Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Takk for alle anbefalinger!

Blir Miracle Dryer, Scandicshine eller Cobra Guzzler på meg denne gang.

Men jeg prøver igjen; hvor har de evnt Cobra Guzzler i Norge?

Endret av sruben
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• sruben

7

• truhaa

6

• kris1986

5

• trogha

4

Mest aktive i dette emnet

Skrevet
tar mine på 90 her blir nok fortere slitt, men holder seg bra enda :) har fått en merkelig farge etterhvert da etter en rune med noen røde og blå mfs her... he he, limited edt type look er bra

x2

Hans Marius
Skrevet

Tror ikke det er noen som selger den Guzzleren i norge... Bare guzzler HD som er den nye versjonen. Flere som synes den er dårligere da men.. Har bare prøvd HD selv, og synes den er helt grei, men f.eks miracle dryer er bedre.

• Admins
truhaa
Skrevet

Micropak WW

Ligner veldig på Cobra sitt, mulig Hardstyler kjenner til om de er de samme

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

kris1986
Skrevet

Har to forskjellige miracle dryer'e, en fra cyc og en fra ss, de er faktisk litt forskjellige.. den ene er en del tykkere, er det en gammel og en ny versjon her også?

Skrevet

Micropak har egen leverandør på sine håndkler, har hatt det siden før jeg ble forhandler for Micropak og syntes personlig det er veldig bra.

Skrevet

Jeg har bare testa Megs sin Watermagnet, og etter å ha hørt så mye godt om det så ble jeg ganske skuffa. Stod å tørka over bilen og tenkte at dette var 250 skinnende kroner rett ut vinduet. Får håpe at det blir bedre etter noen flere vask.

kris1986
Skrevet

vask det på 95 grader noen ganger så hjelper det, uansett så er det fint å ha ett handkle til felger osv.

Min Water Magnet bruker jeg når jeg bruker qd mens bilen er våt, da funker den som pokker, rart det der ;) Men er den vokset, og jeg spyler av bilen med bare slange uten noe som helst munnstykke kan man jo tørke bilen med en serviette ;)

• Admins
truhaa
Skrevet

Jepps det er det.. knallsak

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Min rangering:

1. Nye SS Tørkehåndle

2. CG Mirace Dryer

3. Gamle SS Tørkehåndle

4. MG Water Magnet (degradert til felg/motor tørkehåndle nå)

• 2 weeks later...
kris1986
Skrevet

For dere som har kjøpt en Water Magnet;

Bruk den sammens med en hurtigvoks, type CG Speed Wipe, Ultimate Quick Wax e.l. Da funker det bra som f! Pluss at bilen får ett lite, men nytt beskyttende lag på seg ;)

Skrevet

Det er også utrolig viktig at man blir kvitt ALT av tøymyknere når man vasker i maskin.

Vaska for leden mine to SS tørkehåndklær og de blei så og si vannavstøtende etterpå.

Måtte gi opp å tørke bilen med de og bare hive de i vaskemaskinen en gang til.

Brukte i stedenfor den gamle Watermagneten, og den fungerte i og for seg greit. Tørkehåndklærne fra SS suger bedre, men Watermagnet fungerer jo fint den også.

Skrevet

mitt inntrykk er i alle fall at alle tørkehåndkler må innom springen en tur for og bli gode og bløte før man starter på bilen..

NeDD
Skrevet

Starter man med å dra vannet av taket så funker de gull etterpå.

Halve tørkehåndkledet på ene siden, brett over og ta andre siden av taket, så er den klar.

Ellers blir man stående 3-4 minutter lengre og tørke.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Skrevet

Chemical Guys Miracle Dryer funger veldig bra helt til det er blitt gjennomvått. Når det er tørt trekker det vann som bare det, men er vanskelig å vri ut vann etter at det er blitt vått. Dette fører til at håndkleet må vries ganske ofte.

For Water Magnet er det helt omvent. Dette funger veldig dårlig når det er tørt. Bør fuktes før bruk.

Skrevet
Chemical Guys Miracle Dryer funger veldig bra helt til det er blitt gjennomvått. Når det er tørt trekker det vann som bare det, men er vanskelig å vri ut vann etter at det er blitt vått. Dette fører til at håndkleet må vries ganske ofte.

Hvis du må vri det for å få bilen tørr, ligger det altfor mye vann igjen på lakken etter vask ;)

Skrevet

Den jeg linker til, regner med det er den samme dere prater om. Kan du vri til det "knaker" i den.. min har ikke revnet enda:P og trenger ikke vris opp før det renner av den.. Nei, bilen min gjør ikke sånn:

har ikke prøvd heller da jeg har sånn autostopp på koblingen på hageslangen..

Som sagt jeg dynker det i vann under springen før jeg starter og vrir ut det meste sånn at det ikke renner av det lengre.. Så legger jeg det på taket og holder i 2 hjørner og drar over taket.. dette gjør jeg på alle store flater på bilen da det "suger" seg fast.. Dette gjør jeg på hele bilen 1 gang. Andre gangen bruker jeg det brettet og er nøyere.. Er det litt trekk i lufta og småvarmt holder det med 2 omganger tilsammen. Vrir opp kluten kansje 3 ganger totalt. og det går MYE vann inn i den CG "filla" :lol:

kris1986
Skrevet

Med CG sin Miracle Dryer tørker jeg Boraen en gang med "tørr fille" - er ikke noen streker igjen, og MD'en er ikke helt våt..

Men da tar jeg av slangekoblingen og flusher vann over bilen, da er den så og si tørr ;)

Skrevet

Et lite tips i hverdagen (vaskedagen). Man tar bare av ytterste leddet på høyttrykkspistolen. Da renner vannet ut på samme måte som direkte fra gummislangen. ;)

Skrevet

Det stemmert at CG Miracle dryer funker best tørr. Når den først er gjennomvåt har den dårlig effekt.

Hadde også problemer med at bilen var for våt, men etter at jeg begynte å bruke CG Citrus wash&gloss, etterfulgt med å flushe med hageslangen er bilen nesten helt tørr FØR jeg begynner med miracle dryern. ;)

Noen som har prøvd Cobra Shamrock 750 Microfiber Towel, 16 x 24 inches fra blankbil?

På bildene så det ut som good shit.

Skrevet
Som sagt jeg dynker det i vann under springen før jeg starter og vrir ut det meste sånn at det ikke renner av det lengre.. Så legger jeg det på taket og holder i 2 hjørner og drar over taket.. dette gjør jeg på alle store flater på bilen da det "suger" seg fast.. Dette gjør jeg på hele bilen 1 gang. Andre gangen bruker jeg det brettet og er nøyere.. Er det litt trekk i lufta og småvarmt holder det med 2 omganger tilsammen. Vrir opp kluten kansje 3 ganger totalt. og det går MYE vann inn i den CG "filla" :lol:

Som sagt, har du voks/sealer på bilen og du flusher/flommer over bilen med vann etter vask, skal det ikke være nødvendig å vri den i det hele tatt ;)

Skrevet (endret)

skal prøve ut det under den ukentlige seansen på fredag.. hehe

EDIT: jeg holder meg til fuktet fille etter ha prøvd tørr fille i kveld.. Blir igjen mere vann på bilen om filla er tørr enn når den er fuktet. Etter at jeg brukte vann for og få av vannet på bilen så holdt det med en runde rundt bilen, om filla var fuktet... Men tørr fille måtte jeg gå over taket ørten ganger for og bli kvitt vannet..

Endret av LLH

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår