Gå til innhold

GUIDE: Maskin Polering


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Hadde ikke brukt de sammen med roterende, for mye produkt på lakken av DC 1 og 2 er ofte mye mas å fjerne igjen, DC 2 skal ikke jobbes voldsomt på lakken, den er kun bling bling og har ikke noe rens i seg meg bekjent.. DC 1 renser, DC feter opp lakke og DC 3 forsegler det inn...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg har lyst på maskin nå snart. Men er veldig usiker på om jeg skal velge roterende eller DA. Føler at DA er det tryggeste valget, men har lyst på "the real deal", altså roterende. Men da spør jeg dere: Hva KAN man utrette med en DA maskin, og hva er det man IKKE kan utrette med en. Når bør en ha roterende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Tror ikke du gjør et dårlig valg uansett hva du velger, da du sikkert får bruk for begge.. Men jeg ville ha valgt en roterende med en gang. Men hvis du ser under Show & Shine finner du nok noen jobber det er brukt bare DA på, så kan du se hva du klarer og ikke klarer med en DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært borti polering før. Er det lett å brenne lakken da? Eller andre feil? Jeg vil tørre å påstå at jeg har teknisk innsikt, og tilegner meg kunnskap fort, så jeg vil nok få det til. Men er bare så utrolig kjipt hvis jeg plutselig tabbet meg ut, og gjør ubotelig skade(uten å betale hvertfall).

Så til dere som var nybegynnere med roterede en gang: Var det vanskelig? Hvor mye øving hadde dere før dere hadde selvsikkerhet og erfaring nok til å gå løs på en bil? Eller en kamerat's bil for den skyld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som det har blitt sagt her før og, har du holdt på litt med elektriske verktøy før så skal det gå greit.. Lakken brenner seg ikke så veldig fort hvis du ikke holder den på et sted.. Blir som et strykejern, ikke hold det på et sted men beveg det.. Men det er jo bare evnt og kjenne med hånda på varmen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker jo vinkelsliper og slikt med forskjellige utstyr for å fjerne maling osv.. Så har jo holdt i et elektrisk verktøy før kan du si... :P

Spørs om det ikke blir en roterende da. Bare å finne seg en da... Inngangspris på den kvaliteten dere anbefaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med roterende med en gang, ikke noe å være redd for. Brenne lakken gjør du hvis du holder maskinen helt stille over et område - så da er det bare å tenke seg at du har et strykejern i handa så går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Samt forsiktighet når du går over kanter på bilen, der er lakken noe tynnere og er de stedene det kan være fortere å komme igjennnom.. men som nevnt over her er det bare å vise forsiktighet med roterende så går det bra det...

Hologrammer og kjørespor er også noe du kan få med roterende, noe lakk er lettere å få kjørespor på en andre, ikke noe farlig det, men du må en runde til med en finere pad og en finere polish for å fjerne det.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samt forsiktighet når du går over kanter på bilen, der er lakken noe tynnere og er de stedene det kan være fortere å komme igjennnom.. men som nevnt over her er det bare å vise forsiktighet med roterende så går det bra det...

Hologrammer og kjørespor er også noe du kan få med roterende, noe lakk er lettere å få kjørespor på en andre, ikke noe farlig det, men du må en runde til med en finere pad og en finere polish for å fjerne det.

Trodde man fikk kjørespor uansett ved korrigering jeg. Så det kan tenkes at jeg kan få lakken helt fin på én runde da egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Admins
truhaa

Som gomega sier, pad, polish og lakk er avgjørende på hvor bra du får det med en runde..

All lakk fær du LSP klar med roterende, men det krever litt trening også..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har skaffet meg en biltema DA maskin, den med 2 hoder. Har en relativt ny audi, så lakken er ikke særlig sliten. Gikk over grundig med en Sonax polish, men følte ikke resultatet ble så bra som jeg hadde håpet på..

Skjønner at Meguiars er bra saker, men hva bør jeg bruke for å få et skinnende resultat? Har delfingrå lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Skal du bli imponert bør du kjøpe "proffserier", Meguiars M205 er jo ett fint valg da, til fine swirls, men skal sies at jeg ikke vet hvordan den er med den maskinen..

Men skal være en knallgod polish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
rudilgr
DA er vel tryggest å bruke :) Er kanskje greit å bruke en slik hvis du ikke er vant med å bruke slike verktøy...men men, øvelse gjør mester:)

Jeg begynte med roterende, og følte jeg var rimelig trygg på den etter en bil... Hadde forsåvidt et vrak jeg prøvde meg litt på mtp våtsliping og grove rubbingmidler. Ta det bare litt pent i førsten. eller skaff deg en dør eller noe fra høggern og prøv ut skikkelig, gå inn for å brenne lakken på den for å sjekke litt hvor grenser går! moro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...