Gå til innhold

Mercedes E 270 CDI 2004 modell


Brynjar

Recommended Posts

  • Admins

Nydelig jobba Brynjar, virkelig imponert B)

Men hva er poenget med ripebestandig klarlakk som etter hva jeg kan se har nesten like mye riper og steinsprut skader som en hvilken som helst annen 2004 modell? :P

All logikk skulle jo tilsi at så hard lakk skulle hatt mindre swirls, må jo blitt vasket veldig feil eller så er lakken ikke ripebestandig bare poleringsbestandig hehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

sinnsykt bra.... Swissvax + Brynjar = sant :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Da var første post oppdater med DAG 3...

Amzoch:

Ja, ble kjempeblankt:-) Takk takk:-)

truhaa:

Thank you Truls... Savnet deg i dag når jeg skulle bøffe av siste laget med voks da :P

Knutis:

Bruker Makitaen da det er enklere å holde i den når jeg skal legge hele kroppsvekten bak... samt haken.. Makitaen er også litt tyngre, og det er jo en bra ting når man holder på med slik lakk.

wreckmaster:

Gracias:-)

Reodor:

Takker, takker :)

Petter:

Tror nok du hadde fikset den biffen bra... Apropos Biff, så hadde jeg desverre ikke sjangs til å rekke Bifferiet i dag.. Sorry...

cotte78:

Takk for det.. Prøver å skrive hva jeg gjør, og om andre kan dra noe lærdom av det så er jo det kjempebra:-)

ØHN:

Enig med du... Veldig fin finish ble det også...

dansken:

Tusen takk.. Er ikke en slik jobb jeg kommer til å ta på meg hver helg for å si det slik.. Var 5 timer mer jobb enn først antatt, men pytt pytt, hvem teller nå timer da.

S-Stian:

Joa, han virket fornøyd når han fikk tilbake bilen sin..

EssieK:

hehe.. tror jeg ikke på Espen ;) Prøv dog å unngå 2004 modeller og oppover...

common:

Takk skal du ha... Ja, ikke nevneverdig bra nei..

Bernhard:

Takk skal du ha Bernhard.. Nå kan du se på fortsettelsen. Neste gang jeg skal ta en bil av slikt kaliber er jeg nok nødt til å ha deg med som moralsk støtte/underholdning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bare å si ifra det kongen av multiquoting :)

Artig å holde på flere sammen også, samt at jeg kan stå og kaste småstein på deg mens du jobber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Helt rått Brynjar, hva mer kan man si... HELT ville panser shots du har der :blink: Jeg antar han var godt fornøyd med anbefalingen min ;)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Lex:

Takk skal du ha.. Skal nok uansett få sove, men er sinnsykt irriterende å ikke klare å ta alt.. Forklarte også dette til eier, dog overall så er jeg godt fornøyd med resultetet.. Spesielt panseret og steinsprufyllingen synest jeg ble bra.. Ser at lakken helst burde fått stått et døgn til å herde før jeg slipte "blobben," men det har vi avtalt å ta neste runde.. Var et par plasser hvor det ikke ble kjempebra.

Dennis:

Ja, si det??? Den har nok sin misjon, selv om steinsprangene blir noe mer alvorlig når de først blir slått av... Her var det aldri snakk om noe riper etter MF selv med hard tørking.. At den er så hard å korrigere på er helt vilt.. Aldri opplevt så har lakk før..

Hvor vidt den har blitt skikkelig klargjort mtp å faktisk rubbet ned eller bare fylt igjen tør jeg ikke si... Jeg har vel brukt ca 10 timer i ren korrigering på denne og det er vel svært få komerse bilpleiesjapper som gjør så mye.. Men godt mulig jeg tar feil..

truhaa:

Tihi :wub:

Dag:

Joa, det virket slik på han... Ble sinnsykt dårlig tid på slutten, og jeg hadde egentlig tenkt å rekke en runde på interiøret som en liten suplise, men men... Neste gang da...

Ser til min forskrekkelse at jeg glemte å ta bilde av under huven... Rakk heller ikke å ta "Money shot" av voksen denne gangen.....

Var først litt redd for at Endurance skulle være noe tung å ta av, men den gikk som en lek etter å få stått på i 10 minutt, men skjønner hva du mente med å vær sikker på at du har fått av alt.. Når den hadde fått stått i en halvtime var den ikke like grei å ha med å gjøre.. Var heldigvis bare et par plasser jeg ikke hadde tørket skikkelig så det gikk greit..

Ellers til info:

Har også tatt nærmere 250 målinger med PTG'en.. Må bare punche det inn i excel så skal det nok bli litt lakkstatus her også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyderlig... kan ikke si anna..

Er spend hvordan Endurace er... holdbarheten og slikt.. var det varm der du var? skal ikke den ha ganske god temp når man påføre den?

Endret av Amzoch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Damn.. Det ble nice! hvordan går det ut over padder når det er så hard lakk og du må bruke så mye press?

Snakket litt med en kompis som jobber som lakkerer, er vist ikke bare å korrigere som er et Helvete!. den er lei å sprøyte og bruker sykt lang tid på å tørke. normalt står bilene i boksen i ca 45min etter lakkering på ca 60 grader og da er klart for polering av lakkstøv...

Denne er ikke en gang støv tørr etter en time på 60 grader.... da er den enda seig.

Fordelen er vel kansje at med litt stell ser den sånn ut lenger siden lakken er så hard..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Brynjar

Amzoch:

Er rundt 22grader så tempen var ikke spes problem.. Noe hard å få ut av krukka, men da ble det også tynt lag. Siste laget fikk litt dårlig herdetid før det kom ut i frisk luft da...

Tyggern:

Brukte den gule scholl pad'en og må bare si at den imponerer.. Den tåler mye juling og det er ikke mye som vises på den etter bruk.. Har brukt to pad'er som jeg har byttet litt på.

bjorke:

Takk Bo.. Synest selv jeg skulle hatt noen flere smådetaljer egentlig... Ble litt for dårlig tid på slutten for å gå over alle små kriker og kroker, også skulle jeg helst fått lagt litt silikon på lister men det gikk i glemmeboka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så nydelig så jeg får 30 tårer i øyekroken Brynjar. Og jeg er ikke den følsomme typen!

Bare helt rått!!!!

Det må være bilen til Gemo på Volvoforum. Stemmer med beskrivelsen. Den gjorde du stas på!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjorke:

Takk Bo.. Synest selv jeg skulle hatt noen flere smådetaljer egentlig... Ble litt for dårlig tid på slutten for å gå over alle små kriker og kroker, også skulle jeg helst fått lagt litt silikon på lister men det gikk i glemmeboka...

*host* bruke du ikke skjema ditt :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Morten:

Hjertelig takk.. Prøver så godt jeg kan..

NeDD:

Takk for hyggelig tilbakemelding.. Ble noen timer mer enn først beregnet, men det måtte til på denne lakken.. Skulle som tidligere nevnt ønske jeg hadde klart å ta mer og skal nok prøve med SIP og Mirka ull neste gang. (Takk til Kenneth for det tipset)

Petter:

Så hyggelig å høre at du blir litt sentimental på morgenkvisten... Er nok ikke Gemo sin Merce dette..

Stein:

Takk skal du ha:-)

Amzoch:

Skulle gjerne ha gjort det, men fikk ikke tid på slutten, derav også litt polishrester på noen plasser... Brukte dog lakkmåleskjemaet og poster det opp når jeg har fått punchet all data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...