AndersR 108 Skrevet 12 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 12 November, 2019 (endret) Porsche 911 GT3 - S&S - Rekdal AutoSpa Da var det tid for en ny S&S, og denne ble lang..Har du hentet kaffekoppen nå, anbefaler jeg st du henter kanna eller mye av noe annet å drikke, for dette tok tid å skrive og det tar tid å lese! Er du på jakt etter ekstreme 50/50 er ikke det noe du finner i denne, men forhåpentligvis er det god lesning likevel Dette er en bil jeg hadde inne tidligere i sommer for en rask AiO-runde før den skulle videre på banekjøring. Diskuterte litt med eier og ble enige om at bilen kunne få en full behandling før den ble satt bort for vinteren. Etter en stund tikket det inn en melding fra eier, som hadde bestemt seg for å gå for coating på bilen. Avtalte litt hva som skulle gjøres og tid for levering. Heldigvis kunne eier sette fra seg bilen en god stund, så denne ble stående hos meg i tre uker og jobbet på jevnt og trutt mellom alt annet som foregår i hverdagen. Planen var full rens innvendig, full utvendig behandling og felger og eventuelt andre ting som kreativiteten klarte å komme på. Felgene ble desverre ikke noe av, da utstyr til 600-650nm ikke var i sortimentet (enda). Tidsforbruk på denne jobben aner jeg ikke, men det var mye.. Bilen ved ankomst: Ved første øyekast ser det ikke alftor ille ut, en del gummirester som sitter igjen etter banekjøring rundt om på forskjellige steder i tillegg til "det vanlige". Da var det bare å fjerne skiltholder bak og gjøre klart vaskeutstyret. Starter som vanlig med Teerwäsche under list, og felgene får også ett lag Når dette har fått ligge i 7-8 minutter, toppes det med Vorreiniger b Når skummet har fått virke en stund, spyles det rent og gjør klart for en runde med Felgenblitz på lakk og felg, Den fant en del partikler å jobbe med. Etter samme virketid som Teerwäsche, topper denne også med ett lag Vorreiniger b Etter at dette har fått samme virketid spyles bilen ren, før Green Star er nestemann ut. Den blir påført lakk og dekksider, før det igjen toppes med Vorreiniger b Mens dette ligger og jobber, blir kriker og kroker gått over med detailerbørste fra Detail Factory for å få løsnet opp Dekksider skrubbes med Vikan børste Da var det igjen klart for avspyling Finner frem utstyr til håndvask med Gold Nugget og Britemax Puremax Ny avspyling, og tørk med UberMax IncREDible fra Britemax Vask ferdig, og tid for å gå over litt for å se hva man har å jobbe med. Planen var å starte med interiør, motor- og bagasjerom, så går over der først. Starter i motorrommet, og finner frem utstyret som skal brukes Noen barnåler som hadde hengt seg fast i gitteret blir plukket ut Går over alle overflater med detailerbørste og Mehrzweckreiniger blandet ca 1:5. Frem med Karcher SC5, og steamer ned alle flater Motorrom ferdig, videre til bagasjerom Samme fremgangsmåte, starter med detailerbørste og Mehrzweckreiniger. Tar også ut det store plastdekselet for å komme til under. Så renses plastdekselet Frem med støvsugeren, og fjerne det som evt har falt ned i bagasjerommet Går så videre på interiøret. Starter med å rense pedalsett, støvsuging og rens av matter Mattene tas ut, og børstes med North Detailing tekstilbørste. Mimo gjøres klar med lunkent vann og skumdemper i beholder. Renser mattene 4 retninger for å være sikker på at alle såperestene blir sugd ut av fibrene. Før rens Etter rens Da står resten av interiøret for tur, starter med ratt, midtkonsoll og instrumenter. Starter med Mehrzweckreiniger og steam her også Videre til innsteg og dørpanel Var også ett par ting i bilen som kunne trengt en kjapp rens, så gikk over de også Frem med Mimo igjen, og renser alcantaraen i setene. De renses med PolStar og tekstilbørste, før det suges opp med Mimo. Renser over skinndelene med Colourlock Mild Leather Cleaner Ikke veldig mye å finne, men litt er det alltid Så er det frem med steamer igjen, da teppene i baksetet stod for tur. Som bildet viser er det rimelig lite plass å boltre seg på der bak... Heldigvis var skoledagen til assistenten ferdig, så det var mulig å ringe inn litt ekstrahjelp. Tepper renses med tekstilbørste og Mehrzweckreiniger, før det steames og tørkes over med MF. Når han først var bak setene, tok han like godt vinduene innvendig også. Retter fokuset frem i bilen igjen, og steamer ned resten av teppene i tillegg til stolrammene. La merke til at karbonfiberen hadde litt riper under inspeksjon, så tenkte det kanskje var greit å rette litt på det også. Frem med roterende og adaptermaskin og M2.01 Og når man først begynner, har det en tendens til å balle på seg litt.. Karbonfiber ferdig, og velteburet står for tur. Starter med wipedown, før dette skal coates Legger 1 lag UNC-R, buffes av med Pink Worker, som endelig var på lager igjen! Så var det tid for å beskytte de andre flatene i bilen. Starter med å påføre Colourlock Shield med Koch Chemie påføringssvamp. Hekter beltet oppå karbondelen av setet for å unngå at det ligger inn på skinndelene La også merke til at brannslukkeren var litt matt, det måtte det vel gå an å få orden på. Frem med gul Rupes og M2.01 Da ble det straks litt bedre Hvorfor ikke? Så fikk diverse detaljer i bagasjerom ett strøk med UNC-R også Tja, hvorfor ikke..? Greit å være sikker på at denne er blank dersom eier skulle være så uheldig at han trenger den Da nærmet det seg slutten på dagen, så da passer det fint å slenge på seg masken igjen og legge MaxProtect UFC da denne lukter noe helt sinnsykt. Henger opp beltelåsen med en strikk, for å unngå at denne ligger i setet når det impregneres Matter ble stripet før de ble lagt fint på plass. Tid for å måle litt lakk og sjekke litt tilstand rundt om på bilen. Hadde ingen planer om å kutte store mengder lakk, men godt med alt som er gjort Panser Stolpe høyre side Tak høyre side Stolpe venstre side Tak venstre side Forskjerm høyre side Dør høyre side Bakskjerm høyre side Bakskjerm venstre side Dør venstre side Forskjerm venstre side Tanklokk Da var det tid for litt lakk. Henter frem litt ustyr, og starter med steinsprut som eier hadde ønske om å få utbedret. Da var det frem med litt kontorutstyr. Låner en bit av denne til å sette på blyanten Sliper over med 3000 Vasker dryppepennen i Isopropanol og renser med medfølgende verktøy Tid for litt inspeksjonsbilder Frem med maskeringsteip og litt utstyr for å teste hvordan lakken reagerer. Antar at Rupes 21 MKII blir litt for hissig for tett sort, så velger å kjøre 15 MKII med en gang. Starter på den forsiktige siden med gul rupes og Koch Chemie M2.01 for å se hvor mye dette tar Mye støv fra ny pad.. Det rydder opp ganske godt, ikke grove mengder som må bort heller. (Fant ikke testbilde av panser, men her er samme kombo kjørt) Fortsetter med denne komboen, og går spotkorrigerer med grovere kombo etter behov Taket var ikke veldig pent, så det ble kjørt ett grovere steg med en gang. 3D light purple pads med M2.01 rydder fint opp, før det kjøres opp igjen med M2.01 på gul Rupes pad. Noen få 50/50 bilder fra de stedene som gjorde det mulig Fjerner borrelåsen til skiltet foran, da eier synes denne var moden for å bli byttet. Glemte å ta bilder av fjerning, men ble brukt Label Off fra Biltema, sammen med steam for å få fortgang på det. Bak skiltet foran var det rimelig rasert, gjorde det beste ut av det. De få RDS som var rundtom ble tatt hånd om av enten Rupes Mini eller Nano Mini ble flittig brukt på denne bilen, sammen med Nano Bakfangeren krevde en del tid, da ett Porsche emblem ikke er nok, det må staves.. Siden det oppstod problemer med den roterende adapter maskinen, var det bare å finne frem Bosch og se hvordan den klarte jobben. Gikk over med litt diverse produkter, før det ble sprayet inn med wipedown, børstet og steamet rent igjen for å bli kvitt restene. Videre følger litt random in-action bilder Poleringscone er egentlig veldig nyttige! Tok så undersiden av paneler. Ble ikke korrigert så mye her, da jeg brukte Waffle pad for å unngå å rasere pads i alle kantene på undersiden av panelet. Ble ikke helt strøkent, men mye bedre enn det var i alle fall Etter all kjøring var ferdig ble hele bilen wipet ned og gjort klar til ett finsteg med Britemax Virtue på hvit Rupes pad. Etter å ha kjørt nevnte kombo lyste jeg over, og fikk meg en liten overraskelse.. Testet litt diverse, både andre pads og bytte av maskin (gikk ned på Duetto), men med samme resultat ble løsningen å kjøre en ren hvit Rupes kombo på Rupes Duetto. Kjørte pads i padwasher for å ha de fuktige under kjøring, virket som det fungerte best. Etter dette blir maskeringsteip fjernet, bilen wipet på nytt og alle vinduer vaskes med MaxProtect WSR og Isopropanol for å gjøre klart til MaxProtect UGC. Alle vinduer fikk 3 lag med UGC Monterte nye borrelåser til eier før coating Så var det klart for verstingen, MaxProtect UNC-R. Hadde planlagt 2 lag med det på denne, da jeg antok at UNC-V1 kunne skape litt krøll på denne typen lakk. Når lag 2 var lagt viste klokka 04:15, og det var på tide å komme seg hjem.. På utleveringsdagen var det lite som gjenstod, men fortsatt litt å henge fingrene i. Steam av skiltholder bak, buffing av UGC, påføring av MaxProtect UTC på dekksider, polering og coating av skiltplater er noe av det som ble gjort før utlevering. Vinduer innvendig vaskes med Rupes glassrens og lofritt tørkepapir Helt til slutt ble Silk Coat påført. Så til noen ferdigbilder: Som vanlig ble det mindre og mindre bilder ut mot slutten av jobben, så da er det bare å prøve på nytt neste gang Endret 13 November, 2019 av AndersR Feil med bilder 5 29 Siter Titan Coatings Certified Detailer Koch Chemie Certified Detailer MaxProtect Certified Detailer Colourlock Technician Facebook: Rekdal AutoSpa Lenke til innlegg Del på andre sider
Niebelheim 65 Skrevet 12 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 12 November, 2019 Absolutt nydelig jobb! Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
AndersR 108 Skrevet 12 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 November, 2019 7 minutter siden, Niebelheim skrev: Absolutt nydelig jobb! Takk for det! Siter Titan Coatings Certified Detailer Koch Chemie Certified Detailer MaxProtect Certified Detailer Colourlock Technician Facebook: Rekdal AutoSpa Lenke til innlegg Del på andre sider
MortenHaa 692 Skrevet 12 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 12 November, 2019 Nydelig og ekstremt detaljert jobb dette her! Alltid artig å få bryne seg på sensitiv tett sort Kan varmt anbefale å kjøre sluttsteg med roterende faktisk på slike lakker Forresten, angående pink worker som har kommt på lager igjen. Synes du også det er merkbar forskjell på det nye partiet kontra kluter du har handlet tidligere? Siter Haagensen AutospaMin bilpleielogghttps://www.facebook.com/HaagensenAutospa/ Lenke til innlegg Del på andre sider
Gizmo 6 Skrevet 12 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 12 November, 2019 Kjenner jeg blir glad og litt rørt av en så flott s&s og bil Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
AndersR 108 Skrevet 12 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 November, 2019 3 minutter siden, MortenHaa skrev: Nydelig og ekstremt detaljert jobb dette her! Alltid artig å få bryne seg på sensitiv tett sort Kan varmt anbefale å kjøre sluttsteg med roterende faktisk på slike lakker Forresten, angående pink worker som har kommt på lager igjen. Synes du også det er merkbar forskjell på det nye partiet kontra kluter du har handlet tidligere? Tusen takk! Det må testes! Ja, tenkte det med en gang jeg åpna pakken.. Virker ikke like "tjukk og fluffy" som tidligere Merka forskjell du også? 3 minutter siden, Gizmo skrev: Kjenner jeg blir glad og litt rørt av en så flott s&s og bil Takk for det! Siter Titan Coatings Certified Detailer Koch Chemie Certified Detailer MaxProtect Certified Detailer Colourlock Technician Facebook: Rekdal AutoSpa Lenke til innlegg Del på andre sider
MortenHaa 692 Skrevet 12 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 12 November, 2019 Akkurat nå, AndersR skrev: Tusen takk! Det må testes! Ja, tenkte det med en gang jeg åpna pakken.. Virker ikke like "tjukk og fluffy" som tidligere Merka forskjell du også? Uten tvil forskjell på de ja, jeg og flere la merke til det med engang vi åpne dem. De nye virker tynnere og ikke like slick/glatte i følelsen, føles på en måte mere kunstig og seig. Menmen de fungerer fortsatt godt til coating, dog har jeg lagt merke til at coatingen kan trekke igjennom til andre siden på disse nye, noe jeg aldri opplevde med de gamle. Siter Haagensen AutospaMin bilpleielogghttps://www.facebook.com/HaagensenAutospa/ Lenke til innlegg Del på andre sider
AndersR 108 Skrevet 12 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 November, 2019 5 minutter siden, MortenHaa skrev: Uten tvil forskjell på de ja, jeg og flere la merke til det med engang vi åpne dem. De nye virker tynnere og ikke like slick/glatte i følelsen, føles på en måte mere kunstig og seig. Menmen de fungerer fortsatt godt til coating, dog har jeg lagt merke til at coatingen kan trekke igjennom til andre siden på disse nye, noe jeg aldri opplevde med de gamle. Stemmer.. Hadde litt utfordringer med denne kontra de jeg har hatt tidligere. De "vanlige" er jo en sikker vinner på det aller meste Siter Titan Coatings Certified Detailer Koch Chemie Certified Detailer MaxProtect Certified Detailer Colourlock Technician Facebook: Rekdal AutoSpa Lenke til innlegg Del på andre sider
eeespen 1 Skrevet 13 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2019 Flott bil og like flott utført jobb! Når varseltrekanten får seg et løft kan man vel si at jobben er grundig utført!? Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
AndersR 108 Skrevet 13 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 November, 2019 31 minutter siden, eeespen skrev: Flott bil og like flott utført jobb! Når varseltrekanten får seg et løft kan man vel si at jobben er grundig utført!? Takk for det! Hehe, kjekt med jobber der man kan leke seg litt Siter Titan Coatings Certified Detailer Koch Chemie Certified Detailer MaxProtect Certified Detailer Colourlock Technician Facebook: Rekdal AutoSpa Lenke til innlegg Del på andre sider
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 13 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2019 Takk for kaffen! Og takk for titten. Suveren jobb! Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til innlegg Del på andre sider
D.Mikalsen 3 068 Skrevet 13 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2019 Drøy bil og en virkelig god dokumentert å flott jobb som er blitt utført her, ligger en del timer i arbeid her for å si det sånn Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til innlegg Del på andre sider
AndersR 108 Skrevet 13 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 November, 2019 19 minutter siden, Kenneth Nilsen skrev: Takk for kaffen! Og takk for titten. Suveren jobb! Takk! 10 minutter siden, D.Mikalsen skrev: Drøy bil og en virkelig god dokumentert å flott jobb som er blitt utført her, ligger en del timer i arbeid her for å si det sånn Vanvittig gøy med slike biler innom Takk! Ble en del timer, men skulle også vært mer med tanke på at felgene skulle tas også Siter Titan Coatings Certified Detailer Koch Chemie Certified Detailer MaxProtect Certified Detailer Colourlock Technician Facebook: Rekdal AutoSpa Lenke til innlegg Del på andre sider
Tommy 6 598 Skrevet 13 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2019 Meget bra både jobb og S&S Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til innlegg Del på andre sider
AndersR 108 Skrevet 13 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 November, 2019 20 minutter siden, Tommy skrev: Meget bra både jobb og S&S Takk! Siter Titan Coatings Certified Detailer Koch Chemie Certified Detailer MaxProtect Certified Detailer Colourlock Technician Facebook: Rekdal AutoSpa Lenke til innlegg Del på andre sider
joo 3 Skrevet 13 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2019 Flott bil! Flott jobb Ser du bruker mye steam, har selv nettopp begynt å prøve det litt. Noen problemområder man kan tabbe seg skikkelig ut på om man bruker damp? Ja jeg vet man skal bevege steamen hele tiden Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
KjetilR 12 Skrevet 13 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2019 Nydelig utført. <3 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
AndersR 108 Skrevet 13 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 November, 2019 1 time siden, joo skrev: Flott bil! Flott jobb Ser du bruker mye steam, har selv nettopp begynt å prøve det litt. Noen problemområder man kan tabbe seg skikkelig ut på om man bruker damp? Ja jeg vet man skal bevege steamen hele tiden Takk for det! Veldig glad i å bruke steam! Egentlig ikke noe spesielt, har ikke hatt noen problemer i alle fall Holder du bevegelse i det skal det mye til før det blir varmt nok til å påføre skade 50 minutter siden, KjetilR skrev: Nydelig utført. <3 Tusen takk! 1 Siter Titan Coatings Certified Detailer Koch Chemie Certified Detailer MaxProtect Certified Detailer Colourlock Technician Facebook: Rekdal AutoSpa Lenke til innlegg Del på andre sider
einarhelge 490 Skrevet 15 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 15 November, 2019 Veldig god og lærerik S&S, tusen takk for gode tips coating på natta er en forbannelse jeg og driver med Siter Min showcase Mine S&S 2017 VW eGolf S&S 2003 Volvo V70 S&S 2019 Tesla Model X S&S 2017 Aprilia RSV4 RF S&S 2012 Mercedes Benz ML S&S 2017 Volvo XC90 S&S 2015 Subaru Outback S&S 2000 Porsche 911 S&S 2017 Tesla Model S Østergren bilpleie på Facebook S&S 2015 Nissan Xtrail Lenke til innlegg Del på andre sider
AndersR 108 Skrevet 15 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 November, 2019 5 minutter siden, einarhelge skrev: Veldig god og lærerik S&S, tusen takk for gode tips coating på natta er en forbannelse jeg og driver med Takk for det Har av og til blitt det her og, alltid like gøy Siter Titan Coatings Certified Detailer Koch Chemie Certified Detailer MaxProtect Certified Detailer Colourlock Technician Facebook: Rekdal AutoSpa Lenke til innlegg Del på andre sider
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.