Gå til innhold
TorkilS

God vask i selvvaskeanlegg?

Recommended Posts

TorkilS

Hei!

Finnes det noen gode guider for en grundig vask i selvvaskeanlegg? Har søkt uten å finne noe. De fleste steder jeg har vært står det at man ikke skal bruke egne produkter, men hvor nøye er de på det..? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen

Guider kjenner jeg ikke til, men det handler jo stort sett om vanlig DCN-vask så lenge man har med seg egne kjemikalier. Det kan være sterke avfettinger og såper i selvvaskeanlegg, hvilket betyr at man i liten grad har kontroll på hva som treffer lakken og hvordan det vil påvirke beskyttelsen som ligger på bilen dersom man bruker dem.

Når det gjelder medbrakte kjemikalier vil det variere fra anlegg til anlegg. Selv vasker jeg på et anlegg som ikke er tilhørende bensinstasjon eller liknende. Der er det ingen som sjekker hva jeg har med meg av kjemikalier eller overvåker hvor lenge jeg står. Sørger jeg for å vaske så sent på kvelden at andre synes det er uaktuelt å vaske bil kan jeg gjerne stå to-tre timer.

Sjekk også denne for å finne detailervennlige anlegg: http://www.detailersclub.no/forums/topic/15734-samleside-selvvaskeanlegg/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnera

Cheffen har noen gode tips og råd. Du kan også spørre hva som er greit å ha med av kjemi. Jeg regner derimot med at det er tidsbruken som blir det største problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen

Tidsbruken er nok det største praktiske problemet.

Forbudet mot medbrakt begrunnes gjerne med at de ikke har kontroll på utslippene og et ønske om å tjene på salg av kjemi fra anlegget. Det siste gjerne fordekt bak det første. Og det er for alle del ikke ulovlig! Men det de nok ikke er klar over er at detailere gjerne bruker mer penger på spyling enn andre kunder bruker på hele sjalabaisen med avfetting, såpe, ripebørste og varmvoks :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig