Gå til innhold

Porsche anklager Nissan for fusk


Dennis

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Blir jo usikker på hvor hardt de trykker på pedalen ja når Porsche tester Nissan selv, OM da R35n hadde flisa Porsche der hadde de da gått ut og sagt det?

"joa, vi testet R35 GT-R vi og den er kjappere en våres biler ja" noe du neppe kommer til å høre fra Porsche

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    24

  • Dennis

    23

  • truhaa

    17

  • Lexgtturbo

    12

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Tror nokk Porsche til slutt må slippe hekk motor konseptet, for å bedre balansen i bilen.

Det var ikke så mange årsiden Porsche hadde problemer når bakdekka mista grepet. Ble vell kalt slegga.

Tror grensen for hekk motor koseptet snart er nådd, men det ble vell sakt for 20 år siden også.

Men ville personlig heller eid en Porsche en nissan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville personlig heller eid en Porsche en nissan.

Normalt sett ville jeg sagt det samme, men etter å ha sett de ville testene på GT-R tror jeg jammen jeg hadde valgt den.. og så blir det vel neppe det vanligste synet på norske veier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Normalt sett ville jeg sagt det samme, men etter å ha sett de ville testene på GT-R tror jeg jammen jeg hadde valgt den.. og så blir det vel neppe det vanligste synet på norske veier ;)

Den norske stat gjør i alle fall ikke det noe lettere å få inn en slik bil så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Det største problemet er jo at de som faktisk har råd til en bil til 1,8 millioner ikke kjøper nissan... desverre.. hehe

Det er veldig forstålig. For 1,8 mill, kjøper man ikke noe med interiørfinish på linje med en tupperware matboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Det er veldig forstålig. For 1,8 mill, kjøper man ikke noe med interiørfinish på linje med en tupperware matboks.

Hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Det er veldig forstålig. For 1,8 mill, kjøper man ikke noe med interiørfinish på linje med en tupperware matboks.

Håper det var kødd? :lol:

Da interiøret i R35 utentvil er av bedre kvalitet enn Porsche GT2, for GT2 sitt interiør er alt spart på for å få ned vekt.

Hadde utentvil kjøpt et japse til 1,8 mil enn en tysk, da man bør regne med at en såpass dyr bil ikke skal på service hele tiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt en japansk plastrakett til 1,8 mill. Jeg må innrømme at jeg ikke kan huske sist jeg så en normal, japansk bil (Lexus er utelukket for min del) der jeg har tenkt "Åi, dette interiøret var det brukt mye tid på å designe og få til å fremstå som godt sammenskrudd!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt en japansk plastrakett til 1,8 mill. Jeg må innrømme at jeg ikke kan huske sist jeg så en normal, japansk bil (Lexus er utelukket for min del) der jeg har tenkt "Åi, dette interiøret var det brukt mye tid på å designe og få til å fremstå som godt sammenskrudd!".

Enig at noe japansk kan virke grått og kjedelig, men jeg liker interiøret i denne Land Cruiseren godt:

DSC_0070.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Jeg hadde aldri kjøpt en japansk plastrakett til 1,8 mill. Jeg må innrømme at jeg ikke kan huske sist jeg så en normal, japansk bil (Lexus er utelukket for min del) der jeg har tenkt "Åi, dette interiøret var det brukt mye tid på å designe og få til å fremstå som godt sammenskrudd!".

Kan ikke huske å ha sett så mange tyske biler utenom BMW der jeg har lagt merke til at interiøet var av veldig bra kvalitiet, men BMWen lå i prisklassen godt over en vanlig bil.

BMW er kvalitiet utentvil, det samme kan ikke sies om resten av gjengen der akkurat, der er jo bare å se på Autoindex hvor VW ligger langt ned på lista. Med BMW og Toyota på topp. og når BMW leverer utelukkende biler i den høyere prisklassen så er andre plass for Toyota som leverer alt fra små billig plastikk biler og mye mer, men likevell ligger så tett på opplevd kvalitet som BMW.

I Autoindex teller følgende:

  • Selve bilen og kjøreopplevelsen (40 prosent)
  • Møtet med forhandleren (20 prosent)
  • Verkstedet og service (20 prosent)
  • Loyalitet til merke (20 prosent)

Og når man sammenligner biler, går jo ikke ann å sammenligne interiøret i en japansk bil mot en tysk bil som er i klassen over og koster mye mer.

men dette er noe man kan sitte å diskutere i det uendelige, det man selv eier er alltid best uansett om hjulene faller av, taket løsner, interiøet faller fra hverandre før man har kjørt bilen hjem osv. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

he he, ja enig der Dennis...

Men som en mann med et ben i Sverige, ett i Frankrike og et i Japan (ja vi har tre ben, hvem "ben" jeg har hvor har dere ikke noe med he he) Så er det def mest plast på Volvo, den er nedlastet med plast bla utvendig, og det er like irriterende hver gang jeg polerer den..

Om jeg hadde svidd av 1.8 på en japansk bil vet jeg ikke, men jeg er sikker på at jeg hadde sliti om jeg måtte velge mellom en 35 GT-R og en GT2/3 eller Fellali... Japansk er driftsikkert, og det er som bla Lexus sier "en bil som har feil er ingen luksus bil, feilfritt og driftsikkert er luksus"

Men som Dennis sier, noen er glad i tysk, andre svensk el Japse og det er jo bra, ellers hadde det blitt trist her med alle i samme biltype..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Vil tørre å påstå at tyske biler holder en gjennomgående høy standard hva gjelder førermiljø.. Ta f.eks. en Lexus IS 200 2001mod som er tilsvarende årsmodell som bilen min, mye plast og knapper og knotter som ligner interiøret i en 89 modell Corolla.. Samt at den er dyrere enn Passaten også, som har skinn og karbon.. Litt plast er det også, men i en begrenset grad kontra Lexusen..

Missforstå meg rett, jeg syns IS200 er en dritlekker bil, men førermiljø syns jeg er traust..

Men heldigvis er smaken som baken..

Interiør i en IS 200

post-141-1223315943_thumb.jpg

post-141-1223315963_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

he he.... så du ikke episoden som topgear hadde ang am cars og euro cars? Clarkson ble ikke noe voldsomt poppis i USA da gitt....

Z06 er OVERHODE ikke å forakte den, den gruser jo det meste på bane også den har jeg skjønt.. det og at den ser helt "grei" ut skader jo ikke det heller, men om jeg skal snakke for meg selv sier jeg ja takk til:

RS4, RS6, S5, R32, R36, GT2, GT3, 911 turbo, GT-R, M3, M5, M6, X6, Range Rover Supercharger, Gallardo, Murcielago, F40, F50, konEgg, Veyron, Alfa Romeo 147 og 156 GTA, Renault Clio Sport, Renault 5 Turbo2, Sunny GT-R, Lancer evo 1-10, Preza WRX STI, Viper, Mustang GT500, ALT fra Shelby, Camaro, Chalenger, Charger, Zonda, Civic type R, Lexus LS-F, Supra, Landcruiser og sikkert en HEL del annet uansett hvor mjye eller lite plast det er i de....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...