Forhandlere Dette er et populært innlegg Bernhard 2 385 Skrevet 22 Februar, 2010 Forhandlere Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 2010 VW Polo - 2010 modell Dette er en jobb som kom via en henvendelse fra kunde til Swissvax, kunde har hatt bilen inne hos ett lokalt bilpleiefirma for å legge på lakk-konservering av type med lang holdbarhet. Kunde var ikke fornøyd med jobben, noe man burde være når det koster 7000,- med korrigering. Kunde tok kontakt med meg og lurte på om jeg kunne hjelpe til, noe jeg selvsag sa meg villig til. Lakk-konserveringen var fjernet igjen av forrige firma ifølge dem selv, men det er vi egentlig litt usikre på om faktisk er fakta, men tvilen skal få komme de til gode. Jeg tok videre kontakt med Brynjar for å høre om han ønsket å være med og det ville han, så nå var B&B Detailing Team nok engang samlet. Vi møtte kunde i Ås på mandag rett etter jobb og kjørte bilen raskt inn i lokalet etter en kjapp inspeksjon sammen med eier. Bilen var møkkete etter en kjøretur fra Moss til Ås på E6: Kjørespor etter forrige behandling. En pip pip fant det for godt å tømme septikken sin på bilen, like før ankomst: Førerside før vask: Til tross for at det ikke er tirsdag eller torsdag så var denne "karen" på besøk. Siden vannet har frosset der hvor vi holder til, så tar Bernhard med vann på kanner og denne gangen var heller ikke noe unntak. Bernhard fylte opp en lavtrykks pumpekanne med rent vann og ONR for å løsne opp litt møkk: Se forøvrig presisjonen, alt vann rett i flaska uten å se på flaska engang, det er hardcore. Snakk om å holde det ekte: Skrudde av "tuppen" som gjør at kanna forstøver for å få hardest mulig stråle: Og nei, vi tisser ikke på bilen, det er fortsatt pumpekanna: Lakken er godt beskyttet: Mye vann er bra: Say CHEEEEEESE: Jøss, vannet kommer ned igjen også jo Swissvax Wheel på felger og dekk, blandet 1/3: Litt møkk som løsner: Swissvax Wheel Brush er ett nyttig hjelpemiddel: Lå mye møkk i dekkene: Og heeelt inn i kroker og kriker: Brynjar vasker innsiden av felgene med noen Vikan børster for å få gjort skikkelig rent: Brynjar elsker å bli tatt bilder av: Skylle godt: Brynjar vasker bilen med ONR og Swissvax Waschpudel: Siden "alle" skal smake på vokser om dagen, så smakte jeg på en miks av vann og ONR, fy det smakte vondt, skikkelig såpe smakte det, minte litt om smaken på Lano håndsåpe: Brynjar fortsetter vasken, hvor skånsomt dette var klarte vi egentlig aldri å konkludere med da det var MYE riper fra før av. Vi sprayet i alle fall godt med ONR på panelet før vi gikk over med "puddelen" som var dyppet i ONR bøtta. Samme bøtten som Brynjar duppet hodet i på A3'en: Svabre ut litt vann er greit innimellom: Og Brynjar fortsetter å vaske: B&B Detailing Team's ansikt utad: Ikke alltid like heldig med smilet da Nøye vask er viktig: Så var det claying, dette ble gjort med Swissvax Paint Rubber blå og Swissvax Quick Finish: Bernhard jobber med clayen: Tørk av lakk etter clay hører også med: Døråpninger er også viktig å få tatt med seg(Legg forøvrig merke til uttrykkene LarsØ har på alle bildene han er med på): Så var det over til en skikkelig inspeksjon, og her var det mye å rette opp i: Hva som har skjedd vet vi egentlig ikke, men vi mistenker at det er brukt produkter som fyller godt når bilen ble levert ut igjen. Så var det over for å finne riktig kombo, vi hadde sett for oss at dette skulle være en grei jobb som ble ferdig på 2 dager, men alle kan ta feil.. På bildene som følger så er vi i full gang med å teste komboer, det som ble testet er: Produkter: Scholl S02+ Scholl S03 Gold Scholl S03+ Scholl S17 Scholl S17+ Scholl S30+ Scholl S40 Scholl A7 Scholl A15 Swissvax Cleaner Fluid Strong Swissvax Cleaner Fluid Medium Swissvax Cleaner Fluid Pro Meguiars Mirror Glaze #85 Meguairs Mirror Glaze #83 Meguairs Mirror Glaze #80 Meguairs Mirror Glaze #7 Meguairs Mirror Glaze #205 Meguars Deep Crystal Step 1 3M Extra Fine Compound 3M Ultrafina Menzerna Super Intensive Polish Menzerna 106FF Menzerna PO203s Power Finish Menzerna PO85RD Pads: Scholl: Gul, orange, orange spider og svart. Meguairs: Gul Soft Buff v 1 + 2 3M: Gul og blå. Uber: Orange, grønn, blå og sort. Chemical Guys Hex Logic: Svart og grønn. Maskiner: 2xMakita 9227CB 2xFlex 3403VRG Vi trener også til DCN's årlig tandempoleringskonkurranse: "Kæm e fardin?" Holder det ekte med en skikkelig HMS-arbeidsstilling: Inspeksjon av ferdig resultat? Neida, det var det laaaaaaaaaangt derifra: Etter mye testing ble det ett desperat forsøk på å gjøre slutt på alt, men jeg manglet ammo: Her ser dere grunnen til at man putter en SunGun i munnen: Her var det ingenting som laget en god nok finish.. Alle pads lagde spor, MF lintet og lagde merker etter buffing.. Schaize!!!: Her har vi kjørt med PO85RD på finishing pad og resultatet ser tilsynelatende bra ut.. Vi gjennomførte en lettelsesklem før vi fant ut at vi skulle ta en wipe-off. Vi ber til høyere makter og holder hender i håp om at det skal hjelpe: Ble det det beste? Nope: Oppgitt og lei: Bernhard får en idè om å mikse litt på en CG pad: Dette må jo bli bra!!! Dessverre ikke med noe etterbilde her, men det ble ihvertfall ikke bra.. Dette var kroken på døra for dag 1, oppgitte, møkk lei og frustrerte dro vi hvert til vårt med planer om å fortsette på tirsdag.. Dag 2: Bernhard prøver kombinasjonen for å se om den fungerer?: Brynjar forsker litt videre på forskjellige kombinasjoner.. Her i dyp konsentrasjon: Bernhard begynte med litt hjul og hjulkasser sålenge: Ripe som lå igjen fra før av (Den røde korken er kun for å få fokus): Brynjar måler litt lakk rundt ripen, gode og normale verdier for en nybil, muligens litt lakk som er fjernet fra før: Lakkdybdemålinger etter (På tilfeldige steder da vi ikke hadde noen preferansepunkter: Så var det resultatet etter en runde med S03+ og gul pad: Ble tre runder og siste runde var med S03Gold for litt ekstra cut: Brynjar ordnet den biffen.. Ripen var dyp men er nå redusert med en 10-15MY. Det som var igjen var kun synlig med iherdig stirring i riktig vinkel: Bernhard holder det ekte med å rense lakken på felgene etter å ha vasket de med Duragloss APC 1/10: Denne dagen hadde vi også besøk av fintfolk fra Asker, nemlig Ole Gunnar, som brettet opp ermene og tok i ett tak: Swissvax Cleaner Fluid påført: Swissvax Autobahn påført og buffet av, samt Pneu på dekkene: Ole Gunnar legger på Autobahn: Belle var innom en tur også, riktignok ikke like aktiv: Hjulhus, dynket disse først med vann og ONR for så å tørke over med MF: Brynjar er glad for at han endelig har funnet noe som fungerer (Trodde vi): Hjulhus ble helt ok: Eksosstuss fikk litt pleie av Ole Gunnar sammen med Tardis (Ønsker forøvrig en uttalelse fra Ole Gunnar om man blir svimmel av denne?) Og man prøver litt til: Tror lakken følte hatet og raseriet Bernhard følte en periode: Hei, hvor det går: Kjære Bo, Brynjar har klippet negler for din skyld: Fortsatt ikke bra, men innsatsen skal det ikke klages på her: Brynjar oppdaget noen merkelige "prikker" på bakskjermen: Brynjar hadde for anledningen tatt med seg Porter Cable maskinen sin da den beveger seg i ett litt anderledes mønster enn Flex sin. Tanken var at den enorme "force rotation" til flex'en gjorde at finishen ble ødelagt. Hjalp det? Neida! Vi prøver igjen: Ikke denne gangen heller gitt. Dette er da diesel utgaven av SunGun som trenger litt gløding før den slår seg på: Her er Bernhard skikkelig lei, på dette tidspunktet har det gått med ca 20 timer i prøving, feiling og atter litt feiling: Chemical Guys Bare Bones i hjulhus: En runde til med Scholl A15 og orange spider pad: Veeeeeel: En motivert gjeng: Og plutselig vutselig: OJJJJ: Hva skjer? Vi avslutter bra jo: Dette var slutten på dag 2. Vi hadde endelig funnet en kombo som fungerte, dette klarte vi ikke alene riktignok, men vi fikk mail fra en av fabrikkantene på produktene vi brukte. Dag 3: I dag så oppdager vi litt andre ting, forrige firma har jo brent igjennom litt lakk på enkelte steder, da over kanter og døråpninger, og enkelte steder inn til metallet: Dette er resultatet av å kjøre hardt over overlappende paneler med grov pad og slipemiddel: De fleste kanene var kjørt hardt, noe den overskydende polishen i kroken her også tyder på: Dette var jo da ikke veldig gode nyheter, så kunde ble kontaktet og kom ut for å inspisere skaden før vi fortsatt. Det var forøvrig kroken på døra for dag 3 etter dette: Dag 4: Dag 4 begynte som så, Brynjar og jeg hadde avtalt at idag ble det mest mulig jobbing og ikke inspeksjon, prat el noe som helst, så da ble det Rage, Audioslave og Linkin Park på Bernhard og det radioen på øreklokkene hadde å by på til Brynjar: Aaaaaltfor lite produkt: Microswirls etter pad: Microswirls looooong gone: Litt 50/50 bilder: Så fant vi ut at det var på tide å fjerne transportfett fra nederste listene siden forrige firma ikke så poenget med dette: Swissvax Cleaner Fluid Strong is da shit: Påføres: Buffes av: Voila: Så var det "gutten" i nabolokalet som skulle flytte på Poloen sin, Håkon er en voksen kar og det er alltid artig med voksne menn i små biler: Brynjar fant en ny teknikk for å ta paneler nede samt trene magemuskler (Dette utgikk fort, selv om hele denne døren ble tatt med metoden): Påbegynt 50/50: Etter Scholl S03 Gold og gul Scholl: Etter Scholl S30+ og orange Scholl pad med litt attåt: Spor etter MF vises godt: Bernhard tar bakluka: Brynjar holder det ekte: Ahhhh, vakkert: Det ble avsluttet med en eller annen hvit pad av ukjent merke sammen med Swissvax Cleaner Fluid Pro. Denne hadde Brynjar tatt med seg fra Ozlow, da den kjentes myk ut.. Antatt fra en bestilling fra AG langt tilbake. (kanskje Lake Country?!?..... trenger fleeeeeeeeere) Bakhjulene på igjen: Så var det foran, denne gangen ble det Scholl Rapid 9000 1/5, samt Mothers Wheel Well Brush "spylt" av med vann på pumpekanne: Brynjar holder fortsatt ekte: Ble blankt og fint nå: Bernhard gikk over fangere og de nedre spoilerne med Scholl S30 og orange Scholl pad først og Brynjar kjørte finishing: Dag 5: Siste og avsluttende dag!!! Ørjan var på Ås noe som gjorde at Brynjar fikk et liten times tyvstart i dag: Denne fant vi i søpla, så Dennis har tydeligvis vært innom på dagen før vi kom: Heldigvis for oss så hadde Dennis glemt igjen Hubba Bubba'n sin, så det ble det blåse boble konkis mens vi holdt på, vi ble aldri enige om vinner riktignok: Petter tok seg en tur og syns vi hadde vært gjerrige med Bare Bonas, så han dusjet litt mer: Etter at han hadde sprayet halve flasken måtte vi bare dra den ut av hånden hans, for han var ikke engang kommet i gang i følge han selv: Selvom det ikke var en del av avtalen så tok vi også interiøret en runde. Pedaler og fothviler ble vasket med Duragloss APC og Swissvax Detail Brush. Bilen ble støvsugd på gulv og seter, vinyl fikk Scholl Purple 9000 samt frontrute utvendig fikk NanoCover sin ruteforsegling: Voks på panser ble: Voksen får hvile: Brynjar buffer av: Skilter fikk en omgang med Swissvax Cleaner Fluid og Swissvax Insignis, Insignis ble også lagt på resten av bilen: Vips, så er bilen ferdig: Approved merket må på: Moneyshots: B&B Detailing Team ønsker å takke både Dag/Swissvax og ikke minst Ketil/Scandicshine for utrolig god hjelp med denne jobben. Scholl ble satt på saken umiddelbart da vi spurte om assistanse.. Kanon kundeservice.. 58 Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Da var den ute gutter:-) Enjoy!! BTW! Hvis noen av dere skulle få henvendelse om å ta en Polo av nyere modell med tett svart lakk... Takk høflig men bestemt NEI, og spar dere for frustrasjonen... 33 Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA 36 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Nydelig! Angående den tissestråla som er delt i to.. Inspirasjon fra The Julekalender? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Ooo hellige himmel..... de må ha vert tomme for herder eller noe på fabrikken den uken den ble produsert..... Men resultatet er KNALL!!!!! Godt jobbet som vanlig gutter! Men løsningen holder dere hemelig......... Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein86 158 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Sinnsykt bra jobbet gutter.. Hørtes ut som en marerittlakk, er det noe sant i gamle jungelord som sier at det alltid er gøy med en utfordring? For en syk kvalitet på S&S fra dere i det siste, tror ikke jeg gidder å lage write-uper fremover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
common 2 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Det får vel ikke blitt bedre enn det her....!!! Kjempebra jobba, imponerende resultat, og ikke minst kongewriteup!! Creds kommer haglende herfra for og si det pent!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Takker for det Stein:-) Prøver så godt vi kan, men det betyr ikke at DU ikke skal poste S&S.. Kan virkelig skrive under på at dette er en marerittlakk... Torgeir: Kan nok heller være en eller annen form for lakk-konservering(uten at vi skal gå nærmere inn på det) som denne lakken har vært utsatt for etter levering, som kan være utslagsgivende for mykheten her... 1 Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 (endret) Kjempejobb gutter Dette så håpløst ut en periode men dere ga ikke opp . Cred til dere begge. Imponerende liste med komboer dere testet før de rette komboene dukket opp. Hyggelig at eieren er fornøyd Og skammelig av et firma å levere fra seg noe slikt for 7000 kr. Sitat: "Eksosstuss fikk litt pleie av Ole Gunnar sammen med Tardis (Ønsker forøvrig en uttalelse fra Ole Gunnar om man blir svimmel av denne?)" He, he, følte meg ihertfall ikke helt vel på hjemveien. Rødt lys i Oslofjortunnellen men beskjed fra bomvakten om å bare kjøre på. Veivesenet på hjul og han virket hissig. Tørte fanken ikke stoppe for da hadde han banket meg Men eksosstussen ble bra den. Tror dere gjør lurt i å bruke verneutstyr sammen med denne. Takk for lånet av engangshanskene Takker oså for hyggelig og lærerik bilkveld Endret 22 Februar, 2010 av Ole Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 22 Februar, 2010 Forfatter Forhandlere Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Takk for det, og husk at vi har vært 2 personer på jobben, så gi Brynjar kreds også Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 (endret) Heltrå jobb gutter!!! Finnishen ble helt syk... Tror jeg bare må ta av meg hatten så Bo kan spise den... Var det noen fler produkter i skapene som dere ikke testet? Imponerende å holde ut og teste så mange komboer!! Cred knapp brukt... Endret 22 Februar, 2010 av Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 RÅ jobb gutter!! 5 dager faktisk... Helt RÅ finish også. Kreds fra meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Takk for det, og husk at vi har vært 2 personer på jobben, så gi Brynjar kreds også Selvfølgelig - begge to ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Forresten, flott av Brynjar å holde neglene på stell... Minstekrav til slike jobber synes jeg. Har jo sett hvordan du har ripet opp biler tidligere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 (endret) Kreds til begge to - helt rått hva dere klarer å få til Og fortell nå - hva var killerkomboen / metoden for å avslutte fint? Pass/press/produkt takk Jeg skal gå over en splitterny svart Opel Astra snart (ble levert ut i dag) og tror (etter en bitteliten titt på den) at det er nok å ta tak i etter "klargjøringen" på den... Endret 22 Februar, 2010 av EssieK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Swissvax / Dag 234 Skrevet 22 Februar, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Ojojojoj, fy skamme seg karer! Dette blir en klassiker!! Jeg tar av meg både lua og hatten for denne, knapt sett blankere svart noen gang Jeg skjønner godt at jeg fikk en meget(!) positiv e-post fra eier etter overlevering av bil Takk for en meget vel utført jobb B&B! Siter www.swissvax.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 22 Februar, 2010 Forfatter Forhandlere Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Selvfølgelig - begge to ! Var egentlig ment til Common og de andre som vil gi kreds om de ønsker det Ole Gunnar Du postet mens jeg skrev Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Kan bare si at på dag 2 så var vi ganske så rådville... Var ikke mange "passene" fra å gi opp, men hedigvis var vi to om denne jobben.. Når vi fikk skikkelig dreisen og rett kombinasjon var på plass, så gikk det som en drøm.. Finishen på bilen ble ganske enkelt helt rå.. Det som er litt bekymringsverdig er at denne etterhvert må vaskes... SV handleliste til eier, som selvsagt er en svært nøye mann er under utarbeidelse av Bernhard og han har også tilbudt seg å være med på jomfruvasken etter poleringen:-) Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 RÅTT! Rett og slett. Selv om denne ikke var like godt dokumentert som A3'en, så ble det en veldig bra utført jobb altså. Ble så utrolig blankt altså! Fortjener creds for denne altså! fra meg Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-Stian 2 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 så ut som en utrolig slitsom jobb, men dere har garantert lært en hel del! good work Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanA 1 742 Skrevet 22 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2010 Ble jo særdeles bra denne her. Dere var letter frustrert når jeg og junior var innom dere den ene kvelden.... Det rare er at det er samme lakkode på golfen min og den er ikke sånn å jobbe med så spørrs om ikke de som hadde henda på bilen først har klart å gjøre noe med lakken Uansett NYDELIG jobb Siter http://www.facebook....dreassenAutospa http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak Sertifisert Scandic Shine Detailer Cosmic Detailing Center Sertifisert Scholl Concepts bilpleiesenter Sertifisert Polishangel Detailer Nanolex Certified Detailer DCN Approved Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.