Jump to content
Bjerknez

Har Turtle Wax et ufortjent rykte?

Recommended Posts

Bjerknez

Jada... alle husker (og dem finnes fortsatt) de grønne paste wax boksene til Turtle Wax med tykk gugge oppi som luktet parafin. De fleste av oss husker også hvor forferdelig den var å buffe av. Helt merkelig at Turtle fortsatt har denne i sortimentet sitt. Men dem er vel såpass store at dem overlever på volum, samt uvitende mennesker muligens. 

Men selv om jeg egentlig ikke liker det så må jeg etter å ha sett en del videoer på Youtube inrømme at Turtle Wax nok tross alt muligens sitter med en del kunnskap da dem er gamle i gamet. Kanskje dem bare har sovet litt en stund?

Et eksempel er Turtle Wax ICE Seal & Shine. Pan TheOrganizer (søk på youtube) som har jobbet som detailer i over 20 år har denne som en av sine absolutt favoritter og han er en Carpro fan. Det får meg til å tenke litt. Turtle Wax er tross alt (i følge Wikipedia) verdens største leverandør av bilpleiemidler og leverer til hele 90 land. Noe sier meg at dem har muskler nok til å knuse enhver liten nisje som dukker opp. Altså hvis dem vil/gidder. 

Det betyr også i mitt hode at dem har muskler og kunnskap nok til å faktisk utvikle gode produkter. Hvorfor dem evt. ikke har gjort dette bestandig kommer nok muligens ann på penger. Så lenge folk kjøper og hjulet går rundt og ingen klager, så sitter det kanskje langt inne å brenne av penger på utvikling. 

Jeg skal faktisk (hvis jeg finner den i butikken etter jobb i dag) kjøpe Turtle Wax sin Ice Seal & Shine å teste den opp mot Carpro Elixir som koster trolig dobbelt så mye. På en måte håper jeg Carpro "vinner", for man blir jo litt farget når man akkurat har brukt mye penger på et premium produkt, men jeg skal sagtens ikke legge noen kort i mellom hvis jeg føler Turtle sin utgave gir like gode resultater. :) 

• Like 1