Gå til innhold

Alfa Romeo GT


AndreasLie

Recommended Posts

AndreasLie

Ny helg, ny bil. Denne gang var det en brun/grå/svart metallic Alfa Romeo GT som ble levert fredag formiddag for en to stegs polering. Bilen hadde vært hos ett annerkjent firma her i Oslo for å få lagt lakkforsegling for en stund siden, men når forseglingen var borte så man hvordan arbeidet hadde blitt utført. Bilen var veldig matt og full av riper. Her så man tydelig hvor forseglingen hadde blitt lag, for de stedene den ikke var, var det heller ikke riper. Så fredag ettermiddag satte vi igang for å se hva vi klarte å gjøre med dette :)

Før start:

_MG_8350.JPG

_MG_8353.JPG

_MG_8354.JPG

_MG_8355.JPG

_MG_8356.JPG

_MG_8358.JPG

Vask:

Prickbort avfetting

CG citrus wash&gloss og VP snow foam i foam canon

CG citrus wash&gloss og bøtte m/gritt guard

Hvit saue mitt fra Scandicshine

Muc off og Vikan børster

Billberry 1:3 på felger

Sonus clay

Dodo juice born slippery clay lube

CG miracle dryer

Det satt en del møkk i lakken, men etter en runde prickbort, foam og en god vask med mitt var det bare nederst på dørene det satt møkk igjen til clayen

Avfetting lagt

_MG_8359.JPG

Kenneth legger foam

_MG_8360.JPG

som tar med seg godt med møkk av bilen

_MG_8361.JPG

Felgene fikk en runde Bilberry

_MG_8362.JPG

Jeg spyler av bilen etter foam

_MG_8364.JPG

Clay etter en runde nederst på pasasjer døra

_MG_8366.JPG

Ferdig vasket og tørket

_MG_8367.JPG

Innspeksjon:

Som dere ser av bildene. Her var det nok og ta av. Hele bilen hadde swirls gjevnt over, bortsett fra de stedene som hadde blitt lakket opp etter behandling.

_MG_8368.JPG

_MG_8369.JPG

_MG_8370.JPG

_MG_8372.JPG

_MG_8373.JPG

_MG_8374.JPG

_MG_8375.JPG

_MG_8376.JPG

Klar for korrigering

_MG_8378.JPG

Korrigering:

Megs Mg #80

Megs gul pute

Megs svart pute

3M fast cut plus

3M grønn pute

Flex roterende

Makita roterende

3m, Scholl og Megs bakplater

CG Hexlogic oransj og hvit pad

Eurow kluter

IPA 50/50

Siden jeg ikke hadde noen erfaring med Alfa lakk måtte jeg prøve meg litt fram for å finne ut hva som var riktig kombo. Valget falt til slutt på 3m FCP som tok alt bortsett fra de dypeste ripene. Lakken var det jeg vil kalle myk, men vanskelig å korrigere, så dette laget så kalrt en del merker og hologrammer. #80 på gul pute etterpå fjernet merkene, men ikke alt av hologrammer, så derfor måtte vi over på #80 og svart pute til slutt for at resultatet skulle bli bra. På de værste plassene ble 3m kjørt i 2-3 runder for å få bort ripene.

Her ser dere at forsegling ikke har blitt lagt helt inn til spylerdysa

_MG_8379.JPG

50/50 etter fcp og #80 på gul

_MG_8384.JPG

Panser ferdig 2 steg

_MG_8388.JPG

Spylerdysa etter korrigering

_MG_8389.JPG

50/50 bakluke etter fcp

_MG_8390.JPG

Per tar siste finish med Flex

_MG_8392.JPG

mens Kenneth korrigerer med Makita

_MG_8393.JPG

Imens så fikk felgene litt voks

_MG_8394.JPG

Bakskjerm etter 2 steg

_MG_8399.JPG

Dør før

_MG_8404.JPG

Etter

_MG_8410.JPG

IPA etter korrigering

_MG_8412.JPG

_MG_8413.JPG

Er ikke baer god voks som får vannet til å renne godt av, ett godt grunnlag er like viktig

_MG_8415.JPG

_MG_8416.JPG

_MG_8421.JPG

Finish

CG Ez glaze

Gule applicators

CG jet seal

CG Wheel guard

CG New Trim gel

CG metall shine

CG jet seal har ligget i kassa mi veldig lenge uten at jeg har testet den og det måtte gjøres noe med. Først ble ett lag med glaze lagt etterfulgt av 2 lag jet seal

Glaze

_MG_8424.JPG

Felger ferdig buffet og med new trim gel

_MG_8411.JPG

1. lag jet seal

_MG_8427.JPG

2. lag

_MG_8430.JPG

Plasten fikk new trim gel

_MG_8431.JPG

Dørhåndtak, logoer og potta fikk CG metall shine

_MG_8434.JPG

Ferdig

_MG_8436.JPG

Kanalen litt bedre, men fortsatt noen dype hakk igjen

_MG_8438.JPG

_MG_8443.JPG

_MG_8451.JPG

_MG_8453.JPG

_MG_8455.JPG

Takk for titten :)

  • DCN Poeng 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så meget bra ut dette her og flott stykke arbeid til alle sammen :D

Hvordan synes du det er å kjøre Meg´s putene på roterende? mht kriker og kroker, i og med pad´sene er litt store.

Er dette en bil du kan følge med på når det gjelder holdbarheten på Jet Seal? Slik jeg har forstått det så pleier det å være heller laber holdbarhet på den om den ikke får en voks oppå seg. Så hadde vært interessant å fått noen updates.

+ :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanken, dette ble bra - bra 50/50s der. Det "anerkjente firmaet" burde få tilsendt noen bilder, for jeg hadde ihvertfall tiltet i vinkel hvis bilen min hadde blitt sånn etter "proff behandling".

Dere andre gutta i Sinsen Detailing Crew får hoie innpå her, så skal det bli kred på dere også

:thumbs:

(og MG har 4" puter også nå - og de er sjukt gode å kjøre med. Erstatter glatt mine Uber-puter i samme størrelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Ble en "ganske" grei forbedring. Hoho, flott jobbet! :)

Ang. CG Jetseal så tror jeg du blir meget skuffet. Den fungerer veldig dårlig uten noe over av en grunn. Men jeg håper jeg tar feil.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Så meget bra ut dette her og flott stykke arbeid til alle sammen :D

Hvordan synes du det er å kjøre Meg´s putene på roterende? mht kriker og kroker, i og med pad´sene er litt store.

Er dette en bil du kan følge med på når det gjelder holdbarheten på Jet Seal? Slik jeg har forstått det så pleier det å være heller laber holdbarhet på den om den ikke får en voks oppå seg. Så hadde vært interessant å fått noen updates.

+ :thumbup:

Takk :) Jeg synes de er knall. Derfor bruker vi de såpass mye også. Lette å holde rene og de tåler mye. Kjører man bare litt på kant så kommer man til på de fleste steder. Alle andre steder har jeg mindre puter til. Jeg får ikke sjekket dette nei, da jeg ikke har kontakt med eier til vanlig. Har lest at andre igjen mener at den skal holde når det er to lag. Skal bruke denne mer for den var veldig lett og legge så skal nok få testet det ut.

Mamma mia.Dette ble bra.ser bra ut.

Hehe, takk :)

ble jo kjempebra dette :)

Takk :)

Fanken, dette ble bra - bra 50/50s der. Det "anerkjente firmaet" burde få tilsendt noen bilder, for jeg hadde ihvertfall tiltet i vinkel hvis bilen min hadde blitt sånn etter "proff behandling".

Dere andre gutta i Sinsen Detailing Crew får hoie innpå her, så skal det bli kred på dere også

:thumbs:

(og MG har 4" puter også nå - og de er sjukt gode å kjøre med. Erstatter glatt mine Uber-puter i samme størrelse)

Takker :) Kenneth har registrert seg her også med nick -KW- er det vel, men jeg har fått jobben med å skrive så derfor er det mest jeg som er her. Må si at jeg ble litt overrasket at ett seriøst firma kan levere fra seg no sånt. Har allerede bestilt små Megs pads ;)

Knallpent resultat :) Virkelig flott! :D

Strøkent! Flott jobb og finfine bilder! Blir fin stemning på bildene nedi vaskeplassen der. Cred er avgitt! :D

Takk for det. Bildene ble ikke helt bra for hadde ikke stativ med denne gangen, synes jeg :)

ble flott og blankt dette , men "posene" på dekkene under IPA, er det for sterkt for dekkene med IPA?

Takk :) Det er fordi at vi legger voks på felgene mens bilen blir polert for da får den herdet lengs mulig. For at ikke voksen skal forsvinne når vi spyler så tar vi plast foran for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en blank og fin italiener. Hvordan i all verden klarer dem å lage så mye riper ved å legge på forsegling da? Ser nesten ut som det er brukt sandpapir på den jo...

Kred og skryt gitt thumbup.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Det er fordi at vi legger voks på felgene mens bilen blir polert for da får den herdet lengs mulig. For at ikke voksen skal forsvinne når vi spyler så tar vi plast foran for å være på den sikre siden.

ah , smart det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Takk :)

Det vet jeg ikke, men i følge eier så så man ikke ripene når forseglingen var lagt. de kom fram etter hvert som dem ble borte. Tydelig at det er mye fyller i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Nydelig bil det der. Flott jobb også her av Sinsen Crew :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...