truhaa

Swissvax Master m/Concorso

23 innlegg i emnet

Dette er mitt førsteintrykk av hva jeg testet, da det aller meste her var første møtet jeg har hatt med noe av dette fra Swissvax, og det som irriterer mest akkurat nå er at jeg IKKE har kjøpt dette her før, uansett er det bedre sent en aldri som gjelder, og hadde noen stukket en mikrofon i fjeset på meg i går eller i dag og spurt "hva føler du nå" hadde vel svaret blir noe ala "kan vi ikke bare gi hverandre en klem da" for jeg var både synlig og usynlig glad etter at jeg var ferdig med bilen, og var vel både en, to og tre kanskje fire ganger ute i garasjen og "bare titta" etter at jeg var ferdig, samt at jeg kan vel med hånden på hjertet si at JA det var det siste jeg tenkte på også før jeg sovnet i går, sykt? sikkert...... men WHO CARES!!!! bilen er over tirilltoppen blank nå og det er DET som betyr noe.. i allefall for meg..

Vel Dagen var kommet og bilen stod i garasjen nyvasket og klar for en runde med Swissvax. Før voksingen skulle til var bilen vasket og dullet med, da også med Swissvax produkter som var med i Master baggen.

IMG_4305Large.jpg

Første som var i ilden var da Felgrensen til Swissvax (wheel) tynnet denne ut 1 del Wheel og 2 deler vann. Den funka greit personlig mener jeg den ikke er i nærheten av feks P21s wheel gel, ikke skummer den når den blir "børstet" på felgen, men den fjernet det meste av møkk. Mulig jeg skulle ha benyttet 2 delere Wheel og 1 del vann på denne da felgene var bra møkkete, uansett ble de såpass rene at noe møkk på Water Magneten ble det ikke. Lukten av denne er som med ABSOLUT alt i dette settet himmelsk..

(så var det vanlig prosess med prickbort, foamcanon, Duragloss RV wash, Snowfoam for å gjøre bilen klar til vask)

VASK

Vel som dere ser av overnente kombo var det ikke noe voldsomt med LSP igjen på lakken etter den runden, så den sedvanlige gliden som er på lakken på bilen var borte. Det var nok en faktor det, for jeg følte at Swissvax Car bath manglet litt glid med anbefalt mengde i bøtta, tok derfor oppi en kork til og VOILA, så mye bedre. Vasket bilen med Sheepskin mitt fra Mothers (pudelen var til vask) og prosessen ble da som sagt bra etter at jeg hadde i "litt" ekstra såpe. Om bilen er nyvokset er det ikke noe problem å benytte det Swissvax sier, da har du voksen på bilene som hjelper deg også med glid. Sum var bra, ikke den mest skummened såpa jeg har vært borti, men mer en nok..

CLAY

Bilen ble så "løvblåst" og tørket over med Guzzler før jeg blandet 1 liter vann og 3 korker No Rinse (luka vann) og skar av en bit av Swissvax paint rubber sett blå (clay) knadde den, flatet den ut og clayet bilen, den gjorde susen den, EVOn blir såpass passet på at det ikke sitter mye dritt på lakken, samt at den ble avfettet med Prickbort gjorde Claying til en enkel jobb, så en og annen nupp ble fjernet og alt ble som glass igjen..

Uansett ble bilen veldig ren, og jeg syntes også den var bra blank etter den såpevasken/clay, men det var INGENTING i mot hva jeg hadde i vente.

LAKKRENS

Vel nå var tiden inne for lakkrens, planen var jo Swissvax sin Cleaner Fluid en pad og fjerning av denne med de medfølgende frotehåndklene som er i baggen, vel OK.....

pnkt 1. De håndklene MÅ du vaske før bruk, ellers blir det bare smøring av Cleaner Fluiden på lakken og du kan gni til dagen etter..

pnkt 2. Ja, Swissvax Cleaner Fluid er oljete og litt vrien å fjerne fra lakken igjen

pnkt 3. Riper tok ikke Cleaner Fluid noe voldsomt av, ikke de små heller

Så jeg måtte da bytte over til en annen kombo (Scholl A15/Scholl Finising pad/DA maskin) for å fjerne noen av de ripene som var kommet på bilen (både vaskeriper/bruksriper/clayriper) Lakken på EVOn er B-L-Ø-T, så det meste lager merker i denne lakken, fordelen igjen er at det tar lite tid å korrigere det, og DA maskin har ikke noe problem med å ta det aller aller meste som var.

Hadde også Swissvax Cleaner Fluid Medium tilgjengelig, men måtte ta noe jeg følte var kjapper akkurat nå.

PS: Scholl comboen var også kanon, på/av som en lek og den fjerner små til moderate riper

VOKS

Vel det er vel det sykeste jeg har vært borti, og jeg stod å tenket at det ikke var noe rart at noen kjøpte voks fra Swissvax til 18.000,- også, for denne her til 1900,- var HINNSIDES, så hva ville Crystal Rock, Mystery eller Divine gjort med dennne lakken/bilen? vel tipper det bare er en ting som kan bevise det (slapp av Dag/Pirex, jeg MÅ spare først) men jeg sier bare "oh yes it will be mine"

Vel tilbake til virkligheten her, Concorso som jeg hadde valgt som voks i Master settet var som nevnt en syk, syk sak, den er lett å legge på og den er lett å fjerne som du tror også, vel faktisk er den lettere en du tror, tipper det nesten bare er å legge den på bilen, la den tørke og så ta en tur ut i 80 km/t så er det overskytende blåst vekk, for snakk om "slappmannsvoks" du.. Det ble selvfølgelig 2 lag etter hverandre bare på gøy... og ja det var deilig blankt etterpå, har etterhvert sett en del vokser og sealere på bilen, men denne er den råeste syntes jeg så langt, ikke tvil om det. La på med den sorte påføringspaden og benyttet det medfølgende hvite frotehåndkle til å "grov" fjerne voksen etter at den var tørr, så var det den blå Mikrofiberen som kom forseglet i egen pose til finpussen, nesten ikke nødvendig, men plaget ikke meg at det var glatt OG blank da jeg svinset og svanset rundt bilen som en groupie, backstage etter en Motley Crue konsert på 80 tallet...

Bil og dørterskler ble tatt og alt gløder nå, lukten er også som nevnt før, himmelsk.

FELGER/DEKK

Autobahn på felger er jo et must, og den skuffet ikke nå heller, er så og si like lett som Concorso å jobbe med, men i og med felgene mine er semi matt sort, er det ikke så mye annet jeg får ut av den voksen en beskyttelse og at det blir glatt, vel felgene blir sortere også da, så ja den gir jo noe den også..

Dekk fikk Swissvax Pneu på seg påført med egen Pneu kost fra Swissvax, pensles på og så bare lar en det fordampe etterpå, var enkelt og funka supert, def på høyde med wolfgang black diamond tire gel om ikke hakket vassere en den også, så denne her blir nok min nye dekkfornyer fra og med i går. Den som var i settet står det ikke på om er matt eller blank, men etter 2 strøk med denne var den "forholdsvis" blank syntes jeg. Men hvor blank den blanke er eller hvor blank den matte er forhold til hva jeg har benyttet før er vet jeg ikke, uansett ble den blankere etter 2 strøk og det så bra ut det.

VINDUER

Fikk Swissvax Crystal på seg, som med alt annet var denne også enkel og god å bruke, rutene ble bra de, fjernet ikke alle vannflekken som var der, men det kan nok skyldes litt ujavn belysning også når jeg brukte den. def noe som kommer til å bli flittig brukt denne også.

EKSOS STUSS

Var det Swissvax metal polish som fikk bryne seg på og det ble så blank som det kan få blitt vil jeg mene, lette å legge på og lett å fjerne etterpå denne også.

INTERIØR/SETER

Fikk en runde med Swissvax Leather Milk.. Vel jeg skal innrømme at interiør i bilen er ikke det jeg syntes er mest artig å holde på med, men det er jo nødvendig det også, setene jeg har er delskinn, så det er bare sidene som fikk Leather Milk, men de ble faktisk svarte gitt, jeg som trodde jeg hadde grått skinn da. Så må nok ta meg i nakken å pleie skinnet oftere en jeg har gjort før. Vel med Leather Milk er det egentlig ikke noe stor jobb heller, bare å legge på og la det forsvinne i løpet av ca en 30 min tid, og da er det bløtt og godt også, ikke knirk og ikke så du sklir ut av setene i svingene etterpå. Ikke fornøyd etter første runde så er det bare å ta det en gang til, så og si ingenting å tørke vekk etterpå, og jeg var litt raus noen steder også..

Vel det var det jeg tok inne bilen for nå, men skal benytte Swissvax protector også på vinylen der, den var bra nok nå så det tok jeg meeg ikke tid til å gjøre i prosessen her.

Vel det var vel det..

KONKLUSJONEN

Alt jeg benyttet fra dette settet her benytter jeg gledelig igjen, Cleaner Fluiden var vel den eneste som var noe jobb, men den skal testes igjen med nyvaskede Swissvax frotehåndkler, og da er jeg sikker på at det blir en annen dans med den også. Den sorte paden til å påføre voks med loet noe også, men ikke plagsomt mye. En ting som er hysterisk artig er de dobbeltvirkende sprayerene som er på flaskene til Swissvax, dvs de sprayer både når du trykker de ned og når du slipper de opp igjen, det var en sånn "oi se der du" opplevelse, og du følte du var superkjapp når du sprayet på feks felgrensen. og ja det går mye fortere også..

Sitter igjen med et inntrykk av at de 4979 kronene jeg benyttet på dette Masters settet var fornuftige benyttede kroner. Det meste du klarer å få fingrene i fra Swissvax er av en kvalitet andre bilpleie produsenter skal streve med å oppnå (om de i det hele tatt greier det) Det koster kankje noe mer en mye annet, men det gir også mye mer en mye annet også.

Enkelt å jobbe med, gir resultatet du ønsker, produkter du har lenge og som du blir glad i

Eneste de trenger i den Master baggen er vel Waschpudelen en Swissvax bøtte og noen flere mikrofiberkluter så har du ABSOLUT alt du trenger til plettfri bilhold...

Her er noen bilder av ferdig bil, tok ikke noe før bilder av den da det ikke er så ille alikevel, men det er def en forskjell, og JA det er blankere OG våtere i virkligheten en jeg får frem her på bildene i garasjen... skal ta noen utendørsbilder og legge inn også etterhvert.

PS: var noe ball med oppsettet på kameraet her da jeg prøvde på noen HDR oppsett, så desverre litt grelle noen her, men, men... får lære av Slemreke etterhvert hvordan en tar skikkelige bilder...

IMG_4268Large.jpg

IMG_4269Large.jpg

IMG_4270Large.jpg

IMG_4271Large.jpg

IMG_4284Large.jpg

IMG_4285Large.jpg

IMG_4290Large.jpg

IMG_4291Large.jpg

IMG_4292Large.jpg

IMG_4293Large.jpg

IMG_4294Large.jpg

IMG_4295Large.jpg

IMG_4296Large.jpg

IMG_4297Large.jpg

IMG_4298Large.jpg

IMG_4299Large.jpg

IMG_4300Large.jpg

IMG_4301Large.jpg

IMG_4302Large.jpg

IMG_4303Large.jpg

IMG_4304Large.jpg

IMG_4305Large.jpg

IMG_4306Large.jpg

IMG_4308Large.jpg

IMG_4309Large.jpg

IMG_4312Large.jpg

IMG_4313Large.jpg

IMG_4314Large.jpg

IMG_4316Large.jpg

IMG_4318Large.jpg

IMG_4327Large.jpg

IMG_4363Large.jpg

IMG_4366Large.jpg

IMG_4372Large.jpg

IMG_4376Large.jpg

IMG_4379Large.jpg

IMG_4380Large.jpg

IMG_4381Large.jpg

IMG_4382Large.jpg

IMG_4385Large.jpg

IMG_4386Large.jpg

IMG_4388Large.jpg

Og her er noen av HVOR happy jeg er med Swissvax master settet mitt..... he he

IMG_4393Large.jpg

IMG_4401Large.jpg

IMG_4412Large.jpg

Samt hva jeg driver med når jeg ikke duller inne med datan eller polerer..

IMG_4410Large.jpg

Kjente stickers?

IMG_4198Large.jpg

IMG_4199Large.jpg

IMG_4200Large.jpg

IMG_4201Large.jpg

Ble greit med antall bilder muligens, men har laget de i mindre str så du ikke trenger hele dagen på å laste ned posten her, kommer som sagt med noen utendørsbilder også...

Takker for titten...

Shiny IS happy Swissvax people....

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, dette så nyydelig ut Truls.....virkelig!

Blir det bare Swissvax på deg fra nå av eller? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig Truls! Merker godt det klør i fingra (og lommeboka) når jeg ser sånt :D

-Og selvfølgelig gjennomført gjennomgang med tekst og bilder.. som vanlig! great success.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damn! Det så bra ut! Veldig pene de bildene fra b-stolpen, stjerne i boka.. hehe :)

Fet garasje også B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å syke jævel... Det så vått ut... Dritlekkert..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ja, hva var det jeg sa Truls? :D hehe. Nydelig! Voksen koster forresten 1549 kr :) Tips med cleaner fluid er å bruke LITE produkt, gni utover og fjern pronto. Bruker microfiber til å fjerne selv. Bra skrevet og garasjen blir fin ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig Truls, ser ut som evo`n var godt fornøyd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garasjen ser bra ut og evoen ser uvirkelig bra ut. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyydelig, rett å slett. Master-settet havner nok i mine hender også etterhvert ;)

Endret av Ulf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var morsom (og hyggelig!) lesing Truls, en fin og nøyaktig gjennomgang som alltid :) så må jeg si at det jeg (som ser Swissvax produkter i godt monn hver dag) la aller best merke til var det LILLE Swissvax merket på veggen (porten?) din :D :D :D Tror nesten jeg må sende et bilde ned til gutta i Sveits :)

PS: Som Ketil så sant sier; bruk gjerne litt mindre cleaner, da det er lett at det blir for mye og da blir det litt saus gefühl.. Spesielt når lakken alt er ren så er det ikke mye som skal til for å preppe lakken. Standard cleaner tar heller ikke riper da det ikke er slip i den - kun en kjemisk rens.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og et fantastisk resultat da :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble sinnsykt blankt Truls, Evoen har vel aldri vært blankere før og det skal mye til hehe.. :D

Har selv kjøpt Voks fra Swissvax nå :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super lesing det her... Strøken bil, strøken garasje...Topp jobb! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mmmm vil ha :D Super jobb og super review som alltid ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var tidlig ute i år og leverte ønskeliste til jul.

Kun en linje : Master collection m/mystery.

Fikk til svar: nå må du faen meg gi deg.du har faen meg hele jævla utboden FULL av bilpleie greier også skal du ha denne?Kommer ikke på tale en gang at du får tenke tanken en gang på og dra det settet i hus !!!!

Ikke alle som er like heldig som deg Truls.

Kjempe bra skrevet og for ett resultat.Sinnsykt,helt sinnsykt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å du svarte for en herlig jobb.

Velkommen i klubben, Swissvax er knall.

Om du synes Wheel var noe slapp, prøv å bland i noe Engine. ;)

Cleaner fluid må du bruke omtrent 0 av, da er den fin å jobbe med.

Samma med medium CF.

At såpa ikke skummer tar jeg som ett pluss, skum er luft og luft kapsler ikke inn og fjerner dritt, men den diskusjonen kan vi ta annet sted.

Prøv Cleaner fluid på felga før Autobahn, sitter noe bedre.

Plastic wash og Protect Matt på interiørplast er bare deilig, gir en utrolig varm dyp glød uten å skinne. Anbefales.

Trur min neste voks må bli Mystery...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er med på julebord med følgende meny;

Forrett: Swissvax Autobahn og et glass vann

Hovedrett: Swissvax Concorso, rødvin og fruktmix.

Dessert: Swissvax Divine med jordbærsaus.

Nydelig resultat, Truls. Faahaaaajn!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt utrolig nydelig, man kan ikke gå feil med Swissvax :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, folk er gale :) Shiiiiny happppppy piiipllll....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg kommer på det julebordet,men bare hvis man kan ta med rester hjem :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive