Simen

Toyota Avensis '98 sedan

28 innlegg i emnet

God kveld folkens!

Forord.

Da var det på tide med en ny S&S herfra igjen. Etter en grei runde med DA-maskinen på dama sin bil sist, fikk jeg litt blod på tann og dro den frem igjen bare noen dager senere. Fikk mye bra respons på forrige S&S, og det er jeg takknemlig for. Derfor skal jeg igjen prøve å skrive en bra write-up, og bilder har man selvfølgelig tatt underveis. Prøvde å ta med litt mer fra selve poleringa denne gangen, da det er morro med f.eks. litt 50/50-bilder for å se forskjellene.

Bilen.

Foreldrene til dama har en Toyota Avensis, 1998-moddell, som jeg egentlig synes er forholdvis tøff - liker fronten på den, da den er greit hissig. MEN, den så ikke ut i måneskinn, lakken var sykt stygg og hadde MASSE vaskeriper i tillegg til en hæv RDS. I tillegg kunne jeg se fingermerker som faktisk hadde etset fast og blitt ett med lakken. De har masse barnebarn som stadig er hos dem og er med i bilen, i tillegg til at bilen har stått inne på en barnehage der masse barn hadde gått dagling forbi og tatt på den (muligens derfor alle fingeravtrykkene var der). De har hatt bilen siden den var ny i 1998 og fortalte meg at den hadde blitt vaska i gjennomsnitt 3 ganger i året og blitt polert en gang, maks...

42FB013B-orig.jpg

bilde4.jpg

bilde3.jpg

bilde2.jpg

Hjulfr.jpg

hjulfr-1.jpg

Man kan se at den bilen ikke var heeelt strøken. Men det så verre ut i virkeligheten, og spesiellt i solskinn. Jeg angrer litt på at jeg ikke tok flere bilder før jeg satte igang, for dette var riktig ille og det ble en enorm forskjell, men vi får nøye oss med 50/50-bildene jeg tok etter vask og clay. Før jeg begynte trodde jeg faktisk bilen var mørk blå eller mørk grå. Da dama fortalte meg at den egentlig var svart, fikk jeg sjokk. "Serr!?" - her var det litt å ta tak i, tenkte jeg, imens jeg gikk for å hente bøtter, avfettinger og vaskeutstyr. Bilen trengte også en skikkelig vask/rens innvendig, men det kommer vi til senere.

Dag 1

Avetting, nedskumming, grundig mekanisk vask og felgrens.

  • Surfex HD 1:10
  • Prickbort
  • Iron X
  • Karcher HT
  • Skum Kanon Org.
  • CG Citrus Wash & Gloss
  • 2x CG-bøtte m/ gritguard
  • Grønn Chenille Mikrofiberhanske
  • P21S felgrens
  • P21S svamp
  • Sonax felgbørste

    Denne bilen hadde nesten aldri blitt vaska skikkelig, så møkka satt meget godt - særlig langs sideskjørtene/kanalene. Men med gulltrioen Surfex, Prickbort og IronX forsvant det meste heldigvis. Det meste av bilen fikk disse avfettingene. Ble skummet ned for å forlenge virkningen til avfettingene, og deretter høyttrykksspylt skikkelig før jeg begynte med berøringsvask. Brukte en mikrofibersvamp langs sideskjørt og på undersia av front og bakfanger slik at den tok det aller verste, og resten fikk en runde med mikrofiberhansken min, når lakken var ren nok. Felgene var også ekstremt stygge, og trengte en god dose med IronX + PS12-felgrens. Hadde bare utblanda 1:1 av sistnevnte, men det funka bra. Børster og en liten svamp måtte også til etter virkning selvfølgelig.



    bilde5.jpg

    hjulunderveis.jpg

    bilde6.jpg

    bttevask.jpg


    Etter en skikkelig avspyling over hele bilen og i alle kriker og kroker, ble bilen kjørt inn i garasjen pga. mye vind og kjølig luft. Og da var neste steg en liten leireklump og rosa vann...



    Claybar & claylube.
    • TW Claybar
    • DP Rinseless Claylube
    • CG Fluffy Mikrofiberhåndkle

      I og med at denne bilen helt sikkert aldri har blitt clayet før så var det veldig ru lakk og ekstremt mye forurensning som ble overført til leireklumpen. Spesiellt på de nederste panelene langs dører og slikt, der var det mye rart. Gikk over hele bilen, og det ble claymerker overalt. Men fant også ut at disse merkene går lett bort med håndpolering, så det er alså 0 problem å claye absolutt hele bilen...



      bilde8.jpg

      bilde7.jpg

      bilde9.jpg


      Deretter gikk jeg inn og satte på litt vask og bløtlegging, før jeg tok kvelden og lada opp til morgendagen...


      bilde11.jpg



      Dag 2


      Denne dagen var det selvsagt maskinpolering som sto for tur, og jeg hadde fått meg litt grovere puter for å kunne ta dypere defekter, så jeg gledet meg til å teste disse. Og nå var jo lakken fullstendig ren og tørr, så nå var det bare å finne frem utstyret og kjøre på...
      • Meguiar's Ultimate Compound
      • Meguiar's ScratchX 2.0
      • Gule cyclo pads
      • Orange sonax pads
      • Biltema's tohodede DA
      • Nanolotus Mikrofiber
      • DP Rinseless Quick Detailer
      • 3M 233+ Maskeringsteip

        DP Rinseless Quick Detailer er god å ha med seg...



        bilde12.jpg


        Inspeksjon.

        Tok meg litt bedre tid til å studere lakken før jeg begynte denne gangen, og jeg tok en god del bilder av diverse. Var mye mer enn dette, men fikk vel knipsa bilder av de verste defektene. Here goes...


        Panser (fingeravtrykkene var ett med lakken...):

        bilde14.jpg

        bilde15.jpg

        bilde16.jpg

        Venstre forskjerm...

        bilde20.jpg

        Førerdøra...

        bilde13.jpg

        C-stople passasjerside...

        bilde19.jpg

        Høyre forskjerm...

        bilde17.jpg

        bilde18.jpg



        Maskering.

        Maskerte opp grundig rundt alle plastlister og synes jeg fikk til en mye bedre maskering enn sist. La på ekstra teip flere steder også for å få tatt noen gode 50/50-bilder (og selvfølgelig for å se hvordan de forskjellige pads'ene korrigerte lakken). Brukte nesten en hel teiprull denne gangen, ble drøyt mye og det tok lang tid - men better safe than sorry...


        bilde22.jpg

        bilde25.jpg

        bilde23.jpg

        bilde27.jpg

        bilde21.jpg

        bilde24.jpg

        Maskering.jpg



        Maskinpolering


        bilde31.jpg

        bilde28.jpg

        bilde30.jpg

        bilde29.jpg


        En aldri så liten in-action videosnutt:




        Metoden på videoen ovenfor fungerte bra til å fjerne swirls, mens RDS trengte jeg å bruke mer press, kjøre saktere, og gjerne et ekstra pass eller to. Begynte med de gule putene fra Cyclo faktisk, og de så ut til å funke utmerket. Lett å fjerne swirls, og en del RDS gikk også lett bort, mens andre måtte jobbes litt ekstra med. De dypeste ripene ble kraftig forminsket/dempet, og det så ut til at de gule padsene etterlot seg et flott resultat som ble blankt og fint. Her er 50/50-bildene jeg tok underveis...

        Panser:

        bilde32.jpg

        bilde42.jpg

        Ripe på panser:

        bilde38.jpg

        Fingeravtrykk gikk lett bort:

        bilde33.jpg

        Forskjerm:

        bilde34.jpg

        Passasjerdør:

        bilde43.jpg

        Tak:

        bilde36.jpg

        C-stople:

        bilde35.jpg

        Bakluke:

        bilde40.jpg

        bilde41.jpg

        bilde39.jpg


        Bakluka var ekstremt ripete som dere ser, både mye RDS og swirls, men det meste gikk helt bort faktisk. Var morro at sola titta frem etterhvert, da ser man virkelig godt og jeg fikk knipsa bilder i bedre lys. Kjørte hele bilen ut, og fortsatte i godværet. Var litt usikker på hvor lurt det var å maskinpolere med panelene i direkte solskinn, men kjørte på allikevel og det gikk fint - skulle baref fjerne hologrammer da, så skulle ikke korrigere så kraftig. Støva kanskje litt fortere, men det tok jo vinden...


        bilde44.jpg


        MEN, hva er det man oppdager i sola? Noen slags spøkelser?? Nei, jeg har lagd mine første hologrammer gitt - ser det ganske tydelig på det siste bilde. Prøvde å knukke litt med en ny klut, for å se om det var oljer etter polish'en, men det var det ikke. Da jeg oppdaget dette hadde jeg tatt hele bilen med gule pads, fordi det så veldig bra ut i garasjen. Men da har man lært noe nytt: Sjekk alltid nøye i sterkt lys. Har nå bestilt meg en kraftig LED-lykt, så da har jeg den til neste detailerjobb. Så bare hologrammene i visse vinkler med riktig lys, men for å være sikker så gikk jeg over hele bilen enda en gang, brukte da Sonax oransje pads, som etterlater seg en perfekt finish kombinert med UC. Var egentlig greit også, siden jeg kanskje ble kvitt enda flere swirls/lette riper...


        bilde45.jpg

        bilde5-1.jpg


        Speil ble polert for hånd med UC. Inne i dørhåndtakene testa jeg ut ScratchX for hånd, og dette er også et bra produkt fra Meg's - veldig bra polish å ha på hylla, fin å bruke der man ikke kommer til med maskinen. En fin løsning:


        bilde8-1.jpg

        Før:

        bilde6-1.jpg

        Etter:

        bilde7-1.jpg


        bilde11-1.jpg


        Skiltene ble også fjernet, og bestilte nye til dem i samme slengen. Polerte med maskin bak skiltet bak, og for hånd foran (trangt). Etter jeg ble ferdig vaska jeg bilen igjen, for å bli kvitt polishrester og støv her og der (var mye av det!). Vasket også alle rutene med nanosvamp etterfulgt av glassrensen fra Nanolotus. Så ble den kjørt inn, tørket grundig, satte opp alle dører + panser og bakluke, deretter tok jeg kvelden igjen. Ble greit sliten etter mye pressing og vibrasjoner med den tunge maskinen, med flere pass pr. panel og to runder over hele bilen.


        bilde10-1.jpg

        bilde9-1.jpg

        bilde2-1.jpg

        bilde4-1.jpg

        bilde3-1.jpg



        Dag 3


        Felgforsegling.
        • TW Claybar
        • DP Rinseless QD
        • Swissvax Autobahn
        • Nanolotus Mikrofiber

        Starta dagen med å klargjøre felgene for felgvoks. Jeg clayet felgene, og det kan man si var høyst nødvendig. På bildet ovenfor ser jo felgene forholdvis rene ut, men det ble fanget opp ekstremt mye forurensning og noe av det kunne jeg faktisk se forsvinne. Det var såpass ille, at jeg måtte hive en av clay-barene mine når jeg var ferdig med alle felgene...

        bilde12-1.jpg

        Etter å ha tørket bort QD'en som satt på felgene, var det duket for Swissvax Autobahn. La på med fingrene.

        bilde13-1.jpg

        Tynt lag lagt som står og hazer:

        bilde16-1.jpg

        Buffing etter 10 minutter:

        bilde14-1.jpg

        Ferdig buffet. En fin glans og glatt overflate:

        bilde15-1.jpg

        Glassforsegling.

        [*]Nanolex Ultra Glassforsegling

        [*]Nanolotus Glassforsegling Proff

        [*]Nanosvamp

        [*]Bomullspad

        Det ble lagt Nanolex på alle siderutene, og Nanolotus foran og bak - rett og slett fordi jeg synes 'lotus er hakket vassere, og da ble det slik. Viktigst foran og bak, særlig viktig at vannet renner lett av bak da det er en sedan (0 vindusvisker).

        bilde18-1.jpg

        bilde17-1.jpg

        Polytrol.

        Måtte jo se om polytrol utgjorden noen forskjell på plastlister og slikt, og den svikta ikke denne gangen heller...

        bilde19-1.jpg

        bilde21-1.jpg

        Lista foran hadde masse stygge skader desverre, ikke noe å gjøre med.

        bilde20-1.jpg

        50/50 bakfanger-list:

        bilde22-1.jpg

        50/50 dører:

        bilde23-1.jpg

        bilde28-1.jpg

        Deksel foran frontruta. Før:

        bilde25-1.jpg

        Etter:

        bilde27-1.jpg

        Polytrol gjorde jobben sin veldig bra, nok en gang. Etter dette gikk jeg også over krom med Autosol.

        bilde24-1.jpg

        Interiørvask.

        [*]GC Green Clean

        [*]BilXtra Tørr- og Våtstøvsuger

        [*]Sprayflaske m/ vann

        [*]SS Tekstilbørste

        [*]CG New Car Smell

        [*]CG Bøtte

        [*]MF

        Interiøret må ikke glemmes! Er jo tross alt der man sitter. Så her ble den en skikkelig shining også. Fant endelig filteret til våtstøvsugeren min, så da var det duket for litt seterensing også. Her er noen bilder av kabinen før start:

        bilde15-2.jpg

        bilde35-1.jpg

        bilde37-1.jpg

        bilde38-1.jpg

        bilde41-1.jpg

        bilde26.jpg

        bilde40-1.jpg

        Her er man godt igang, jeg lærte dama hvordan man skal rense seter, så hun ble med på mye av det...

        bilde29-1.jpg

        Bagasjeromsmatta, alle setene med seterygger foran og bak, og gulvet foran ble det renset med CG GC og vann. Brukte tekstilbørste for å få jobba GC'en skikkelig inn i stoffet. Skylla ordentlig ut med vann etterpå. Fikk sugd ut mye dritt:

        bilde33-1.jpg

        Alt annet ble vaska med varmt vann, Green Clean og MF. Tilslutt ble det spraya et par spray med CG's New Car Smell, for å gjøre inntrykket komplett. Her er noen ferdig biler av interiøret. Ikke de beste men, det ble rent og pent hvertfall. Notat til meg selv er at jeg kjører bilen ut i godt dagslys og tar bilder med en gang jeg er ferdig, neste gang...

        bilde31-1.jpg

        bilde32-1.jpg

        bilde34-1.jpg

        bilde30-1.jpg

        bilde16-2.jpg

        Voks: Eksteriør.

        [*]Minnevoksen "Engel" (BlankBil)

        [*]Bilt-Hamber Påføringspad

        [*]Eurow Shag Weave MF

        Så var det klart for siste finish. Voksen skulle på (og av)...

        Voks.jpg

        bilde48.jpg

        pnetboks.jpg

        Voksbuffing.jpg

        Panser og tak fikk et ekstra lag Engel morgenen etter, og resten av panelene fikk 3M's Quick Wax. Etterpå så det hvertfall blankt ut i garasjen...

        bilde15-3.jpg

        bilde26-1.jpg

        bilde29-2.jpg

        bilde30-2.jpg

        bilde50.jpg

        Bilen fikk herde veeeldig lenge i en tørr lukket garasje, ca. 15 grader varmt...

        bilde47.jpg

        Resultat.

        Interiøret er allerede vist frem, så her er det bare bilder av eksteriør. De første bildene er tatt i kjedelig grått vær, mens de siste er med delvis sol...

        bilde31-2.jpg

        bilde37-2.jpg

        bilde39-1.jpg

        bilde38-2.jpg

        bilde32-2.jpg

        bilde34-2.jpg

        bilde33-2.jpg

        bilde35-2.jpg

        bilde36-1.jpg

        Før & etter:

        42FB013B-orig.jpg

        bilde31-2.jpg

        Og tilslutt en film med beading og shedding...

        Takk for titten folkens!

        Edit: Etter å ha sett over denne i ettertid må jeg bare ta kritikk på dekkene, de ser jo brune og stygge ut - definitivt noe jeg skulle gjort noe med!

Endret av Simen
39

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra S&S og bra resultat på bilen,Cred gitt

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du fikk score hos dama etter den ;) Hvis hun merker det da. Mi merket ikke at jeg satte inn 2-din navigasjon i bilen en gang..... Flott jobb med 2 hoders biltema maskin, atter en gang :) Husk og kjøp deg scholl bakplater til roterende når du får den, de kan man ikke leve uten :thumbup:

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strålende utført jobb med enkle produkter og enkel maskin!

Greit bevist igjen at det man ikke trenger å blakke seg for å få ett bra resultat:)

Har tilgode å lage min første SS, men føler jeg må til pers nå snart:)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra S&S dette her! Og bra jobba med DA.

Eneste jeg kunne tenke meg neste gang er om du hadde gått over med IPA eller en annen wipedown for å sjekke hvor mye som er fjernet og hvor mye som er fylt med oljer :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Realt løft av slitt gammel Toyota - ble nesten som nybil dette.

Hadde du noe på dekkene, i hjulbuer og tok du eksosen? Jeg hadde uansett ikke maskinpolert på dagtid i direkte sollys, særlig ikke med sort japselakk. :)

Veldig fin og informativ S&S, som tydelig får frem hvilke erfaringer du gjør deg underveis. Den viser samtidig en flott evne til refleksjon over egen detailerinnsats. Jeg tenker f. eks på mer omfattende maskering nå enn tidligere, "better safe than sorry"-prinsippet og at det som ser fint ut i garasjen etter ganske grov kombo, ikke alltid står seg når man kommer ut i sola.

Dette blir ikke akkurat mindre viktig når man setter i gang med roterende og grov korrigering. Med slik vurdering av eget arbeid lærer man, og forbedrer seg hele tiden. Stor cred for dette! ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok engang leverer du en veldig lærerik s&s. Spesielt for en nybegynner som meg er dette god lesning. Vi bruker også flere av de samme produktene, så læringen blir enda bedre. Cred såklart.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra S&S og bra resultat på bilen,Cred gitt

Takk for det du! :)

Regner med du fikk score hos dama etter den ;) Hvis hun merker det da. Mi merket ikke at jeg satte inn 2-din navigasjon i bilen en gang..... Flott jobb med 2 hoders biltema maskin, atter en gang :) Husk og kjøp deg scholl bakplater til roterende når du får den, de kan man ikke leve uten :thumbup:

Cred!

Joda hun så forskjellen her. ;) Takktakk. Kommer antakelig til å kjøpe 3M-bakplate, men skal vurdere scholl også. Er ikke de to ganske jevngode? Har blitt litt fan av 3M i det siste. ;)

Strålende utført jobb med enkle produkter og enkel maskin!

Greit bevist igjen at det man ikke trenger å blakke seg for å få ett bra resultat:)

Har tilgode å lage min første SS, men føler jeg må til pers nå snart:)

Cred!

Det stemmer, man må ikke blakke seg. På denne jobben regna jeg ut at jeg brukte mellom 500 og 700 kroner alt-i-alt. :) Ikke dyrt det synes jeg. PS: Det er da utregnet med en liten dæsj av alle produktene jeg brukte underveis + litt slitasje osv., er jo selvfølgelig mye dyrere å få kjøpt inn alt man trenger (startfasen)...

Bra S&S dette her! Og bra jobba med DA.

Eneste jeg kunne tenke meg neste gang er om du hadde gått over med IPA eller en annen wipedown for å sjekke hvor mye som er fjernet og hvor mye som er fylt med oljer :)

Cred!

Skal vurdere noe IPA eller kontrollspray etterhvert ja, men holder det ikke med en grundig vask med Surfex HD 1:10 og sterk såpeblanding etterpå?

Realt løft av slitt gammel Toyota - ble nesten som nybil dette.

Hadde du noe på dekkene, i hjulbuer og tok du eksosen? Jeg hadde uansett ikke maskinpolert på dagtid i direkte sollys, særlig ikke med sort japselakk. :)

Veldig fin og informativ S&S, som tydelig får frem hvilke erfaringer du gjør deg underveis. Den viser samtidig en flott evne til refleksjon over egen detailerinnsats. Jeg tenker f. eks på mer omfattende maskering nå enn tidligere, "better safe than sorry"-prinsippet og at det som ser fint ut i garasjen etter ganske grov kombo, ikke alltid står seg når man kommer ut i sola.

Dette blir ikke akkurat mindre viktig når man setter i gang med roterende og grov korrigering. Med slik vurdering av eget arbeid lærer man, og forbedrer seg hele tiden. Stor cred for dette! ;)

Takktakk, det ble en kraftig "fornying" hvertfall, men bilen har jo noen skader på front- og bakskjermer++ som jeg ikke fikk gjort noe med + noen veldig dype riper som jeg ikke fikk gjort annet med enn å dempa en god del.

Hadde ikke noe sælrig utstyr til dekk og hjulbuer nei, men har Mother's dekkbørste og hjulbuebørste på vei, i tillegg til 3M's Tyre Restorer + diverse annet snadder (bl.a. kraftig LED-lykt fra SS til inspeksjon). Eneste som ble gjort var kraftig blandig Surfex HD (1:5) i hjulbuer og på dekkene, i tillegg til HT-spyling. Skal gjøre en bedre jobb med dette neste gang, samt inkludere eksosen og motorrommet. :)

Og ja, føler jeg lærer mye nytt hver gang jeg gjør en slik "S&S-jobb", og gleder meg til neste bil. Nå står det et par tyskere i køen, så det blir spennende å se hvordan de er å jobbe med kontra japsebiler.

Tok hele venstesiden i sola med orange (mine finishing) pads forresten, og det gikk jo bra, men skal ikke gjøre det neste gang. :)

Nok engang leverer du en veldig lærerik s&s. Spesielt for en nybegynner som meg er dette god lesning. Vi bruker også flere av de samme produktene, så læringen blir enda bedre. Cred såklart.

Takk takk. Godt å høre! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja - bra skrevet og veldig bra resultat! UC er sjæfolainen på DA - "til og med" på en Biltema DA. Nå hadde det ikke blitt samme "wow" hvis det hadde vært noe annet en ganske myk Toyota-lakk, men dette viser hva gode pads + godt produkt kan få til

:thumbs: og kred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeløft på en sliten japse dette :thumbup:

Godt skrevet og forklart også.

Noterte meg at bilen har fått nytt reg nr på de nye skiltene? :P

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget flott writeup, og flott resultat. Regner med at du (akkurat som meg) er svigermors drøm. Cred avlevert.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja - bra skrevet og veldig bra resultat! UC er sjæfolainen på DA - "til og med" på en Biltema DA. Nå hadde det ikke blitt samme "wow" hvis det hadde vært noe annet en ganske myk Toyota-lakk, men dette viser hva gode pads + godt produkt kan få til

:thumbs: og kred

Jo takk. UC er helt sjef ja, fantastisk produkt, og Biltema DA funker fortsatt. :) Likte de gule Cyclo padsene også, eneste minus med dem er at det er vanskelig å sette de på 100% rett, og om man ikke får dem helt rette så dunker dem inntil hverandre under rotasjon...

Kjempeløft på en sliten japse dette :thumbup:

Godt skrevet og forklart også.

Noterte meg at bilen har fått nytt reg nr på de nye skiltene? :P

Cred!

Hehe det stemmer, de hadde ikke fått de nye skiltene ennå, så det ble bare en prøvemontering for 'visningen' med skiltene til dama, festet med 3M Dual Grip. Dette var for å gjøre inntrykket komplett - igjen gjorde det seg virkelig med nye skilter! Takk. :)

Meget flott writeup, og flott resultat. Regner med at du (akkurat som meg) er svigermors drøm. Cred avlevert.

Ja hehe, begge (kommende) svigerforeldra ble veldig fornøyd. Han digga også ruteforseglingen jeg la på. :) Takk!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe s&s dette, med ett utmerket resultat :) tipper svigers ble fornøyd ja.

Ta noen flere på rappen nå så er du klar for å begynne med roterende på 0.niks :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer fra en Toyota-familie men har igrunn aldri sett særlig nøye på denne modellen, enig at den ser sint ut, kul design.

Cred for jobben, bra skrevet

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb og dokumentasjon :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må oppdatere Photobucket ser det ut til :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tror du må gjøre noe med Photobucket, Simen! :P

Jeg ser ingen bilder!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går var bildene ikke tilgjengelige grunnet "over quota", i dag står det "this image has been moved or deleted".

Vil ha bilder! Bilder nå! Mosh! :D

useless.gif

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vurdere noe IPA eller kontrollspray etterhvert ja, men holder det ikke med en grundig vask med Surfex HD 1:10 og sterk såpeblanding etterpå?

Fordelen med å ha IPA/kontrollspray tilgjengelig er at du kan fjerne oljene på hvert panel etterhvert som du jobber med dem, og hvis du oppdager uhumskheter underveis kan du fikse det med en gang. Hvis du gjør deg "ferdig" med hele bilen og så dynker den i avfetting, risikerer du å måtte gå en hel strafferunde rundt bilen med maskin når du mentalt sett var ferdig...

Jeg tenkte på å gjøre det samme da jeg tok min mors bil, men kom på at jeg hadde Scholl CF02 slengende i boksen, og var veldig glad for det. Nå la ikke S17 igjen så mye guffe på lakken etter poleringen, men her og der var det litt som skjulte noe grums, og med tanke på hvor sliten jeg var i ryggen da jeg var ferdig hadde jeg ikke orket en runde til med maskinen...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn, nå er jeg endelig ferdig med å oppdatere. Måtte oppgradere Photobucket, laste inn alle bilder på nytt, og legge alt inn på nytt. Beklager det folkens! Som et plaster på såret så la jeg til flere og bedre bilder, i tillegg til en ekstra video med litt in-action maskinpolering. :)

Jeg tenkte på å gjøre det samme da jeg tok min mors bil, men kom på at jeg hadde Scholl CF02 slengende i boksen, og var veldig glad for det. Nå la ikke S17 igjen så mye guffe på lakken etter poleringen, men her og der var det litt som skjulte noe grums, og med tanke på hvor sliten jeg var i ryggen da jeg var ferdig hadde jeg ikke orket en runde til med maskinen...

...men jeg er 21 da! :P

Neida, når jeg får nye sprayflasker fra Chemical Guys, skal en av dem fylles med batterivann og kondensfjerner fra Biltema...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive