Gå til innhold
RunarSL

Anbefalinger til vinterprep på BMW

Recommended Posts

RunarSL    5
RunarSL

Jeg fikk en blå i3 levert i mars, og har kjørt DCN-vask på den siden den gang. I våres ble den strippet helt ned og behandlet med Fusso. Det har fungert helt topp men nå vil jeg preppe før saltet kommer på veien.

Jeg har fått litt vaskeriper som syntes på de sortlakkerte panelene som panser, tak og fanger bak, antar at de er i de blå også men sliter veldig med å finne dem.

Planen var å kjøre skikkelig nedvask, clay, 1-stegs (håper jeg), ny runde med Fusso, coate felger og sort plast og behandle ruter.

Vask kommer til å bli Prickbort, Surfex 1:5, BH Autofoam, Iron X, sterk CG citrus wash og BH clay.

Har noen forslag til puter og polish som funker på denne lakken? Kommer til å kjøpe en Shinemate en av de nærmeste dagene.

Trenger også anbefaling til coating av felger, sort plast (plasten under vinduene blir fort stygg) og glass behandling som varer en stund.

Takker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik    173
olav framvik

Rupes gul pute og gul polish fungerer fint på panelene du nevner. Tok en slik selv i sommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig