Gå til innhold
MrAlpina

BMW Alpina D3 Bi-Turbo Coupé #063

Recommended Posts

MrAlpina

Tenkte det muligens var på tide med en tråd om bilen min! :)

Gikk til innkjøp av en BMW Alpina D3 Bi-Turbo Coupe #63 2009 i mars i fjor.

Bilen var helt OK i lakken og interiøret etter kjøp, men den ble gitt en lett rubbing av lakk og rens av interiør ganske så snart :)

Den blir ofte vasket både utvendig og innvendig, jevnlig vokset osv :)

Produkter jeg bruker er for det meste Scholl, Swissvax, Chemical guys og par andre.

Har prøvd å holdt bilen noelunde original, småting her og der er blitt gjort.

Nye originale 19" Alpina classic felger ble kjøpt inn, Dotz felgene som følgte med ble solgt og de gamle 18" Alpina Classic felgene blir brukt på vinter.

Matt svarte grillen ble byttet til M-Performance sin høyglans svart for å matche vinduslistene

Nye høy kvalitets LED angel eyes og tåkelys

LED lys innvendig

LED smoke sideblink

Ny coatet frontrute da den gamle var ganske så oppskrapet

Har også kjøpt inn nye striper for frontfanger da jeg har planer om å lakkere den på nytt grunnet mye stensprut.

Ellers har jeg ikke gjort så mye mer jeg kommer på i farten :)

Legger ved noen bilder av hvordan bilen var når jeg kjøpte den og hvordan den har blitt etterhvert, legges i noenlunde rekkefølge :)

Har enda ikke fått tatt den på photoshoot grunnet det ikke har passet helt inn og været har ikke vært slik jeg vil ha det enda, så håper å få det gjort en gang!

32_447478301_xl (Medium) (Small).jpg32_762906663_xl (Medium) (Small).jpg32_60099656_xl (Medium) (Small).jpg32_488434676_xl (Medium) (Small).jpg

32_637183437_xl (Medium) (Small).jpg94_112441600_xl (Medium) (Small).jpgIMG_0479 (Medium) (Small).JPGIMG_0586 (Medium) (Small).JPGIMG_0682.JPG (2) (Medium) (Small).JPG

Alpina sete (Medium) (Small).jpg123111 (Medium) (Small).jpeg

Alpina 123 edit (Medium) (Small) (Custom).jpg
IMG_068555 asdf (Medium) (Small) (Custom).jpg

image7 (Medium) (Small).JPG

image6 (Medium) (Small).JPG

1973369_10153071770691311_2352777473315956059_o (Medium) (Small).jpg

image4 (Medium) (Small) (Custom).JPG

image3 (Medium) (Small).JPG

IMG_1465 (Medium) (Small) (Custom).JPG

IMG_051333 (Medium) (Small) (Custom).jpg

IMG_06801111 (Medium) (Small) (Custom).jpg

IMG_1525 (Medium) (Small) (Custom).JPG

IMG_0872222 (Medium) (Small).jpg

Dette er de nyeste bildene jeg har nå per 16.09.2015. Alt av skinninteriør ble tatt med rens, forsegling og smørt inn med melk i dag :)

IMG_1633 (Medium) (Small) (Custom).JPG

IMG_1648 (Medium) (Small).JPG

image2 (Medium) (Small).JPG

Endret av MrAlpina
Edit av bilder
  • Liker 1
  • DCN Poeng 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MrAlpina

Hmm, merkelig! Jeg la dem fra Dropbox da jeg ikke fikk lagt til så mye her :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MrAlpina

Nå burde det fungere :) Har krympet bildene litt nå så det blir litt dårligere kvalitet :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW

Gratulerer med flott samlerobjekt! Du får legge inn litt specs om den :)

Denne gjelder det å holde original, og det ser ut til at du tar svært godt vare på den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MrAlpina

Ja jeg vil si den får god omsorg :P

Har laget en liten plakat som jeg bruker på treff, legger den ved her! :)

Alpina_23.thumb.jpg.71a559935f75947b602b

Endret av DundeRs
  • DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas

Rå drømmebil det der! Personlig synes jeg de felgene som satt på når du kjøpte den passer den bilen bedre. Syns de alpina-felgene ser litt for retro ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MrAlpina

Ja det er jo hver sin smak :) Jeg synes Dotz felgene satt mye bedre på, men dem subbet også bak da innpresset var helt feil iforhold til hva som skal være på bilen (5 serie innpress). Jeg ville også hatt Alpina felgene lenger ut, men da subber dem og jeg har heller ikke helt lyst til å begynne å skifte på understellet med justerbart osv :( Men en Alpina skal helst være en Alpina synes jeg! Alpinablå farge, striper og felger er mitt krav :)

Endret av MrAlpina
  • DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera

Veldig fin bil. Alpinafelgene er full klaff hos meg iallfall, et stort steg opp fra de gamle :thumbup:

Endret av sandera

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john

Ja det er jo hver sin smak :) Jeg synes Dotz felgene satt mye bedre på, men dem subbet også bak da innpresset var helt feil iforhold til hva som skal være på bilen (5 serie innpress). Jeg ville også hatt Alpina felgene lenger ut, men da subber dem og jeg har heller ikke helt lyst til å begynne å skifte på understellet med justerbart osv :( Men en Alpina skal helst være en Alpina synes jeg! Alpinablå farge, striper og felger er mitt krav :)

Helt klart riktig som du sier..Alpina skal være Alpina" ;).Meget fet doning,ser strøken ut :) .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvkk

ohhh, for en nydelig bil, ble veldig riktig for meg med alpina felgene, de er bare elsk. Er vel ikke "pedi" fra Bimmers sin e28 du står ved siden av under brua der da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MrAlpina

Ja, synes den kler Alpina felgene :) Jo, det stemmer det! Vi er fra samme by, vel han bor rett utfor ;) Bilde ble tatt i fjor i forbindelse med BMW CCN treffet på Årabrot, Haugesund hvor vi ble intervjuet av lokale TV kanalen, hehe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW

Hadde faktisk trodd denne hadde R6 diesel :) Men jeg har aldri lest meg så mye opp på Alpina. 

Synes også bilen fortjener originale felger, og ikke Dotz. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MrAlpina

Nei, jeg hadde ønsket det :( Det er 123D sin motor som står i med en 330D girkasse, og andre ting som er blitt gjort. Men den sparker greit nok ifra seg da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CooperWorks

Kanon stilig Alpina. Jeg er glad du dumpet de Dotz felgene, de orginale er så mye bedre. Hvordan opplever du denne kontra en vanlig 3-serie med eller uten M-tech hvis du har prøvd de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig