Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Siden jeg sitter med kameraet og venter på at det skal laste over noen bilder så kan jeg jo skrive kort hva jeg har.

Er den fornøyde eier av et Nikon D200 hus, som jeg kjøpte brukt for en slikk og ingenting, har diverse linser, en fast 30mm 1.8 i DX format, en 50-200 4.5-5.6 kit sak fra gammelt av, en 35-80 1.4-5.6 også kit linse fra gammelt av, en 28 3.5 samt en 55 2.8 micro nikkor. De fire siste er fullformat linser, de to siste manuell fokus, men egentlig ganske gode. De er begge kjøp av min far en gang før jeg var født.......

Synes det er utrolig kjekt med kamera, har vært på noen mc-løp og det å kunne ta seriebilder gjennom en sving er utrolig kult. Nye kameraer er nok bedre enn den gamle D200, men det brur jeg meg fint lite om.

Tar egentlig alt for lite bilder, blir mest på ferier og slikt.

Har faktisk lekt litt med tanken på og kjøpe meg et brukt analogt speilreflekskamera jeg da for de "kunstneriske" bildene :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Skrevet

Vet ikke om det gjelder dere, men kom 3 firmwareoppdateringer til Nikon 1 zoom objektiver.

An issue that sometimes caused the aperture value recorded in image data to differ from the actual aperture value at which the image was shot has been resolved.

An issue that in some rare cases caused images to be blurred when shot immediately after the camera was shaken or moved quickly has been resolved.

1 Nikkor VR 10-30mm f/3.5-5.6 L firmware 1.02 upgrade

1 Nikkor VR 30-110mm f/3.8-5.6 L firmware 1.02 upgrade

1 Nikkor VR 10-100mm f/4.5-5.6 PD Zoom L firmware 1.01 upgrade

Skrevet

Nikon D7000 på vei i posten :) Blir gøy å putte Tokina 11-16 f2,8 på denne B)

Har hørt at den linsa skal være helt rå, en av de jeg vurderer til mitt D300S!

Har akkurat anskaffet meg en D300S. Veldig godt fornøyd så langt, men jeses for innstillinger det er å sette seg inn i!

Skrevet

Nytt idag: Sony Handycam HDR-CX160E.

Tipper dette skal holde i søkk og kav til filming av junior, når han melder ankomst!

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Skrevet (endret)

Jeg har Tokina 11-16 f2.8 DX. Jeg synes den er skarp og har lite forvrengning. Kvaliteten virker også bra. Men jeg har fått problem med at den fokuserer for langt fra meg. Fokuserer jeg på 1m blir bildet skarpt på rundt 1.5m. Linsen er til reparasjon nå. Den er kjøpt hos Japanphoto og de har vært veldig hjelpsomme så langt.

En liten oppdatering på 11-16 f2.8 DX. Linsa ble sendt til reparasjon én gang. De fant ut at bryteren til å skifte mellom manuell og autofokus så litt sliten ut, så de byttet den. Da linsa kom tilbake til butikken sjekket ekspeditøren og jeg at alt var i orden. det var det ikke. Den fokuserte fortsatt feil. Så den ble sendt inn for reparasjon nummer to. I går ringte jeg Japanphoto for å høre hvor det ble av linsa, siden det var seks uker siden jeg leverte den inn for andre gang. Det kunne ikke Japanphoto svare på i går kveld, men de lovte å sjekke det opp i dag og ta kontakt. På formiddagen ringer Japanphoto og forteller at linsa ligger på verkstedet til Tokina fortsatt. Og så kommer det morsomme. Japanphoto syntes det var drøyt at ikke Tokina hadde klart å fikse linsa etter seks uker på andre forsøk, så Japanphoto hadde bestemt seg for å gi meg en ny linse i stedet for den gamle. Så i morgen skal jeg til Japanphoto og plukke opp en splitter ny Tokina 11-16 f2.8 DX!

Creds til Japanphoto fra meg!

Endret av obimann
  • DCN Poeng 1
bilmagikeren
Skrevet

Det var servicen sin det!:)

maarten: 300s er jo kjempefint kamera! har selv Cannon 450 med 18-55 og 70-300. Hadde planer om å bytte til 300s, men har blitt med tanken foreløpelig.Uansett skikkelig saker, godt grep også:) Lucky bastard:)

Min bilpleielogg

Bilmagikeren 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

Swissvax certified detailer

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

Skrevet

Det kaller man service :) Fin start på helga det og ikke minst en liten (førjulsgave)? hehe

Reidar
Skrevet

Det var meget bra service :thumbup:

Håper den nye fungerer som den skal da.

Jeg har enda ikke fått tid til å teste min ordentlig, så gleder meg til å få tatt den med ut snart :)

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

Skrevet

Da kan jeg legge til følgende to herligheter i objektivsamlingen:

Canon EF 85mm f/1.2L II USM

post-90-0-67917700-1322849987_thumb.jpg

70-200mm f/2.8 II USM IS

post-90-0-81525000-1322849996_thumb.jpg

Skrevet (endret)

Det var meget bra service :thumbup:

Håper den nye fungerer som den skal da.

Jeg har enda ikke fått tid til å teste min ordentlig, så gleder meg til å få tatt den med ut snart :)

Problemet er at litt testing viser at den nye linsa fokuserer like gæli som den gamle. :unsure: Så jeg har dobbeltsjekket fokus med de andre linsene mine, og de virker helt som de skal. Så nå skjønner jeg ingenting. :blink: Har jeg fått to linser som har samme feil, eller er det noe jeg (og de i butikken gjør feil)? Før jeg sendte den gamle linsa til reparasjon testet jeg den på to andre D7000, og det var samme problem der, så jeg tviler på at det er noe feil med huset mitt.

Jævlig ergelig, siden linsa er knallbra bortsett fra fokusproblemet. Har tatt en del bilder med manuell fokus, og de blir skarpe og fine. Linsa virker solid også, så det er egentlig ikke noen andre alternativer som frister.

Får ta turen til butikken igjen ...

Endret av obimann
Skrevet

Det er ofte slike feil med 3 parts utstyr... dessverre! Lest flere tester hvor 3-4 vare fungerer som den skal. Du er nok ikke alene.

Skrevet

Får du ikke justert inn linsa nok på kameraet, obimann? I så fall er det bare å bytte den igjen. Ta med huset og prøv linsa før du tar den nye med hjem. Hvis alle bak- eller framfokuserer så må du evt la huset ligge igjen slik at objektivet kan bli kalibrert sammen med det.

Skrevet

Sliter litt med 3dje parts objektiver selv. Har to Tamronobjektiver til D40Xen min. Hvis jeg tar max zoom på begge så låser de seg på fokuseringen. Da må jeg slå av kameraet, zoome ut og slå på igjen før den foruserer igjen. Dette skjer både på 10-24 vidvinkelen og 70-300en...

Mine BMWer

Instagram: 

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Skrevet

Får du ikke justert inn linsa nok på kameraet, obimann? I så fall er det bare å bytte den igjen. Ta med huset og prøv linsa før du tar den nye med hjem. Hvis alle bak- eller framfokuserer så må du evt la huset ligge igjen slik at objektivet kan bli kalibrert sammen med det.

Fokus er så mye feil at det ikke monner med justering i kameraet. Når jeg tenker meg om, så hadde den gamle linsa samme problem også på et D70s som jeg testa, så jeg har mer eller mindre konkludert med at det er feil også på den nye linsa. Tar den med til Japanphoto og hører om de har flere eksemplarer inne. Hvis ikke tror jeg at jeg får spørre om å få pengene tilbake mens jeg tenker på hva jeg skal gjøre.

Veldig synd, for linsa er knivskarp når bare fokuseringa blir riktig.

Skrevet

Objektiv ;) (Ikke linse). Men håper det ordner seg og at du kan få et godkjent eksemplar.

Skrevet

Objektiv ;) (Ikke linse). Men håper det ordner seg og at du kan få et godkjent eksemplar.

Jeg bruker linse og objektiv om hverandre jeg. Og kommer sannsynligvis til å fortsette med det. Håper ikke det ødelegger dagen din. :)

bilmagikeren
Skrevet

Bjerknez: Det er jo råe objektiv det der!:) Har sett mye på den 70-200 og det er ikke feil for å si det sånn:)

Min bilpleielogg

Bilmagikeren 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

Swissvax certified detailer

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

Skrevet

Jeg bruker linse og objektiv om hverandre jeg. Og kommer sannsynligvis til å fortsette med det. Håper ikke det ødelegger dagen din. :)

Hehe... nå ble hele jula ødelagt :ph34r:

Skrevet

Bjerknez: Det er jo råe objektiv det der! :) Har sett mye på den 70-200 og det er ikke feil for å si det sånn:)

Den 70-200 med IS er rett og slett helt rå!

Kan lett ta bilder ned i 1/30 lukkertid med full tele (200mm) uten at det blir bevegelsesuskarphet. Det koster, men det er verdt hver krone, for den bildestabilisatoren er det råeste jeg har testet :)

Skrevet

Ja grattis bjerknez med 2 vakre objektiver :) Som tidligere nevnt handla jeg selv uten IS, men bildekvaliteten er fantastisk på objektivene. 85mm var en skikkelig klomp i forhold til huset, men ryktene sier at den er knivskarp og vakker. Det er vel sant?

Skrevet

Kjøpte Canon eos 600d med litt tilbehør forrige uke. Foreløpig med standard objekt, men blir forhåpentligvis nytt i løpet av desember

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår