Gå til innhold
hmsilset

S&S 120: 2013 VW Jetta.

Recommended Posts

hmsilset

Dette er en kort S&S som handler mest om en bil som bare jeg har behandlet siden den ble kjøpt.Den er ikke maskinpolert skikkelig før, ikke vasket i maskin og spylt bare en gang i måneden kanskje.Min mor kjøpte den for ett par år siden.Demobil som var satt ned 100.000kr og den gang gått under 100 mil :)

Henta den og fikk ordna forvask med prickbort, surfex 1:10 og korrosol kvelden før.

001_zpsjkisk0cp.jpg

Kjørte ned på jobb rundt 12 i går.

002_zpsdv6im4dw.jpg

Kjørte i 20 kmt, og spyla den alikevel etterpå.Så den var klar for bøttevask.

004_zpsekzzln5d.jpg

Den beader litt enda og er veldig glatt og lett å vaske.Viktig å nevne at det er fusso voks/coat som jeg la i november i fjor som ligger på.Tok en sånn kraftig forvask og vask på den i vår, men den beada så rått at det ikke var noen mening i å vokse på nytt igjen etter min mening.

005_zpszydbevre.jpg

006_zpsc6saixi2.jpg

007_zpsnvjr8epi.jpg

009_zpsc2rrojyv.jpg

Så tok jeg en rask men alikevel grundig runde med clay mitt.

011_zpszxykzcz9.jpg

Men den beader nesten like bra.

012_zpsy94v4ts1.jpg

013_zpsdvemsooi.jpg

014_zpsvx68geri.jpg

015_zpsxf0pssmw.jpg

Tar meg en kopp kaffe før bilen tørkes.Ser over bilen nøye, men det finnes knapt nok vaskeriper. mest veldig små steinsprut og småskader.Bare 1 parkeringsbulk til nå.

016_zpshnpmbdtu.jpg

017_zps9sojy2gs.jpg

018_zpsqjniarst.jpg

019_zpsanbiorcl.jpg

020_zpstyjccnfz.jpg

021_zpsz6tv206n.jpg

022_zpsmr5o54tp.jpg

Brukte opp alle orange uber padsene dagen før, og hadde ikke fått vasket dem.Så skiftet til mindre bakplate på min flex DA, for medium menzerna pads hadde jeg rikelig av ;) Hadde også orange scholl og grønn rupes, men jeg synes gul menzerna er helt på høyde.

023_zpsd8kr0ege.jpg

Full guffe på maskina.Avslutter nesten på fullt også.

024_zpsbeyqxwal.jpg

025_zpsbf05vvac.jpg

026_zpsxpkibjsm.jpg

028_zpsvoavzse3.jpg

029_zpsgyv0obh9.jpg

030_zps0yyt93bi.jpg

031_zpsm40cmpjx.jpg

032_zpsfvndspyp.jpg

033_zpsefjdmjz1.jpg

Fikk bare dempa denne litt.Ville ikke på med grovere uansett.

034_zpsy1x751ml.jpg

035_zpsul9fhltu.jpg

Før.

036_zpspey2kx9b.jpg

Etter.

037_zpsiunzyxaa.jpg

Liker lyktene på disse bilene jeg.

039_zpseirtf73f.jpg

040_zpsrilkdknw.jpg

Ene sida ferdig.

043_zpsyg266p3z.jpg

Går i gang på andre sida med godt humør og god musikk :)

046_zpscwjuuudb.jpg

Det ble gjort lite annet på denne bilen.tenkte å ordne gummi og plast til våren.Jeg liker ikke å smøre på all slags guffe, når materialer er omtrent som nytt. Valget ble igjen fusso på denne.Om noen andre en gang lager noe sånt uten løsemidler, ja da trenger man jammen ikke annet :) Ha en fin uke alle detailere!

049_zpsp2s6cb6f.jpg

050_zpsfridnzgp.jpg

052_zpsturla7ym.jpg

055_zps0ukuhacn.jpg

057_zpsntdlgnwt.jpg

060_zpsr5bnhneo.jpg

062_zpshnh6aiw2.jpg

063_zpsyyfzbjis.jpg

065_zpsw09t3fha.jpg

066_zpsnoayvlkp.jpg

069_zpszztyxswr.jpg

075_zps8ohrtqzq.jpg

076_zpswamtfkys.jpg

077_zpskwghjwfq.jpg

• DCN Poeng 38

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hellashine

Fantastiske biler. Har en 2008 modell, og hatt den i 6 år og greier ikke å selge den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset
1 time siden, doffen23 skrev:

Fantastiske biler. Har en 2008 modell, og hatt den i 6 år og greier ikke å selge denemoji106.png

Ja litt tøffe og uvanelige biler :) Sprek er den også! Klamper gassen i bånn noen ganger i året, for det er morro å se speedometernåla fly avgårde ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
D.Mikalsen

Meget bra Silset, flott løft :) Visste ikke at de lagde jetta lengre, så det var morsomt å se. Flott oppfriskning på lakken og gode bilder, grønn knapp! :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset
1.11.2016 - 13.02, heinejs skrev:

Pent! :)  kort og godt!

Takk :) Den ble jammen glatt igjen :)

10 timer siden, D.Mikalsen skrev:

Meget bra Silset, flott løft :) Visste ikke at de lagde jetta lengre, så det var morsomt å se. Flott oppfriskning på lakken og gode bilder, grønn knapp! :thumbup:

Takker :) Det hjalp på dette! Jeg ser dem er vanelige i usa. Her er det ganske få. Og hybriden ganske så sprek og litt sjelden.Dem selger dårlig fordi folk flest vil ha golfen i stedet.Mest pga.en opphøyning i bagasjerommet på jettaen. halve bagasjerommet i 5-10 cm høyde pga. batteriene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik

Fantastisk...Den fusso`n er bare helt rå. Blir bare utrolig imponert over den voksen. Men den er litt i overkant sinna sånn hms....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

Har også et inntrykk av at Jetta er vanligere i USA. Stilige biler er det faktisk. Hørt at de skal fases ut/ er faset ut i Norge nå.

Over til jobben. Kjempebra jobbet, godt å se fra deg i igjen! Fusso voksen lover godt som vinterbeskyttelse for bilen min ser jeg, ingenting fryder meg mer :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis

Super jobb og resultat. Fint å se en show and shine fra deg igjen B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaiove
Har også et inntrykk av at Jetta er vanligere i USA. Stilige biler er det faktisk. Hørt at de skal fases ut/ er faset ut i Norge nå.

Over til jobben. Kjempebra jobbet, godt å se fra deg i igjen! Fusso voksen lover godt som vinterbeskyttelse for bilen min ser jeg, ingenting fryder meg mer  

Jetta solgte så bra i usa att de ikke byttet navn på dem. Prøvde seg med vento og bora i europa.
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
F16

Jeg har også lagt Fusso på to biler,men jeg har problemer med vokssvetting,har du noen råd for dette? Fint resultat på denne VW.

F16

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED

Som vanlig knall resultat med Flex og UHS som eg ser du har brukt på dine siste jobber. Fusso har eg ikkje teste og har ingen planer om å skaffe den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset
3.11.2016 - 16.59, olav framvik skrev:

Fantastisk...Den fusso`n er bare helt rå. Blir bare utrolig imponert over den voksen. Men den er litt i overkant sinna sånn hms....

;) Det er viktig å ikke holde krukka nær nesa lenge i slengen ja :) Ville ikke ha brukt den mange ganger pr. uke om dette var yrket mitt.

3.11.2016 - 18.02, alexanderst skrev:

Over til jobben. Kjempebra jobbet, godt å se fra deg i igjen! Fusso voksen lover godt som vinterbeskyttelse for bilen min ser jeg, ingenting fryder meg mer :D 

Tusen takk :) Da har du valgt en god voks! Jeg er imponert over at 2 sterke forvask, og claymitt siste gangen ikke har tatt helt knekken på den!

3.11.2016 - 19.01, Dennis skrev:

Super jobb og resultat. Fint å se en show and shine fra deg igjen B)

Tusen takk :) viktig å få øvet litt innimellom :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset
6.11.2016 - 12.44, F16 skrev:

Jeg har også lagt Fusso på to biler,men jeg har problemer med vokssvetting,har du noen råd for dette? Fint resultat på denne VW.

F16

Heisann! Prøv å spray på isvann eller qd etter en liten time.Går ikke det, så går jo svettinga som jeg tipper er produktrester, av etter en eller to vask.Hender seg denne voksen er vanskelig å buffe av.Ser noen bruker fuktig klut før den buffes ren også.Det har jeg ikke hatt behov for enda.

4 timer siden, Freakshow skrev:

flott løft dette! :)

Takk :)

3 timer siden, ALFRED skrev:

Som vanlig knall resultat med Flex og UHS som eg ser du har brukt på dine siste jobber. Fusso har eg ikkje teste og har ingen planer om å skaffe den.

Uhs fungerer på det meste den :) Synes orange uber tar best av alle pads jeg har brukt med uhs.Mye bedre enn feks grønn rupes pad.Vi har alle veldig forskjellige meninger om hva slags lsp som duger her på forumet.Det synes jeg er bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnera

Artig at du må ned på macro nivå på bildene for å se vaskeripene som du utbedret :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig