Gå til innhold

The Car Cave - lagerseksjon 72 kvm

Recommended Posts

The Car Cave
Skrevet
5 timer siden, KennethB skrev:

Si gjerne i fra hvordan dette fungerer😄 Vurderer et lite system sjøl👍🏻

Will do. Skjer vel ikke noe før på nyåret med montering tror jeg. Men fungerer gjør det nok. En bekjent har det samme, og er meget fornøyd, og anbefalte det.

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, eiko skrev:

Will do. Skjer vel ikke noe før på nyåret med montering tror jeg. Men fungerer gjør det nok. En bekjent har det samme, og er meget fornøyd, og anbefalte det.

Jeg tar heller ikke over det nye huset før litt utti Januar så👍🏻

[x] 1995 Toyota Carina

[x] 1999 Golf MK4 Variant

[x]  1996 Mitsubishi Galant 

[]    2008 Golf MK5

The Car Cave
Skrevet (endret)

Da ble det en 32" tv med svingbart veggfeste. Kjøpt for en hundrings på lokale gjenbruksbutikken. Med chrome cast ble den plutselig "smart" også. For hva er vel en mekkegarasje uten tv, så man kan gå på YouTube og se instruksjonsvideoer i større format enn mobilen?

20241226_145441.jpg

Endret av Eiko Garage
  • Liker 1
  • 1 month later...
The Car Cave
Skrevet (endret)

Utsmykkingen av lokalet pågår jevnt og trutt. Har smått fått ny interesse - delvis samle på bilrelaterte skilt, gamle som nye, som fenger interesse, og som jeg mener kan passe.

VW skiltet har jeg hatt en stund, Mahle-skiltet er dagens ervervelse. Var dog litt større enn jeg trodde. Lurer fælt på hvor det skal stå. Det passer bra på messanin foreløpig. 

Bladene på bordet levner vel ingen tvil om hvor bilinteressen er størst😏.

20250126_150427.jpg

Endret av Eiko Garage
  • Liker 1
  • DCN Poeng 1
The Car Cave
Skrevet (endret)

Ny prosjektbil i garasjen, 2005 3 dørs Golf GTI. Trenger litt tlc, men ser solid ut. Lakkert for 5 år siden, men lakken trenger nok en god polering/korrigering/sliping for å bli pen nok. Den skal bli interessant å gyve løs på.

Høy kilometerstand, men nyere motor med lav kilometer, steg 2 tuning 250-270, supersport coilovers. Blir full gjennomgang bremser og understell. Som de fleste GTI'er har den levd et hardt liv, eid av folk som ikke vet å behandle biler. Planen er å selge når bilen er klar.

20250118_133742.jpg

En GTI skal ha tartan stoffinteriør. Punktum.

20250118_140257.jpg

Endret av Eiko Garage
  • Liker 4
The Car Cave
Skrevet (endret)

Bilprosjektene på rekke og rad. Planen var å ikke kjøpe flere prosjekter, men gikk på en smell der. Nå jobbes det mest på den blå GTI 'n, for å få den gjennom EU, før salg, for å frigjøre litt plass.

20250130_215330.jpg

Fikk festet boblemotoren til motorbukken også.

20250130_215003.jpg

Fugleperspektiv 

20250130_214549.jpg

Fikk ønsket oppfylt til jul. Søylebormaskin, fra Moe & Co. Helt grei kvalitet. Skulle egentlig ha den stående nede, men den var faktisk for høy til å komme under de små overskapene. Så den havnet her oppe. 

Planen er å bygge et eget bord til den nede, men er litt gjerrig på gulvarealet. Får stå her foreløpig.

Blir mest småpirk-arbeid her oppe. Ikke helt ferdig på messanin, men kjenner at jeg er relativt fornøyd slik det har blitt.

20250128_221347.jpg

Endret av Eiko Garage
  • Liker 3
  • DCN Poeng 2
The Car Cave
Skrevet

Jo, takk. Men ikke enkelt å balansere det, da jeg er petimeter av høyeste rang. Liker det rent og orden rundt meg, men har en sønn som får større og større interesse rundt prosjekter, og det jeg kaller grovmekk.

Skal ikke si jeg hater grovmekk, men unngår det hvis jeg kan. Er nok litt mer tilhenger av finmekk, polering, monteringsarbeid og i den gata der. 

• Liker 1
  • 4 weeks later...
The Car Cave
Skrevet (endret)

Jakten på skilt til å henge på veggen fortsetter. Inn-skiltet er fra en nedlagt bensinstasjon, Gulf-skiltet er nytt. Tenker det er nok skilt/retro ting nå, jakter ikke den ultimate retrogarasjen heller.

20250225_221403.jpg

Endret av Eiko Garage
  • Liker 2
The Car Cave
Skrevet (endret)

Første vask ute i greit vær, ga helt klart en vårfølelse.

Volvoen er min dårlige samvittighet, den har ikke sett en poleringsmaskin siden 2023. Kun vasket og vedlikeholdt med diverse hurtigforseglinger. Riper og div finnes, helt klart, men lakken er forbausende bra. Den MÅ få seg en ordentlig gjennomgang i år.

Prøvde Koch Chemie Ceramic effect shampoo for første gang for noen uker siden. Gir grei vannskrekk og fin dybde i lakken. I dag ble det "vanlig" vask med KC autoshampo, toppet med QD.

20250302_130423.jpg

Vask ute er bra, men tørk/QD og interiør tar vi inne🙂.

20250302_145501.jpg

Endret av Eiko Garage
  • Liker 1
  • 3 weeks later...
The Car Cave
Skrevet

Fikk endelig finger'n ut og bestilt wifi modul til varmepumpa. Kjekt å justere opp varmen hjemmefra et par timer før jeg drar hit. Og har full kontroll på både inne- og ute temperatur 🙂

Screenshot_20250317_205947_Facebook.jpg

• Liker 2
The Car Cave
Skrevet

Noen nye skilt/bilder/canvas i hus. Bare måtte ha. VW bildet er fra en svensk artist/fotograf. Er man vw entusiast, så er man vw entusiast.

Marvel posteren er en one of a kind ble jeg fortalt, laget til en event for flere år siden, men ble aldri brukt.

20250317_193119.jpg

• Liker 3
The Car Cave
Skrevet

Tok en liten test på lakken på GTI'n i dag. Den er lakkert for 5 år siden, og stått mye stille/avregistrert etter det, men det er vanskelig å tro. Kun en kort liten test som sagt, men her ble komboen Rupes course og ullpute. Hele bilen skal få seg en solid omgang når den er EU godkjent, og klar for salg.

20250318_203905.jpg

Etter uker med grovmekk, dvs møkkajobbing, var det på tide å vaske og rydde litt.

20250318_195338.jpg

• Liker 2
  • 2 weeks later...
The Car Cave
Skrevet (endret)

Da ble det endelig ny benkeplate på messanin oppe. Vanlig hobbyplate, som ble oljet for ekstra beskyttelse. Funker ok til sitt bruk her.

20250324_211527.jpg

Må få integrert kjøleskapet på en bedre måte 

20250324_211503.jpg

Endret av Eiko Garage
  • Liker 3
  • 3 weeks later...
The Car Cave
Skrevet (endret)

VW Golf x 3 samlet i/utenfor garasjen i dag. Fint vær, da er det digg å ha porten oppe.

2012 GTI, stage 1 tuning, H&R 45mm, custom eksos signert Svendsen eksos, rotiform 19". 

2005 GTI, stage 2 tuning, MS/eibach justerbart, miltek eksos, 18" Omanyt.

2008 GT diesel, Eibach 40mm, R32 exhaust, stage 1 tuning, 18" BBS.

Alle tre er morsomme å kjøre, på hver sin måte. 

20250418_132527.jpg

Interiøret på den blå sin tur. Skal få seg en vask/rens. Må feilsøke airbag-feil på setene også, og se på treghet på setebelte. Fjernet flere spor/ledninger etter stereo.

20250417_172529.jpg

Seter ut. Til å være så gamle er interiøret i grei stand. Normalt er sjåførsete slitt.

20250417_172550.jpg

Dørtrekk av. Mange klips er ødelagte. Renser stoffet på dørsidene med tepperenser, og resten med Koch Chemie Pol star og Tershine Scrub Pad. Digger den paden. Vasker dypere enn med vanlig klut på harde overflater.

Messenger_creation_D8479D58-7B0C-4011-A0DE-C3C7FC6FF43C.jpeg

Endret av Eiko Garage
  • Liker 2
  • 2 months later...
The Car Cave
Skrevet (endret)

Går lengre og lengre mellom hver oppdatering her nå. Det er nok fordi det ikke skjer så mye på selve lagerseksjon, men mer hva som skjer inni.

Prosjekt Golf skrider videre og nærmer seg klar for salg. Masse riper ettet et hardt liv etter lakkering i 2019, så etter en test hva som funket gikk vi rett på to runder med rupes Coarse på ullpute og rupes Ultra finishing polish på fin pute. Ble klart bedre, men er nok litt jobb igjen før vi er fornøyd. Avslutter med en forsegling eller coating, får se hva vi bruker av det vi har.

Fikk montert R32 eksos også, men selv om Fix&Drive sveiset om potta for å passe på miltek midtrøret, ble passformen så som så. Her må det finjusteres litt. Men lyden.....den ble hårreisende perfekt🙂. Kjenner det nesten blir litt trist å la denne gå. Og igjen, så uendelig mye bedre å polere med løftebukk.

20250708_195128.jpg

Skal sies at det er mest sønnen som har stått for poleringen her.

20250708_194631.jpg

En liten 50/50

20250610_203933.jpg

Før montering 

20250624_215244.jpg

Endret av Eiko Garage
  • Liker 2
The Car Cave
Skrevet

Ingen "detailing garasje" uten tepperenser. Kärcher Puzzi, jubileumsutgave i svart. Ser frem til å teste. Nok en ting som har stått på en lang ønskeliste som stadig krymper🙂. Garasjetid hadde salg forrige uke.

20250710_121249.jpg

The Car Cave
Skrevet

En ultralydvasker har også stått på den berømte ønskelista en stund. Bestilte en 30 liter fra vevor for noen uker siden. Nå mangler jeg kun sandblåsingskabinett for å være komplett på den delen, men enn så lenge så fungerer vannpoleringskabinett som en god erstatter, ihvertfall til mitt bruk.

20250625_101320.jpg

The Car Cave
Skrevet

Ble en Martini Racing matte på messanin i dag. For atmosfæren sin skyld, som ble løftet et lite hakk.

20250715_230421.jpg

• Liker 1
The Car Cave
Skrevet (endret)

En liten sneak-peak på hva som kommer på veggene snart. Men det får blir etter ferien om 4 uker🙂

20250717_141106.jpg

.

20250717_140757.jpg

Endret av Eiko Garage
  • Liker 3
  • 1 month later...
Skrevet

Noe småting skjer fremdeles her. Kom noen nye flagg/banner i posten, og bruker man K&N filter så......

20250911_130944.jpg

Ikke Mullholland Drive, men The Car Cave Drive. Litt jålete kanskje, men plasseringen av Inn-skiltet ramlet endelig på plass.

20250912_092145.jpg

.

20250912_104537.jpg

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ble veldig fornøyd med både bokstavene og designet. Bokstavene er 30 cm høye og laget i ca 4 mm tre. Rullemalte de grå for å harmonere bedre med fargen på messanin og innredningen forøvrig. Festet med borrelås teip. Rimelig sentrert på veggen.

Mulig det kommer en tynn rød list over og under teksten. Tror det hadde blitt en fin "innramming " og satt prikken over i'en. 

20250913_115127.jpg

Endret av The Car Cave
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Gulf skiltet kom endelig opp på veggen, sammen med et US veiskilt jeg kjøpte for en tid tilbake. Gulf skiltet er i stål og veier litt. Sandwich-elementene er tynne i stålet, så her ble løsningen lik det jeg gjorde når jeg hengte opp HT-spyleren; Bore hull og gjenge opp i veggen for M6 unbrako bolt (M8 på HT-spyler). Skiltet slår seg litt når man jobber med det, så jeg klarte å henge det noen få mm skjevt. Har veldig OCD på sånne avvik, så det må jeg finne en løsning på. Virker som det henger godt, men går allerede i tankene om å bytte ut boltene til fordel for blindnagler og -mutter.

Inn-skiltet klarte jeg å knekke av en liten bit på i dag, til stor irritasjon. Monterte det med skrue i fremkant, og festet kun med borelåsteip under og i bakkant. Det satt ikke godt nok. Boret derfor et hull i bakkant og satte inn en skrue, men strammet akkurat litt for hardt. Argh....

gulf.jpg

Endret av Eiko Garage
Skrevet (endret)

Golfen fikk endelig skilt for noen dager siden, og ligger på finn, men den passer bra inn i omgivelsene her, og jeg liker den godt🙂. Nesten så jeg håper at ingen kjøper den, da kan jeg beholde den selv, og videreføre arbeidet med å sette den i enda bedre stand. Men den overordnede planen er å kvitte seg med begge golfene og kun beholde bobla.

Det begynner å bli bra her nå. Ikke helt i mål, høsten og vinteren skal brukes flittig. Har ennå ikke fått montert lutfrørsystemet og toalett oppe.

Ellers har jeg har endret navn til The Car Cave på Facebook og Instagram, og startet et lite enkeltpersonforetak ved siden av jobb. Det blir småskala bilpleie, utleie av bilpleierelatert utstyr, mulig litt vannpolering og ultralydvask, for å nevne noe. Mulig også noe utleie av selve lokalene. Akkurat hvordan dette utvikler seg, vet jeg ikke helt ennå – det er et prosjekt som får vokse og endre seg i takt med ideene og tiden jeg har. Det blir en meget forsiktig start. Men én ting er sikkert: uansett hvilken retning det tar, så vil det være bilrelatert, og i liten skala i overskuelig fremtid. Domene www.thecarcave.no er i boks, og foreløpig godkjenning for å drive bilpleie foreligger. Om jeg blir så veldig aktiv innen bilpleie er jeg usikker på, men har noen planer og tanker.

heia.jpg

Endret av Eiko Garage
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår