Gå til innhold

Recommended Posts

Akkarbelling
Skrevet

Da satser jeg på det :) Har sendt de en mail så får se hva de sier

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

Skrevet (endret)

Innrømmelse

Da har jeg en innrømmelse å komme med her i tråden. Før jul, hintet jeg forsiktig om en ny nettbutikk for tradisjonell barbering.

Vel, det har seg vel heller slik at jeg er en av de som driver den! Så beklager om det ble noen misforståelser der. Så skriver dette innlegget slik at alle får det med seg. :)

Fjernet også de gamle innleggene, for å unngå ytterligere forvirringer og misforståelser. Kan ikke annet enn å beklage dette. Det er altså snakk om skjegg.no.

Videre fremover

Tenker jeg heller oppretter en egen profil som har navnet Skjegg.no, slik at det blir lettere å forstå. Så spør jeg dere: er det akseptabelt at vi kan holde til i denne tråden? Mainly vil profilen bli brukt til diskusjoner - enten om det går i vår favør, eller barbershops favør. Andre ting vil også være markedsanalyser om produkter, da vi gjerne vil høre hva folket vil ha. Og det er jo akkurat her folket holder til? :)

EDIT: Sender også PM til admins om å få tillatelse eller ikke. :)

Endret av Anaxyd
  • 2 months later...
Skrevet

noen som har prøvd Taylor of Old Bond sitron-lime? :)

Skrevet

Bruker en billig Parker høvel med feather blader.

Proraso barbersåpe og badger silvertip barberkost :)

Kommer _ALDRI_ til å bruke gillette el.no annet multiblad tull igjen :)

Blir innkjøp av ny høvel snart.

-n

• 1 month later...
dansken
Skrevet

Har nå brukt en del timer på å lese meg gjennem samtlige innlegg på de 32 sidene i denne tråden :shocking2:

Har nå lagt inn bestilling på Merkur Progress, 3x10 Feather blader samt en Proraso Styptic Gel. Jeg vet det er "juks" å ikke kjøpe kost og barberkrem i samme slengen, men har akkurat fått Biotherm T-Pur Intensive Purifying Shaving Foam og Biother After Shave Repair fra en annen nettbutikk. Så kan jeg heller oppgradere med kost, ekte barberkrem og en annen after shave når jeg går tom for Biotherm ;)

Gleder meg til å prøve, da jeg har brukt Gillette høvel de siste nesten 20 år og aldri riktig har vært fornøyd med hverken pris eller resultat <_<

• Admins
truhaa
Skrevet

Bare å glede seg da Dansken...

Bestilte dette settet her i går :)

Barbersett - Gull

Så gleder meg jeg også :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Admins
truhaa
Skrevet

Ankommet i dag... og gleder seg til å glatte på kjakane :)

post-3-0-91571400-1311004816_thumb.jpg

post-3-0-14433600-1311004821_thumb.jpg

post-3-0-33794200-1311004826_thumb.jpg

post-3-0-72967900-1311004828_thumb.jpg

Erasmic kremen gleder jeg meg til, har såpe fra de fra før her og den er knallbra, ellers en del nytt som det blir moro å teste, takk til Skjegg.no/Vegard for litt attåt i esken også..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Bjerknez
Skrevet

Ankommet i dag... og gleder seg til å glatte på kjakane default_smile.png

post-3-0-91571400-1311004816_thumb.jpg

post-3-0-14433600-1311004821_thumb.jpg

post-3-0-33794200-1311004826_thumb.jpg

post-3-0-72967900-1311004828_thumb.jpg

Erasmic kremen gleder jeg meg til, har såpe fra de fra før her og den er knallbra, ellers en del nytt som det blir moro å teste, takk til Skjegg.no/Vegard for litt attåt i esken også..

Den høvelen der har jeg faktisk litt delte formeninger om. Den fremstår for å være top of the line hva pris og rykter anngår, men selv så synes jeg 34C er en langt bedre høvel, samt at den koster en brøkdel av prisen.

34C er mye lettere/mindre og er bare rett og slett genialt enkel og effektiv. Tro meg... den justeringsmuligheten på høvelen over kommer du ikke til å røre etter at du har funnet DIN instilling. Dermed så blir den funksjonen litt overflødig etter min mening. Den er også MINST dobbelt så stor som 34C og det er ikke like lett å vinkle den skikkelig.

Er fint å ha den i skapet på utstilling, men personlig bruker jeg KUN 34C og Feather blader. Lettere blir det ikke :)

Hvis noen vil ha høvelen over (Er det Vision den heter?) så send meg PM. Kan få min for halv pris. Den er brukt kun tre ganger.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Skovdahl
Skrevet

Da har jeg plassert første bestilling hos skjegg.no, på Sølv barberingssett. Gleder meg til å prøve, da jeg er plaget med mye sår hud og inngrodde stubber etter Mach 3. Fruen er meeeget skeptisk, siden prisen er såpass høy, men har ikke noe tro på at maskin vil fungere noe bedre.

Ser det er litt delte meninger om høvelen som følger med, så får se hvordan min erfaring blir.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har brukt min Merkur Progress (justerbar) 5-6 ganger nå, og holder meg fortsatt til kun å barbere med-hårs. Dermed får jeg ikke like tett barbering som med Gillette med- og mot-hårsbarbering, men langt tettere enn hvis jeg kun hadde tatt med-hårs med Gilletten. Og så har jeg ikke vært plaget med sår og kuttskader enda. Men jeg kjenner at adamseplet er litt større utfordring med DE høvel frem for med Gillette, så blodstiller'en skal jeg nok få bruk for :P

Det å ha muligheten for å kunne justere seg frem til det som er helt rett for en selv synes jeg er helt perfekt :thumbup: Jeg er klar over at NÅR jeg finner rette innstilling, så kommer den til å bli der til evig tid. Men det er jo ikke sikkert at en høvel med fast hode har akkurat samme avstand mellom hode og barberblad :huh:

Foreløpig angrer jeg ikke et øyeblikk på at jeg har konvertert B)

• Admins
truhaa
Skrevet

Likte vision høvelen veldig godt, har vært innom 2-3 innstillinger og syntes det var ok å justere den litt på runde 2 og 3 når jeg barberte meg her.

Mercur sin 34c er ikke dum den heller, har den også..

Av såpene og barberskummet så var de bra alle sammen, likte vel Erasmic best.. foreløpig :)

-Thomas A Edison

Skrevet

Lurer på å kjøpe meg fattigmannspakka.. oi, jeg mener nybegynner bronse pakka skjegg.no men ser dårlig ut med stativ på dette.

Noen som har godt tips på hvor jeg kan få et bra og billig stativ til kost og høvel?

Skrevet
Lurer på å kjøpe meg fattigmannspakka.. oi, jeg mener nybegynner bronse pakka skjegg.no men ser dårlig ut med stativ på dette.

Noen som har godt tips på hvor jeg kan få et bra og billig stativ til kost og høvel?

x2

Skulle gjerne hatt et combo-stativ ja!

Skrevet

Har lest litt igjennom tråden her og ble fort overbevist til å prøve tradisjonell barbering :) har slitt med en phillips maskin i noen år...

her er hva jeg bestilte fra barbershop:

Fitjar Såpekokeri kjakesmurning (bestilte egentlig miklagard, men den var ikke på lager dagen etter, så prøvde folgefond istedet, fikk med gratisprøver som plaster på såret :))

Parker 91R høvel

Mühle HJM Pure Badger barberkost

men-u Facial Moisturiser Lift

men-u Clay

Fitjar Såpekokeri barbersåpe - Telemark

Derby Extra barberblader 5-pakning

IMG_6640.jpg

Skrevet (endret)

Har du begynnt å claye tryne Petter? :P

Bare vent til han begynner med 2-stegs korrigering :D

-n

Endret av nope-mx5
AndreasLie
Skrevet

Ble nesten litt overrasken år jeg gikk forbi ett parfymeri idag i Bergen som solgte alt av Fitjar produkter, samt koster og høvler. Butikken ligger på andre siden av bryggen, langs med vannet. Var stengt når jeg gikk forbi så får ta en tur innom i morra :)

Skrevet

Ble nesten litt overrasken år jeg gikk forbi ett parfymeri idag i Bergen som solgte alt av Fitjar produkter, samt koster og høvler. Butikken ligger på andre siden av bryggen, langs med vannet. Var stengt når jeg gikk forbi så får ta en tur innom i morra :)

Jaha? Hørtes veldig interessant ut! Hva het sjappa? Og hvor sånn ca lå den? :)

Hadde forøvrig min første blodløse DE-barbering idag :D Og det tok ikke mer enn 15min fra skum til aftershave, så er fornøyd med det.

Skrevet (endret)

Hadde forøvrig min første blodløse DE-barbering idag :D Og det tok ikke mer enn 15min fra skum til aftershave, så er fornøyd med det.

Kvarter på å kutte duna i tryne? Og jeg som synes de minuttene jeg bruker fra før er et slit og ork, får holde meg til det litt til da :P Endret av ugn
Skrevet
Kvarter på å kutte duna i tryne? Og jeg som synes de minuttene jeg bruker fra før er et slit og ork, får holde meg til det litt til da :P

Det var jo en uke med skjegg da, så syns det gikk radig jeg :P

Anbefaler deg å prøve denne typen barbering, er noe heelt annet ift Møch 3..!

AndreasLie
Skrevet

Jaha? Hørtes veldig interessant ut! Hva het sjappa? Og hvor sånn ca lå den? :)

Så når jeg gikk forbi igjen at det ikke var ett parfymeri, men en frisørsalong. Head frisør heter det. Ligger i samme gate som Scandic Strand Hotel.

Skrevet

Frister litt, tenkt på det før men ble aldri noe av.

Får vel prøve meg på en slik pakke fra barbershop.no etterhvert :)

Skrevet

Har du begynnt å claye tryne Petter? :P

må få vekk asfaltrester ;)

Bare vent til han begynner med 2-stegs korrigering :D

-n

morsomt :P

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår