Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Bilde av samlingen jeg har kjøpt fra barbershop og andre steder kan jeg legge ut senere i dag når jeg kommer hjem .... B)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Skrevet

Hmm, ser de har produkter fra Fitjar Såpekokeri på barbershop.no siden, det frister litt å prøve pga lokal-patriotisme, det er vel maks 25min kjøretur til "fabrikken" (er i nabo-kommunen). Kanskje jeg rett og slett skal ta meg en kjøretur ut dit, rett til kilden :D

http://www.barbersho...rkrem-skal.html

Fitjar er gode såper/kremer og vil du ha en som virkelig river i kjakan så kjøper du Extreme Mint Condition. Har denne selv og den er bare helt rå! Man kjenner en skikkelig isende følelse og den er faktisk så fremtredende at man nesten mister følelsen... hehe.

Tror dette er noe av det sterkeste man får tak i hvis man liker friskhet og at det river litt i kjakan. Våkner du ikke av denne, så våkner du aldri for å si det sån :)

Liker du litt mildere varianter, så kan jeg anbefale Gentlemens Rafinery Black Ice. Lukter deilig lakris!

Skrevet
MINT EXTREME barbersåpe er en del av konseptet Special Request, et resultat av at kresne norske barberentusiaster fikk komme med sine ønsker om duftvarianter. MINT EXTREME - Barbering som ekstremsport: er du klar for en sterk opplevelse? Syns du Mint Condition og Cool Mint høres for tamt ut? Dette er barbersåpenes "Bad Boy". Come on. Make my day.

NY resept, nå med enda rikere såpeskum, og uten palmeolje. Den er beriket med avokadoolje, glyserin og allantoin for ekstra glatt barbering. Den inneholder også eteriske oljer som dufter godt og gjør godt for huden.

Haha, jeg tviler ikke på omtalen din bjerknez, etter å ha sett hva som står på hjemmesiden deres :D Kanskje jeg må ta en tur ut og be om en special request, jeg fant ingen produkter med carnauba tilsatt, og det bør man jo ha :P hehehe

Skrevet

Kan ikke du ta bilde av hele samlinga de Bjerkenez?

Da har jeg tatt deg på ordet og her kommer det ett bilde av skapet mitt på badet samt ett par ting somikke får plass der:

Øverste hylle:

Proraso Barberkrem

Proraso Liquid Aftershave

Parker såpe (i pose)

Crabtree & Eveleyn Nomad barberkrem

Crabtree & Eveleyn Sandalwood Barbersåpe (i den treskåla i midten)

Merkur 34C Høvel

Muhle Barberkost

Parker barbersåpe i glass (øverst)

Gentlemens Black Ice Barberkrem

Mama Bear Chocolate Mousse barbersåpe

Fitjar Extreme Mint Condition barebersåpe

3x Proraso tuber (sån man smører på når man har kuttet seg... husker ikke navnet på disse i farten. Synes ikke på bildet)

Hylle i midten:

Anthony creme (for inngrodd hår)

2x Anthony All Purpose Moisuriser

2x Anthony After Shave Balm

2x Anthony Action Shampoo

Anthony Body Cleansing Gel (Mint)

Anthony Action Face Scrub

Anthony Facial Cleanser

6x10stk. Feather barberblader

Nederste hylle:

Men-u Facial Cleanser

Men-u Body Wash

Men-u Barberkrem

Men-u Shampoo

Redken Shampo

Renati Strong Hold hårvoks

Sasson Clay Voks

2x Baxter Clay Pomade

REF.333 voks

Armani Deo Stick

Armani Parfyme

Bjørn Borg toalettmappe

Merkur Vision stativ m/kost og høvel, samt Muhle såpeskål.

Er vel det jeg kom på i farten :)

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
Skrevet

Åjo!

Alt en barnerumpe som meg trenger B) :

60051_482416396272_579821272_6923860_3081427_n.jpg

En slik maskin kommer nok ikke inn i mitt hus :)

Har prøvd mange slike maskiner og ingen av dem har tilfredstillt meg... hehe

Men det er enklere med maskin da... hvis man ikke krever 100% resultat...

Skrevet

Det er fordi du kjøper maskinene på feil sted Ove... Maskiner som tilfredsstiller kjøper man på kondomeriet eller liknende!

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Det er fordi du kjøper maskinene på feil sted Ove... Maskiner som tilfredsstiller kjøper man på kondomeriet eller liknende!

LOOOOL :lol:

Skrevet

Hehe... Dere kan få sagt det :)

Barbermaskiner får man faktisk kjøpt på kondomeriet og personlig synes jeg en barbermaskin er mer femi enn en skikkelig høvel (tradisjonell så klart) B)

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet (endret)

personlig synes jeg en barbermaskin er mer femi enn en skikkelig høvel (tradisjonell så klart) B)

Når man ender opp med en sånn haug med produkter som du har gjort så er det ikke mer femi å bruke maskin..

Endret av Bernhard
Skrevet

Rolig no.... :)

Ikke noe lugging, biting eller kloring i denne tråden.

Her handler det om å barbere seg og det som eventuelt kan brukes til dette formålet...samt hvilke metoder som er velegnet.

Skrevet

Barbermaskin kontra høvel isolert sett så mener jeg en maskin er mer femi.

Hvor mye produkter man har er ikke ensbetydende hvor stor/liten tiss man har.

Liker å vedlikeholde utseendet selv om man begynner å dra på årene. Å være gammel mann er ikke ensbetydende med hullete gensere og pipetobakk i ørene. :)

Skrevet

Er enig i at maskin er mer "femi" enn høvel.. Men ser ikke på maskin som femi i det heletatt :P Å pleie på utseende er ikke feil, men jeg orker ikke stå foran speilet om mårran for å barbere meg med høvel. Feier over med maskinen og får et bra resultat (jeg har ikke så jævlig skjeggvekst).

Maskinen min vibrerer som noe annet rart noe når man tar på full pupp, så det kan tenkes at den er kjøpt ett annet sted :lol:

Skrevet

Er enig i at maskin er mer "femi" enn høvel.. Men ser ikke på maskin som femi i det heletatt :P Å pleie på utseende er ikke feil, men jeg orker ikke stå foran speilet om mårran for å barbere meg med høvel. Feier over med maskinen og får et bra resultat (jeg har ikke så jævlig skjeggvekst).

Maskinen min vibrerer som noe annet rart noe når man tar på full pupp, så det kan tenkes at den er kjøpt ett annet sted :lol:

Har full forståelse av at noen velger å bruke maskin...

Jeg sier bare at det ikke er helt meg...

Har prøvd en del maskiner opp igjennom, og har vel ikke blitt tilfredstilt (ikke sexuelt) av noen av dem.

Prøvde også en Braun i militæret, men denne klarte ikke å stusse skjeggveksten bra nok til at jeg gikk gjennom "kontrollen"... hehe.

Men hvis ikke man ønsker å bli 100& glattbarbert og man ikke vil sette av 10-20min. til barberingen så er det ett godt argument å kjøpe en maskin.

Skrevet

Maskin er balle, blir aldri bra. Lugger gjør det og. Høvel er best, blir nok en slik "oldskool"-høvel på meg i vinter og. Må jo prøve. :)

Var på Samvirkelags-museet i helgen (i forbindelse med en konfirmasjon som holdt til i underetasjen der) i Bærums-området, der lå det faktisk slike høvler fra tidligere i 1900-tallet. :P

Morsom butikk. :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår