Gå til innhold

Volkswagen Golf II

Recommended Posts

Hans Marius
Skrevet

Er nok slik det er i golf! Stusset på dette selv også, men på golf sitter utløserlageret der :) Du ser lageret i midten av den rundingen øverst på bildet liksom. Til venstre for den fjæra.

Skrevet

Takk, det hjalp egentlig ganske mye :)

Skal vist være samme "selvjusterende" wieren på min, men den har i alle fall ikke justert seg ut igjen etter jeg satte inn den nye. Så at det var 550,- eller noe for en ny selvjusterende wire på mekonomen, men om den med manuell justering passer og i tillegg koster mindre er jo saken klar :)

Joda, passer rett på, koster nesten ingenting, og er veldig enkel å justere.

løp og kjøp og god jul.

Hans Marius
  • 10 months later...
Hans Marius
Skrevet

Da har jeg prøvd meg på litt hjemmelakkering i og med at jeg skulle prøve å fjerne litt overflaterust. Startet med å pusse ned all løs rust og deretter påføre Ferrobet Rustfjerner. Syntes ikke det var den store effekten av rustfjerneren, men vi får se om det kommer igjen rust eller ikke... Lot dette tørke i ca 2 timer før jeg hadde på sparkel de stedene det trengtes. Mattet så ned hele panelet for å få bra nok heft til lakken etterpå. Vasket så hele panelet med silikonfjerner før det var klart for grunning. Brukte Ferrobet sin Sink grunning. Til slutt var det klart for baselakk. Så til litt bilder:

Rustfjerner påført.

IMG_7085.jpg

Så grunning.

IMG_7086.jpg

Maksere

IMG_7087.jpg

Lakkere :)

IMG_7088.jpg

Brukte biltema sprøyte til kompressor. Blandet lakken 2-1 med herder og 20% tynner.

Ble ikke så verst synes jeg selv i alle fall, til å være første gang jeg gjør det.

IMG_7089.jpg

IMG_7090.jpg

IMG_7091.jpg

IMG_7092.jpg

Dette var som dere ser bare høyre side, så får vi se når jeg har ork nok til å ta venstre side :P

• 2 years later...
Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår