Gå til innhold

Recommended Posts

O.CT Tuning
Skrevet

Har en audi s3 2014 modell her, med svart «perleeffekt» lakk. Denne har en del vaskeriper. 

Prøvd

Rupes hvit pute/hvit polering

Rupes gul pute/gul polering

Rupes grønn pute/grønn polering

Rupes grønn pute/blå polering

Syns ikke jeg blir kvitt noe særlig med vaskriper/swirls. Er denne lakken j@«#ig hard? Noen tips? 

O.CT Tuning
Skrevet

Ja var det jeg regnet med, ikke noe annet uten ullpad/mikrofiner for en amatør som meg? Blå/blå rupes, er det ikke håp?

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Hvilken maskin brukes? Hastighet? Bevegelse?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

O.CT Tuning
Skrevet
6 timer siden, Autoglaze / polishduden skrev:

Hvilken maskin brukes? Hastighet? Bevegelse?

Rupes bigfoot 21, sprer på 1, polerer på 6, bevegelse medium fart.

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Reduser hastigheten til 4 så spruter og støver det ikke så fælt 😊

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

En ganske sikker problemløser her er Flexipads Pro-Wool og Koch-Chemie heavy cut. Like greit å gå hardt ut på denne lakken istedenfor å drive å teste i lange baner😀Og ja, lakken er hard😜

Skrevet
2.7.2018 - 23.17, O.CT Tuning skrev:

Syns ikke jeg blir kvitt noe særlig med vaskriper/swirls. Er denne lakken j@«#ig hard? Noen tips? 

Tysk sort lakk er ofte litt utfordrene og korrigere.

Min erfaring er at du må få opp litt varme i lakken før det skjer noe:thumbup:

Skrevet
1 time siden, Obi-Wan skrev:

Tysk sort lakk er ofte litt utfordrene og korrigere.

Min erfaring er at du må få opp litt varme i lakken før det skjer noe:thumbup:

Huff, jeg skal begynne på en Obsidian Black Mercedes i morgen, så jeg får vel litt å bryne meg på😢Så på den i går, og jeg har ALDRI sett en bil med så mye hologrammer før! Han bilklargjøreren som gjorde den klar burde skjemmes. Har lyst å lage en S&S på den😀😜

FinnIsaksen
Skrevet

Som nevnt over, knallhard lakk.

Kjør på hastighet 4 med det groveste du har, gjerne rupes blå mikrofiber og blå polish om du har det for hånden. Om du har kjøpt et deluxe kit, så får du bruke blå skumpad, pass på å la den kjøle seg ned og bytt litt på padene da denne ikke tåler like mye juling som mikrofiber. 

Jobb på relativt små områder 50x50cm og 2-3cm/s bevegelse så skal du se det blir resultater. Du skal ha litt lunk i panelet etter å ha kjørt en runde.

• Liker 1

S&S:  Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS

Garasjen - Isaksen`s RS6

Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår