AndreasLie 1 034 Skrevet 5 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 Ny helg, ny bil. Denne gang var det en brun/grå/svart metallic Alfa Romeo GT som ble levert fredag formiddag for en to stegs polering. Bilen hadde vært hos ett annerkjent firma her i Oslo for å få lagt lakkforsegling for en stund siden, men når forseglingen var borte så man hvordan arbeidet hadde blitt utført. Bilen var veldig matt og full av riper. Her så man tydelig hvor forseglingen hadde blitt lag, for de stedene den ikke var, var det heller ikke riper. Så fredag ettermiddag satte vi igang for å se hva vi klarte å gjøre med dette Før start: Vask: Prickbort avfetting CG citrus wash&gloss og VP snow foam i foam canon CG citrus wash&gloss og bøtte m/gritt guard Hvit saue mitt fra Scandicshine Muc off og Vikan børster Billberry 1:3 på felger Sonus clay Dodo juice born slippery clay lube CG miracle dryer Det satt en del møkk i lakken, men etter en runde prickbort, foam og en god vask med mitt var det bare nederst på dørene det satt møkk igjen til clayen Avfetting lagt Kenneth legger foam som tar med seg godt med møkk av bilen Felgene fikk en runde Bilberry Jeg spyler av bilen etter foam Clay etter en runde nederst på pasasjer døra Ferdig vasket og tørket Innspeksjon: Som dere ser av bildene. Her var det nok og ta av. Hele bilen hadde swirls gjevnt over, bortsett fra de stedene som hadde blitt lakket opp etter behandling. Klar for korrigering Korrigering: Megs Mg #80 Megs gul pute Megs svart pute 3M fast cut plus 3M grønn pute Flex roterende Makita roterende 3m, Scholl og Megs bakplater CG Hexlogic oransj og hvit pad Eurow kluter IPA 50/50 Siden jeg ikke hadde noen erfaring med Alfa lakk måtte jeg prøve meg litt fram for å finne ut hva som var riktig kombo. Valget falt til slutt på 3m FCP som tok alt bortsett fra de dypeste ripene. Lakken var det jeg vil kalle myk, men vanskelig å korrigere, så dette laget så kalrt en del merker og hologrammer. #80 på gul pute etterpå fjernet merkene, men ikke alt av hologrammer, så derfor måtte vi over på #80 og svart pute til slutt for at resultatet skulle bli bra. På de værste plassene ble 3m kjørt i 2-3 runder for å få bort ripene. Her ser dere at forsegling ikke har blitt lagt helt inn til spylerdysa 50/50 etter fcp og #80 på gul Panser ferdig 2 steg Spylerdysa etter korrigering 50/50 bakluke etter fcp Per tar siste finish med Flex mens Kenneth korrigerer med Makita Imens så fikk felgene litt voks Bakskjerm etter 2 steg Dør før Etter IPA etter korrigering Er ikke baer god voks som får vannet til å renne godt av, ett godt grunnlag er like viktig Finish CG Ez glaze Gule applicators CG jet seal CG Wheel guard CG New Trim gel CG metall shine CG jet seal har ligget i kassa mi veldig lenge uten at jeg har testet den og det måtte gjøres noe med. Først ble ett lag med glaze lagt etterfulgt av 2 lag jet seal Glaze Felger ferdig buffet og med new trim gel 1. lag jet seal 2. lag Plasten fikk new trim gel Dørhåndtak, logoer og potta fikk CG metall shine Ferdig Kanalen litt bedre, men fortsatt noen dype hakk igjen Takk for titten 20 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hue 340 Skrevet 5 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 Så meget bra ut dette her og flott stykke arbeid til alle sammen Hvordan synes du det er å kjøre Meg´s putene på roterende? mht kriker og kroker, i og med pad´sene er litt store. Er dette en bil du kan følge med på når det gjelder holdbarheten på Jet Seal? Slik jeg har forstått det så pleier det å være heller laber holdbarhet på den om den ikke får en voks oppå seg. Så hadde vært interessant å fått noen updates. + Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 5 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 (endret) Mamma mia.Dette ble bra.ser bra ut. Endret 5 September, 2010 av Arne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 5 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 ble jo kjempebra dette Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 5 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 Fanken, dette ble bra - bra 50/50s der. Det "anerkjente firmaet" burde få tilsendt noen bilder, for jeg hadde ihvertfall tiltet i vinkel hvis bilen min hadde blitt sånn etter "proff behandling". Dere andre gutta i Sinsen Detailing Crew får hoie innpå her, så skal det bli kred på dere også (og MG har 4" puter også nå - og de er sjukt gode å kjøre med. Erstatter glatt mine Uber-puter i samme størrelse) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 5 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 Knallpent resultat Virkelig flott! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torby 204 Skrevet 5 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 Strøkent! Flott jobb og finfine bilder! Blir fin stemning på bildene nedi vaskeplassen der. Cred er avgitt! Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 50 Skrevet 5 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 ble flott og blankt dette , men "posene" på dekkene under IPA, er det for sterkt for dekkene med IPA? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 5 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 Ble en "ganske" grei forbedring. Hoho, flott jobbet! Ang. CG Jetseal så tror jeg du blir meget skuffet. Den fungerer veldig dårlig uten noe over av en grunn. Men jeg håper jeg tar feil. Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 5 September, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 Så meget bra ut dette her og flott stykke arbeid til alle sammen Hvordan synes du det er å kjøre Meg´s putene på roterende? mht kriker og kroker, i og med pad´sene er litt store. Er dette en bil du kan følge med på når det gjelder holdbarheten på Jet Seal? Slik jeg har forstått det så pleier det å være heller laber holdbarhet på den om den ikke får en voks oppå seg. Så hadde vært interessant å fått noen updates. + Takk Jeg synes de er knall. Derfor bruker vi de såpass mye også. Lette å holde rene og de tåler mye. Kjører man bare litt på kant så kommer man til på de fleste steder. Alle andre steder har jeg mindre puter til. Jeg får ikke sjekket dette nei, da jeg ikke har kontakt med eier til vanlig. Har lest at andre igjen mener at den skal holde når det er to lag. Skal bruke denne mer for den var veldig lett og legge så skal nok få testet det ut. Mamma mia.Dette ble bra.ser bra ut. Hehe, takk ble jo kjempebra dette Takk Fanken, dette ble bra - bra 50/50s der. Det "anerkjente firmaet" burde få tilsendt noen bilder, for jeg hadde ihvertfall tiltet i vinkel hvis bilen min hadde blitt sånn etter "proff behandling". Dere andre gutta i Sinsen Detailing Crew får hoie innpå her, så skal det bli kred på dere også (og MG har 4" puter også nå - og de er sjukt gode å kjøre med. Erstatter glatt mine Uber-puter i samme størrelse) Takker Kenneth har registrert seg her også med nick -KW- er det vel, men jeg har fått jobben med å skrive så derfor er det mest jeg som er her. Må si at jeg ble litt overrasket at ett seriøst firma kan levere fra seg no sånt. Har allerede bestilt små Megs pads Knallpent resultat Virkelig flott! Strøkent! Flott jobb og finfine bilder! Blir fin stemning på bildene nedi vaskeplassen der. Cred er avgitt! Takk for det. Bildene ble ikke helt bra for hadde ikke stativ med denne gangen, synes jeg ble flott og blankt dette , men "posene" på dekkene under IPA, er det for sterkt for dekkene med IPA? Takk Det er fordi at vi legger voks på felgene mens bilen blir polert for da får den herdet lengs mulig. For at ikke voksen skal forsvinne når vi spyler så tar vi plast foran for å være på den sikre siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_K 131 Skrevet 5 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 Ble en blank og fin italiener. Hvordan i all verden klarer dem å lage så mye riper ved å legge på forsegling da? Ser nesten ut som det er brukt sandpapir på den jo... Kred og skryt gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 50 Skrevet 5 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 Takk Det er fordi at vi legger voks på felgene mens bilen blir polert for da får den herdet lengs mulig. For at ikke voksen skal forsvinne når vi spyler så tar vi plast foran for å være på den sikre siden. ah , smart det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 5 September, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 Takk Det vet jeg ikke, men i følge eier så så man ikke ripene når forseglingen var lagt. de kom fram etter hvert som dem ble borte. Tydelig at det er mye fyller i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 5 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 Kjempeflott dette Andreas m.fl:-) Ikke vanskelig å få mye jobber fremover når dere viser til slike resultater. Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 5 September, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 September, 2010 Tak kfor det Brynjar. Skulle gjerne hatt mer tid til dette med tanke på alle forespørslene, men er vel ikke alene der:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 6 September, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 6 September, 2010 Nydelig bil det der. Flott jobb også her av Sinsen Crew Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 6 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2010 Dette ble jo veldig bra Andreas! Sykt mye swirls på den lakken før dere startet. Ble et "greit" løft kan du si Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 6 September, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 September, 2010 Takk for det begge to. Er vel kanskje den jeg har tatt med mest swirls ja, men det gir jo bare fine 50/50 bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasmus/Nanolotus 57 Skrevet 6 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2010 Kjempe job Andreas Glæder meg til at kone bilen kommer unner sinsen detailing crews kjærlige behandling Cred er git Siter Nanolotus®Norgerasmus@nanolotus.dkwww.nanolotus.dk Tlf: +4745419713 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 6 September, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 September, 2010 Takk for det Rasmus, vi skal nok få litt glans i den også igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.