-Thomas-

2008 Audi A4 Børstevask Edition

25 innlegg i emnet

Hei!

Dette er min aller første SS, har tatt en del biler men fotograferingen pleier å stoppe opp da jeg muligens blir litt for ivrig undervegs.

Denne bilen har gått som leasingbil siden den var ny og fram til nåværende eier kjøpte den, har kun tatt denne utvendig da eier selv ønsket å vaske den innvendig selv. Bilen bærer preg av stor slitasje i lakken og jeg tipper den eneste vasken denne bilen har fått er i børstevasken. Tror jeg med hånden på hjertet kan si at den bilen aldri har følt voks på lakken bortsett fra den fantastiske varmvoksen i børstemaskinen.

Produksliste vask:

  • Prickbort
  • Surfex 1:5
  • Chemical Guys Citrus wash And Gloss
  • Meguiars NXT bilsjampo (lilla)
  • Würth felgrens
  • Iron X
  • Bilthamber Clay og ONR som lube
  • Diverse børster
  • CG Green Clean

    Produktliste korrigering/finish:

    • Scholl s03
    • Scholl s17
    • Scholl s40
    • Scholl lilla pad
    • Scholl svart pad
    • Scholl oransje pad
    • Scholl ull
    • Über blå
    • Makita 9229CB
    • Flex PE 14-2 150
    • Flex XC 3401 VRG
    • Swissvax Shield
    • Swissvax Pneu
    • Swissvax Autobahn
    • 3M ruterens
    • RainX på alle ruter
    • Padwasher

    Kjørte stort sett s17 og svart scholl pad men brukte også s03 og lilla pad mange steder. S17 spredde jeg på laveste og økte opp til rundt 1500-1800 i 3-4 pass med noget press før jeg slapp opp en runde og senket hastigheten en siste runde. S30 brukte jeg først på oransje pad på Flex VRG´n, spredte på laveste og opp på 4 tror jeg det var med litt press 2 pass og 2 pass uten press. Dette endte opp med en glodvarm flex som begynte å gnage opp bakplaten, ble litt skremt når det plutselig begynte å sprute plastikk og ryke av maskinen. Noen andre som har vært borti det? Hadde uansett kommet nesten helt rundt, men oppdaget fortsatt en del kjørespor der jeg hadde kjørt lilla padd og s03, satte da på blå Über på Flex roterende og kjørte 2 pass med litt press på 1500 før jeg senket hastigheten 1 pass.

    Bilen var ekstremt møkkete så spylte først av den værste møkka før jeg kjørte en liten tur for lufttørking da jeg vil ha tørrest mulig bil før Prickbort.

    DSC_5248.jpg

    DSC_5249.jpg

    DSC_5250.jpg

    DSC_5252.jpg

    DSC_5253.jpg

    DSC_5254.jpg

    Jadda

    DSC_5255.jpg

    DSC_5256.jpg

    DSC_5257.jpg

    Fysj!

    DSC_5258.jpg

    DSC_5259.jpg

    Prickbort jobber

    DSC_5263.jpg

    DSC_5264.jpg

    Skummet også under panseret.

    DSC_5265.jpg

    DSC_5266.jpg

    DSC_5267.jpg

    DSC_5268.jpg

    Dritten renner av.

    DSC_5269.jpg

    Vaskegjengen!

    DSC_5270.jpg

    Vannet ligger relativt flatt.

    DSC_5271.jpg

    Inspeksjonsbilder.

    DSC_5273.jpg

    DSC_5274.jpg

    DSC_5281.jpg

    DSC_5283.jpg

    Øverst på bakfanger.

    DSC_5285.jpg

    DSC_5286.jpg

    DSC_5287.jpg

    DSC_5288.jpg

    DSC_5292.jpg

    Arbeidsjern!

    DSC_5293.jpg

    DSC_5294.jpg

    DSC_5295.jpg

    DSC_5300.jpg

    DSC_5301.jpg

    DSC_5303.jpg

    DSC_5304.jpg

    DSC_5307.jpg

    DSC_5308.jpg

    DSC_5309.jpg

    DSC_5313.jpg

    DSC_5315.jpg

    DSC_5316.jpg

    DSC_5319.jpg

    DSC_5320.jpg

    DSC_5322.jpg

    DSC_5323.jpg

    DSC_5325.jpg

    Øverst på ei dør.

    DSC_5326.jpg

    DSC_5327.jpg

    Bagasjeluke

    DSC_5332.jpg

    DSC_5333.jpg

    DSC_5335.jpg

    Nerkant av bagasjeluke.

    DSC_5336.jpg

    Bakfanger.

    DSC_5337.jpg

    Dør.

    DSC_5341.jpg

    DSC_5343.jpg

    DSC_5345.jpg

    DSC_5347.jpg

    DSC_5348.jpg

    DSC_5349.jpg

    Var faktisk litt usikker på om det egentlig skulle være blank her, men ble enig med meg selv om det skulle det helt sikkert være.

    DSC_5351.jpg

    DSC_5352.jpg

    DSC_5366.jpg

    DSC_5367.jpg

    Ferdig!!

    DSC_5381.jpg

    DSC_5382.jpg

    DSC_5383.jpg

    DSC_5384.jpg

    DSC_5385.jpg

    Det som kan sees ut som hologram her er vokssvetting fra Shield`n. Glemte å ta nye bilder etter en ny tørkerunde.

    DSC_5387.jpg

    DSC_5388.jpg

    DSC_5389.jpg

    DSC_5391.jpg

    DSC_5392.jpg

    DSC_5393.jpg

    DSC_5394.jpg

    DSC_5396.jpg

    DSC_5399.jpg

    DSC_5400.jpg

    Panser!

    DSC_5401.jpg

    DSC_5402.jpg

    DSC_5403.jpg

    Tidsforbruk: en stor haug med timer...

    Takk for titten!

    Thomas

Endret av -Thomas-
36

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda et offer for børstevasken! Godt verden har sånne som deg (oss). Dette ble jo en pen bil til slutt :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjempebra!Skulle trodd du hadde gjort dette flere ganger før!Cred for masse fine bilder og kjempefint resultat!Bare å starte å vaske denne bilen står det respekt av :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig flott arbeid og mange gode 50/50 bilder. Virket som det var mest lettere swirls, bort sett fra bakfanger. Tipper eier fikk hakeslipp når du leverte ut igjen :) Soleklar cred.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott eksteriør jobb, cred.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil, og kjempefin jobb! Her ble det blankt.. Du har jo utstyret i orden, jeg har festool, men bruker også makitaen(på jobb) mer og mer og det er jo en kjempemaskin:) Nok om det. Super jobb!:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobbet på denne! Cred for god dokumentering

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjempebra!Skulle trodd du hadde gjort dette flere ganger før!Cred for masse fine bilder og kjempefint resultat!Bare å starte å vaske denne bilen står det respekt av :)

EDIT: ehh.. du mente helt sikkert SS og ikke jobber.. ;)

Joda, har jo blitt en del biler.. men som jeg skrev så pleier fotograferingen å stoppe opp av iveren.. :unsure:

Eieren mente at det ikke var den bilen der han hadde levert til meg når han kom for å hente den.. :thumbs:

Endret av -Thomas-
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott første S&S! Cred gitt!!

Har nok det samme problem når det gjelder fotografering, om det er noe trøst :)

Endret av kobsar
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb Thomas. Litt av en forvandling. :thumbup:

Cred servert ;)

Endret av Ole Gunnar
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra SS! Det med maskinen... Hva gjør du etter du er ferdig med pass?

Silset lærte meg at når jeg var ferdig med ett panel, bruk børste for å få vekk rester og legger den fra meg på trinn 1. Jeg har opplevd selv at maskinen har blitt veldig varm på enkelte jobber, men ved litt "dødkjøring" så kjøler den seg raskt.

Maskinen ligger derfor å snurrer, mens jeg buffer og klargjør til neste panel.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra som første S&S. Det er tydelig att du har hatt noen timer med roerende fra før.

Cred for bra utført jobb og dokumentasjon.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mycket bra :) Blankt og fint ble det!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott makeover på denne, skikkelig blank og fin ;)

Ang. maskinen vet jeg om flere som har hatt lignende problemer, og da var det noe galt med maskinen som da ble byttet på garantien.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig flott første S&S. Gikk fra grå til sort!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb :thumbup:

+cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette. Mye bra 50/50 bilder og et flott resultat. :thumbup:

Tar S17 så mye og avslutter så pent som fler av bildene dine viser eller måtte du kjøre over med noe etter S17?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra SS! Det med maskinen... Hva gjør du etter du er ferdig med pass?

Silset lærte meg at når jeg var ferdig med ett panel, bruk børste for å få vekk rester og legger den fra meg på trinn 1. Jeg har opplevd selv at maskinen har blitt veldig varm på enkelte jobber, men ved litt "dødkjøring" så kjøler den seg raskt.

Maskinen ligger derfor å snurrer, mens jeg buffer og klargjør til neste panel.

Når jeg er ferdig med et panel så slår jeg den bare av.. Men skal prøve metoden du nevner, men hadde vært fint å funnet ut hvorfor dette skjer. Prøvde umiddelbart å bytte bakplate da jeg har en stor og en liten og startet opp igjen og det samme skjedde uten at jeg nærmet meg lakken.

Ser veldig bra ut dette. Mye bra 50/50 bilder og et flott resultat. :thumbup:

Tar S17 så mye og avslutter så pent som fler av bildene dine viser eller måtte du kjøre over med noe etter S17?

Jeg syns det tar bra på denne lakken og avslutter relativt bra, men det blir jo alltids noen spøkelser her og der + at jeg kjørte s03 også som lagde kjørespor. Får jo uansett opp glansen med s30.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser enkelte andre har opplevd det samme, og da var svaret fra produsent t maskinene ikke tåler hard kjøring, noe som er bullshit.

Jeg er rimelig sikker på at det skyldes feil eller feil montering av bakplatene.

Ta kontakt med de du kjøpte den av, de jeg kjenner til med feil kom fra Swissvax-gruppekjøp.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser enkelte andre har opplevd det samme, og da var svaret fra produsent t maskinene ikke tåler hard kjøring, noe som er bullshit.

Jeg er rimelig sikker på at det skyldes feil eller feil montering av bakplatene.

Ta kontakt med de du kjøpte den av, de jeg kjenner til med feil kom fra Swissvax-gruppekjøp.

Kan nok garantere at bakplaten ikke er montert feilt, det går jo nesten ikke an da..

Har en dialog gående med BS Bildeler nå!

Endret av -Thomas-
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive