Gå til innhold

Recommended Posts

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Bare å ta turen, jeg har tre biler som trenger stell, og med dårlig rygg blir det ikke gjort noe som helst... :)

• DCN Poeng 2

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet (endret)

Har tatt service på Audien i dag med bytte av diverse filtre, motorolje og bremsevæske. Alt gikk helt på skinner til jeg tar opp bensinfilteret og oppdager at jeg har fått feil filter. Dvs. med sånne "nipler" til å tre slangene innpå, istedet for skruefester som jeg skal ha. 

Det morsomste er jo at jeg selvfølgelig tok av det gamle først. Jeg pleier å ta en snarvei på det med å bare kakke ut filteret med en hammer. Siden det skal byttes gidder jeg jo ikke å være forsiktig, og ødelegger sånn halvveis skruehullene til bensinslangene... Jaja, da var det bare å file og herje på det gamle filterer, slik at det blir så tett som mulig frem til jeg får byttet til riktig type. Noe jeg bør gjøre så fort som mulig. :(

Endret av CFM
Skrevet

Dagens lille utfordring i Oppland og Hedmark: Komme seg til og fra jobb med tidenes underkjølte regn.. :mad:

Tenkte jeg skulle ta patent på noe slikt:

ice-skates.jpg

• DCN Poeng 3

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
^- Eg tog'an issje...

Bil med skøyter

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

Når du ligger bak lastebil med planet fullt av grus, og du ikke oppdager det før lasta forskyver seg litt og bilen høres ut som en Popcorn maskin... Glad jeg har dash cam og så selskapet han kjører for. Vask i kveld og alle steinsprut skal de få lov til å dekke!

Skrevet
Når du ligger bak lastebil med planet fullt av grus, og du ikke oppdager det før lasta forskyver seg litt og bilen høres ut som en Popcorn maskin... Glad jeg har dash cam og så selskapet han kjører for. Vask i kveld og alle steinsprut skal de få lov til å dekke!

De der og sementbiler ligger jeg minst to-tre ganger så langt bak som andre biler... om det så ser litt pensjonist ut og folk kjører forbi, så vil jeg hevde jeg kjører etter forholdene :)

Håper ikke det ble stor skade.

Skrevet

De der og sementbiler ligger jeg minst to-tre ganger så langt bak som andre biler... om det så ser litt pensjonist ut og folk kjører forbi, så vil jeg hevde jeg kjører etter forholdene [emoji4]

Håper ikke det ble stor skade.

Pleier å ligge her bak, men var i forbindelse med på kjøring i fire felts vei og rushtrafikk.... Ingen steder å gjemme seg. Manner meg opp for en titt etterpå, kunne ikke se noe å mørket i går.

Edit: Steinsprang over hele front, panser og bakskjermer. Forsikring og makkverk tex for uttalelse i morgen. :(

• 2 weeks later...
Skrevet
2 timer siden, maitruckz skrev:

Litt bittert at firmabilen startet i dag... :thumbdown:

Din og? Kjente jeg var tungstartet i dag, etter tre uker på GC med Underberg intravenøst!

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Skrevet

Er på en liten tur til svigerfars feriehus med barna. Litt høy temperatur ved legging av de to små og far føler et behov for å få ut litt aggresjon. Dassen er det nærmeste objektet, så slår litt hardt på spyleknappen. Etter det vil ikke toalettet spyle.. Kvelden som var tenkt brukt alene på sofaen med et par øl brukes nå til feilsøking av dassen. Kronidiot! Lykken er at jeg har los på løsningen.

For øvrig endte leggingen med at begge barna synes det var fælt å være på tur og ville hjem til mamma. Jeg får være skikkelig snill i morgen og satse på at de ikke tyster til mor.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Holder på med et sett lykter for et medlem her inne...

Fikk forseglet lykten i går, bare for å oppdage at jeg hadde glemt å montere en del, så da måtte den åpnes igjen. Etter gjenåpning, montering og ny forsegling, samt pressing og montering av noen pikyrandes små skruer - uten spor i skruehodet(!) - er jeg veldig fornøyd med meg selv og resultatet...

...helt til jeg ser at lyktefaen er full av hvite støvprikker. Så da må driten åpnes IGJEN, rengjøres IGJEN og forsegles IGJEN. Crapski.

• DCN Poeng 2

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Har ikke fått vasket bilene til det nye året. :(

Men det er ingenting i forhold til det at jeg har blitt veldig forkjøla i løpet av romjula. Typisk nok skal kona lage kalkunfileter med en sinnsykt god saus  i kveld, og her sitter jeg nedsausa i huet, omtrent uten smak. 

• DCN Poeng 1
CooperWorks
Skrevet

Ble ikke altfor begeistret i dag mår jeg så at onkelen min som bor i London har masse mose og grønnske på BMW X3'en hans.

Og det fristet virkelig å vaske den DCN way. Men så var man i feilt land [emoji13]

Skrevet
8 timer siden, Christer skrev:

Holder på med et sett lykter for et medlem her inne...

Fikk forseglet lykten i går, bare for å oppdage at jeg hadde glemt å montere en del, så da måtte den åpnes igjen. Etter gjenåpning, montering og ny forsegling, samt pressing og montering av noen pikyrandes små skruer - uten spor i skruehodet(!) - er jeg veldig fornøyd med meg selv og resultatet...

...helt til jeg ser at lyktefaen er full av hvite støvprikker. Så da må driten åpnes IGJEN, rengjøres IGJEN og forsegles IGJEN. Crapski.

Tar en skål for deg Klister, magneten mot uflaks :thumbup::thumbup::thumbup:

CooperWorks
Skrevet
Roadtrip!

Klarer de å få Englandsfergen opp og gå i Mars så blir det roadtrip!

Skrevet

Startet datamaskina og fikk bare opp startbildet til hovedkortet i dag, og ikke nok med det så vil ikke gjenopprettingen samarbeide...

Må jo bare elske harddisk havari :mad:

Heldigvis så lagrer jeg bilder og dokumenter på flere harddisker

Skrevet

Det går jo fint så lenge du ikke har parkert der de sender opp fyrverkeri? :lol:

AleksJensen
Skrevet

Går vell heller andre veien. Bilen min stod der lenge før de begynte å skyte opp fyrverkeri. Vanskelig å unngå i et hytteområde med mange naboer. 

BMW E92 2010

Bilpleielogg

Showcase

Skrevet (endret)

*snip*

Oppå det hele fikk Mondeoen aldeles elektronisk hikke mens fruen var ute og kjørte idag. Tom for strøm, låst automatkasse, vinduspussere som går uten at tenningen er på og annet knask. Jeg sto selvfølgelig oppi ei li med arbeid til knærne, i et forsøk på å rydde opp i vindens herjinger, og kunne ikke annet enn å ringe NAF.  Kjenner jeg er 'kjempehappy' for at de laget bil av den igjen etter den ble rævkjørt tidligere i høst......tipper de blir fornøyd med at jeg kommer til å kreve leiebil mens de har bilen til de har fikset absolutt ALT. En annen kjekk detalj er at de har sauset inn bagasjeromsmatten med et eller annet luriumstoff som satt fine sorte merker på den nesten ubrukte barnevognen(som vi fikk ny etter smellen(og heller ikke bruker lengre, da fruen har det som må være et kraftig tilfelle av barnevognflippesyken) - og således hadde tenkt til å selge). Dette etter reklamasjon og påfølgende andre runde med innvendig 'rens'. Espeland bilrekvisita på Minde kan ta seg ei bolle! 

Stor takk rettes dog til Skår & Gundersen Lakk og Karosseri, for ekstremt god service og serviceinnstilte ansatte. 

Endret av Skovdahl

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår