Gå til innhold
FleskepupP

Kva kommer ditta av?

Recommended Posts

FleskepupP    0
FleskepupP

Hei når eg vasker bilen min og etter eg har tørka den med Meguiar's sin waffel tøkle. så får eg lsike tørke merker på ein måte? kva kommer ditta av? og kva kan eg gjere? sjer ditta med alle? :P

DSC00236.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Er nok tørke kluten din som ikke suger nok vann og legger igjen vannperler på lakken din.

Kan være at kluten er "oppbrukt" eller trenger vask.

Har samme problemet selv noen ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FleskepupP    0
FleskepupP

det er no merkeleg, tok den ut av pakken den dagen :P er Meguiar's sin, er dei ikkje gode nokk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Bruker mye av meguiars sine jeg og,men ble drit lei når jeg ikke klarte og tørke bilen med de lenger og bestilte noen blå fra ss,men nå er de likedan,så vet da faen jeg hva som gjør det?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Jeg bruker alltid to når jeg tørker. Funker gull å gå over med en helt tørr en etter den første er brukt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Skal ikke virke sur og grinete :P men nesten alle kluter av litt kvalitet funker når de er ny,men det som jeg/vi er på jakt etter er noe som holder litt lenger enn de første mnd?

Så hvis Guzzler Waffle Weave er tingen så er jeg ikke vond og be til våren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Bruker Guzzler jeg her og de funker bra de, men syntes også Meguiars sine er bra jeg, kan være det hjelper om du kjører de i vaskemaskinen på 40 el 60 c. Generelt er det ikke "bare" å frese over bilen uansett hva du benyttet til å tørke med, men dra over noen ganger på samme sted, en QDer hjelper deg også med ¨å bli kvitt de vannmerkene som kan komme etter tørk av bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind
Hei når eg vasker bilen min og etter eg har tørka den med Meguiar's sin waffel tøkle. så får eg lsike tørke merker på ein måte? kva kommer ditta av? og kva kan eg gjere? sjer ditta med alle? :P

DSC00236.jpg

Vrir mine i varmt vann før jeg går i gang med tørking, får ikke striper da. Og den nyeste jeg bruker er tre år gammel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarten    3
Maarten
Jeg bruker alltid to når jeg tørker. Funker gull å gå over med en helt tørr en etter den første er brukt :)

Godt tips dette! Har aldri tenkt på det ;) Da blir det bestilling av nok ett Meguiar's Water Magnet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Ja den Chemical Guys der funker supert til vask av Microfiber, minte meg på at jeg trenger mer av den

Og bare så det er nevt også, tøymykner er fy fy sammen med Mikrofiber generelt....

(i tilfelle du ikke var obs på det)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Siden du skal vaske Microfiber uansett, bruk to.. Det har jeg begynt med! Tørke fort over med f.eks Megs WM og fintørke med annet håndkle til slutt..

Merk også at det er mye lettere å tørke bilen så lenge den har LSP som er frisk på seg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius
Siden du skal vaske Microfiber uansett, bruk to.. Det har jeg begynt med! Tørke fort over med f.eks Megs WM og fintørke med annet håndkle til slutt..

Merk også at det er mye lettere å tørke bilen så lenge den har LSP som er frisk på seg

Enig, en voks gjør det MYE lettere å tørke over...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ghostrider264    0
Ghostrider264

Enig med Bjorke og Kris, bruk to tørkeMF.

Megs er grei tørekeMF til første tørk, bruk så en med høyere kvalitet i neste omgang. F.eks. Cobra, SS el Sonus Der Wunder funker greit med to-tørkeMF-metoden.

En annen fremgangsmåte er å benytte HydraFlexiblade først og tørkeMF etterpå. Men da må du også to ganger over bilen. Og det er delte meninger om HF-blade har skadelige effekter.

Jeg har nå aldri klart å fått tørr bil uten "spor" med bare en tørkeMF, heller ikke om jeg så vrir den opp i varmt vann og står på hodet og stepper med ørene.

Endret av Ghostrider264

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hulders    1
Hulders

x5

Dersom man bruker denne teknikken trenger man ikke flexi-blade

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig