Gå til innhold

Xenon-"look" på vanlige halogenlykter?

Recommended Posts

Skrevet

Er vel H7 i grøftelys, ja. For å bytte må du ta ut dekselet i fangeren ved siden av grøftelyset, for så så skru løs grøfetlyset og ta ut pæren.

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Chris-520e39

13

• bjorke

12

• Dennis

9

• fredrik

7

Mest aktive i dette emnet

Skrevet

Takker for bra innlegg Dennis og Christer! Vet dere hvor jeg får kjøpt Philips og/eller Hoen? :)

• Admins
Skrevet

Mekonomen har ihvertfall Philips X-Treme Power, vet ikke om de har Bluevision.

Höen må vell kjøpes på ebay eller noe da det er fra USA? Men vet om flere som importerer og selger dem via div forum rundt omkring her i landet.

Chris-520e39
Skrevet

Hva er best av osram NB og Philips x-treme power? Hvilke av de to ville du valgt til fjernlys?

ClearCoatChristR
Skrevet
Takker for bra innlegg Dennis og Christer! Vet dere hvor jeg får kjøpt Hoen? :)

Gjennom VACN. Kan få tak i kontaktinfo til deg hvis ønskelig.

Pærene det er snakk om krever ingen for for ombygging eller inngrep i bilens elektronik. kun PLUG AND PLAY

Pærene har en farge temp. på ca 4000K. Vanlig Xenon ligger på 4500K

Til sammenligning ligger Osram Coolblue pærene på 3100K.

Har følgende pære på lager nå:

H3 55W

H4 100/90W

H7 55W og noen få i 80W

H8 55W

H11 55W

HB-3 55W

HB-4 55W

W5W 5W parklyspære/kupelys pære

C5W 5W skiltlys/kupelys pære

W5W Chrom blinklyspære

Følgende pærer kan levers på bestilling fra USA (lev.tid ca 2-4 uker)

H10 55w

893 55W

H9 65W

H11 80W

HB-3 65W

HB-4 80W

9007 80W

Prisene er:

295.- for alle 55W`s pærer, 349.- for alle 60/65/80 og 100/90W`s pærer. W5W og C5W pærer kommer på 90.-

W5W Chrom blinklyspære kommer på 120.-

Alle prisen er pr. sett (2 stk pærer) og inkl frakt v/forskuddsbetaling. Ved sending i oppkrav tillkommer det 90.- i oppkravsgebyr/porto.

Skrevet

Her skjer det ting :) Hvilke skal jeg velge mon tro? Ble vanskelig det her..

ClearCoatChristR
Skrevet

Nå har ikke jeg oppdatert meg på lenge, pga av at mine pærer fungerer såpass bra. Men jeg prøvde det meste av pærer som det stod blue og xenon på. Alle var latterlig dårlige iforhold til Höen. Mulig det har kommet noe bedre siden da. Har vel hatt mine i ca et år nå.

• Admins
Skrevet

Til fjernlys ville jeg valgt Rally pærer hehe :D

Philips sine er nok hakket kvassere enn Osram sine skal man tru de testene som har blitt gjort. Selv om Osram har +90 og Philips +80.

men Osram har flere typer enn Philips som bare har typen H4 og H7 X-Treme Power pærene sine.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Oppdatert du Dennis, burde startet ett eget "Lys" forum og du ;)

Xenon kit er jo også en mulighet og gir det absolutt beste resultatet... Ang. 100watts pærer skal man være litt forsiktig, hørt om flere tilfeller hvor reflektorer går fløyten..

Chris-520e39
Skrevet

Xenon-kit er dessverre uakk. Må bli en pære som rett og slett gir penere lys enn hva jeg har nå! :D

• Admins
Skrevet
Oppdatert du Dennis, burde startet ett eget "Lys" forum og du ;)

Xenon kit er jo også en mulighet og gir det absolutt beste resultatet... Ang. 100watts pærer skal man være litt forsiktig, hørt om flere tilfeller hvor reflektorer går fløyten..

Hehe... jeg er alltid sånn at skal jeg kjøpe noe så sjekker jeg rundt over alt for å finne det beste alternativet :lol:

Noen reflektorerer kan bli matte med tiden pga den ekstra varmen fra 100 watts pærer, man kan også svi opp ledningsnettet hvis man har en bil om begynner å bli en del år og ledingene ikke er dimensjonert for å takle litt ekstra belastning.

Skrevet

Har også hørt om reflektorer/linser som blir svidd/gule ved bruk av 100w pærer. ikke pent.

• Admins
Skrevet
Xenon-kit er dessverre uakk. Må bli en pære som rett og slett gir penere lys enn hva jeg har nå! :D

Xenonkit begynner å bli ganske så billig nå, også har det kommet digitale balaster slik at man ikke trenger å bruke halve plassen i motorrommet for å plassere de hehe..

Så det kan jo være et alternativ, men man får det jo ikke godkjent da.

Skrevet

Hvor får man billig og bra ettermonteringssett til xenon fra da? Er det noen typer man bør unngå osv? Vurderer å ettermontere xenon på bimmeren, og kjøre på med xenonmatch i grøftelys, samt bytte til hvite pærer til angel eyes.

Skrevet

Som gammal bilmekaniker må jeg også si at ved bruk av høyefektpærer blir som oftest også lykteglasset brunbrent etter en tid, og da lyser det ikke godt uansett hvilken pære som brukes. Brune lykter ser ikke så pene ut sett med et detailershjerte. Xenon lys krever automatisk lys justering, dette krever sensorer montert på for og bakasel og en kontrollboks som styrer justeringa. Flerer biler kan få dette ettermontert og godkjent, men det er dyrt.

Skrevet

Jeg tenker ikke på den lovlige versjonen...

Lykteglassene skal tåle det. Er samme lykteglass til xenon og halogen på bilen min.

Skrevet
Jeg tenker ikke på den lovlige versjonen...

Lykteglassene skal tåle det. Er samme lykteglass til xenon og halogen på bilen min.

Xenon pærene er kaldere en vanlige pærer så de gir ikke problemer med at lykteglasset blir brunt, tenkte mere på bruk av 75-100W halogen pærer di avgir jo mye mere varme, som gjør at glasset blir brunbrent. :D

• Admins
truhaa
Skrevet

Ja ser for meg den der....plystre....dere får sagt det også da... ja..he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Har også Höen Xenonmatch i bilen min, knallfornøyd! Noe variabel kvalitet på park-pærene, men er man nøye med å ikke berøre pæra med fingrene ved montering går det fint. Da den ene pæra mi gikk etter kort tid, fikk jeg en ny en i posten uten diskusjon.

Ørjan Andreassen i VW-Audi Club Norwegen som tar inn disse. En meget ærlig mann å handle med, kan anbefales på det sterkeste. Han tar bestillinger på xenonmatch@nokab.no.

Hans Marius
Skrevet

Slik jeg har forstått det er det lovlig å ettermontere xenon i fjernlys og ikke i nærlys! I alle fall det jeg har gjort :P (Har xenon i nær originalt) Har akkurat drevet å satt inn xenon i fjern, ikke prøvd de enda men tror det blir bra :) Kan ta noen bilder av ballasten siden de er ganske små og lette og plassere. Ellers er kittet veldig enkelt, bare plug and play så absolutt og anbefale... Kjøpte mine på www.norvatio.no. De har nå sommertilbud så det er fra 800 til 900 kr for alt fra H1 - H7 D2S, D2R osv. Kommer også til å sette xenon look pærer i grøftels og dioder i park etter hvert...

• 2 weeks later...
Skrevet

Kan også anbefale å handle med Ørjan fra VACN. Kjøpte Höen Xenon match til hovedlyset (H7) samt parklys av han - det funker perfekt. Prøvde alt før; extreme power, nightbreaker...var bare jalla! Kanskje det blei ørlite granne hvitere men med Höen ER det faktisk hvitt. Har hatt de nesten et halvt år nå, ingen problemer. Ikke 100% samme lysstyrke i regn eller halvmørkt men på natta er lyset like skarpt som før...bare 100% hvitt :lol:

Skrevet

Var og hentet meg Hoen Xenonmatch på posten nå nettopp. Gleder meg til å se hvordan lyset blir :) Ørjan kan forresten anbefales :)

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet

De har jeg på touran, ser nice ut ;) Har i tåkelys og parklys! Matcher original xenon i nærlys og langlys. Oh ja, har i svinglysene også :D

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Skrevet
De har jeg på touran, ser nice ut ;) Har i tåkelys og parklys! Matcher original xenon i nærlys og langlys. Oh ja, har i svinglysene også :D

Du er fornøyd altså? Hvordan ser de ut i dagslys da?

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår