Gå til innhold

Hva kan jeg utrette med en biltemamaskin?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg lurer på hvor mye jeg kan utrette med en biltema 2-hodet maskin? Kan jeg fjerne swirls og rds? Eller er det bare ei erstatning for hånda?

Skrevet

Du klarer nok swirls, men ikke noe særlig mer.... Då må du nok ha en skikkelig roterende.

Skrevet

Syns det høres så skummelt ut med roterende. Da kan en virkelig ødelegge for seg selv om man er uforsiktig. :/

Skrevet

Med lav hastighet og riktige produkter og padder skal det endel til å svi lakk. Etterhvert som du blir vant til maskinen øker du hastigheten. Eneste som er viktig etterhvert som du øker farten er å ALDRI bli stående stile på en plass men å holde maskinen i bevegelse.

Hans Marius
  • Admins
Skrevet

Ser de4t er noen dypere riper igjen, emn det er ikke ille de der med Biltemas maskin nei, lakken der er greit hard den...

Så som sagt, Biltema maskin med feks Cyclo pads er en helt ok kombo, resultatet blir ikk 100% om lakken er skikkelig sliten, men den blir 90% bedre en det den er, har bare gode erfaringer med den maskinen fra Biltema, men selvfølgelig kommer den ikke opp mot hverkjen prter Cable (DA) eller en roterende

Til den prisen (299) er det bare å teste den og kaste den om du ikke liker den, er jo 30 min på byen en lørdag det der.. ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Støtter den teorien der! :) Men hva er vitsen med at den har 2 hoder? Og så ser maskina så klumpete ut. Er det ikke vanskelig å komme til på div plasser? Ser for meg at det kan være vanskelig å komme til på bakluka under en liten vinge jeg har der. Rundt speil kanskje. Siden padsene er så små, og maskina så stor. Hvordan er dette?

Kenneth Nilsen
Skrevet
Ser de4t er noen dypere riper igjen, emn det er ikke ille de der med Biltemas maskin nei, lakken der er greit hard den...

Så som sagt, Biltema maskin med feks Cyclo pads er en helt ok kombo, resultatet blir ikk 100% om lakken er skikkelig sliten, men den blir 90% bedre en det den er, har bare gode erfaringer med den maskinen fra Biltema, men selvfølgelig kommer den ikke opp mot hverkjen prter Cable (DA) eller en roterende

Til den prisen (299) er det bare å teste den og kaste den om du ikke liker den, er jo 30 min på byen en lørdag det der.. ;)

Stemmer det, bilen ble 90% bedre. Hvis jeg husker riktig så tok jeg den bilen med 2-hodet DA bare for å bevise at det funker. :) Men jeg kommer aldri til å bruke den igjen, hehe.

Støtter den teorien der! :) Men hva er vitsen med at den har 2 hoder? Og så ser maskina så klumpete ut. Er det ikke vanskelig å komme til på div plasser? Ser for meg at det kan være vanskelig å komme til på bakluka under en liten vinge jeg har der. Rundt speil kanskje. Siden padsene er så små, og maskina så stor. Hvordan er dette?

Den er klumpete, den vibrerer mye og du kommer ikke til på små plasser. Og hvorfor den har 2 hoder er jeg ikke helt sikker på, men kanskje det ligger en placebo-effekt under tanken? "Double the action"? :P

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Skrevet

Kjøpte min roterende på mekonomen. et tilbud dem hadde. 500,- fungerer brukbart til å begynne med.

Men vet ikke om dem har det tilbudet enda.

Hans Marius
Skrevet
prøvde denne maskinen i stad på passaten til en kompis, virka veldig lett og fin! også er den billig... :)

http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q...517051;c:100768

Ja om den der var bra, så er det noe jeg er ute etter. :) Tror kanskje pappa har en óg, men den er isåfall gammel. Er det noe "nytt" som har kommet i det siste som er et must? Men er ikke helt sikker altså.

Skrevet
Jeg ga 2000 for min Makita maskin! Super maskin det i alle fall...

2000 for makita det er billig, fikk en pris på 4700+mva jeg, så da ble det Hitachi SP 18 VA i stedet for.

Skrevet

Det var da voldsomt så dyr makita har blitt i det siste... kjøpte min for litt under 2000kr for 4-5 år siden, funker som fjell endå. Makita er et dyrt alternativ men vare evig.

Skrevet

Skal ikke være så dyr som nevnt her, 9227'en koster fra 3000 til 4000 ink mva der jeg har sjekket. Men noen opererer med høye priser så de kan tilby høye rabatter...

Skrevet

Prisen eg fikk var på Lakk og vertøy, og eg fant ut at di bestiller maskinen gjennom meguiars eller noe sån. Så at den stod i meguiars proff katalogen. Blir vell noen ekstra ledd som skal ha fortjeneste da.

• 3 months later...
Skrevet

I forhold til en original Cyclo, så er Biltema sin mye lettere, ergo må du kanskje legge på mere press, siden Cyclo er i alu og vil dermed utøve mer press pga egenvekt. Jeg har planer om å teste Biltema sin to-hodete for å fjerne skjolder etc etter roterende. Synes de er fine til å gå over med en mild polish etter 'cutting' med roterende.. Men jeg har ikke mye erfaring med det, så det kan godt hende det er andre metoder som funker bedre for alt jeg vet.. Jeg er også litt 'redd' for den roterende..

mvh
Torbjørn

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet

Er nok heller en fordel å gå over med finere polish på den roterende maskinen :) Ikke noe problem uten å få skjolder.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår