Gå til innhold

TEST: Cut polish MG vs 3M vs Scholl

Recommended Posts

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet (endret)

Vi har snakket om å teste litt Menzerna og Diminshing polishes senere, men vi følte at det ble mest fair med "like" typer polisher..

TAkk Lex :D

Edit: Og Brynjar er "rask" i avtrekkeren som vanlig :P

Endret av Bernhard
hmsilset
Skrevet

Bare så for å lære jeg :) Har, og kommer til å fortsette med Scholl serien.Eksperimenering får dere proffene ta dere av ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

WOW :blink:

Det første jeg la merke til er at 3M hadde mer kutt en MG, men merket dere hvor mye "softere" MG'paden var enn 3M sin? Er den fra 3M mye stivere?

Ett flott stykke utført arbeid! Denne bør flere forum dra nytte av ;)

Skrevet (endret)

Bare å fortsette med slike tester :D

EDiT: Fet bukse Bernhard. Dog litt feil årstid og terreng. hehe ;) God og luftig arbeidsbukse, thats fo sho'!

Endret av HHA
Brynjar
Skrevet

Takk for det kris:-)

Innledningsvis kan nok 3M sin pad virke veldig stiv men den mykner greit opp etter noen få runder. MG pad'en er til sammenlikning som den gule scholl pad'en i hardhet når du klemmer på den, samt at den virker noe mer kompakt enn gul..

Dette er og blir DCN exclusive detail..

Skrevet

Takk for det kris:-)

Innledningsvis kan nok 3M sin pad virke veldig stiv men den mykner greit opp etter noen få runder. MG pad'en er til sammenlikning som den gule scholl pad'en i hardhet når du klemmer på den, samt at den virker noe mer kompakt enn gul..

Dette er og blir DCN exclusive detail..

Oki!

(hvis dere skal teste Menzerna, så prøv PO85RD 3.02 med Meguiars Burgunder, funker veldig bra som 1-step ;) )

Tyggern
Skrevet

Superb!! :thumbs:

Godt jobbet, bra test, bra writeup, og gode filmer... creds...

En liten digresjon, Dere som nå kjenner både S03+ og S02+ godt, er det store forskjeller på de?

Det som overrasket meg, var at S02+ både ga mest cut og minst "hollos" det var der jeg bommet i avstemningen.

Og syntes også det blir mest riktig slik dere har testet de. Da pader blir laget for å "passe" til "compound". Det er jo slik de er tenkt brukt fra produsent. Skal en teste alle slags kombinasjoner holder det ikke med en helg.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Brynjar
Skrevet

Tyggern:

S02+ har betraktelig bedre cut i seg enn det S03+ har. Scholl innså vel at S03 ikke klarte å matche f.eks FCP i cut, noe de har klart med den nye. Skal bli spennende å se hvordan denne fungerer på f.eks CeramicClear, så fremt den rekker frem til Oslo før den tid da.. Vi testet også S14+ men det ble desverre ikke dokumentert på dette tidspunktet.. Det jeg likte godt med S02+ er at den ikke tørker fort, noe som gjør at den har bra kjøretid..

Forskjellene i holo's mellom S02+ og FCP var ikke veldig stor. Begge laget rikelig med effektlakk:-)

• DCN Poeng 1
  • Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Bare å fortsette med slike tester :D

EDiT: Fet bukse Bernhard. Dog litt feil årstid og terreng. hehe ;) God og luftig arbeidsbukse, thats fo sho'!

Den buksa er dritgod å ha på seg.. Samt at jeg gikk i ett med treverket inne i lokalet, så det var flere ganger Brynjar hadde problemer med å finne meg..

Oki!

(hvis dere skal teste Menzerna, så prøv PO85RD 3.02 med Meguiars Burgunder, funker veldig bra som 1-step ;) )

Det blir nok test av Menzerna på Menzerna pads såsant vi får tak i noen. Ellers blir det muligens Sonus pads, men vi vil forsøke å matche mest mulig.

Superb!! :thumbs:

Godt jobbet, bra test, bra writeup, og gode filmer... creds...

En liten digresjon, Dere som nå kjenner både S03+ og S02+ godt, er det store forskjeller på de?

Det som overrasket meg, var at S02+ både ga mest cut og minst "hollos" det var der jeg bommet i avstemningen.

Og syntes også det blir mest riktig slik dere har testet de. Da pader blir laget for å "passe" til "compound". Det er jo slik de er tenkt brukt fra produsent. Skal en teste alle slags kombinasjoner holder det ikke med en helg.

S02+ har en annen konsistens enn S03+ også, S03+ er endel tørrere enn S02+.. Uansett så var den utrolig god å jobbe med, så det blir en stor flaske på meg når denne kommer i salg..

Ole Gunnar
Skrevet (endret)

Flott test gutter :D

Var egentlig ikke så forbauset over reultatene bortsett fra at S02+ ga mindre hologrammer enn FCP tiltross for mere cut.

Takker for at dere tok dere tid til denne testen og ikke minst å dokumentere den så proffesjonelt. :)

Creds for denne !

edit. S02+

Endret av Ole Gunnar
Skrevet

Forskjellene i holo's mellom S02+ og FCP var ikke veldig stor. Begge laget rikelig med effektlakk:-)

Hadde vært spennende å se hvordan forskjellene hadde vært med like pad'er.. ikke fordi det har no spesiell nytte, men for å stille nysjerrigheten ;)

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Jeg vet Øivind, vi var inne på tanken, men da hadde det tatt lang tid er jeg redd for.. Men skal ikke se bort ifra at det skjer en dag..

Vi driver også å lurer litt på test av finishing polakker nå..

Skrevet

Vi driver også å lurer litt på test av finishing polakker nå..

Diminishing somalier hadde vel også vært interessant :lol:

Petter
Skrevet

Det blir nok test av Menzerna på Menzerna pads såsant vi får tak i noen. Ellers blir det muligens Sonus pads, men vi vil forsøke å matche mest mulig.

Har 2 cutting og 1 Pollish Menzerna pad liggende hvis jeg kan stå til hjelp..

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
Petter
Skrevet

Har ikke turt teste den enda. Den er sykt hard og grov.

Vil nesten si at pollish pad er noe ala som en vanlig cutting... Tåler desverre lite juling er min erfaring...

Hans Marius
Skrevet

Ja her har gutta virkelig laget en bra test! Cred til dere begge for denne altså ;) Må si jeg tippet riktig på det meste, med unntak av at FCP støvet mindre enn MG#105, og at S02+ la igjen midre holos enn FCP, selv om det var minimalt. Uansett, bra dere fikk dette dokkumentert :thumbup:

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet

Flott test gutter, snakker vi vel dokumentert. Må bare takke for all den tiden dere har brukt, bare redigering av video tar x antall timer!

Noe nytt om S2+ btw

"we are glad to tell you that the S2+ has been optimized again and has been renamed.

It is called S3 Gold

"

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Skrevet

Hva med test av finishing polish gutter? Det hadde vært moro å sett :)

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Planlagt allerede Bjorke, men vi må få tak i ett Glossmeter først.

Og til dere andre, takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Brynjar
Skrevet

Ketil:

Bare hyggelig Ketil:-) Vi sender faktura til alle som har agentur på de forskjellig merkene i Skandinavia, så det er vi som skal takke :P

Det var da fælt så de skal skifte navn på denne da.. Synest S3 Gold var en fryktelig dårlig idé, men men, skal vel få til å bruke det også.. Får sende videolinkene Frank Schøl, så kan han se resultatene:-)

Bo:

Som Bernhard sier så burde vi hatt et skikkelig gloss meter med alle vinkler for at dette skulle blitt en pålitelig test.. Er veldig enkelt og greit å teste grove polisher når vi f.eks har like slipespor å sammenlikne med, men med en finishing polish hadde nok dette blitt veldig synsing tror jeg.. Vanskelig å skulle få den rettferdig da alle merkene vi har tenkt på er gode på hver sin måte.. Meeeeen, om vi skulle være så heldig å få lånt oss et skikkelig glossmeter fra en lakkerer eller liknende, ja da skal vi fyre opp en skikkelig test:-) Spørs om vi ikke måtte tatt en voks test også da:-)

• 2 weeks later...
Skrevet

Alltid hyggelig å følge med på forumet her inne.Å se at det blir tatt vare på bilene er fantastisk.jeg jobber også med bilpleie.Har brukt scholl og diverse andre produkter(ikke turtle,heldigvis)Akkurat nå så bruker vi mest Mg.Personlig liker jeg det veldig godt.Hvis jeg kan få lov å kommentere testen som dere har gjort(uten å kritisere noe)så ønsker jeg det.Dere delte opp panseret i 3 like deler.Det feltet dere tok med 105 hadde jeg delt opp i 3 like deler til.Jeg skal forklare hvorfor.105 tørker ganske fort.Den skal ikke tørke.Spre den kjapt utover.Jobb jevnt,dvs lett,hardt.lett.Grunnen til all tørrkjøringrn dere fikk er at den har tørket opp før dere fikk tatt det bort.Syns også dere gikk alt for fort med maskinen når dere skulle jobbe den inn.Den røde puten er faktisk ganske god hvis dere tar mindre felt av gangen.Mg sine produkter skal ikke primes,det er nok oljer i produktet.kanskje en gang dere har tid til overs gutter,så kan dere forsøke tipset mitt.Jeg garanterer bedre resultat med 105 iallefall(min erfaring)Men all ros til dere for at dere bruker tid til dette.Stå på gutter,dere gjør en fantastisk jobb.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår