Gå til innhold
Bora2000sr

Prickbort

Recommended Posts

Bora2000sr    0
Bora2000sr

halloisen!!!

er prickbort og felgbørste fin kombo for å gjøre ren felgerne med??

skal den evnt tynnes ut å hvor mye?

vinterfelga mine ser ut som de snart er gullfarget:P er litt bremsestøv å skitt i kantene mellom eika. (har 5eiker så er enkelt å komme til da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Prickbort kan ikke tynnes da den er petroleumsbasert, så brukes som den er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 332
Bernhard

På det brune/gullfargede kan Ferrobet Rustvask gjøre susen.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bora2000sr    0
Bora2000sr

oki... takk for svar folkens... sykt hvor mye kjappere folk her er til å svare enn på bilforumet:P hehe... men skal ta å prøve med litt prickbort i kveld kanskje.. se om jeg får bort det værste...

Endret av Bora2000sr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bora2000sr    0
Bora2000sr

ja det tror jeg så gjerne... værtfall ingen hjernedøde fjortisser som skal klage å kvervulere på alt å bare lage kvalm...

men uansett... får se på dette med prickbort vs ferrobet... om det ikke går så er det ikke så farlig.. er jo bare noen øggly æs 16" som står på t vinterhjul så:P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Ferrobet har de på Torshov på Lade Arene forresten ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bora2000sr    0
Bora2000sr

fra trondheim da ja bjorke:P så det no... er den sløveste skeia i skuffa jeg vett så er unnskyldt:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 332
Bernhard
Den der velger jeg å overse B)

ja det tror jeg så gjerne... værtfall ingen hjernedøde fjortisser som skal klage å kvervulere på alt å bare lage kvalm...

Veeeeel, mulig Bjorke ikke er fjortiss, meeeennnnn...... :D

Uansett så er det greit å få av dritten fra felgene og polert de opp før man legger de bort for sommeren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 546
truhaa

Ferro-Bet rustvask er til problem felger der du har testet andre felgrenser uten hell.. Prickbort funker som generell avfetting av bilen (ikke "typisk" felgrens den) P21s wheel gel (P21s power gel) eller Bilberry er til felger, Felgrens har ofte andre egenskaper en avfetting, her går vi for del for del skjønner du ;)

P21s feks skummer seg opp når den jobbes på felgene samtidig som den ikke skader felger uansett materiale de er laget av (samme mener jeg gjelder bilberry) så de er tryggere en mye avfetting, selv omPrickbort ikke skader mye den heller da :) men er den Detailer så er en detailer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

En ting jeg kom til å tenke på.. Blir det ikke bare kliss når man bruker børste med petroliumsbasert avfetting?

Mener jeg prøvde det på noen felger en gang, ble ikke så vellykket.

Ferro-Bet Rustvask har jeg ikke prøvd før, så den kan jeg ikke uttale meg om.. Men Billberry er en favoritt her iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind
En ting jeg kom til å tenke på.. Blir det ikke bare kliss når man bruker børste med petroliumsbasert avfetting?

Mener jeg prøvde det på noen felger en gang, ble ikke så vellykket.

Ferro-Bet Rustvask har jeg ikke prøvd før, så den kan jeg ikke uttale meg om.. Men Billberry er en favoritt her iallefall :)

Jeg synes også det er "sølete" med pb og børste.. vellykket kan det dog bli, kommer an på oppgaven.

PB er ikke aggressiv nok til fastbrent bremsestøv o.l, den gjør funker mest mot asfalt, olje, tjære osv. "Smelter" det, lizm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 546
truhaa

Som nevnt er rustvask "last hope" felgrens, bilberry feks klarer det meste av møkkete felger, og er mer trygt å bruke også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir    335
Geir

Får man kjøpt Ferrobet på nettet noe sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Er jo bare en liten svipptur til Bernhard det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 332
Bernhard

Hæpphæpp, eller du kan besøke Torshov Bilrekvisita i Skien... Det er vel ikke lange biten unna Larvik? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tiger    0
Tiger
Hæpphæpp, eller du kan besøke Torshov Bilrekvisita i Skien... Det er vel ikke lange biten unna Larvik? :)

Har du bilberry i butikken Bernhard?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Detailers Club Norway

© Detailers Club Norway AS siden 2007

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra grunnleggende vask, til tips om hvordan du skal få akkurat din bil til å bli så blank som mulig