Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har bare litt dun, så det skal gå fint... hehe

Jeg bruker C&E sandalwood såpen. Synes den fungerer meget bra, eneste som er litt mer strev er å få til skikkelig skum med fast såpe. Går lettere med flytende, men jeg synes den flytende blir for tynn, i allefall på mer en 3 dagers sjegg. En slik såpe holder leenge. Jeg har brukt min siden Mai 08 tror jeg. Har fortsatt masse igjen.

Har du prøvd Geo F. Trumper Coconut? Virker som mange på barbershop.no-forumet likte den.

Skrevet
Jeg tenkte å slenge inn en liten bestilling for å teste, og har kommet fram til følgende liste:

- Merkur 34C HD

- Edwin Jagger Best Badger barberkost + stativ

- Derby og Feather barberblader

- Proraso barberkrem

Innvendinger forresten?

Dette er vel mer eller mindre den perfekte startpakken, spør du meg. Akkurat hva jeg ville anbefalt.

Bruker denne kombinasjonen selv ganske ofte, å blir like fornøyd hver gang :)

Ingenting slår en cold water splash etter barbering med Proraso. Gled deg!

Skrevet

Cold water splash? Sprute kaldt vann i ansikter altså..? Gleder meg jeg og :)

Skrevet

Jepp!

Etter barbering, skyller du ansiktet med lunkent/varmt vann for å fjerne barberskumrester. Deretter kaldt vann for å lukke porene i huden.

Kaldt vann virker litt på samme måte som en alkoholbasert after shave (hindre urenheter å komme inn i porene), bortsett fra den desinfiserende egenskapen til alkohol og lukten så klart.

Det som er så utrolig digg med cold water splash etter å ha brukt Proraso kremen, er den kjøende effekten pga. kombinasjonen vann og mentol/eucalyptus.

Blir litt som å drikke kaldt vann mens du tygger en sterk mentol/eucalyptus tyggis, men i ansiktet :rolleyes:

• Admins
truhaa
Skrevet
Det som er så utrolig digg med cold water splash etter å ha brukt Proraso kremen, er den kjøende effekten pga. kombinasjonen vann og mentol/eucalyptus.

Blir litt som å drikke kaldt vann mens du tygger en sterk mentol/eucalyptus tyggis, men i ansiktet :rolleyes:

Stemmer i stort på denne her, Proraso er en godsak.. bruk den etter barbering og ta deg en tur ut om det er -10c ute.... da skal jeg gi deg kjølende effekt tenker jeg, våkner du ikke da er du lam i fjeset ;) nydelig

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Da fikk jeg pakken fra barbershop.no :) Proraso-kosten fikk jeg siden han ikke hadde fått inn Edwin Jagger-kosten enda. Så denne ga han meg gratis + vareprøver fra Men-U og Truefitt&Hill. Utrolig bra service!

- Merkur 34C HD

- Proraso barberkrem

- The Gentlemens Refinery After Shave Balm

- Edwin Jagger barberkost + stativ (på vei)

DSC_0009-2.jpg

Endret av bjorke
Hans Marius
Skrevet

Prøvde nå nettopp. God lukt på kremen + skikkelig avkjølende! Og det var også en helt grei overgang fra Gillette høvel/barbermaskin og Coop barbergele!

• Admins
truhaa
Skrevet
Da fikk jeg pakken fra barbershop.no :) Proraso-kosten fikk jeg siden han ikke hadde fått inn Edwin Jagger-kosten enda. Så denne ga han meg gratis + vareprøver fra Men-U og Truefitt&Hill. Utrolig bra service!

- Merkur 34C HD

- Proraso barberkrem

- The Gentlemens Refinery After Shave Balm

- Edwin Jagger barberkost + stativ (på vei)

DSC_0009-2.jpg

snadderpakke...

ansiktsvasken og aftershaven til men-u er også gode saker... shave O hoi

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Admins
truhaa
Skrevet

ha ha, ja de er bra skarpe ja.... høvler litt hud med de gitt, hjelper etter de er brukt en par ganger da... men når de er ferske er de sykt skarpe

-Thomas A Edison

Skrevet

Fikk Edwin Jagger-kosten i går...Den var mye smoothere enn Proraso sin :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår