Gå til innhold
larsan

Land Rover Discovery - microfiber riper

Recommended Posts

larsan

Driver med en flerstegs job på en 07 Land Rover discovery.

Har funnet en tålig grei kombinasjon hvor jeg først har brukt felx roterende med ull og Menzerna 3 in 1 polish.

Videre steg 2 - Flex DA med Hvit Countrylake CCS vaffelpad med Menzerna SF 3800.

Problemet mitt er at jeg ikke får tørket av polishen uten å lage riper med microfiberen.

Har prøvd ulike typer MF, samt vente en stund etter polering for å la panelet kjølne, men selv siste variant gir riper fra MF.

Prøvde også glassrens som Wipedown men det endte katastrofalt.

Noen her med tips til løsning? beginner å bli rimelig frustrert.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnera

Du kan vaske bilen, på med avfetting, skum og så spyle av restene. Alternativt så er det forskjellige typer microfiber til du finner en som ikke lager microriper. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8

Ja det der er lite kjekt, om du venter til den blir nedkjølt som nevnt over blir ofte polishen tyngre å buffe også som da igjen kan skape mikroriper av den grunn, da kan man ta litt ny polish på puta å kjør fint over på laveste hastighet for så buffe av da kan polishen bli litt lettere å fjerne å man kan være heldig å unngå mikroriper

Endret av Audi S8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
larsan

Fikk tilslutt litt kontroll, ved å bruke kjøre ned hastigheten mot slutten, og buffe av forsiktig med Mf og deretter avfetting å spylte av etterpå for å bli kvitt poleringsoljen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
larsan

Ser på bilde at det fremdeles gjenstår litt RDS og noen microriper men ellers nokså bra. IMG_20161129_213435.thumb.jpeg.5c59fb96cIMG_20161129_213626.thumb.jpeg.0bdf20431

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_

Ser ikke helt vitsen å bruke 3in1 polish hvis du kjører steg 2.. Ville heler kjørt en god rubbing først med Flex roterende og tatt en fin polering med Flex Da til slutt.

Kunne komt innom og vist deg litt Koch Chemie produkter sammen med gode Flex maskinene du har men er på ferie tom lørdag.

Har også meget gode mf som garantert ikke lager mikroriper ;)

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

Det kan være oljene i 3i1 polishen som kommer frem ved avfetting og vask av bilen du sitter igjen med her. Jeg ville gjort som Makki sier. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
larsan
8 timer siden, _Makki_ skrev:

Ser ikke helt vitsen å bruke 3in1 polish hvis du kjører steg 2.. Ville heler kjørt en god rubbing først med Flex roterende og tatt en fin polering med Flex Da til slutt.

Kunne komt innom og vist deg litt Koch Chemie produkter sammen med gode Flex maskinene du har men er på ferie tom lørdag.

Har også meget gode mf som garantert ikke lager mikroriper ;)

Det hadde vært av stor interesse! :) 

Grunnen til at det ble 3in1 var at det var dessverre den som gav best cut av de jeg hadde inne, glemte å gå til innkjøp av grovere polish i forkant av jobben.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED

Menzerna 3in one polish er seig å buffé så den bør buffé s av ganske raskt eller med qd. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunnarmikal

Ull på den lakken kan vel lage latterlig mye mikroriper, sikker på du får vekk alle mikroripene etter ulla? Ser nesten ut som det er riper etter ulla, som har rotert, om du ser nøye i siste bilde ditt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
larsan

Ull paden var aldri på framskjermene da disse nylig ble lakkerte. Men forstår hva du mener.

Kjørte en del runder med SF3800 og med ulike pad kombinasjoner. Selv med Hvit CCS pute og Flex 3401VRG ble det antydning til kjørespor, så måtte til med en enda mykere pute for å komme i mål.

Kanskje en DA maskin uten tvungen rotasjon hadde vært løsningen på sluttsteget.

Uansett en veldig frustrerende lakk å jobbe med. Har hatt maskinpolering/detailing som hobby i snart 8 år og dette er vel den lakken jeg har hatt minst hell med.....

Mulig jeg har kjørt meg litt fast ang teknikk og produkter/utstyr så alle tips og tilbakemeldinger er og har vært vel mottatt! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig