Gå til innhold

Porsche anklager Nissan for fusk


Dennis

Recommended Posts

Uansett hvor mye Porsche klager så er det da ett eller annet spesielt med bilene de lager.. Så Clarkson og gjengen teste GTRen, og jeg tviler ikke en plass på at GTR er en minst like god bil som 911. Men - det er ingen Porsche... Bil handler om følelser, og foreløpig er det litt mer følelser for Porsche for min del iallfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    24

  • Dennis

    23

  • truhaa

    17

  • Lexgtturbo

    12

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Står litt specs om bilene i filmen Dennis linket til :)

Den videoen er GTR mot GT3. 997 GT2 har en god del mer motor ++

997 GT2 specs:

Engine

Power: 390 kw (523hp / 530 ps)

Torque: 580 Nm (430 Lb-Ft)

Displacement: 3.6 liters

Engine type: Boxer 6, Twin Turbo, 24v

Engine location: rear

Bilen veier: 1440 kilograms (3168 lbs)

Nissan GTR

Engine

Power: 360 kw (480hp)

Torque: 680 Nm (502 Lb-Ft)

Displacement: 3.8 L

Engine type: V6 Twinturbo

bilen veier: 1700 kilograms

Så i teorien skulle GT2 lett ha kjørt ifra GTR. Men Skyline har bedre vektfordeling og får mer kraft ned i bakken. Porsche må nok kanskje bite i det sure eple og få satt motoren en annen plass skal de få bedre rundetider. Men er utrolig hvor dyktig Porsche sine ingeniører er, men de er nok helt på grensen med GT2 hvor lettkjørt man får bilen samt veigrep.

GTR har vist mer effekt enn det Nissan sier skal man tru de som har testet den på benk og gjør 0-100 raskere enn 3.8 som Nissan sier.

Grunnen til det trur jeg er fordi amerikanerne måler som regel 0-60mph som blir litt mindre enn 0-100, da 0-62mph blir det riktige. Noen få km/t i forskjell betyr fort noen hundredeler i tid :) 0-60mph gjør den på 3.5sek og da blir det fort oversatt til 0-100 på 3.5 sek hehe..

Skyline har motor forran og girkasse bak samme som nye corvette som topper listen på nurburgring av produksjons biler nå.

Nå skal GTR V-Spec komme om ikke så lenge med heftigere motor og lettere vekt og da får Porsche noe å bryne seg på hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyline har motor forran og girkasse bak samme som nye corvette som topper listen på nurburgring av produksjons biler nå.

Nå skal GTR V-Spec komme om ikke så lenge med heftigere motor og lettere vekt og da får Porsche noe å bryne seg på hehe..

Som nevnt tidligere i tråden så er de Viper SRT-10 ACR med Hardcore Package som har rekorden og den knuste både GT-R'en og Corvetten på ringen.. Men av alle bilene som er på den listen så er det GT-R'en som imponerer meg mest..

De bilene so har kjørt fortere enn GT-R'en i følge Wiki er per dags dato:

Porsche Carrera GT

Pagani Zonda F Clubsport

Corvette C6 ZR1

Ferrari Enzo

Masarati MC12

Viper SRT-10 ACR

Og av de bilene der så er det Corvetten som er billigest. Den er vel 30 000$ dyrere enn GT-R'en om jeg husker rett.. Det hørest ikke så mye ut, men når vi sammenligner norske priser er corvetten ca 800 000kr dyrere enn en GT-R.

Rett meg om jeg tar feil.. jeg tar dette fra min dårlige hukommelse:P

Uansett, gi meg en GT-R og jeg kan dø lykkelig, jeg digger den bilen..

Men det blir artig å se hva tid V-Specen som Dennis nevner får:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten notis på porsche v.s nissan gjennom tidene..

The Porsche 959 was Nissan's target when designing the GT-R. The chief engineer, Naganori Itoh, intended to use the car for Group A racing, so the design specification was drawn up in conjunction with a copy of the Group A rules. The Nordschleife production car record at the time of development was 8'45" - set by a Porsche 944. Nissan test driver Hiroyoshi Katoh reset the record with a time of 8'20".[9] Best Motoring managed 8'22"38.[10

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline_R32#R32

Nissan og porsche har vist alltid vært i totta på hverandre.. Jeg mener det er på høy tid og få leid inn en pilot, stengt ringen et par dager og latt samme pilot kjøre begge bilen rundt ringen :D At porsche selv bare klarte 7.59 med GT-R er vel kansje litt betenkelig..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Som nevnt tidligere i tråden så er de Viper SRT-10 ACR med Hardcore Package som har rekorden og den knuste både GT-R'en og Corvetten på ringen.. Men av alle bilene som er på den listen så er det GT-R'en som imponerer meg mest..

De bilene so har kjørt fortere enn GT-R'en i følge Wiki er per dags dato:

Porsche Carrera GT

Pagani Zonda F Clubsport

Corvette C6 ZR1

Ferrari Enzo

Masarati MC12

Viper SRT-10 ACR

Og av de bilene der så er det Corvetten som er billigest. Den er vel 30 000$ dyrere enn GT-R'en om jeg husker rett.. Det hørest ikke så mye ut, men når vi sammenligner norske priser er corvetten ca 800 000kr dyrere enn en GT-R.

Rett meg om jeg tar feil.. jeg tar dette fra min dårlige hukommelse:P

Uansett, gi meg en GT-R og jeg kan dø lykkelig, jeg digger den bilen..

Men det blir artig å se hva tid V-Specen som Dennis nevner får:)

Stemmer at Viper har raskeste tid, men det er jo en racer bil som er til salg hehe.. den er jo så å si ikke brukbar til å kjøre på vanlig vei :P

Noe som er litt sykt er jo at Porsche Carrera GT til 5mill kr har ikke kjørt raskere enn GTR, hvis du ser på tiden kjørte Carrera GT 1 sek raskere, men både Carrera GT og GT2 har kjørt 232m kortere enn de fleste andre, hvorfor vet ikke jeg.

Rundetider kan man se her

V-Spec har etter ryktene kjørt på 7:25 på fuktig bane så trur vi etterhvert kan forvente en veldig bra tid av den, klarer den 1sek raskere er det bare Viper som er raskere rundt ringen, Viper ACR har en tid på 7:22.1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • Admins
truhaa

Samme som BMW det da.... der tåler vel kassa noen få LCs før det er mos har jeg skjønt.

leser du alle innlegg der ser en at det er ikke bilen men eier som gjør feil..

tar en slik uansett jeg ;) så få jeg begrense bruken av LC på den :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Flere bilprodusenter som har funksjoner på bilen de ikke garanterer for, BMW som Truls nevner deaktiverer launch control en stund etter man har brukt den, slik at man ikke får brukt den flere ganger på kort tid  og det ryktes om at det skal ikke mange ganger man bruker den for girkassa er toast. BMW må vell også åpne for at man kan bruke Launch Control? har lest det på noen forum.

Så er nok heller han idioten som har hatt bilen sin feil. De fleste Amerikanere kan ikke kjøre bil, spes ikke med manuel kasse. Brukte å lese mye på det amerikanske bilforum før, og gud hvor mange som ødela girkassa for de girte feil når de skulle gire til 4 gir og satt den i 2 gir i stedet. Det har jeg aldri hørt om har skjedd andre plass :P og de kjører som de har stjelt den. Gå til feks youtube å hør hvordan amerikanske unggutter girer, får frysninger nedover ryggen :lol:

På nesten alle amerikanske forum for div bilmerker sitter en stor gjeng å klager på hvor dårlig girkassa er, og at det er produksjonsfeil. Men her i Europa hører vi ikke noe om det, merkelig...

Leste litt mer om det, ser ut som BMW gir garanti for 30 ganger, etter det er man uten garanti (Computeren i bilen teller antall ganger)

Leste også at BMW har bare Launch Control på bilene i Europa og ikke USA hmm.. tru hva grunne til det er? jo BMW har skjønt det :thumbup: ikke gi sånt til amerikanere hvis man ikke vil ha masse søksmål osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat: "The reason why his warranty was void, was because he never broke the car in properly before engaging in such a juvenile act. Thus he made over 100 LC's within 2 weeks before its recommended 2,000mile break-in procedure was ever completed."

Er jo ikke nå rart at ting går i stykker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg skjønner ikke hvorfor BMW blir nevnt her i det hele tatt jeg da.. Dette var vel Nissan Skyline mot Porsche?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Jeg skjønner ikke hvorfor BMW blir nevnt her i det hele tatt jeg da.. Dette var vel Nissan Skyline mot Porsche?

Fordi BMW også har begrenset garanti når det gjelder slik kjøring med Launch Control. Og er nok en god grunn til at BMW bare har LC i Europa og ikke i US  :P

Porsche har sikkert også noe begrenset garanti på bruk av Launch Control.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
sitat: "The reason why his warranty was void, was because he never broke the car in properly before engaging in such a juvenile act. Thus he made over 100 LC's within 2 weeks before its recommended 2,000mile break-in procedure was ever completed."

Er jo ikke nå rart at ting går i stykker :P

De fleste der leser sikkert ikke bruksanvisningen, de går bare til rettssak etterpå :P Skulle jo tro at mange der trur at alle mekaniske deler i en bil tåler alt. Ikke kjørerer de den inn, vente til motor har drifts temp er jo bare tull, maks turtall rett etter start er det som gjelder. Ikke rart ting blir ødelagt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA virker som et brutalt land.

Skal sjefe over alle

Om noe går feil eller blir øddelagt går de til sak

Jo større jo bedre

er litt OT men, hvordan får de seg til å gå til sak etter å ha prøvd å tørke ei katt i micro'n. "Det sto ikke noe om at det IKKE gikk an i bruksanvisningen.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Saken er vel fortsatt Skyline mot Porsche? Ikke BMW mot Skyline?

Er ikke BMW mot Skyline, BMW ble tatt inn som et eksempel på den saken om det med girkassa. Og du er ikke akkurat den som skal snakke høyest om å holde emner on topic  :lol:

Saken er uansett enda om Skyline som er en del av denne diskusjonen.

USA virker som et brutalt land.

Skal sjefe over alle

Om noe går feil eller blir øddelagt går de til sak

Jo større jo bedre

er litt OT men, hvordan får de seg til å gå til sak etter å ha prøvd å tørke ei katt i micro'n. "Det sto ikke noe om at det IKKE gikk an i bruksanvisningen.."

De fleste der er normale, men blir om regel til at vi hører om alle de syke historiene der fra hehe.. feks det med den katta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...