Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Du har vertfall sikret deg de neste hundre årene ;-)

Det har sjappa som har fått Bjerknez som kunde også gjort. :)

Skrevet

Da har jeg tatt deg på ordet og her kommer det ett bilde av skapet mitt på badet samt ett par ting somikke får plass der:

Øverste hylle:

Proraso Barberkrem

Proraso Liquid Aftershave

Parker såpe (i pose)

Crabtree & Eveleyn Nomad barberkrem

Crabtree & Eveleyn Sandalwood Barbersåpe (i den treskåla i midten)

Merkur 34C Høvel

Muhle Barberkost

Parker barbersåpe i glass (øverst)

Gentlemens Black Ice Barberkrem

Mama Bear Chocolate Mousse barbersåpe

Fitjar Extreme Mint Condition barebersåpe

3x Proraso tuber (sån man smører på når man har kuttet seg... husker ikke navnet på disse i farten. Synes ikke på bildet)

Hylle i midten:

Anthony creme (for inngrodd hår)

2x Anthony All Purpose Moisuriser

2x Anthony After Shave Balm

2x Anthony Action Shampoo

Anthony Body Cleansing Gel (Mint)

Anthony Action Face Scrub

Anthony Facial Cleanser

6x10stk. Feather barberblader

Nederste hylle:

Men-u Facial Cleanser

Men-u Body Wash

Men-u Barberkrem

Men-u Shampoo

Redken Shampo

Renati Strong Hold hårvoks

Sasson Clay Voks

2x Baxter Clay Pomade

REF.333 voks

Armani Deo Stick

Armani Parfyme

Bjørn Borg toalettmappe

Merkur Vision stativ m/kost og høvel, samt Muhle såpeskål.

Er vel det jeg kom på i farten :)

Er du fornøyd med Muhle såpeskålen? Passet jo fint til Merkur stativet. ;)

Skrevet

Er du fornøyd med Muhle såpeskålen? Passet jo fint til Merkur stativet. ;)

Ja, den er jeg veldig fornøyd med :)

Men den passer ikke 100% til stativer, da den ikke går nedi fordypningen i stativet som i utgangspunktet er til Merkur skålen, men den passer godt nok samt at jeg synes den ser bedre ut med Muhle koppen.

Den glasskålen er nok litt for liten etter min smak, hvis målene på denne stemmer overens meddet barbershop skriver på siden sin.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Skrevet

Nok en bestilling er gjennomført hos barbershop.no:

1x Men-U Clay

1x Anthony All Purpose Moisturiser (Denne er bare helt rå!!!) (Hvis du lurer på hvorfor det er tomt for denne så har du nå svaret :) )

1x Body Cleansing Gel

2x10 Feather blader

Skrevet

Hehe... Dere kan få sagt det :)

Barbermaskiner får man faktisk kjøpt på kondomeriet og personlig synes jeg en barbermaskin er mer femi enn en skikkelig høvel (tradisjonell så klart) B)

Alt annet en barberkniv er femi. Punktum.

mvh
Torbjørn

Skrevet

Tror overforbruk er ett av stikkordene her..

Hater å gå tom for godsaker jeg vetu :)

Trodde de fleste her inne viste det nå :lol:

Skrevet

Fåes ikke alt dette her i Bjeknez størrelser? :)

Sendte mail til Anthony Logistics her om dagen (på tull) og spurte om jeg kunne få kjøpt en gallon.

Har ikke fått svar merkelig nok... :lol:

• Admins
Skrevet

Holde tråden inne barberingsjanger, dvs ansiktsbarbering..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

stianfuruseth
Skrevet

Er så vidt jeg tørr å skrive her, men jeg barberer(ansiktet) kanskje 1-2 ganger i måneden, og da bruker jeg grønnsåpe eller tøymykner for ull som skum og no gilette høvler jeg kjøpte for 3 år siden sammen med 10 blader jeg enda lever på...jeg bruker forøvrig vann som aftershave..

Skrevet

Er så vidt jeg tørr å skrive her, men jeg barberer(ansiktet) kanskje 1-2 ganger i måneden, og da bruker jeg grønnsåpe eller tøymykner for ull som skum og no gilette høvler jeg kjøpte for 3 år siden sammen med 10 blader jeg enda lever på...jeg bruker forøvrig vann som aftershave..

Den var ny! :lol:

stianfuruseth
Skrevet

Den var ny! :lol:

skulle bare visst hvor universal grønnsåpe er du! Kan brukes til ALT..sånn nesten hvertfall..

Skrevet

Grønnsåpe og tøymykner skal vertfall ikke jeg ha i ansiktet, det er helt sikkert... hehe

Tøymykner brukes til klær, Grønnsåpe til gulv/parkett, bilshampo til bil og barberskum til ansiktet.

Skrevet

Da har jeg lempet inn en ny runde hos Barbershop:

men-u Clay (spent på denne, bruker Renati Strong hold(eller nå hva den vanligte heter) per idag)

Anthony Spot Therapy

Mühle barberskål porselen med sølvkant (klarte SEFF å knuse den jeg hadde)

Crabtree & Evelyn Nomad barberkrem i tube

Skrevet

Da har jeg lempet inn en ny runde hos Barbershop:

men-u Clay (spent på denne, bruker Renati Strong hold(eller nå hva den vanligte heter) per idag)

Anthony Spot Therapy

Mühle barberskål porselen med sølvkant (klarte SEFF å knuse den jeg hadde)

Crabtree & Evelyn Nomad barberkrem i tube

men-u Clay: Ikke testet ennå.

Anthony Spot Teraphy: Denne fungerer helt supert :)

Muhle Barberskål: Flott skål med akkurat passe størrelse. Kunne dog tenkt meg den med hank på siden, men denne ser ikke like bra ut.

Crabtree Nomad på tube: Denne er helt grei. Lukter litt kjedelig. Lett og skumme opp og jobbe med.

men-u Clay har fått mye god omtale, men desverre så har jeg ikke testet den ennå, da jeg har forelsket meg i en annen voks. Nemmelig denne: http://strawberrynet.com/haircare/joico/erratic-molding-clay/93864/#DETAIL

Renati Strong Hold liker jeg også veldig godt.

Jeg ville dog valgt Proraso på tube fremfor Crabtree. Ikke for at Crabtree er dårlig men fordi Proraso er mye friskere samt like lett/lettere og skumme opp. Den er også mye rimeligere.

Men det er jo smak og behag :)

Skrevet

Ser ut som men-u sin clay er godt anbefalt! Så er spent på om denne klarer å gi enda mer hold enn Renati.

Spot Therapy MÅTTE jeg bare ha, i tilefelle det skjer noe utbrudd! :)

Barberskåla er utrolig fin, synd jeg klarte å knuse den i vasken.. Så derfor blir det en til!

Har Proraso sin og tenkte å teste ut Crabtree. Håper den er ganske så grei da! :)

Skrevet

Ser ut som men-u sin clay er godt anbefalt! Så er spent på om denne klarer å gi enda mer hold enn Renati.

Spot Therapy MÅTTE jeg bare ha, i tilefelle det skjer noe utbrudd! :)

Barberskåla er utrolig fin, synd jeg klarte å knuse den i vasken.. Så derfor blir det en til!

Har Proraso sin og tenkte å teste ut Crabtree. Håper den er ganske så grei da! :)

Crabtree er på ingen måte en dårlig krem, men jeg synes lukten er litt gammeldags og kjedelig. Da lukter Sandalwood bedre, men heller ikke denne lukter himmelsk.

Min favoritt så langt avhengig av dagshumøret er: Gentlemens Raffinery Black Ice, Proraso, Fitjar Extreme Mint Condition og Mama Bear Chocolate Mousse :)

• Forhandlere
Swissvax / Dag
Skrevet

Jeg innser at jeg må handle litt, må bli slutt på å rive ut håra i fjeset med Gillette når jeg en gang innimellom finner ut at jeg skal rake kinna... Jeg begynte å lese litt her, men orker ikke skumme gjennom alt, derfor så er det fint om noen som har greie på det (Bjerknez? :) ) setter opp et forslag på komplett pakke med staiv, skål etc. Thanks and spanks :)

www.swissvax.no

Skrevet

Jeg innser at jeg må handle litt, må bli slutt på å rive ut håra i fjeset med Gillette når jeg en gang innimellom finner ut at jeg skal rake kinna... Jeg begynte å lese litt her, men orker ikke skumme gjennom alt, derfor så er det fint om noen som har greie på det (Bjerknez? :) ) setter opp et forslag på komplett pakke med staiv, skål etc. Thanks and spanks :)

Jeg går ut fra at barbershop snart får fyllt opp nettbutikken igjen, så da annbefaler jeg deg følgende:

Muhle Stativ

Merkur 34C HD

Barberkoster er det mange å velge blandt og det er ikke sikkert DU er den som liker en dyr silver tip fremfor en svinebust. Kommer litt ann på hvor mye penger du vil legge i en kost. Personlig har jeg Merkur Vision Silver Tip og digger denne. Men husk at denne mest sannsynlig ikke passer til stativet jeg har linket til over. Da må du evt. gå for en av de andre barberkostene med kort skaft.

Feather Barberblader er ett must. Ingen over, ingen ved siden.

Det følger med skål til stativet jeg linket til, så dette trenger du ikke.

Barberkremer er det også ett hav og velge blandt, men man tar aldri feil ved å velge Proraso :)

Proraso After Shave Creme

Det er vel i utgangspunktet det du trenger til å begynne med...

Skal du ha high end hudpleie hva aftershave/fuktighetskrem etc. anngår så er Anthony Logistics og Anthony Action ett godt valg

Hvis du kommer med ett ønske om hva slags lukter du liker samt friskhet etc. så kan jeg sette opp en mer passende pakke til deg...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår