Suvdal

Erfaringer rundt Kærcher foam cannon?

34 innlegg i emnet

Hei.

Er det noen av dere som bruker den originale Færcher foam cannonen? OG har bra skum?

Link: http://www.karcher.no/no/Produkter/Hjem_og_Hage/Accessories_for_old_products.htm?&sdp=ac&pid=26418470&accessoriesGroupName=&pn=Skumdyse+0%2C6+l&title=Skumdyse+0%2C6+l&refP=%2Fno%2FProdukter%2FHjem_og_Hage%2FAccessories_for_old_products.htm%3F%26msg%3Doldproductsearch%26accfindermode%3Dp%26only_active_equipment%3Doff%26accPID%3D11673000%26pgAp%3D4

Kjøpte K6.450 i fjor, med denne kanonen, men føler jeg aldri har fått noe særlig tykt skum med den. Prøvd flere forskjellige såper, å uansett hvem posisjon på bryteren jeg bruker, blir jeg ikke fornøyd.

Den org Kærcher såpa som fulgte med er den som skummer mest faktisk.

Har også prøvd Autofoam og Rød snø. Sistnevnte brukte jeg 90% rein nå sist, for å se om det hjalp. Men heller ikke da ble det bra skum.

Synes også beholderen tømmer seg i overkant fort. Rekker akkurat rundt bilen når beholderen er helt fullt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker denne selv og får bra tykkt skum med CG - no touch snow foam som ligger på bilen greit lenge. Bruker en mindre Karcher modell enn den du har. Blander ca 1:10 med dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lager helt greit skum med CG citrus wash and gloss, det er bra skum iforhold til pris :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den såpa også, men siden jeg bruker denne på håndvask etter skum-avspyling, så har jeg ikke tenkt på å prøve den. :)

Hva slags innstilling bruker dere på justeringshjulet deres da? På max må en nærmest løpe rundt bilen?

Virker som de kanonen bilnerden/shinearama har er endel bedre på skum, men om det er verdt prisen mht oppgradering veit jeg ikke. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker samme type som deg, men hadde problemer med den første jeg kjøpte. Problemet oppsto etter ett par ganger bruk. De to første vaskene var det bra skum både med CG CWG og Valet Pro Orange Prewash.

Tror det var problemer med "stålulla" i utblåsningen. Det satte seg nok størknet såpe i den. Jeg var å kjøpte en ny på Obs og passer på å sette sugeslangen ned i bøtta og drar igjennom litt rent, varmt vann før jeg setter den bort, og etter det har den fungert en 10-12 vask og gir bra skum (ikke barberskum, men det er ikke ensbetydende med god effekt)

Blandingsforhold for begge såpene benytter jeg ca 2:10 (en strek på beholderen med såpe) Blandeskruen har jeg satt mellom midium og max.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Victor.

Takker for svar :)

Fikk du aldri i "orden" igjen den første? Eller ga du beng, og kastet den?

Har egentlig vært flink til å spyle igjennom vann etter bruk også, men kan, dessverre, ikke skryte på meg å ha gjort det hver eneste gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er nesten på max, eller kanskje mer mot midten. Kan kjøre rundt bilen 3 ganger før beholderen blir tom. Tar jeg på max holder det 1 1/2 runde rundt bilen. Blander som sagt 1:10 med varmt vann. Har testet med kaldt vann, men da blir ikke skummet like bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk OK skum med den og en beholder er omtrent nok til to biler. Ikke tykkeste skummet, men bra nok til at jeg ikke gadd å oppgradere til en dyrere kanon. Virker som at din ikke fungerer optimalt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan nok ha en sammenheng med det Victor skrev litt oppi her tenker jeg.

Skal prøve å rense den med varmt vann, eventuellt kjøre igjennom litt sterk SurfeX og se om den blir bedre da.

Klarte forøvrig ikke holde fingrene borte fra bestill-knappen, så en ny en er på vei i posten allerede :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker den selv sammen meg Meg NXT såpen. Pleier å fylle en del såpe oppi 1-2cm og resten med varmt vann, får helt greit skum men ikke like bra som hva jeg har sett andre har fått med de dyrere foamerne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt denne med flere typer såper, blandt annet Autofoam, Megs NXT, CG CWG og Maxi Suds II . Synes autofoam skummer best og varer lengst. Da har jeg opp til 1 strek med produkt, ikke noe vann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har hakket i justeringshjulet mot pila. Er da ein strek ifra maks.

Eg blander 1-2 streker med såpe® og eventuelt avfetting. So fyller eg resten av tanken med varmt vann og blander godt.

Dette holder iallefall til 5-6 runder på ein bil. Blandingen blir ikkje so tjukt, men meir enn nok til at eg ikkje har gidda å teste med kva slags såpe som gir mest skum.

Her er eit par bilder.

IMG_0813.jpg

IMG_0815.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker denne med Bilt-hamber autofoam, og får helt greit skum for prisen. Når jeg legger Surfex HD på bilen før jeg skummer, så ser jeg skittrenner så det koker etter i skummet, så jeg føler nå ihvertfall det ser greit ut. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt denne hjemme sommerstid i et par år nå, har også fått min far til å kjøpe den. Synes den er helt konge, og fungerer meget bra, spesielt til prisen. Null problemer med den, og gir bra effektivt skum med shampoene jeg har prøvd. Blir selvfølgelig litt tykkere skum med det saftige skumanlegget jeg har på jobben, men ikke mye renere..

Men jeg har aldri skjønt hvorfor folk putter vann beholderen. Jeg har hele veien fylt ren såpe til andre strek,

og lar den stå på max. Det kommer mer enn nok vann fra høyttrykkspyleren min, som er midt på treet variant ;)

Har stilt spørsmål om akkurat dette her inne tidligere, og fikk ingen fornuftige forklaringer på vitsen med å blande ut såpa 2 ganger. Hvorfor gjør dere det?

Endret av Trondbrandsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikkje å bruke so mykje såpe.

Eg fyller ikkje tanken opp, for da blir ikkje beholderen tom. Eg liker å teste litt forskjeligt for kvar gang.

Lar du såpa være i beholder til neste gang du vasker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikkje å bruke so mykje såpe.

Eg fyller ikkje tanken opp, for da blir ikkje beholderen tom. Eg liker å teste litt forskjeligt for kvar gang.

Lar du såpa være i beholder til neste gang du vasker?

Er det meg du spør?

Isåfall, så forstår jeg ikke første spørsmålet. Det reguleres av vannkapasiteten på hver enkelt spyler, på min holder

2 streker akkurat til å skumme 1 bil godt, med ren shampo i beholderen(2 streker er ikke akkurat mye i denne lille saken).

Spørsmål 2: Hvilken såpe? er jo tomt når jeg er ferdig..

Hvis det ikke er meg du spør, så blir jo dette bare svada selvsagt :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endel produkter er så konsentrert at de lett kan levre seg i pick-up slangen og dysa på skumlansen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også den lille karcher kanonen og er kanonfornøyd. Skummer bra og er mer enn stor nok.

Skal nok som andre her passe på å ha på mindre så det holder til skumming av en bil eller to av gangen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt denne hjemme sommerstid i et par år nå, har også fått min far til å kjøpe den. Synes den er helt konge, og fungerer meget bra, spesielt til prisen. Null problemer med den, og gir bra effektivt skum med shampoene jeg har prøvd. Blir selvfølgelig litt tykkere skum med det saftige skumanlegget jeg har på jobben, men ikke mye renere..

Men jeg har aldri skjønt hvorfor folk putter vann beholderen. Jeg har hele veien fylt ren såpe til andre strek,

og lar den stå på max. Det kommer mer enn nok vann fra høyttrykkspyleren min, som er midt på treet variant ;)

Har stilt spørsmål om akkurat dette her inne tidligere, og fikk ingen fornuftige forklaringer på vitsen med å blande ut såpa 2 ganger. Hvorfor gjør dere det?

Jeg blander i alle fall ut med vann av to grunner:

1. Noen såper er så tykke at ikke skumkanonen klarer å dra opp såpa på normal måte om du ikke blander den ut med vann.

2. Har ikke hatt behov for å bruke ren såpe i beholderen. Når jeg klarer å få like godt skum når jeg blander ut med litt vann (ca 30% vann) gjør jeg det. Ikke vits å sløse med såpa :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forsøkte å rengjøre "stålulla" men det ble aldri helt bra. Jeg kjøpte meg en ny da prisen ikke var avskrekkende. Jeg kjører igjennom rent, varmt vann konskvent hver gang når jeg er ferdig. Med blandingsforhold 2:10 (en strek på beholderen med såpe) og blandeskruen satt mellom midium og max har jeg nok til to biler med ca 1 strek igjen i beholderen.

Er enig med gutta over at på bakgrunn av såpens viskositet og evne til å størkne er det lurt å "blande den ut to ganger"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive