Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Det er ikke på oss det står på. Er bare at vi har blitt bedt om å ikke "dele" nøyaktig metode, da den er ganske så uortodoks, og er IKKE slik som produktene og padsene var tiltenkt å brukes. Regner med at dette kanskje trigger ennå mer interesse og "nyfikenhet" blandt enkelte, men inntil videre må vi bare respektere ønskene fra produsenten.

Nå merket jeg at jeg ikke ble noe særlig nysgjerrig nei..hehe, må jo selvsagt respektere dette svaret, selv om jeg hadde håpet på et annet svar :)

Som jeg skulle sagt det selv Brynjar..Og når det blir påstander om hemmelig detailing så syns jeg det er litt synd da vi deler ALT vi gjør med dere, bortsett fra en ting, så skal det bli sure miner for det.. Da forsvinner min lyst på å lage write ups ihvertfall.

Jeg har overhodet ikke sure miner Bernhard, men utifra hvordan man lot være å svare på flere spørsmål om hva man gjorde for å avslutte perfekt, følte jeg det rett i å skrive mitt innlegg. Det er jo nettopp åpenheten og respekten for hverandre på dette forumet som gjør det så unikt. Nå har vi jo fått en forklaring på hvorfor dere ikke vil/kan dele med oss. Så får vi forholde oss til det.

Slutt for guds skyld ikke å dele og skrive writeups!

Litt OT, men kanskje noen skulle postet en tråd der alle kunne legge inn sine tips/erfaringer vdr. det å avslutte hologramfritt på vanskelige lakk.

Ha en strålende dag begge to! :)

edit: skriveleif igjen..

Endret av East
Skrevet (endret)

herregud for ett resultat - svarte biler gjør seg best når de skinner på den måten!

å se arbeidet dere gjør får det til å krible i fingrene, rått materiale til inspirasjon!

noe sånt som dette burde ha vært publisert i noen bilmagasiner her til lands

edit; fant kreds-knappen

Endret av daniel

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

East: For å avslutte perfekt brukte vi den hvite paden som Brynjar fortsatt prøver å finne ut hva heter tilfelle vi skulle ramle over en ny Polo eller lignende lakk igjen. Dette ble gjort på lavt turtall med Swissvax Cleaner Fluid Pro, men steget mellom der kan vi kun si at ble gjort med Scholl S30+ og orange Scholl pad, dessverre.. Mens jeg holdt på med mellomsteget kunne det gått skikkelig galt den ene gangen, men jeg var heldig.

Det går eventuelt ann å sette opp en oversikt over dette, jeg kan godt ta på meg den jobben hvor dere sender meg PM med lakkene dere har jobbet med, da bilmerke, årsmodell, farge osv og hva dere brukte, så setter jeg opp dette på hver bruker:

Eks:

East:

Lada Samara Signalgul 1979 modell

Hard lakk

Ripefjerning: Scholl S0 og Scholl wool. Finish: Scholl S30+ og orange Scholl pad 1100 rpm 3 pass, 1900rpm 2 pass.

Takk for det Daniel, det hadde vært festlig det ja, så hadde kanskje folk fått opp øynene litt mer også for hva vi faktisk driver med her på forumet :)

• DCN Poeng 3
Skrevet

Dra meg baklengs!! Dette var artig lesestoff! :) Kanskje ikke like artig for de som jobba med bilen, til tider! :rolleyes:

Men makan til rått resultat, og arbeidslyst skal man lete lenge etter :)

Skrevet

Er vanvittig høy kvalitet på Show and shine trådene deres gutter! Og selvfølgelig ikke minst på resultatet av bilen!

Nydelig! Rett og slett nydelig!! :thumbs:

Skrevet (endret)

Bøyer meg i støvet... igjen... :thumbs:

Det er helt rått!

Etter dette får man jo prestasjonsangst av å se en vaskehanske!

Endret av Sandmo
danfuruvarp
Skrevet

Helt fantastisk resultat igjen... er utrolig hva dere får til :thumbs:

2016 Mercedes C350e 

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
Skrevet

Får sammenbrudd før jeg kommer dit vet du :) blir liggende med hansken på ved siden av bilen, med skum rundt kjeften...

Skrevet

East: For å avslutte perfekt brukte vi den hvite paden som Brynjar fortsatt prøver å finne ut hva heter tilfelle vi skulle ramle over en ny Polo eller lignende lakk igjen. Dette ble gjort på lavt turtall med Swissvax Cleaner Fluid Pro, men steget mellom der kan vi kun si at ble gjort med Scholl S30+ og orange Scholl pad, dessverre.. Mens jeg holdt på med mellomsteget kunne det gått skikkelig galt den ene gangen, men jeg var heldig.

Det går eventuelt ann å sette opp en oversikt over dette, jeg kan godt ta på meg den jobben hvor dere sender meg PM med lakkene dere har jobbet med, da bilmerke, årsmodell, farge osv og hva dere brukte, så setter jeg opp dette på hver bruker:

Eks:

East:

Lada Samara Signalgul 1979 modell

Hard lakk

Ripefjerning: Scholl S0 og Scholl wool. Finish: Scholl S30+ og orange Scholl pad 1100 rpm 3 pass, 1900rpm 2 pass.

Takk for det Daniel, det hadde vært festlig det ja, så hadde kanskje folk fått opp øynene litt mer også for hva vi faktisk driver med her på forumet :)

Bra det ikke gikk galt, skjønner at dette ikke er noe for oss uten den erfaringen dere har, når selv dere sleit så fælt. Uansett dritfett resultat. Vi kan jo "jobbe" videre med en slik liste. Foreløpig har ikke jeg noen planer om å ta andre enn mine egne og familiens biler, men jeg har jo problemlakk på fattern´s A6 i den samlingen..Så mine bidrag blir nok litt tynne til og begynne meg, selv om det hadde vært gøy å korrigert en signalgul Lada Samara fra 1979... :)

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Tydeligvis ett dårlig eksempel da jeg har fått flere PM'r som har takket for tipset tilfelle de skulle ramle borti en slik bil..

Men send meg gjerne en slik liste på de bilene dere har tatt om dere ønsker så kan jeg starte litt jeg..

Skrevet

Fantastisk jobb karer. Blir imponert flere ganger mens jeg leser denne writeup'en. :thumbs:

+cred til begge selvfølgelig.

syns dette også fortjente cred. :)

Skrevet

Takk og lov for att det er eliten av detailer Norge som tok på seg denne jobben. Trur nok de aller, aller fleste hadde kommet til kort på denne lakken. Perverst bra resultat til slutt. Kreds er en selvfølge.default_smile.png

Tyggern
Skrevet

Og er teorien da at denne "lakkforseglingen" til 7laken inneholder såpass med "løsemidler" at lakken blir myk?

Da må det være noe sykt sterke saker.... Eller kanskje det er midlene brukt for fjerning av lakkforseglingen som har vert en smule sterke..... Men ettervert som midlene fordamper skal jo lakken bli hard igjen.

Eller er det restene etter den som det blir "swirls" hollogrammer i. i så tilfelle ville den jo blitt borte etter noen runder med compound.

Merklige saker det her altså.... Lyst til å høre med naboen om han vet noe om lakken på disse.

tenke tenke......

BTW kred knapper = brukt. B)

Ikke noe svar????????

Kan jo være greit å forske litt mer på dette, om en skulle få en forespørsel med en bil.. med f.eks. Ditec, K2000, osv merker på...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet (endret)

Fantastisk jobb karer. Blir imponert flere ganger mens jeg leser denne writeup'en. :thumbs:

+cred til begge selvfølgelig.

syns dette også fortjente cred. :)

Takk for det, hyggelig å høre at det blir satt pris på..

Takk og lov for att det er eliten av detailer Norge som tok på seg denne jobben. Trur nok de aller, aller fleste hadde kommet til kort på denne lakken. Perverst bra resultat til slutt. Kreds er en selvfølge.default_smile.png

hehe, hyggelig å høre at du syns det Christian :)

Ikke noe svar????????

Kan jo være greit å forske litt mer på dette, om en skulle få en forespørsel med en bil.. med f.eks. Ditec, K2000, osv merker på...

Det skal visst være veldig myk lakk på denne fra før av.. Scholl hadde tatt en tilsvarende bil litt før og den han hadde tatt var også supermyk, så jeg ville tro at alt faktisk er som det skal være..

Jeg har fjernet Ditec osv med S03+ før uten problemer før :)

Endret av Bernhard
Tyggern
Skrevet

Så det du sier er at om en skal kjøpe ny polo... kjøp for guds skyld en uten solid farge.....

Har en nabo borte i veien med en 2010 polo cross svart, så om tilbudet kommer skal jeg følge Brynjar sitt rådd og takke høfflig men bestemt NEI!.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Skrevet

Ble jo "greit" resultat dette! B) Helt sjef!

Skjønner fortsatt ikke helt åssen noen har klart og ødelegge så mye på kort tid her, har de ikke kvalitetsikring på sånne steder? :rolleyes:

Og 7000kr er jo bare helt KVALMT og tenke på.... :o

Brynjar
Skrevet

Har en nabo borte i veien med en 2010 polo cross svart, så om tilbudet kommer skal jeg følge Brynjar sitt rådd og takke høfflig men bestemt NEI!.

Tror nok det kan være det greieste for egen psyke og velvære...

Skrevet

Det meste har vel blitt sagt her men dette var nok en kongejobb fra gutta boys :thumbs:

Tror nok ikke Ditec o.l kan gjøre lakken myk, da hadde det nok kommet frem tidligere da det er en god del biler som har fått den behandlingen de siste 10 årene.. og nå kjøpte vel Ketil/Pirex en ny vw med sort metallic smørlakk i fjor en gang?

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Svart tett Toyota lakk blir hard i forhold, så ett el annet merkelig er det ihvertfall, men om det er lakkbehandlinga vet vi jo ikke.. Dette var en forsegling som gjør at lakken ikke får puste..

Takk for hyggelig kommentar ihvertfall :)

ØyvindBraaten
Skrevet

Denne minne meg om en scene i en av verdens mest sette filmer: Dirty Detailing! :)

Broke Back Detailing mener du? :lol:

Skrevet (endret)

Da må du i det minste holde det ekte og ligge i fosterstilling wink.gif

Jepp, sikter mot den!

Endret av Sandmo

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår