Admins truhaa 1 547 Skrevet 1 April, 2009 Forfatter Admins Rapporter Share Skrevet 1 April, 2009 Hadde ikke brukt de sammen med roterende, for mye produkt på lakken av DC 1 og 2 er ofte mye mas å fjerne igjen, DC 2 skal ikke jobbes voldsomt på lakken, den er kun bling bling og har ikke noe rens i seg meg bekjent.. DC 1 renser, DC feter opp lakke og DC 3 forsegler det inn... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiger 0 Skrevet 1 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 1 April, 2009 Står vel på hjemmesiden deres at man ikke skla bruke disse produktene med maskin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker 2 Skrevet 2 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 2 April, 2009 Må si jeg har lyst på maskin nå snart. Men er veldig usiker på om jeg skal velge roterende eller DA. Føler at DA er det tryggeste valget, men har lyst på "the real deal", altså roterende. Men da spør jeg dere: Hva KAN man utrette med en DA maskin, og hva er det man IKKE kan utrette med en. Når bør en ha roterende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 2 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 2 April, 2009 Tror ikke du gjør et dårlig valg uansett hva du velger, da du sikkert får bruk for begge.. Men jeg ville ha valgt en roterende med en gang. Men hvis du ser under Show & Shine finner du nok noen jobber det er brukt bare DA på, så kan du se hva du klarer og ikke klarer med en DA. Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiger 0 Skrevet 2 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 2 April, 2009 DA er vel tryggest å bruke Er kanskje greit å bruke en slik hvis du ikke er vant med å bruke slike verktøy...men men, øvelse gjør mester:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker 2 Skrevet 2 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 2 April, 2009 Har aldri vært borti polering før. Er det lett å brenne lakken da? Eller andre feil? Jeg vil tørre å påstå at jeg har teknisk innsikt, og tilegner meg kunnskap fort, så jeg vil nok få det til. Men er bare så utrolig kjipt hvis jeg plutselig tabbet meg ut, og gjør ubotelig skade(uten å betale hvertfall). Så til dere som var nybegynnere med roterede en gang: Var det vanskelig? Hvor mye øving hadde dere før dere hadde selvsikkerhet og erfaring nok til å gå løs på en bil? Eller en kamerat's bil for den skyld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil 0 Skrevet 2 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 2 April, 2009 Er som det har blitt sagt her før og, har du holdt på litt med elektriske verktøy før så skal det gå greit.. Lakken brenner seg ikke så veldig fort hvis du ikke holder den på et sted.. Blir som et strykejern, ikke hold det på et sted men beveg det.. Men det er jo bare evnt og kjenne med hånda på varmen da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker 2 Skrevet 2 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 2 April, 2009 Bruker jo vinkelsliper og slikt med forskjellige utstyr for å fjerne maling osv.. Så har jo holdt i et elektrisk verktøy før kan du si... Spørs om det ikke blir en roterende da. Bare å finne seg en da... Inngangspris på den kvaliteten dere anbefaler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
General Lee 25 Skrevet 2 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 2 April, 2009 2000 og oppover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
My2cents 1 Skrevet 3 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 April, 2009 Kjør på med roterende med en gang, ikke noe å være redd for. Brenne lakken gjør du hvis du holder maskinen helt stille over et område - så da er det bare å tenke seg at du har et strykejern i handa så går det greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDD 1 604 Skrevet 3 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 April, 2009 Vær litt ekstra obs når du polerer plast. Frontfanger, bakfanger mm.. De tåler ikke så mye varme før det kommer bobler og lakken koker. Ikke gøy.... Siter Ueland Bilpleie & Detailing v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714. Mine jobber Detailer-garasjen Vår Facebook side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 3 April, 2009 Forfatter Admins Rapporter Share Skrevet 3 April, 2009 Samt forsiktighet når du går over kanter på bilen, der er lakken noe tynnere og er de stedene det kan være fortere å komme igjennnom.. men som nevnt over her er det bare å vise forsiktighet med roterende så går det bra det... Hologrammer og kjørespor er også noe du kan få med roterende, noe lakk er lettere å få kjørespor på en andre, ikke noe farlig det, men du må en runde til med en finere pad og en finere polish for å fjerne det. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker 2 Skrevet 6 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 6 April, 2009 Samt forsiktighet når du går over kanter på bilen, der er lakken noe tynnere og er de stedene det kan være fortere å komme igjennnom.. men som nevnt over her er det bare å vise forsiktighet med roterende så går det bra det... Hologrammer og kjørespor er også noe du kan få med roterende, noe lakk er lettere å få kjørespor på en andre, ikke noe farlig det, men du må en runde til med en finere pad og en finere polish for å fjerne det. Trodde man fikk kjørespor uansett ved korrigering jeg. Så det kan tenkes at jeg kan få lakken helt fin på én runde da egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 6 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 6 April, 2009 Kommer ann på hvor myk lakken din er, og hvor hard kombo du kjører på med... Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 6 April, 2009 Forfatter Admins Rapporter Share Skrevet 6 April, 2009 Som gomega sier, pad, polish og lakk er avgjørende på hvor bra du får det med en runde.. All lakk fær du LSP klar med roterende, men det krever litt trening også.. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
faktus 0 Skrevet 26 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2009 Jeg har skaffet meg en biltema DA maskin, den med 2 hoder. Har en relativt ny audi, så lakken er ikke særlig sliten. Gikk over grundig med en Sonax polish, men følte ikke resultatet ble så bra som jeg hadde håpet på.. Skjønner at Meguiars er bra saker, men hva bør jeg bruke for å få et skinnende resultat? Har delfingrå lakk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 26 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2009 Skal du bli imponert bør du kjøpe "proffserier", Meguiars M205 er jo ett fint valg da, til fine swirls, men skal sies at jeg ikke vet hvordan den er med den maskinen.. Men skal være en knallgod polish Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øivind 32 Skrevet 26 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2009 Drar frem denne igjen jeg, produktene er visstnok rett rundt hjørnet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 21 Juli, 2009 Rapporter Share Skrevet 21 Juli, 2009 DA er vel tryggest å bruke Er kanskje greit å bruke en slik hvis du ikke er vant med å bruke slike verktøy...men men, øvelse gjør mester:) Jeg begynte med roterende, og følte jeg var rimelig trygg på den etter en bil... Hadde forsåvidt et vrak jeg prøvde meg litt på mtp våtsliping og grove rubbingmidler. Ta det bare litt pent i førsten. eller skaff deg en dør eller noe fra høggern og prøv ut skikkelig, gå inn for å brenne lakken på den for å sjekke litt hvor grenser går! moro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.