kasper

Vaske ruter

23 innlegg i emnet

Hva er fremgangsmåten deres på å vaske rutene på innsiden av bilen? Vasket mine med jif universal glassrens og tørket av med microfiber, men rutene ble liksom ikke helt rene. I sollys ser man merker etter hvor jeg har ført kluten også er det en del "hår" fra kluten som sitter fast på glasset.. Hva er rett måte å gjøre det på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har sota ruter så er avispapir en sikker vinner. Hvis du har sota ruter så er glått lofritt papir veien å gå. Jeg bruker dette mest siden jeg ikke får det bra nok med MF

Middlene er Scholl ICE, Swissvax Crystal eller Sonax Fönsterputs

Endret av Petter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vindusspylervæske + papir som henger på bensinstasjonen ved pumpene har alltid vært en slager her når kveldssola begynner å bli lav og rutene trenger en puss, funker knall hver gang, ingen skjolder og rene vinduer :lol:

Bruker som regel noe vindusrens jeg finner samt MF når jeg tar fullstendig shine inni bilen og ikke trenger en kjapp vask på bensinstasjonen for å komme meg hjem..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espuma glassrens og Torky tørkepapir (Det som ikke loer vet du.. :))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et par vindus-MF og en CG vindusvask kjøpt hos SS som fungerer utmerket for min del..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG Window Clean og en mf beregnet til glass gjør susen - men ikke vann ut Window Clean, fungerer mye bedre da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym Car Glass Polish er gull, legg på/poler med en påføringspad e.l. la tørke, buff med mf, skjoldefritt og rent hver gang. I proffserien heter den 06B :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Chemical Guys Streekfree glass cleane ri dag på husvinduene... ble bra det også :) først med nanosvam og nal så CG SFGC + mikrofiber og jeg har desverre blitt utnevnt som "master" rutevasker her hjemme... :( var vel ikke helt planen det gitt, men sånn er det ofte mht Nanosvampjobber :D

Litt kos da når kona kommer med ØL til deg etterpå og en nuss på kjakan...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker Valet Pro Glass Cleaner på mine, synes dette fungerer utmerket...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Chemical Guys Streekfree glass cleane ri dag på husvinduene... ble bra det også :) først med nanosvam og nal så CG SFGC + mikrofiber og jeg har desverre blitt utnevnt som "master" rutevasker her hjemme... :( var vel ikke helt planen det gitt, men sånn er det ofte mht Nanosvampjobber :D

Litt kos da når kona kommer med ØL til deg etterpå og en nuss på kjakan...

Du måtte på butikken og kjøpe pils selv da....

Scholl Ice og Scholl rutepapir her..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker en turtlenanogreie - har prøvd mange forskjellige, bruker alltid Nanolotus MF og så tørker jeg til det er helt tørrt - hjelper med godt lys

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blått papir fra Katrin er gull å bruke.

654344722-m.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier faktisk bare å bruke jif vindusrens på innsiden, og en bøtte med vann og et vått pusseskinn for å få vekk rensen igjen. Det blir helt rent, etterlater ingen rester av rens på vinduet og pusseskinnet loer ikke.

Dessuten blir det helt rent og det er en billig løsning. (men morroa med å kjøpe masse spennende produkter forsvinner jo da) ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv CG SFGC og to stk MF kluter. Spruter da rensen på den enen MF kluten(denne kluten er en vanlig MF klut med korte "hår"), drar over ruta til det er tålelig rent. Deretter går jeg over med en glass MF og tar det siste som er igjen av produkt. Ender opp uten skjolder og striper!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvamp og MF for glass uten såpe. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nu mange bruker nanosvampen til dette ville jeg nevne denne kjempe Nanosvamp med håndtak. Helt konge til glass.

NanoLotus® Power Clean Hand Pad er navnet.

• Lett at bruke
  • Ingen tilsatte rengjøringsmidler, trenger bare vann
  • 3 generasjons Nanosvamp mere slitsterk for lengere holdbarhet
  • Fjerner selv de vanskeligste flekker

Tørk efter med en tør glass mf

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvamp er konge

Samme er optiker-papir samt Mark V Windows Sheen (den kan blandes sykt tynt og enda tar den bra - 1:200 er bra nok tror jeg default_blink.png )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nu mange bruker nanosvampen til dette ville jeg nevne denne kjempe Nanosvamp med håndtak. Helt konge til glass.

• Lett at bruke

Men blir ikke den litt stor og uhamslig innvendig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Lett at bruke

Brukte den utendørs her på husvinduer og der var den KONGE...gikk knallfort å vaske alle rutene her med den og en nal...

innvendig i bilen er den nok noe mer mas da det skal brukes sammen med vann ;)

Utvendig derimot for å ta rutene etter at bilen/vinduer er vasket fri for sand etc så er den super duper....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive