Gå til innhold

The Car Cave - lagerseksjon 72 kvm

Recommended Posts

Skrevet

Takker for info og bilde @eiko Det hjalp meg veldig godt :thumbup:

Da blir det nok litt i smaleste laget å trille sommerbilen helt inntil veggen for så å stå og jobbe med bil på sakseløfter ved siden av. 

Akkurat å benytte hele lengden av lokalet er ikke et must for min del da jeg kun skal ha sommerbil pluss en til inne samtidig. Så kan da se for meg å ha min på hydrauliske dolleys og sette bilen på tvers helt innerst. Da kan jeg evt ha bod på siden under trapp. Men er lagt fra å lukke tenkeboksen enda :P   

Mine BMWer

Instagram: 

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

The Car Cave
Skrevet
32 minutter siden, Stig J skrev:

Takker for info og bilde @eiko Det hjalp meg veldig godt :thumbup:

Da blir det nok litt i smaleste laget å trille sommerbilen helt inntil veggen for så å stå og jobbe med bil på sakseløfter ved siden av. 

Akkurat å benytte hele lengden av lokalet er ikke et must for min del da jeg kun skal ha sommerbil pluss en til inne samtidig. Så kan da se for meg å ha min på hydrauliske dolleys og sette bilen på tvers helt innerst. Da kan jeg evt ha bod på siden under trapp. Men er lagt fra å lukke tenkeboksen enda :P   

Tja, si ikke det, jeg mekker her på golfen der løfteren (og bilen også selvfølgelig) står lengre ut fra veggen enn på forrige bildet. Men nå er dette relativt mindre biler.

20230814_184401.jpg

IMG_20230814_222641_066.jpg

• Liker 1
The Car Cave
Skrevet (endret)

Da ble det endelig montert bereder og ordentlig kran. Så nå har jeg varmtvann🙂. Gjenstår å få satt in en benkeplate så det ser fint ut. Ikke estetisk perfekt løsning pr nå. Tuten på krana er for lang så den må jeg bytte til en kort type. Øyemål er ikke godt nok enkelte ganger.

Denne løsningen er veldig midlertidig da planen er å sette vvb i boden på mesaninen, bare så det er sagt. Håper å få det gjort ila vinteren. 

20231010_194400.jpg

Endret av eiko
Skrevet

Så ut som ok tumleplass rundt golfen der ja. Min bil er ca 20 cm breiere enn bobla og jeg må ha muligheter for store biler da jeg skal bruke lokalet til polering av kundebiler i tillegg til eget bruk/lagring. Så blir både smått og stort. 

Må nok bare fint vente til jeg får nøkkelen før jeg spikrer noe endelig.

Mine BMWer

Instagram: 

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

The Car Cave
Skrevet
8 timer siden, Stig J skrev:

Så ut som ok tumleplass rundt golfen der ja. Min bil er ca 20 cm breiere enn bobla og jeg må ha muligheter for store biler da jeg skal bruke lokalet til polering av kundebiler i tillegg til eget bruk/lagring. Så blir både smått og stort. 

Må nok bare fint vente til jeg får nøkkelen før jeg spikrer noe endelig.

Det er mange måter å innrede disse seksjonene på. Det ligger flere gode bilder på nettet for ideer. Vent til du får nøkkel, du finner ut av det.

The Car Cave
Skrevet (endret)

Oppdaget relativt raskt at jeg ikke hadde nok lagringsplass til alt av bilpleieprodukter som sto litt her og der. Planen var å kjøpe flere skap og skuffer fra Jula, men ingenting er gratis. Denne hylla i svart matcher innredningen og får bli løsningen frem til jeg ev kjøper skap.

20231012_184021.jpg

Endret av eiko
  • Liker 2
The Car Cave
Skrevet (endret)

Sprayflaskene begynte å hope seg opp, da ble det disse opphengene for å organisere de bedre. Strategisk plassert på den ene langveggen ved spyleren der bilene vaskes. Fra Poka Premium selvfølgelig. Detaljene som teller noen ganger. Kjøpte to stk. Har flere sprayflasker så begge må nok henges opp.

20231012_184131.jpg

Endret av eiko
  • Liker 2
The Car Cave
Skrevet (endret)

Og med ett ble arbeidsbenken ryddig. Kommet opp litt på veggen der. Det meste av verktøy ligger i skuffer og skap, og ser ikke behovet for å henge opp så mye her egentlig. Benkeplata får kjørt seg litt. Dette er en 40 mm plate jeg kjøpte på Bauhaus for flere år siden, men den får bli med litt til. Burde vært pusset ned og oljet/lakkert, eller kledd med stål. Den stikker for langt ut slik den er nå, må kuttes litt. Hadde ikke bakvegger på innredningen når jeg hadde dette hjemme, og trakk der skapene litt ut. Med bakvegger blir benkeplaten litt for grunn egentlig.

20231012_183949.jpg

Endret av eiko
  • Liker 2
The Car Cave
Skrevet (endret)

Kompressoren plasserte jeg under trappa like ved 3-fas uttaket. Der er den litt stuet bort og skjult, men samtidig lett tilgjengelig. Jeg har fremtidige planer om å legge luftrør rundt i lokalet med uttak på strategiske steder, som til vannpoleringkabinett, ved arbeidsbenken og til to tromler. Tromlene ser jeg for meg plasseres på hver sin mesaninstolpe diagonalt. Med 10m slangetrommel dekker jeg hele lokalet sånn sett.

Et sandblåsingskabinett står også på ønskelista, den blir plassert ved siden av vannpoleringkabinett i så fall, blir derfor et dobbeltuttak der.

Veldig fornøyd med kompressoren. Den leverer så det holder.

20231014_100439.jpg

20231014_100407.jpg

20231014_100449.jpg

Endret av eiko
  • Liker 2
The Car Cave
Skrevet (endret)

Nå er det lov å være litt fornøyd. Fikk opp holder nr to til sprayflaskene, den fungerer som kosteholder enn så lenge. Fikk kappet og tilpasset vanntilførselslangen til spyleren også, må bare skaffe meg noen veggfester så den ligger fast og helt inntil veggen.

Mange ideer igjen, men de kommer etterhvert. 

Lurer på om det ikke hadde gjort seg med noen kule bannere på den store veggen der? Eller en kjempestor wallsticker med bil eller garasje som tema.

20231014_155612.jpg

20231014_171237.jpg

20231014_172851.jpg

Endret av eiko
  • Liker 2
The Car Cave
Skrevet (endret)

Hvis det er noen som trenger et sted å stå en dag eller to, eller en helg for å vaske/polere/vedlikeholde så er jeg åpen for utleie. Dog noe begrenset.

Endret av eiko
Skrevet

Fantastisk flott lokale. Har en tilsvarende garasje selv på 60 m2 med 40 m2 hems, dog ikke mulighet for vann, noe jeg savner. 
hadde ikke greid meg uten da jeg har allt for mye av allt 🤣🤣

• 2 weeks later...
The Car Cave
Skrevet
18.10.2023 - 22.12, Gizmo skrev:

Fantastisk flott lokale. Har en tilsvarende garasje selv på 60 m2 med 40 m2 hems, dog ikke mulighet for vann, noe jeg savner. 
hadde ikke greid meg uten da jeg har allt for mye av allt 🤣🤣

Takk! Er veldig fornøyd med det meste, spesielt muligheten for å vaske bil året rundt. Ikke skal jeg fryse fremover heller når jeg skal mekke på bil.

Prøver å holde det rent og ryddig, men jeg begynner å dra på meg så mye nå at jeg mangler lagringsplass/skuffer/skap til alt. Det kommer forhåpentligvis etterhvert. 

The Car Cave
Skrevet (endret)

Snekret en liten "kjøkkenbenk" på mesaninen. Fin å sette kjøleskapet på så det kommer opp fra gulvet. Plukket ned en gavelvegg på soverommet som jeg lagde for ca 10 år siden. Nå ville ikke kona ha den lengre, da ble det gjenbruk her. Beiset i fargen Drivved allerede da. Synes fargen passet bra, fikk frem enda litt mer rustikk preg.

Bokstavene "USA" er noe jeg rasket med meg på en tur dit i 2015.

Om mesaninen blir innredet slik som dette i fremtiden er jeg usikker på, vi får se.

20231029_195614.jpg

🙂🙂👍

20231016_133019.jpg

Endret av eiko
  • Liker 2
The Car Cave
Skrevet (endret)

En fin dag i lokalet.

Først en Porsche 718 Cayman som skal på vinterlagring her. En ære å få vasket og stelt den før den settes inn. Lakken var overhodet ikke dårlig og noen har nok lagt en form for beskyttelse tidligere, ukjent hva, men den fortjener en ny detailing. Den skal eier ta til våren.

Rask vask med Koch chemie Vorreigner B før berøringsvask med Koch Chemie Gsf før den fikk trekk over seg.

Så dukket en Mercedes AMG opp. Ble en rask vask der også

Regnet meg frem til totalt 1414 hk i lokalet i dag.....samtidig. Kule biler i en kul garasje 🙂

IMG_20231029_163304_204.jpg

Tørking.

IMG_20231029_163304_140.jpg

På plass.

IMG_20231029_163304_070.jpg

Med trekk, og satt på vedlikeholdslading.

20231029_193221.jpg

A-klasse AMG 45.

IMG_20231029_163304_249.jpg

Endret av eiko
  • Liker 2
The Car Cave
Skrevet (endret)

Ble tid til litt vannpolering av forgassere og innsug til en Chevelle 65 også. Kunde sa seg mektig imponert over resultatet gitt et relativt dårlig utgangspunkt, spesielt forgasserne. Noen bilder.

Før.

20231028_143521.jpg

Etter.

20231029_193714.jpg

Endret av eiko
  • Liker 3
  • DCN Poeng 1
Skrevet (endret)
11 timer siden, eiko skrev:

IMG_20231029_163304_249.jpg

Litt på siden, men er det "fake" eksosanlegg?  Ser jo rett gjennom på innerste "røret" på venstresiden der.

Endret av Klykken

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

The Car Cave
Skrevet

Tja, si det. Det vet jeg faktisk ikke. Så det ikke før du kommenterte det😏. Håper da virkelig AMG ikke kjører noe fake opplegg.

The Car Cave
Skrevet

Litt moro at leverandøren av mesaninen bruker mitt lokale som reklame for sine produkter. 

Screenshot_20231030_102227_Chrome.jpg

• Liker 2
  • Admins
truhaa
Skrevet

Blitt skikkelig kosested dette her 👍👍👍

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

The Car Cave
Skrevet

Det har det. Sammenlignet med mine tidligere 18 kvadrat så er det en helt annen verden, med helt andre muligheter. Med mesanin så har jeg 96 kvm tilgjengelig. 

Nå når jeg har brukt det i litt over 6 mnd og "bodd" meg litt inn så er det noen få ting jeg skulle gjort annerledes, men i det store og hele er det i kategorien småpirk 😏.

Hans Marius
Skrevet

Gratulerer med konge lokale 😄 Deilig med så mye plass. God følelse å "bo seg til" i nytt lokale 😎

Hvor lang tid bruker du typisk på å vannpolere f. Eks de forgasserne? Så ut som resultatet på alu i alle fall ble ganske lignende vask med syre, men regner med det går en hel del raskere.

Forøvrig veldig enig i at forum egner seg mye bedre enn Facebook til en slik byggetråd 😉

The Car Cave
Skrevet (endret)
14 timer siden, Hans Marius skrev:

Gratulerer med konge lokale 😄 Deilig med så mye plass. God følelse å "bo seg til" i nytt lokale 😎

Hvor lang tid bruker du typisk på å vannpolere f. Eks de forgasserne? Så ut som resultatet på alu i alle fall ble ganske lignende vask med syre, men regner med det går en hel del raskere.

Takk!

På akkurat disse forgasserne brukte jeg nok ca1 time, på begge. Innsuget var relativt greit så det gikk på ca 15 min.

Tiden det tar å vannpolere avhenger av hvor kompliserte objektene er, og hvor skitne eller korroderte de er. Har polert et par innsug til BMW 6 cyl feks, de tar litt tid, mange kriker og kroker samt relativt store. Kommer litt ann på alu legeringen også, noen er bedre å jobbe med enn andre.

Har ikke særlig kunnskap om syrebad, så om dette er raskere vet jeg ikke. Jeg må vaske og blåse rent delene etterpå også. Jeg er relativt nybegynner på dette og forsker fremdeles på blåsemiddel og trykk, men tror jeg endelig har kommet frem til hva som fungerer best. Merker at det går raskere og bedre for hver gang.

Endret av eiko
Hans Marius
Skrevet
12 timer siden, eiko skrev:

Takk!

På akkurat disse forgasserne brukte jeg nok ca1 time, på begge. Innsuget var relativt greit så det gikk på ca 15 min.

Tiden det tar å vannpolere avhenger av hvor kompliserte objektene er, og hvor skitne eller korroderte de er. Har polert et par innsug til BMW 6 cyl feks, de tar litt tid, mange kriker og kroker samt relativt store. Kommer litt ann på alu legeringen også, noen er bedre å jobbe med enn andre.

Har ikke særlig kunnskap om syrebad, så om dette er raskere vet jeg ikke. Jeg må vaske og blåse rent delene etterpå også. Jeg er relativt nybegynner på dette og forsker fremdeles på blåsemiddel og trykk, men tror jeg endelig har kommet frem til hva som fungerer best. Merker at det går raskere og bedre for hver gang.

Spennende. Tenkte ikke direkte på syrebad, men vask med syrebasert avfetting som f.eks Chem-tech Platinum. Har benyttet denne selv på alu og det gir bra resultat, men må som regel gå over en del runder så tar litt tid. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår