Gå til innhold

Dan Steffen's Volvo S60 R-design


DanSteffen

Recommended Posts

Gratulerer så mykje med ny bil, DanSteffen! :D
Såg flott ut denne, og ser heller ikkje dumt ut med det du har av planar.

Felgene gjorde seg i alle fall. Og som vanleg, fine bilete du har teke. :)

 

Kva er det gule på framskjermane, Ferrari-merke? :P

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av Volvo's peneste karosseri gjennom tidene dette :) Titta på slike med 2.5T og AWD før jeg kjøpte BMW'n, men er så mye rævkjørt der ute så ble ny bil på meg den gang :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen
 

Gratulerer så mykje med ny bil, DanSteffen!  :D
Såg flott ut denne, og ser heller ikkje dumt ut med det du har av planar.

Felgene gjorde seg i alle fall. Og som vanleg, fine bilete du har teke.  :)

 

Kva er det gule på framskjermane, Ferrari-merke?  :P

 

Tusen takk for det, Lars-Oddvar:) 

Jada, bilen er vel strøken til å være en 2002 modell må jeg si. Tror planene jeg har for den blir ganske bra når det blir ferdig:)

Felgene er helt knall :D Takk igjen for det:)

 

Det gule klistremerke er ferrari look a like. Bare med en steilende elg inni der :D

Et av Volvo's peneste karosseri gjennom tidene dette :) Titta på slike med 2.5T og AWD før jeg kjøpte BMW'n, men er så mye rævkjørt der ute så ble ny bil på meg den gang :)

Ja, du sier kanskje noe der ja:) Er iallefall veldig godt fornøyd med både utseende og alt:) 

Er nok mye rævkjørt av de bilene der med 2.5T kanskje ja. 

 

Jeg å fatter'n var i Sverige å henta en 2007 modell V70 2.5T for litt sia vi:) Meget godt vedlikeholdt bil:) Merker det at 2,5T er en del sprekere enn min 2,0T. Men, fornøyd med S60'n min jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Tja, skal man prøve å få "bygd" om til facelift lykter da kanskje Se hvordan det kommer til å gå :P

Noen som har gjort det før? Fra 02 S60 til 05 s60 lykter?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil.

 

Er du en reser I bilpleie? Bor på Gjøvik så lurte på om du ville ha en tilskuer I garagen nesten gang du skal polere litt.

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Jeg kom fram til at jeg skal vente med facelift lykter på bilen:)

Kjøpte derfor noe "godsaker" fra Bilia idag :)

Å håper det gjør susen en stund iallefall :D

Originale USA 2-pol pæreholder:)

9D56F420-5464-48CE-A820-7C723DE6E1E3_zps

Har også handlet litt fra Scandicshine som er på vei i posten til meg :)

Ble 1 Stk Chemical Guys skumkanon

Å 1 stk Chemical Guys Jet Seal lakkforsegling ettersom jeg har lest mye bra om denne :)

Er Chemical Guys Maxi suds å annbefale i skumkanon?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Maxi suds funker i kanon så vidt jeg vet. Men kan anbefale kjemi som rengjør bedre også, eksempelvis Autofoam som er basert på Surfex. Poenget er ikke mest mulig skum, men best mulig rengjøringseffekt ;)

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Maxi suds funker i kanon så vidt jeg vet. Men kan anbefale kjemi som rengjør bedre også, eksempelvis Autofoam som er basert på Surfex. Poenget er ikke mest mulig skum, men best mulig rengjøringseffekt ;)

Det skal jeg være enig med deg i:) Å lest mye bra om Autofoam:)

Men er jo litt gøy at det skummer en del også da:) Kommer nok til å kjøpe Autofoam :) Eller om andre har forslag til hvilken såpe som skummer bra, og har bra renseeffekt men likvel skånsom mot polish, lakkforsegling å voks?

Er autofoam en skånsom såpe?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Man justerer mengden vann i forhold til såpe på skumkanonen og kan dermed regulere styrken på produktet.

 

Anbefalt blanding er 1:100 på AF. Det oppnås med ca. 1:8 i kanonen, og skruen på maksimalt skum (helt mot minus, i alle fall på kanonen min). Det kan være variasjon fra HT til HT, men sånn ca.

 

En del har også ren AF på kanonen og skrur til de får OK skum. Så vidt jeg har skjønt vil skruen helt mot minus gi ca. 1:15 ut av kanonen, skruen helt mot pluss nærmere 1:40. Dette må man nesten teste selv for å få et svar. Fyll kanonen med vann, juster skruen til ønsket innstilling og sprut i en bøtte til det er tomt i kanonen. Mål opp hvor mye vann det er i bøtta. Er det for eksempel 16 liter i bøtta vet du at blandingsforholdet på den justeringen er 1:15.

 

Magifoam skummer bra og får gode skussmål av flere. Jeg testet den i 1:00 ut av kanonen på søndag og synes den var god. Jeg hadde imidlertid også en liten skvett Surfex i.

 

Edit: hadde skrevet Autofoam i stedet for Magifoam i siste avsnitt.

Endret av cheffen

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Man justerer mengden vann i forhold til såpe på skumkanonen og kan dermed regulere styrken på produktet.

 

Anbefalt blanding er 1:100 på AF. Det oppnås med ca. 1:8 i kanonen, og skruen på maksimalt skum (helt mot minus, i alle fall på kanonen min). Det kan være variasjon fra HT til HT, men sånn ca.

 

En del har også ren AF på kanonen og skrur til de får OK skum. Så vidt jeg har skjønt vil skruen helt mot minus gi ca. 1:15 ut av kanonen, skruen helt mot pluss nærmere 1:40. Dette må man nesten teste selv for å få et svar. Fyll kanonen med vann, juster skruen til ønsket innstilling og sprut i en bøtte til det er tomt i kanonen. Mål opp hvor mye vann det er i bøtta. Er det for eksempel 16 liter i bøtta vet du at blandingsforholdet på den justeringen er 1:15.

 

Magifoam skummer bra og får gode skussmål av flere. Jeg testet den i 1:00 ut av kanonen på søndag og synes den var god. Jeg hadde imidlertid også en liten skvett Surfex i.

 

Edit: hadde skrevet Autofoam i stedet for Magifoam i siste avsnitt.

Akkurat, takker for et utfyllende og godt svar:)

Det blir nok til at jeg prøver noen såper jeg har hjemme først, for å trikse og mixe litt der først:)

Så da ser man hvordan det oppfører seg iallefall:) Blir uansett morsomt å prøve en skikkelig skumkanon:)

Fin Volvo dette her :)

Takk for det :) Godt fornøyd med denne :)

Gjor seg med nye felger og effektanlegg :) Fin lyd er det og! :thumbup:

Den kledde R felga veldig godt syns jeg ja:) Å eksos er morro, når det klarer å trylle frem en så pen 5'er lyd:) Liker :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Fikk da gjort litt med bilen i dag også:)

 

Lakkert plastikken på toppdekslet. Ble meget fornøyd med sluttresultatet:)
Skal lakkere flere deler i motorrommet også, etterhver:)

 

Lakken er 441 Volvo Cosmic blue Pearl. Toppet med 2 komponent klarlakk, så ble rimelig blanke deler:)

 

DSC_8201_zps8ieuloqk.jpg

 

DSC_8199_zps3o8jbbop.jpg

 

Et bilde med US-blinkers på:
DSC_8211_zpsaw2rqee6.jpg

Hva syns dere?

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Takker for det folkens:) 

 

Har en bakfanger for hånd nå :) En original R fanger i facelift :)

Så denne blir kjøpt etterhvert:)

 

Øyelokk kommer også  :)

 

Tror ikke jeg kommer til og kjøpe facelift lykter enda! Da jeg ble meget fornøyd med US blink på lyktene som er på den nå:)

 

Kommer til å lakkere listene rundt om på bilen. Billigere enn facelift lister :P

Endret av DanSteffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen
Oida :) Ble vist blandet en lakkboks idag på jobb. Men noe ''custome'' laget :D
 
Fargen syns jeg ble meget spesiell og fin.. 
CFCA36B7-4B81-4564-95CA-055DFD6EE58A_zps
 
Bare og vente på bilde av det jeg skal lakkere:) Kommer i løpet av helga tenker jeg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...