Gå til innhold
Talker

Hva kan jeg utrette med en biltemamaskin?

Recommended Posts

Talker    2
Talker

Jeg lurer på hvor mye jeg kan utrette med en biltema 2-hodet maskin? Kan jeg fjerne swirls og rds? Eller er det bare ei erstatning for hånda?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Du klarer nok swirls, men ikke noe særlig mer.... Då må du nok ha en skikkelig roterende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Talker    2
Talker

Syns det høres så skummelt ut med roterende. Da kan en virkelig ødelegge for seg selv om man er uforsiktig. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Med lav hastighet og riktige produkter og padder skal det endel til å svi lakk. Etterhvert som du blir vant til maskinen øker du hastigheten. Eneste som er viktig etterhvert som du øker farten er å ALDRI bli stående stile på en plass men å holde maskinen i bevegelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Selv beggynte jeg rett på roterende og dynes det skal mye til før du brenner lakken ja.... Har enda ikke gjort det selv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen    349
Kenneth Nilsen

Dette fikk jeg til med Biltema DA-maskin og Cyclo-puter og Menzerna.

Dette er etter ett pass med oransje cyclo og SIP.

DSC_0045.jpg

Bilen ble sånn når den var ferdig.

DSC_0120.jpg

DSC_0126.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Ser de4t er noen dypere riper igjen, emn det er ikke ille de der med Biltemas maskin nei, lakken der er greit hard den...

Så som sagt, Biltema maskin med feks Cyclo pads er en helt ok kombo, resultatet blir ikk 100% om lakken er skikkelig sliten, men den blir 90% bedre en det den er, har bare gode erfaringer med den maskinen fra Biltema, men selvfølgelig kommer den ikke opp mot hverkjen prter Cable (DA) eller en roterende

Til den prisen (299) er det bare å teste den og kaste den om du ikke liker den, er jo 30 min på byen en lørdag det der.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Talker    2
Talker

Støtter den teorien der! :) Men hva er vitsen med at den har 2 hoder? Og så ser maskina så klumpete ut. Er det ikke vanskelig å komme til på div plasser? Ser for meg at det kan være vanskelig å komme til på bakluka under en liten vinge jeg har der. Rundt speil kanskje. Siden padsene er så små, og maskina så stor. Hvordan er dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen    349
Kenneth Nilsen
Ser de4t er noen dypere riper igjen, emn det er ikke ille de der med Biltemas maskin nei, lakken der er greit hard den...

Så som sagt, Biltema maskin med feks Cyclo pads er en helt ok kombo, resultatet blir ikk 100% om lakken er skikkelig sliten, men den blir 90% bedre en det den er, har bare gode erfaringer med den maskinen fra Biltema, men selvfølgelig kommer den ikke opp mot hverkjen prter Cable (DA) eller en roterende

Til den prisen (299) er det bare å teste den og kaste den om du ikke liker den, er jo 30 min på byen en lørdag det der.. ;)

Stemmer det, bilen ble 90% bedre. Hvis jeg husker riktig så tok jeg den bilen med 2-hodet DA bare for å bevise at det funker. :) Men jeg kommer aldri til å bruke den igjen, hehe.

Støtter den teorien der! :) Men hva er vitsen med at den har 2 hoder? Og så ser maskina så klumpete ut. Er det ikke vanskelig å komme til på div plasser? Ser for meg at det kan være vanskelig å komme til på bakluka under en liten vinge jeg har der. Rundt speil kanskje. Siden padsene er så små, og maskina så stor. Hvordan er dette?

Den er klumpete, den vibrerer mye og du kommer ikke til på små plasser. Og hvorfor den har 2 hoder er jeg ikke helt sikker på, men kanskje det ligger en placebo-effekt under tanken? "Double the action"? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LAZ    0
LAZ

Kjøpte min roterende på mekonomen. et tilbud dem hadde. 500,- fungerer brukbart til å begynne med.

Men vet ikke om dem har det tilbudet enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Jeg ga 2000 for min Makita maskin! Super maskin det i alle fall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Talker    2
Talker
prøvde denne maskinen i stad på passaten til en kompis, virka veldig lett og fin! også er den billig... :)

http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q...517051;c:100768

Ja om den der var bra, så er det noe jeg er ute etter. :) Tror kanskje pappa har en óg, men den er isåfall gammel. Er det noe "nytt" som har kommet i det siste som er et must? Men er ikke helt sikker altså.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny
Jeg ga 2000 for min Makita maskin! Super maskin det i alle fall...

2000 for makita det er billig, fikk en pris på 4700+mva jeg, så da ble det Hitachi SP 18 VA i stedet for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Det var da voldsomt så dyr makita har blitt i det siste... kjøpte min for litt under 2000kr for 4-5 år siden, funker som fjell endå. Makita er et dyrt alternativ men vare evig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Skal ikke være så dyr som nevnt her, 9227'en koster fra 3000 til 4000 ink mva der jeg har sjekket. Men noen opererer med høye priser så de kan tilby høye rabatter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny

Prisen eg fikk var på Lakk og vertøy, og eg fant ut at di bestiller maskinen gjennom meguiars eller noe sån. Så at den stod i meguiars proff katalogen. Blir vell noen ekstra ledd som skal ha fortjeneste da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig