Gå til innhold

Dan Steffen's Volvo S60 R-design

Recommended Posts

DanSteffen
Skrevet

Jeg har trua på denna fanger'n her jeg :D

Skal også få tak i blindlokk til lykteviskere og øyelokk til bilen, som skal lakkes sammen med fangern :)

Da er mye gjort :)

DanSteffen
Skrevet (endret)

Jeg poster et par bilder til av bilen også jeg:)

Ble en enkel vask av bilen nå i kveld. 

Såpe : Meguiars hyperwash med en dash av surfexHD. Funka bra:)

bil_zpsnbyombqx.jpg

Fikk også på et klistremerke til i bakruta:

bilen_zpsndc0hxlq.jpg

Ble fornøyd jeg :)

Kan også legge ved denne filmen da. 

Syns voksen holder seg ganske bra på bilen, ble vokset en god stund før 17.Mai. 

Poorboys natty's paste wax -Red

http://vid56.photobucket.com/albums/g191/dsbergmann/A4719CD5-A724-4627-8591-F293FCF38BB4_zpsfzb9c2it.mp4

Endret av DanSteffen
  • DCN Poeng 1
Skrevet

Blir bra med R fanger ja! Ikke noe særlig volvo type men R hos volvo er noe jeg liker :) R fangere til volvo blir litt som M fangere til BMW :D Stort løft :)

DanSteffen
Skrevet

jeg stor tro på at det kommer til å bli bra med den R fangeren ja:) 

Å det er jo som du sier, at R er litt det samme som M til BMW :) 

• DCN Poeng 1
DanSteffen
Skrevet

Lurer litt på om jeg skal skaffe meg en liten spoiler på luka bak!

Men usikker på hvilken?

Har sett litt på M3 leppa bak der! Men usikker!

Noen som har forslag?

Skrevet

Liten spoiler på bakluka gjør utrolig mye på sedan så kjør på :) 

DanSteffen
Skrevet

Får se hva som kommer til å skje ang spoiler:) 

Nå er det stereo som står på agendaen.. Har fått satt inn ny spiller, rattfjenkontroll adapter, forsterker og subber nå:) 

Og her er det som kommer til og bli inni bilen:

Frontsettet:

2014-01-05-152c9249710c6b_1000_zpsnjseot

Og i dører bak + hattehylle blir det dette:

2011-10-15-14e9982bebf6e8_1000_zpsmscevl

Tenker at det skal gjøre susen lydmessig iallefall:) Så får vi se om det blir kjøpt en forsterker til og dra høytalere inni bilen etterhvert:)

Har trua jeg :D
  • DCN Poeng 2
  • 3 weeks later...
DanSteffen
Skrevet
Da kommer det en liten update til:) 

Jeg å en kompis tok en svipptur til drammen for å hente en komplett S60R frontfanger igår. 
Fanger i relativt god stand uten sprekker å skrammer. Eneste som er med den er at frontgrillen var limt. Klipsene var borte. Men det er overkommelig:)

Fikk også, to gensere å to capser med på kjøpet fra vvshop:) Veldig hyggelig:) (Der jeg hentet fanger)

Noen bilder:
D989CA93-4B1D-429A-8ED0-96DA5CEB6972_zps

Demontering av fanger:
BE038A93-63C6-4354-B7F2-16DD47252612_zps

R-front + R bak:
63DA2275-82CA-4723-80D2-08D89983E4CE_zps

Skal jeg lakkere grillene rundt tåkelys i samme fargen som bilen? Eller skal de være sorte?
5AAD64FB-96B5-4C27-9482-52C5B542207A_zps

Noen som vet delenr på festebrakkene rund tåkelysene? Ettersom disse er rimelig bortrusta.
F26195EC-31CB-4A3E-96D5-32E3C687E4D9_zps

Har folk trua på dette her eller? :D
Skrevet

For meg som er født og oppvokst på Gjøvik så er alt fra Biri/Biristrand blodharry  :lol:

Jeg bare tuller selvfølgelig, flott Volvo men det skader ikke å være litt forsiktig med klistremerker.

John A

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

DanSteffen
Skrevet

Nååja.. Blodharry å blodharry. Vet ikke hva som skulle så harry med bilen. Eneste må kanskje være klistremerker, :P

Vi får se hvordan det blir med R-fangere rundt om. Kan nok hende klistremerkene skal bort da:) Bare for å holde en Clean look på bilen:) 

Regner med at de blir lakkert i uke 31  :D Gleder meg :D

Skrevet

Tror detta blir bra jeg, synes da R-fangerne var mere sporty enn harry. :)

Du får komme med tilbakemelding på om Flax'a er like pene i lyden som de er å se på. Er jo synd å skulle ha deksel over slike elementer.

Ellers holder jeg med Øyvind på Deox...såsant ikke nye brakketter koster halvparten av en dunk Deox...

DanSteffen
Skrevet

Jeg er nok helt enig med deg, BSA. Ser mer sporty enn harru ut:) Er tross alt Volvo R :D

Ja, Jeg skal gi en tilbakemelding. (Men, høytalere ble satt litt på vent. Ettersom jeg gikk på en smell med R frontfanger :P Hehe

Tror kanskje jeg skal kjøpe meg ei kanne med Deox-c, å prøve å se hvordan det er:) Dere går god for dette produktet eller?:)

Skrevet

Jeg er nok helt enig med deg, BSA. Ser mer sporty enn harru ut:) Er tross alt Volvo R :D

Ja, Jeg skal gi en tilbakemelding. (Men, høytalere ble satt litt på vent. Ettersom jeg gikk på en smell med R frontfanger :P Hehe

Tror kanskje jeg skal kjøpe meg ei kanne med Deox-c, å prøve å se hvordan det er:) Dere går god for dette produktet eller? :)

Selv har jeg bare testa  Deox Gel og den funker fin-fint.

Prøvde å finne Øyvind sine tester da han har erfaring med begge. Det var jo ikke vanskelig, sånn han har orden i sysakene:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/8432-oeyvinds-logg/

Hans Marius
Skrevet

Har testa Deox-c på noen rustne skruer og det funka bra. Eneste er at du bør nok absolutt blande det ut i varmt vann for at det skal blande seg ordentlig. Har en tendens til å skille seg etter hvert og legge seg på bunn. Men om du rører litt jevnlig i det funger det gull :)

Skrevet

Tja, skal man prøve å få "bygd" om til facelift lykter da kanskje Se hvordan det kommer til å gå :P

Noen som har gjort det før? Fra 02 S60 til 05 s60 lykter?:)

Hei, flott bil du har skaffet deg! :) 

Jeg har en 2002 S60 som jeg har montert på facelift lykter på, det er så og si "bolt on", men du må ta bort lykteviskerene, de passer ikke med nye typen lykter. Jeg hadde aldri gjort det før, klarte det fint alene på rundt 2 timer (monterte xenon i fjernlysa samtidig, så kunne nok ha brukt kortere tid) :P 

Tror jeg også har møtt deg langs veien noen ganger, er i fra Gjøvik/Toten området. :P 

DanSteffen
Skrevet

Hei, flott bil du har skaffet deg! :) 

Jeg har en 2002 S60 som jeg har montert på facelift lykter på, det er så og si "bolt on", men du må ta bort lykteviskerene, de passer ikke med nye typen lykter. Jeg hadde aldri gjort det før, klarte det fint alene på rundt 2 timer (monterte xenon i fjernlysa samtidig, så kunne nok ha brukt kortere tid) :P 

Tror jeg også har møtt deg langs veien noen ganger, er i fra Gjøvik/Toten området. :P 

Takk for det:) Er en fryd å kjøre iallefall:) 

Du har montert lykter før ja:) Men har lest at man må ha noe nye ledninger osv jeg? 

Lov å spørre etter hjelp til montering om det blir facelift lykter på meg, etterhvert?

Bilde av bilen din eller?:) ikke umulig at vi har møttes da nei :D

Skrevet

Takk for det:) Er en fryd å kjøre iallefall:) 

Du har montert lykter før ja:) Men har lest at man må ha noe nye ledninger osv jeg? 

Lov å spørre etter hjelp til montering om det blir facelift lykter på meg, etterhvert?

Bilde av bilen din eller?:) ikke umulig at vi har møttes da nei :D

Ja, du har nok rett i det, men det jeg gjorde var å reise på huggeri for å få tak i pæreholder og ledninger til markeringslysene i refleksen, for så å klippe den gamle kontakten til lyktene og skjøte de sammen med de nye lampene. :) 

Ja, det er klart jeg kan hjelpe deg med å montere nye lykter! :) 

Legger ved et par bilder av S60´n min jeg :) 

IMG_0263.JPG

IMG_0271.JPG

• DCN Poeng 1
DanSteffen
Skrevet

Ja, du har nok rett i det, men det jeg gjorde var å reise på huggeri for å få tak i pæreholder og ledninger til markeringslysene i refleksen, for så å klippe den gamle kontakten til lyktene og skjøte de sammen med de nye lampene. :) 

Ja, det er klart jeg kan hjelpe deg med å montere nye lykter! :) 

Legger ved et par bilder av S60´n min jeg :) 

Da kontakter jeg deg nærmere ang, montering av faceliftlykter jeg :D

For en flott S60 du har:) Den likte jeg veldig godt:)

Har du prosjekttråd på bilen eller?:)

Imorgen starter demontering av originale fangere på bilen min:) Da jeg håper på å få igjen R fangere på fredag:) 

Skal også begynne lakkere dørlister samt kanalskjørt:) 

Jeg har stor tro på at det blir bra:D

• DCN Poeng 2
  • 2 weeks later...
DanSteffen
Skrevet

Da var det kanskje på tide å oppdatere litt her å da:) 

R fangere er montert på bilen. Tok litt lenger tid en jeg hadde regnet med. Men det skylles at motoren på lakkboksen gikk føyken, å da fikk man ikke gjort noe. 

Men, nå er det iallefall montert og jeg må si jeg syns det kler bilen meget godt med R optikken :) 

Har også montert øyelokk på bilen, noe som gjorde at den ble litt sintere i fronten. 

Da gjenstår det bare å høre hva dere synes?:

Noen bilder er tatt sammen med en Golf som en kompis kjører..

DSC_8707-Edit_zpsr2nvjtxm.jpg

DSC_8720-Edit_zpsvbwvpoha.jpg

DSC_8774-Edit_zpsf9z0crj4.jpg

DSC_8778-Edit_zpsxrcsjxc0.jpg

DSC_8768-Edit_zpswpygpbrm.jpg

a3c3e800-4034-46af-9fb3-e7e9a6176019_zps

e234cdf6-c5ba-4ac7-9dce-5afc68fe1232_zps

Hva syns dere? :)

• DCN Poeng 7
griffenfeldt
Skrevet

Tror muligens jeg ville kjøpt mørkere lykter til bakenden? 

Ellers ser den knalltøff ut! 

• DCN Poeng 1

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår