Jump to content
Sign in to follow this  
Marius1234

Vandalisme på 5 timer gammel bil

Recommended Posts

Marius1234

Noen som har opplevd verre?

Parkerte min splitter nye VW Golf stv. R-line på en parkeringsplass utenfor en bensinstasjon - 5 timer etter at jeg hadde hentet den hos forhandler. Var borte en halvtimes tid. I mellomtiden hadde noen funnet ut at det var en god idé å fly rundt med løvblåser for å fjerne strøsingel etter vinteren, inkludert rundt og under bilen min.

Bilen var dekket av sand og strøsingel på tak, panser, speil og langs vinduer, for å nevne noe. Det var mørkt når dette skjedde (i kveld), så jeg må sjekke bilen bedre når det har blitt lyst. Er vel nærmest garantert at det har oppstått skader i lakken. Du skal være passe uvøren for å klare å blåse strøsingel opp på taket på en bil.

Noen som bor i nærheten av  Frogner/ Skedmokorset/ Lillestrøm eller omegn, og har erfaring med "før"-polering bilder? -ta gjerne kontakt. Er det ikke en spesiell type lys/ lampe som er velegnet for å få frem/ dokumentere riper/ skader i lakk?

20160413_213440[1].jpg

20160413_213503[2].jpg

Magnera

Dette høres skikkelig kjipt ut! Får håpe det ikke er så ille som du frykter. En vanlig liten ledlampe eller lommelykt fungerer godt til å finne skader. Men du må gjerne være kreativ med hvilke retning du lyser opp lakken fra og fra hvilke retning og vinkel du ser i. Hvis det blir sol imorgen er det også en strålende lyskilde. 

Marius1234

Vet hvem som har skylden/ ansvaret, så det er snakk om å dokumentere evt. skade så jeg får sendt erstatningskrav. 

Magnera

Da får vi håpe at noen av de lokale medlemmene kan hjelpe deg litt. I mellomtiden kan du forsøke å legge til stedsnavn i emnetittelen for å tiltrekke de lokale. Og kanskje legge inn en forespørsel under " arbeid ønskes utført". 

Ingolf

Må være fullstendig idiot han som har gjort det der.

Det eneste som kan tilgis måtte være om det var et ambulansehelikopter som landet rett i nærheten

Kan tenke meg at det er tusenvis av små steinsprutskader på lakken, som antagelig ikke er synlige før bilen er nyvasket og du har godt lys

• DCN Point 1

sandera

Utrolig kjedelig! Får frysninger av å tenke på at det vinduet blir rullet ned og opp...

Marius1234

Har spylt av bilen, men har ikke turt å røre vindusheisen enda :( 

DjNorway

"Passe uvøren", skriver du, man må jo være helt neandertaler for å gjøre noe sånt. Har ikke folk respekt for andres eiendeler? Vi snakker tross alt om en kostbar bil. 

Hva slags type var det som skulle fjerne singel på denne måten? Vet ikke om jeg hadde klart å holde meg rolig hvis dette hadde skjedd med min 5 år gamle Audi. 

Best å få den inn i skikkelig lys, bruk f.eks Brinkmann Dual Xenon eller 3M Sungun, utrolig mye som ikke synes hvis du ikke har godt nok lys!! Og så er det jo viktig å få dokumentert dette skikkelig slik at idioten kan gjøre opp for seg.

Kim-S

Føler med deg! jeg hadde blitt meget sur om noen hadde gjort det der på min 12 år gamle audi!

Hvis du ikke har fått ordnet med bilder, så kan jeg godt gjøre ett forsøk! :) Har rupes sin inspeksjons lykt, og speilrefleks. Har også tatt noen 100 bilder av riper i lakk,  så jeg tipper jeg skal klare å få tatt bilde av skadene hvis det er noe.