n til Truls.. Med tanke på at den er ganske mye større og veier vel rundt 1200-1300kg(Ren tipping) og har 300hk.. Eller?????????

I dare you........

• Admins
Skrevet

Heftig med små biler som er lette ja :D Bare å se på rundetider, så kjører de små GT bilene ganke heftige tider for å ha så små motorer. Vekt har veldig mye å si når man kommer i 140km/t inn mot en sving er 600-700 kilo ekstra veldig mange flere tonn som skal holdes på veien, tyngre biler har jo klart bredere dekk og ofte bedre understell men er uansett grenser hehe...

Bilen jeg har er ganske så lett for å være såpass ny, med airbag,klima ++, så har den en vekt på 1060kg. Er 1.8l motor på 143hk eller 192hk som T-Sport utgaven har.

Lexgtturbo
Skrevet
Spør du meg så er jo 160hk i en så liten bil ganske heftig... Hadde vært litt artig å sett bilen din opp mot Evo'n til Truls.. Med tanke på at den er ganske mye større og veier vel rundt 1200-1300kg(Ren tipping) og har 300hk.. Eller?????????

I dare you........

Hehe. Gi meg veigrep, eller svingete vei så kanskje eg har en sjanse, men tviler pga turbolag... Får ikke fullt ladetrykk (1,2bar) før 3500rpm noe som gjør at eg tror evoen kjører lett fra meg.

Lexgturbo: nei ikke rettet mot deg den der... sorry, skulle tatt med "70 hk" også, en bil med 1.4l og 160 hk er velkommen i min garasje når som helst..

sorry for at jeg ikke var mer spesifik der...

Neida ta det med ro. No offence taken. :P

Lexgtturbo
Skrevet

Joda det er artig å kjøre fort, men måtte skjedd på bane. Har ikke råd til å miste lappen...

Lexgtturbo
Skrevet

mange som har undervurdert politiets kjøreteknikk, og samtidig kjørt over evne. Då er det lett å møte veggen, men det skyldes som oftest at fører av bil pyser ut og bremser og dermed flyr av veien... Nei bane e tingen.

Skrevet
Joda eg skal være den første som innrømmer at den porshen har et grisekult interiør. Men i den prisklassen er det det minste du kan forvente... Uansett alt dette kommer helt an på hva bilen skal brukes til, men i og med at porshen er så godt som en fullblods banebil vil eg fortsatt si at det er alt for mye unødvendig dill i den... men det er bare min mening. Interiøret ser helt rått ut likevel.

Fullblods banebil er å dra det litt langt.

Målgruppen til denne bilen, vil nok bruke den på trackdays, og mye til gatekjøring. Da har de nok ikke lyst på alle ulempene som en banebil har.

Jeg vil påstå at Porsche gt3 er et veldig godt kompromiss mellom banebil og gatebil.

Jeg merker veldig godt at lyddemping og sånt er fint å ha når jeg kjører min egen bil.

Tar man ut baksetet, eller åpner hanskerommet, blir det ikke værende inni bilen.

Lexgtturbo
Skrevet

Jaja eg regner med at vi er enig i at det er mer en banebil enn for norske veier bil. Hadde eg hatt en sånn porsche hadde eg nok brukt den mest på bane, for det er tross alt kun der du virkelig får brukt bilen i dette landet.

• Admins
truhaa
Skrevet

Evon er vel noe over 1400 kg den og rett over 300 hk vil jeg tro.

Ja skal ikke ha noe race langs veiene gitt... mange biler som går godt, å kjøre fra noen eller blir frakjørt er mye han som sitter bak rattet ikke bare motor. Petter solberg hadde gruset meg uansett om han satt i en kangoo el fiat panda for å si det sånn, har en noen timer på bane så lærer man mye av det. Jeg har vel tilgode akkurat det der...ikke noe bane med Evon enda gitt

-Thomas A Edison

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår