Gå til innhold

Worklog: Audi A5 3.0 TDI quattro S-line


skoTner

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard
  • Svar 442
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • skoTner

    103

  • Bernhard

    47

  • Ole Gunnar

    34

  • Scandicshine.no

    29

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Strøkent Andreas.. Hvor mye måtte du gi?

For pærene? Dem kosta ca. $20 USD pr. stk. Er jo ingenting... ser dem har lignende her også:

http://superlumination.com/headlights.htm

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Er vel så en undrer hvorfor de ikke leverer bilen med det fra fabrikk, ser unektelig mye bedre ut...

Det lyser enda mye dårligere enn vanlig pærer, men det kommer seg nok etterhvert. Nå er ikke lysstyrken i tåkelysene så farlig med, da det ikke er mange som bruker de til å lyse opp veien midt på natta :P. Men å ha det i kjørelys osv. er enda bare for show.

Utenom de spesial led lyktene som er, men de er enda svindyre. Er ikke mange år siden Xenon var svindyrt, og nå får man det slengt etter seg, får jo komplette kit for etter montering ned i 400-600kr.

Så LED kommer nok for fult snart når teknologien blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, var en pen liten mod. Løfter bilen enda et hakk. :)

Ørjan fører vel Höen tror jeg?

Det gjør han, god service og gode produkter.

Andreas: Slipper man problemet at bilen tror det har gått en pære med disse led pæren?

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du si at fargetemperaturen er sammenlignet med Hoen Xenonmatch ?

Det som er fint med disse er at det også er LED i kjørelysene mine (A5-stripa). Så dem matcher kjørelysene veldig bra. Fargetempen er en del kaldere enn hva Höen er fordi dette er LED og man kommer aldri bort fra at det faktisk er en glødetråd i Höen-pærene (uten å gå Ørjan i næringen).

En annen fordel med LED er varmen dem avgir. Dette er nemlig null... Som dere vet er reflektorer i disse lampene av plastik. Med tiden vil varmen fra en tradisjonell pære gjøre at reflektoren mister sin effekt, men med LED er den like nye og skinnende til en hver tid.

Andreas: Slipper man problemet at bilen tror det har gått en pære med disse led pæren?

I utgangspunktet ikke. MOST-systemet i A5 er jo også slik at den kutter all strøm til tåkelysene hvis den tror pærene er gått. Så det er ikke bare at man får en feilmeldingen, men dem vil faktisk ikke lyse. Men dette løser man ved å sette på riktig motstand på selve pæra. Da blir strømforbruket lik en vanlig pære og bilen tror alt er i orden (noe det er da).

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ikke. MOST-systemet i A5 er jo også slik at den kutter all strøm til tåkelysene hvis den tror pærene er gått. Så det er ikke bare at man får en feilmeldingen, men dem vil faktisk ikke lyse. Men dette løser man ved å sette på riktig motstand på selve pæra. Da blir strømforbruket lik en vanlig pære og bilen tror alt er i orden (noe det er da).

Har du bilde av hvordan du monterte motstanden?

Kjøpte engang et sånn morstandsett, men da måtte jeg kutte i noen orginale ledninger. Noe jeg ikke er lysten på.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilde av hvordan du monterte motstanden?

Har ikke satt i motstand enda :P Men skal selvfølgelig ta noen bilder når jeg gjør det... går fint å sette på den uten å modifisere det originale. Som deg så liker ikke jeg heller å kutte i det som er der fra før. Må inn til tigerstaden for å plukke opp motstander først...

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første "vask" i dag og da kom sannheten frem... Møller sa dem uheldigvis hadde klargjort bilen, men det har dem altså ikke. Etter innsåping og avspyling satt nesten all skitten igjen på bilen. Denne bilen har ikke engang hørt om forsegling eller voks. Så her må det nok en skikkelig jobb til ja (men det kommer jo). Så den skal få lov å hvile litt til behandling er tatt.

Tok noen bilder før vask... var ikke nødvendig å ta noen etter. Så nesten like ille ut. heheh... Testet Chemical Guys Wheel & Rim Cleaner på hjula som jeg låner av Møller Bil (låner hjulene altså). Blandeforhold 1/4 og helt konge! Vært borti bedre produkter, men grei nok.

Edit: Skriveleif (igjen)

post-528-1233088250_thumb.jpg

post-528-1233088275_thumb.jpg

post-528-1233088290_thumb.jpg

post-528-1233088302_thumb.jpg

post-528-1233088308_thumb.jpg

post-528-1233088314_thumb.jpg

Endret av skoTner

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar Møller inn Chemical Guys nå?

Nei nei, jeg som skriver misforstående. Det er hjulene har jeg lånt av Møller (i påvente av bestilte 18" vinter). Chemical Guys'en er min og kjøpt av Pirex @ scandicshine.no.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit gjort av Møller å låne deg Chemical Guys sin felgrens da :P

Men nok engang Skotner, syk bil...

Kanke noe for at jeg skriver som ei ku da! hehe

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Skotner skal selvfølgelig få Chemical Guys inn på møller :D

Haha, det kan du tro... Møller ansatte sverger til Autoglym..

Kjenner flere ansatte her i Moss(b.l.a. han som vant Chemical Guys pakka di på Festningstreffet) og de hevder hardnakket at Autoglym er det eneste som duger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...