Gå til innhold

Recommended Posts

• Forhandlere
Swissvax / Dag
Skrevet (endret)

Takker og bukker Ove - da blir det shoping så snart det er høvler på lager igjen :)

Ang dufter så skal jeg titte litt innom mulighetene - men litt friske saker er vel aldri dumt..

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Skrevet

Takker og bukker Ove - da blir det shoping så snart det er høvler på lager igjen :)

Ang dufter så skal jeg titte litt innom mulighetene - men litt friske saker er vel aldri dumt..

Liker du VELDIG friske saker, så annbefaler jeg deg Fitjar Extreme Mint Condition barbersåpe.

Denne er så frisk at den river skikkelig i kjakan. Kan nesten sammenlignes med å legge en Fishermans Friend på tunga :)

Men Proraso er passe frisk så dette er også ett godt valg :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Skrevet (endret)

Vil forresten anbefale deg( som ett GODT alternativ)

Parker 91R høvel (litt lengre skaft enn Mercur 34C) http://www.barbershop.no/barberutstyr/tradisjonell-barberhovel/parker-91r-tradisjonell-barberhovel.html

Muhle Pure Badger Kost i Nikkel http://www.barbershop.no/barberutstyr/barberkost/muhle-pure-badger-barberkost-nikkel.html En tung og solid barberkost, lett å koste opp skum med.

Blader bør du prøve deg litt frem med, personlig merker jeg liten eller ingen forskjell på Mercur og Feather.

Når det gjelder barberkrem er Proraso sin kjempe digg.

Samme gjelder deres aftershave.

Endret av Vegamannen
AndreasLie
Skrevet

Hvis du vil ha noe som er enkelt og fungerer veldig bra så kjøp ett Men-u sett. Det lærte jeg meg å barbere meg med. Super enkelt å få til bra skum og du får ett friskt skum. Det er også veldig drøye produkter og du trenger ikke skål for å skumme opp. Det gjør du fint i hånda.

Uansett så trenger du

Høvel

Kost

Blader

Ansiktsvask

Aftershave lotion

Kopp og stativ er ikke ett must da det er mye annet som funker.

Her finnes det nok like mange preferanser som det finnes brukere :)

Skrevet

De fleste såper/kremer er veldig gode og jeg tipper det er duften som til syvende å sist er mest ulik, samt prisen så klart.

Her kan man få produkter til flere tusen kroner og helt ned til startsettet til 600,-

Begge deler fungerer og det går vel mest på hva man vil ha og bruke av penger.

ClearCoatChristR
Skrevet

Når det kommer til rens, fuktighetskrem, og ansiktsvask er det bare et merke som duger, og det er Shiseido.

Bioterm Homme sin T-Pur Intense Matifying Lotion er helt konge.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Når det kommer til rens, fuktighetskrem, og ansiktsvask er det bare et merke som duger, og det er Shiseido.

Bioterm Homme sin T-Pur Intense Matifying Lotion er helt konge.

Er det den røde flaska pus?

Skrevet

Jeg innser at jeg må handle litt, må bli slutt på å rive ut håra i fjeset med Gillette når jeg en gang innimellom finner ut at jeg skal rake kinna... Jeg begynte å lese litt her, men orker ikke skumme gjennom alt, derfor så er det fint om noen som har greie på det (Bjerknez? :) ) setter opp et forslag på komplett pakke med staiv, skål etc. Thanks and spanks :)

Kan anbefale deg en høvel: Merkur Futur, denne er justerbar, svært god byggkvalitet, ser meget lekker ut i "polert" utførelse. (er lagervare hos barbershop).

Det fine med justerbare høvler er man i større grad kan tilpasse høvelen til hudtype, skjeggvekst osv..

ClearCoatChristR
Skrevet

Er det den røde flaska pus?

De er hvite! Ser ut som en iPod lissom.

AndreasLie
Skrevet

Kan anbefale deg en høvel: Merkur Futur, denne er justerbar, svært god byggkvalitet, ser meget lekker ut i "polert" utførelse. (er lagervare hos barbershop).

Det fine med justerbare høvler er man i større grad kan tilpasse høvelen til hudtype, skjeggvekst osv..

Enig med den, Futur er en god høvel.

• Admins
Skrevet

Grøss....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet (endret)

Vil bare nevne at Merkur 34C HD - Merkur Futur Matt Chrome og Merkur 38C nå på lager hos barbershop :)

Lønner seg nok å være raskt ute...

Endret av Bjerknez

Skrevet

Kjøpte litt små snax i går

Men-U Clay

Men-U Facial Wash

Anthony Glycolic Facial Cleanser(fikk denne med)

Men-U Ultimate Shave/Facial set (Den fikk man med hvis man kjøpte Men-U clay)

ser foressten at Men-U sin shaving cream inneholder Silikon? Er dette bra da?

Skrevet

Jeg synes men-u produktene er veldig bra og jeg har dem alle...

Det eneste jeg har å utsette på en av disse produktene er fuktighetskremen og dusjsåpen. Ikke noe galt med dem isolert sett, men har man prøvd litt mer eksklusive produkter som Anthony etc. så føles men-u kremen veldig lett og "enkel" i forhold... Dusjsåpen er også helt OK men her finnes det også mye som er bedre. Feks. Anthony dusjsåpen med mint.

Men i forhold til pris så er men-u bra saker synes jeg, og disse har jeg med meg på reise da flaskene er såpass små.

Jeg synes barberingskremen til men'u fungerer utrolig bra og er veldig lett og skumme opp.

AndreasLie
Skrevet

I barberkremen så er den der vel kun for å minske friksjonen. Jeg har i hvertfall aldri hatt noe problemer med denne barberkremen og er på min andre flaske nå. Er jo ikke sånn at den fuger ansiktet :P

Skrevet

hehe.. Nei, sant det.. Jeg bare lurte jeg da..

Tror Menu produktene mine dukker opp i morgen :-)

Skrevet

Finnes det høvler som kan justeres for 3-dagers skjegg, eller må jeg bite i det sure eplet og kjøpe maskin til dette formålet?

AndreasLie
Skrevet

Kommer jo litt an på hvor langt sjegg du får på 3 dager da. Mener du å ta det helt bort eller bare korte det ned? Å ta det helt bort er ikke noe problem med en vanlig høvel. Bare myk sjegget godt opp med skum.

Skrevet

Kommer jo litt an på hvor langt sjegg du får på 3 dager da. Mener du å ta det helt bort eller bare korte det ned? Å ta det helt bort er ikke noe problem med en vanlig høvel. Bare myk sjegget godt opp med skum.

Jeg ønsker å korte det ned.

Jeg har en DE-høvel som jeg bruker til å fjerne skjegget der jeg ikke ønsker skjeggvekst, men jeg kunne tenkt meg en høvel som lar det være igjen 3-4mm for å få "3-dagers look".

AndreasLie
Skrevet

Da er det nok best med en elektrisk sjegg trimmer

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår